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市場調査レポート
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1642954

ゴミ袋:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

Trash Bags - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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ゴミ袋:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ゴミ袋市場規模は2025年に152億9,000万米ドルと推定され、2030年にはCAGR 7.55%で220億1,000万米ドルに達すると予測されます。

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一般的にポリエチレン製のゴミ袋は丈夫で軽く、漏れたりこぼれたりすることなくゴミをしっかり収納できるため、小売、施設、工業などさまざまなエンドユーザーに採用されています。

人々は衛生や周辺環境の清潔さを重視するようになっており、予測期間中にゴミ袋の採用を促進する可能性があります。医療や食品サービスなどの産業では、厳しい衛生・安全規制により、適切な廃棄物の収集と処理が義務付けられています。その結果、こうした規制基準を満たす専用のゴミ袋に対する需要が高まっています。

世界的には、世界人口の増加、急速な都市化、それに伴う廃棄物発生量の急増などが市場収益成長の主要促進要因となっています。さらに、公衆衛生と衛生に対する意識の高まり、消費者のライフスタイルの進化、家庭と商業スペースの両方における採用の増加が、ゴミ袋の需要をさらに煽っています。

環境に対する関心の高まりとともに、環境にやさしい製品に対する消費者の意識も高まっています。従って、オキソ生分解性袋の需要は、従来の合成品に代わる環境に優しくクリーンな代替品に対する顧客の嗜好によって促進されると予想されます。飲食品と製薬産業の継続的な成長も、世界中でオキソ生分解性袋の需要増加に寄与しています。

2024年7月、米国では国家環境管理局(NEMA)が有機廃棄物収集用の生分解性ゴミ袋への即時移行を義務付けた。

メーカーは今後、プラスチックの使用を禁止または制限する規制による課題に直面する可能性があります。プラスチック袋は化石燃料として出発し、最終的には埋立地や海で致命的な廃棄物となります。このシナリオに対抗するため、インド、中国、米国のような国を含む世界中のいくつかの連邦政府は、使い捨てプラスチックの使用を禁止する厳しい規制を実施しています。これらの要因は、市場の成長を妨げる可能性があります。

全体として、ゴミ袋市場は成長と革新的機会に溢れ、明るい未来が待っています。市場をリードするのは、環境に優しい製品を優先し、技術を活用して機能を強化し、世界の流通網を広げる企業であると予想されます。

例えば、グリーンバイオ社は、使い捨てプラスチックに代わる生分解性ゴミ袋を発売しました。これらの要因により、今後数年間はゴミ袋の需要が高まると予想されます。

ゴミ袋市場の動向

住宅セグメントが大きな需要を確認する見込み

  • ゴミ袋は、日常的なゴミを管理し、家庭の清潔さを維持する上で重要な役割を果たしています。持ち家であれ賃貸住宅であれ、個人は生ゴミから庭のゴミまであらゆるものを処理するため、多様なサイズと種類のゴミ袋に依存しています。
  • 適切なゴミ処理、分別、持続可能性が重視されるにつれ、家庭用ゴミ袋の需要も高まっています。ゴミ袋は、ゴミを効果的に管理する上で重要な役割を果たします。ゴミ袋のトップメーカーは、持続可能で環境に優しい材料を使った堆肥化可能な袋など、革新的な製品の開発に力を入れています。
  • 先進国や高度に都市化された地域では、住宅産業がゴミ袋の顕著な需要を牽引しています。しかし、世界各地の都市や州では、ゴミゼロ施策の採用が進んでいます。例えば、米国では11の州が使い捨てプラスチック袋の使用禁止を制定しており、その他の都市でも使い捨ての食品用食器や包装材に対する同様の規制が検討されています。その結果、ゴミ袋市場は、堆肥化可能な選択肢へと焦点を移しつつあります。
  • 米国、カナダ、日本、ドイツなど、いくつかの第一世界諸国では、ゴミ袋は贅沢品ではなく日用品と見なされています。これらの国々で都市化が進むにつれて、ゴミ袋の需要は一貫して増加の一途をたどっています。
  • 人口問題ラボが発表した報告書によると、都市化人口のシェアが最も高いのは北米で83%、次いでラテンアメリカが82%、欧州とオセアニアがそれぞれ75%と68%となっています。従って、経済水準と都市化率が高ければ高いほど、それらの特定地域ではゴミ袋がより多く消費されることになります。

北米が最大の市場シェアを占めると予想される

  • 北米は、都市化率が最も高く、効果的な廃棄物管理と製品保護に対する一般的な意識が高いことから、最も重要なゴミ袋市場の一つです。さらに、ゴミ袋の使用を促進するための政府と規制機関によるイニシアチブの増加は、予測期間にわたってこの地域でのゴミ袋の採用を後押しすると予想されています。
  • 米国の人口増加に伴い、一戸建て住宅から集合住宅への移行が顕著になっています。二世帯住宅、三世帯住宅、四世帯住宅と呼ばれるこれらの集合住宅は、そのユニット数からその名が付けられました。その結果、これらの集合住宅建設への投資が急増しています。FMI Corporationによると、こうした建設への支出は2017年の804億米ドルから2023年には1,192億7,000万米ドルに増加しました。
  • 使い捨てが容易で環境に優しいゴミ袋への需要の高まりと、環境的にサステイナブル製品に関する意識が、市場の成長を促進すると予想されます。さらに、主に人々の間で衛生と清潔に関する意識が高まっていることが、こうした製品の需要を促進しています。
  • さらに、米国とカナダでは食品の購入に衝動的な傾向が反映されることが多いです。米国環境保護庁によると、米国の平均的な家庭は年間約19.36トンの食品廃棄物を排出しており、これは世界的に見てもトップクラスです。その結果、この大きな廃棄物の発生が、ゴミ袋の旺盛な需要を引き起こしています。
  • 米国環境保護庁は、家庭や産業廃棄物を廃棄物処理の危険から守るために規制しています。また、エネルギーと天然資源の節約、廃棄物の削減と排除、不適切に廃棄された廃棄物の一掃を目指しています。これはゴミ袋市場の成長を促進すると考えられます。

ゴミ袋産業概要

ゴミ袋市場は、Berry Global Inc.、Hefty(Reynolds Consumer Products LLC)、Terdex GmbHのような主要企業の存在によってセグメント化されています。これらの企業は戦略的パートナーシップを結んでおり、それにより製品開発が可能となり、市場の成長を促進しています。

  • 2024年4月、アーカンソー州リトルロックに本社を置くフィルムリサイクル会社Revolutionは、日常使いのゴミ袋を発表しました。同社は、このゴミ袋が最も環境に優しい家庭用ゴミ袋であると主張しています。レボリューションによると、このゴミ袋は97%まで消費者再生プラスチック(PCR)を使用しており、従来のゴミ袋に比べ環境への影響を低減しています。
  • 2023年4月、MicrobanとBerry Globalは、抗菌技術を導入した新しい香り付きゴミ袋シリーズを発表しました。Color Scentsゴミ袋は、臭いの原因となるバクテリアの繁殖を抑制するMicroban技術で強化された4種類の繊細な香りが特徴です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 都市化人口の増加を背景としたシームレスな廃棄物管理に対する旺盛な需要
    • 健康と衛生に対する意識の高まり
  • 市場抑制要因
    • 使い捨てプラスチックの厳しい規制と使用禁止
  • 産業バリューチェーン分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー産業別
    • 住宅用
    • 施設
    • 産業・商業
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • スペイン
    • アジア
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア・ニュージーランド
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Berry Global Inc.
    • Pack-It BV
    • Kemii Garbage Bag Co. Ltd
    • Cosmoplast Industrial Company LLC(Harwal Group of Companies)
    • Luban Packing LLC
    • Hefty(Reynolds Consumer Products LLC)
    • International Plastics Inc.
    • Novolex Holdings LLC
    • Novplasta s.r.o.
    • Terdex GmbH

第7章 投資分析

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 68077

The Trash Bags Market size is estimated at USD 15.29 billion in 2025, and is expected to reach USD 22.01 billion by 2030, at a CAGR of 7.55% during the forecast period (2025-2030).

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Trash bags typically made of polyethylene are tough and light and hold garbage securely without leakage or spillover, thereby finding their adoption across various end users such as retail, institutional, and industrial.

People are increasingly focusing on hygiene and the cleanliness of the surrounding environment, which could boost the adoption of trash bags over the forecast period. Stringent health and safety regulations mandate proper waste collection and disposal in industries like healthcare and foodservices. Consequently, there is a rising demand for specialized garbage bags that meet these regulatory standards.

Globally, the key drivers of market revenue growth include a rising global population, rapid urbanization, and a consequent surge in waste generation. Additionally, a heightened awareness of public hygiene and sanitation, evolving consumer lifestyles, and growing adoption in both households and commercial spaces have further fueled the demand for trash bags.

Consumer awareness of environment-friendly products is increasing with the rise in environmental concerns. Thus, the demand for oxo-biodegradable bags is expected to be fueled by customer preference for eco-friendly, clean alternatives to traditional synthetic items. Continuous growth in the food, beverage, and pharmaceutical industries also contributes to increased demand for oxo-biodegradable bags around the globe.

In July 2024, the National Environment Management Authority (NEMA) mandated an immediate shift to biodegradable garbage bags for collecting organic waste in the United States.

Manufacturers may face challenges due to regulations that ban or limit plastic use in the future. Plastic bags start out as fossil fuels and end up as deadly waste in landfills and the ocean. To combat this scenario, several federal governments across the globe, including countries like India, China, and the United States, are implementing strict regulations against the use of single-use plastic. These factors may hinder market growth.

Overall, the trash bags market is poised for a bright future, brimming with growth and innovative opportunities. Market leaders are expected to be companies that prioritize eco-friendly products, harness technology for enhanced features, and broaden their global distribution networks.

For instance, GreenBio launched biodegradable trash bags, an alternative to single-use plastic. These factors are expected to bolster the demand for trash bags in the upcoming years.

Trash Bags Market Trends

The Residential Segment is Expected to Witness Significant Demand

  • Trash bags play a crucial role in managing daily waste and upholding cleanliness in households. Whether homeowners or renters, individuals depend on diverse sizes and types of trash bags to handle everything from kitchen scraps to yard debris.
  • As the emphasis on proper waste disposal, segregation, and sustainability grows, so does the demand for household garbage bags. These bags play a crucial role in managing waste effectively. Top garbage bag manufacturers are focusing on creating innovative products, including compostable bags made from sustainable, eco-friendly materials.
  • In developed countries and highly urbanized regions, the residential industry is driving a notable demand for trash bags. However, cities and states worldwide are increasingly adopting zero-waste policies. For example, 11 states in the United States have enacted bans on single-use plastic bags, with additional cities contemplating similar restrictions on other single-use food ware and packaging. As a result, the trash bags market is shifting its focus toward compostable options.
  • In several first-world nations, such as the United States, Canada, Japan, and Germany, garbage bags are viewed as a commodity rather than a luxury. As urbanization continues to grow in these countries, the demand for garbage bags is poised to increase consistently.
  • According to the report published by the Population Reference Bureau, North America has the largest share of urbanized population, 83%, followed by Latin America with 82% and Europe and Oceania with 75% and 68%, respectively. Therefore, the higher the economic standards and urbanization rate, the more trash bags are consumed in those specified regions.

North America is Expected to Hold the Largest Market Share

  • North America is one of the most significant trash bag markets owing to its highest rate of urbanization coupled with the general awareness of effective waste management and product protection. Moreover, the increasing initiatives by the government and regulatory bodies to promote the usage of trash bags are expected to boost the adoption of trash bags in the region over the forecast period.
  • As the US population grows, there is a noticeable shift from single-family homes to multi-family residences. These multi-family homes, known as duplexes, triplexes, and quadplexes, derive their names from the number of units they encompass. Consequently, investments in constructing these multi-family living spaces have surged. According to FMI Corporation, the expenditure on such constructions rose from USD 80.40 billion in 2017 to USD 119.27 billion in 2023.
  • Increasing demand for easily disposable and eco-friendly garbage bags and awareness regarding environmentally sustainable products are expected to drive market growth. Additionally, growing awareness regarding hygiene and cleanliness among people mainly fuels the demand for such products.
  • Furthermore, food purchases in the United States and Canada often reflect impulsive tendencies. According to the US Environmental Protection Agency, the average American household generates approximately 19.36 metric tons of food waste annually, ranking among the highest globally. Consequently, this significant waste generation drives a robust demand for trash bags.
  • The US Environmental Protection Agency regulates household and industrial waste materials to protect them from the hazards of waste disposal. It also seeks to conserve energy and natural resources, reduce and eliminate waste, and clean up improperly disposed waste. This is likely to promote the growth of the trash bags market.

Trash Bags Industry Overview

The trash bags market is fragmented owing to the presence of key players such as Berry Global Inc., Hefty (Reynolds Consumer Products LLC), and Terdex GmbH. These players are involved in strategic partnerships that have enabled them to develop products, fueling the market's growth.

  • April 2024: Revolution, a film recycling company based in Little Rock, Arkansas, introduced daily-use trash bags. The company claims these bags are the most eco-friendly heavy-duty trash bags designed for everyday household use. According to Revolution, the bags are crafted using up to 97% post-consumer recycled (PCR) plastic, leading to reduced environmental impacts compared to traditional trash bags lacking recycled content.
  • April 2023: Microban and Berry Global unveiled a new range of scented trash bags infused with antimicrobial technology. The Color Scents trash bags feature a selection of four delicate scents enhanced with Microban technology to inhibit the growth of odor-causing bacteria.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Robust Demand For Seamless Waste Management Backed By Rising Urbanized Population
    • 4.2.2 Growing Awareness for Health and Hygiene
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Stringent Regulations and Bans on the Use of Single-use Plastics
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By End-user Industries
    • 5.1.1 Residential
    • 5.1.2 Institutional
    • 5.1.3 Industrial and Commercial
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 United Kingdom
      • 5.2.2.2 Germany
      • 5.2.2.3 France
      • 5.2.2.4 Spain
    • 5.2.3 Asia
      • 5.2.3.1 India
      • 5.2.3.2 China
      • 5.2.3.3 Japan
      • 5.2.3.4 Australia and New Zealand
    • 5.2.4 Latin America
    • 5.2.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Berry Global Inc.
    • 6.1.2 Pack-It BV
    • 6.1.3 Kemii Garbage Bag Co. Ltd
    • 6.1.4 Cosmoplast Industrial Company LLC( Harwal Group of Companies)
    • 6.1.5 Luban Packing LLC
    • 6.1.6 Hefty(Reynolds Consumer Products LLC)
    • 6.1.7 International Plastics Inc.
    • 6.1.8 Novolex Holdings LLC
    • 6.1.9 Novplasta s.r.o.
    • 6.1.10 Terdex GmbH

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS