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市場調査レポート
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1642210

メッセージングセキュリティ:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Messaging Security - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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メッセージングセキュリティ:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

メッセージングセキュリティの市場規模は、2025年に111億4,000万米ドルと推計され、市場推計・予測期間(2025-2030年)のCAGRは22.45%で、2030年には306億8,000万米ドルに達すると予測されます。

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COVID-19の発生に伴い、さまざまな国でロックダウンが実施される中、組織がリモートワークアクセスを導入しているため、セキュリティツールやソリューションの採用が増加しており、メッセージングセキュリティ市場は大きな成長が見込まれています。グーグルが提供したデータによると、COVID-19スパムメールは毎日平均約1,800万通が同社によってブロックされています。

主なハイライト

  • メッセージングインフラストラクチャを保護するためにデバイス上のメッセージを暗号化することは、メッセージングセキュリティと呼ばれます。安全なネットワークを構築し、未承諾メッセージを制限し、多くの危険からデバイスを保護します。これには、電子メールアンチウイルス、ゼロアワーマルウェア検出システム、電子メール侵入防止、パターンベースのアンチスパム、インターネットプロトコル(IP)レピュテーションベースのアンチスパム、電子メール侵入防止などが含まれます。銀行、金融サービス、保険(BFSI)、情報技術(IT)、不動産、政府、軍など、さまざまな業界で重要な用途があります。また、オンプレミスやクラウドで導入されることもあります。
  • ビジネス・コミュニケーションがますますモバイル・デバイス上の消費者向けメッセージングアプリケーションに移行するにつれ、企業は高まるセキュリティ・リスクに直面しています。BYOD(Bring Your Own Device:私物端末の持ち込み)やスマートフォンの採用が増え続けていることに加え、企業間のコミュニケーションに必要な物理的・技術的な安全対策が不十分なコンシューマー向けメッセージングアプリケーションを従業員が使用することで、企業はセキュリティ・リスクにさらされています。
  • 市場の拡大を後押ししている主な要因の1つは、世界の急速な都市化とサイバー攻撃の頻度の上昇です。また、クラウドベースや仮想アプライアンスベースのソリューションの利用が増加していることも、市場拡大を加速させています。さらに、機密性の高いユーザーデータを管理するため、企業はマルチクラウド環境やSaaS(Software-as-a-Service)ベースのプラットフォームを利用しています。その結果、電子メールやメッセージングセキュリティ・サービスは、社内のコミュニケーションや社外とのコラボレーションに頻繁に利用されるようになっています。
  • tsのメッセージングセキュリティが、電子メールのフィッシング、ビジネス電子メールの漏洩詐欺、ランサムウェア攻撃に対して多層的な保護を提供することも、市場拡大の一因となっています。インスタント・メッセージングサービス・プロバイダーからのセキュリティ・ソリューションに対するニーズが拡大していることも、良好な市場イメージを生み出しています。市場は、モバイルデバイスの使用の増加や、セキュア・メッセージングソリューションのための最先端技術の創出といった追加的な要因によって、さらに活性化すると予想されます。
  • COVID-19のイントロダクションは、世界経済と公衆衛生の両方に大きな影響を与えています。ロックダウンや制限により、多くの産業が生産と操業の停止を余儀なくされ、サプライチェーンが混乱しました。さらに、多くの企業が従来の勤務形態から、在宅勤務や遠隔地勤務が可能な勤務形態に切り替えつつあります。その結果、電子メールは組織内のコミュニケーションにこれまで以上に頻繁に使われるようになった。企業の機密情報が流出し、企業に損害を与える可能性もあります。その結果、多くの企業がメッセージングセキュリティの導入に乗り出し、市場の需要を高め、メッセージングセキュリティ業界の拡大に拍車をかけています。

メッセージングセキュリティ市場の動向

BFSIにおけるアプリケーションが大きな市場シェアを占める

  • 金融部門では、顧客から大量のデータが収集されます。さまざまなデータポイントを通じて収集したデータを活用し、顧客満足度を向上させるため、銀行や金融機関は複雑なデータを保存・分析するサービスの採用を増やしています。顧客の期待が高まり、技術力が向上し、規制要件が強化される中、銀行機関はセキュリティに積極的なアプローチを採用し、クラウドベースのセキュリティ・プラットフォームを取り入れる必要に迫られています。
  • 電子メール・セキュリティ・ソリューションは、組織のアクセス制御に関する規制に対応しようとする銀行のリスク、導入時間、コストの削減に役立ちます。主に電子商取引の増加により、データは増え続けています。この分野での従業員や顧客間の電子メールのやり取りには、ハッカーにとって大きな利益をもたらす重要な価値ある情報が含まれています。
  • ITプロセスやシステムを保護し、顧客の重要なデータを守り、政府の規制に準拠するため、民間および公的な銀行機関は、サイバー攻撃を防ぐための最新技術の導入に注力しています。
  • 現代の消費者は生活のあらゆる場面でデジタルなやりとりに慣れており、金融サービスも例外ではないです。しかし、BFSI業界は頻繁にキャッチアップする必要があります。数多くのフィンテック企業が、伝統的な銀行の弱点を利用し、より高度なデジタル・ソリューションで金融業界に参入しています。消費者は現在、アップルやアマゾンのような企業からクレジットカードや中小企業向け融資を受けることができます。興味深いことに、顧客はそれらを試したがっています。

北米が市場で最も高い成長を遂げる見込み

  • 北米は、世界的に主要な組織の主要拠点です。同地域は、技術導入の面で有数のイノベーターでありパイオニアです。メッセージングセキュリティ・ソリューション・ベンダーの足場も強固で、市場の成長に大きく貢献しています。
  • 電子商取引の増加に伴い、データは急激に増加しています。特にBFSI、政府、小売、eコマースなどのエンドユーザー業界では、従業員や顧客の間で電子メールのやり取りが行われており、そこには重要な情報が含まれています。そのため、この地域を拠点とし、社内外の主要なコミュニケーション手段として電子メールを使用する組織は、電子メール・アカウントを暗号化し、盗聴やハッキングを制限する対策を講じています。
  • さまざまなエンドユーザー産業の拡大とIoTの成長が、この地域におけるスマートデバイスの需要を促進しています。市場に影響を与える攻撃のリスクは、企業から政府までさまざまです。そのため、同地域ではデータの安全確保が優先事項となっています。さらに、北米地域、特に米国ではサイバー攻撃が急増しています。同地域の接続機器の数が急速に増加していることが主な原因で、サイバー攻撃は過去最高を記録しています。
  • 政府も企業も、市場に影響を及ぼす悪意ある攻撃のリスクにさらされる可能性があります。そのため、データを保護することの重要性が高まり、メッセージ・セキュリティの開発が推進されています。
  • 米国人は、連邦通信委員会(FCC)により、金銭や個人情報を盗むことを目的としたSMS(ショート・メッセージ・サービス)フィッシング攻撃の急増について警告を受けています。このような攻撃の背後にある詐欺師は、しばしばスミッシングまたはロボテクス(FCCがそうであるように)として知られ、人々に機密情報を提供するよう説得するために様々な誘惑を用いることがあります。通話やテキストのトラフィックの代わりに、FCCは消費者からの苦情を追跡しており、昨年6月まで、迷惑なテキストメッセージに関する苦情は、2019年の約5,700件から2020年の14,000件、2021年の15,300件へと徐々に増加しています。

メッセージングセキュリティ業界の概要

市場にはタタ・コミュニケーションズ、マカフィー、シスコ、マイクロソフトなどの大手企業のほか、市場シェアを最大化するために技術革新と提携に努める新規参入企業が存在するため、市場は細分化されています。ハッカーは絶えずメッセージングソフトウェアのセキュリティに侵入しようとしているため、企業はユーザーを不必要な攻撃やスパムから守るため、ファームウェアやファイアウォール・ソフトウェアの更新に多額の費用を費やしています。

  • 2022年5月、シスコはCisco Cloud Controls Framework(CCF)の一般公開を発表しました。Cisco CCFは、国内外のセキュリティに関するすべてのコンプライアンスと認証基準を集めた包括的なフレームワークです。合理化、合理化されたコンプライアンスとリスク管理戦略により、チームはクラウド製品とサービスがセキュリティとプライバシー規制に準拠していることを確認し、コストを大幅に削減することができます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 産業の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 市場促進要因
    • マルウェアの脅威から機密情報を保護する需要
    • クラウドベースおよび仮想アプライアンスベースのソリューションの人気の高まり
  • 市場抑制要因
    • サイバー攻撃に対する認識不足
    • 各メッセージングセキュリティソリューションの導入における複雑化
  • COVID-19が市場に与える影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 展開タイプ別
    • クラウド
    • オンプレミス
  • タイプ別
    • 電子メール
    • SMSタイプ
  • エンドユーザー別
    • BFSI
    • 政府機関
    • ヘルスケア
    • メディアとエンターテイメント
    • 小売・eコマース
    • 製造業
    • 教育
    • その他のエンドユーザー産業
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Mcafee, LLC
    • Cisco Systems, Inc.
    • Barracuda Networks, Inc.
    • Microsoft Corporation
    • Trend Micro Incorporated
    • TATA Communications
    • Mimecast Limited
    • Trustwave Holdings, Inc.
    • Sophos Ltd.
    • Proofpoint, Inc.
    • Forcepoint Software company

第7章 投資分析

第8章 市場の将来

目次
Product Code: 67396

The Messaging Security Market size is estimated at USD 11.14 billion in 2025, and is expected to reach USD 30.68 billion by 2030, at a CAGR of 22.45% during the forecast period (2025-2030).

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With the outbreak of COVID-19, the messaging security market is expected to witness significant growth as security tools, and solutions are increasingly adopted, due to organizations deploying remote work access, amid lockdowns, in various countries. According to data provided by Google, an average of about 18 million COVID-19 spamming emails are blocked by the company every day.

Key Highlights

  • Encrypting messages on a device in order to safeguard the messaging infrastructure is referred to as messaging security. It creates a secure network, limits unsolicited messages, and safeguards devices from numerous dangers. It includes email antivirus, zero-hour malware detection systems, email intrusion prevention, pattern-based anti-spam, internet protocol (IP) reputation-based anti-spam, and email intrusion prevention. It has significant applications in a variety of industries, including banking, financial services, insurance (BFSI), information technology (IT), real estate, government, and the military. It may also be deployed on-premises or in the cloud.
  • Enterprises are facing rising security risks as business communications increasingly shift to consumer messaging applications on mobile devices. The continued increase in BYOD (Bring Your Own Device) and smartphone adoption, coupled with employee use of consumer-grade messaging apps that lack the physical and technical safeguards necessary for enterprise communication, is exposing companies to security risks.
  • One of the main factors propelling the market's expansion is the world's rapid urbanization and the rising frequency of cyberattacks. Additionally, the increased use of cloud-based and virtual appliance-based solutions is accelerating market expansion. Further, To manage sensitive user data, organizations are using multi-cloud environments and Software-as-a-Service (SaaS)-based platforms. As a result, email and messaging security services are being used more frequently for internal company communication and collaboration with outside parties.
  • The multi-layered protection that ts messaging security provides against email phishing, business email compromise scams, and ransomware attacks is another factor in the market's expansion. The expanding need for security solutions from instant messaging service providers is also creating a good market picture. The market is expected to be further fueled by additional factors, such as the rising use of mobile devices and the creation of cutting-edge technologies for secure messaging solutions.
  • The introduction of COVID-19 has had a significant impact on both the global economy and public health. Lockdowns and limitations have also forced numerous industries to halt production and operations, which has disrupted their supply chain. Additionally, a lot of businesses are switching from traditional working arrangements to ones that allow for home-based and remote employment. As a result, emails are used more frequently than ever for internal communications within organizations. Secret corporate information can be exposed, potentially harming the company. As a result, a lot of businesses have begun implementing messaging security, increasing their market demand and fueling the expansion of the messaging security industry throughout the pandemic.

Messaging Security Market Trends

Applications in BFSI to Hold a Significant Market Share

  • The financial sector gathers a massive volume of data generated by its customers. To use the collected data through various data points and improve customer satisfaction, banks and financial organizations are increasingly employing services to store and analyze complex data. With greater customer expectations, growing technological capabilities, and regulatory requirements, banking institutions are pushed to adopt a proactive approach to security, thereby incorporating cloud-based security platforms.
  • Email security solutions help reduce risks, implementation time, and costs for banks that try to keep pace with regulations regarding organizational access control. The data is continuously growing, primarily due to the increase in e-transactions. Email exchanges within this sector amongst employees and customers contain crucial valuable information that is lucrative and can result in a high gain for hackers.
  • To secure their IT processes and systems, secure customer critical data, and comply with government regulations, private and public banking institutes are focused on implementing the latest technology to prevent cyber attacks.
  • Modern consumers are accustomed to digital interactions in all aspects of their life, and financial services are no exception. The BFSI industry, however, frequently needs to catch up. Numerous Fintech companies are taking advantage of the weaknesses of traditional banks to enter the finance industry with more advanced digital solutions. Consumers can now get credit cards and small business loans from companies like Apple and Amazon. Interestingly, customers want to test them.

North America is Expected to Witness Highest Growth in the Market

  • North America is a primary hub for all major organizations globally. The region is among the leading innovators and pioneers in terms of technological adoption. It has a strong foothold over messaging security solution vendors, contributing considerably to the market's growth.
  • There has been exponential data growth, with an increase in e-transactions. Email exchanges, especially within end-user industries like the BFSI, government, retail, and e-commerce, among employees and customers, contain crucial information that is rather lucrative and may result in a high gain for hackers. Hence, organizations based out of the region, which use emails as a primary mode of communication, both internally and externally, are taking measures to encrypt and limit eavesdropping and hacking of their email accounts.
  • The expansion of the various end-user industries and the growth of IoT are driving the demand for smart devices in the region. The risks of attacks impacting the market may vary from corporates to governments. Thus, securing the data has become a priority in the region. Moreover, cyberattacks in the North American region, especially in the United States, are rising rapidly. They have reached an all-time high, primarily due to the region's rapidly increasing number of connected devices.
  • Governments and corporations may both be subject to the risk of malicious assaults impacting the market. Thus, protecting the data has taken on increased importance, driving the development of message security.
  • Americans have been alerted by the Federal Communications Commission (FCC) to an upsurge in SMS (Short Message Service) phishing attacks that aim to steal their money and personal information. Scammers behind such attacks, often known as smishing or robotexts (as the FCC does), may employ a variety of enticements to persuade people to provide sensitive information. Instead of call or text traffic, the FCC tracks consumer complaints, and until June last year, complaints about unwanted text messages increased progressively from around 5,700 in 2019 to 14,000 in 2020 to 15,300 in 2021.

Messaging Security Industry Overview

The market is fragmented due to the presence of major companies in the market, like Tata Communications, Macafee, Cisco, Microsoft, and other new players striving to innovate and collaborate to capture the maximum market share. Since hackers continuously try to penetrate messaging software security, companies are spending heavily on updating firmware and firewall software to prevent users from unnecessary attacks and spam.

  • In May 2022 - The public release of the Cisco Cloud Controls Framework (CCF) was announced by Cisco. The Cisco CCF is a comprehensive framework that gathers all compliance and certification criteria for both national and international security. A streamlined, rationalized compliance and risk management strategy equips teams to ensure that cloud goods and services comply with security and privacy regulations while saving considerable costs.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Demand for Protecting the Confidential Information from Malware Threats
    • 4.3.2 Increasing Popularity of Cloud-based and Virtual Appliance-based Solutions
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 Lack of Awareness about Cyberattacks
    • 4.4.2 Increasing Complexity in Implementing Various Messaging Security Solution
  • 4.5 Impact of Covid-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Deployment Type
    • 5.1.1 Cloud
    • 5.1.2 On-Premise
  • 5.2 Type
    • 5.2.1 Email
    • 5.2.2 SMS
  • 5.3 End User Industry
    • 5.3.1 BFSI
    • 5.3.2 Government
    • 5.3.3 Healthcare
    • 5.3.4 Media and Entertainment
    • 5.3.5 Retail and E-commerce
    • 5.3.6 Manufacturing
    • 5.3.7 Education
    • 5.3.8 Other End User Industries
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
    • 5.4.2 Europe
    • 5.4.3 Asia Pacific
    • 5.4.4 Latin America
    • 5.4.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Mcafee, LLC
    • 6.1.2 Cisco Systems, Inc.
    • 6.1.3 Barracuda Networks, Inc.
    • 6.1.4 Microsoft Corporation
    • 6.1.5 Trend Micro Incorporated
    • 6.1.6 TATA Communications
    • 6.1.7 Mimecast Limited
    • 6.1.8 Trustwave Holdings, Inc.
    • 6.1.9 Sophos Ltd.
    • 6.1.10 Proofpoint, Inc.
    • 6.1.11 Forcepoint Software company

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET