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市場調査レポート
商品コード
1642209

マルチチャネル注文管理:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Multichannel Order Management - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 131 Pages
納期
2~3営業日
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価格
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マルチチャネル注文管理:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 131 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

マルチチャネル注文管理市場の市場規模は2025年に35億6,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは8.92%で、2030年には54億6,000万米ドルに達すると予測されます。

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市場を牽引する主な要因としては、様々な業界におけるデジタルトランスフォーメーションに関連する技術の進歩、世界のスマートフォンの普及、インターネットユーザーの増加、様々な組織による複数の販売チャネルの採用などが挙げられます。

主なハイライト

  • 世界の小売・eコマース市場の急成長に伴い、マルチチャネル注文管理ソリューションの需要は、主にあらゆる機能および受注をあらゆる粒度レベルで拡張するために高まっており、これは組織が効率的なシステム最適化と組織を形成するのに役立っています。
  • ベンダーのマルチチャネル注文管理ソリューションは、組織がすべてのチャネルからの注文を同じカタログにまとめ、価格変更時に統一性を保つためにすべての販売チャネルで最新の価格を更新するのに役立ちます。
  • これらのソリューションが提供する柔軟性が、採用増加の主な理由です。これらのソフトウェア・スイートは、様々なマーケットプレースからの売上を管理し、在庫切れや過剰販売を避けるために最適な在庫を維持し、大量注文を正確に処理するのに役立ちます。また、マルチチャネルプラットフォームがシームレスに処理できる複雑なタスクである、すべてのチャネルにわたって差別化された価格を追跡するのにも役立ちます。
  • しかし、eコマースにおけるマルチチャネル統合の管理は、多くの組織にとって難しい課題です。複数の販売チャネルを統合し、相互の同期を保つには時間がかかり、複雑である可能性があります。このような要因が市場の成長を妨げる可能性があります。
  • COVID-19パンデミックは市場にプラスの影響を与えました。パンデミックはサプライチェーンの混乱につながり、オフラインでの買い物を減らし、オンライン市場を活性化させ、それによってマルチチャネル注文管理ソリューションの需要を促進しました。

マルチチャネル注文管理市場の動向

小売・eコマース部門が大きな成長を遂げる見込み

  • デジタルメディアは、消費者へのリーチが大きく、小売業界の変革に重要な役割を果たしています。消費者は、いつ、どのような方法でブランドに接触したいかについて、より選好的になっています。
  • この動向は、商品のマーケティングイニシアティブと複数の販売チャネルにまたがる在庫が一致し、消費者が望む一貫したショッピング体験を提供するというシナリオを生み出しました。
  • このような、チャネルをまたいだ市場コミュニケーションと在庫の一貫性と明確性のニーズは、市場を前進させると予想されます。また、急速に変化する消費者の嗜好に対応し、マルチチャネル小売の膨大な注文を効率的に処理するために、マルチチャネル小売業者は革新的な戦略を採用するようになっています。
  • 複数の販売チャネルは、もはや互いに排他的なものではないです。複数の販売チャネルは互いに重なり合い、ブランドが効果的に利用することで、消費者に充実したブランド体験を提供することができます。
  • オンライン市場の急成長に伴い、小売業者はビッグデータ分析、クラウド・コンピューティング、デジタル・ストア、ソーシャルメディア・ネットワークなどの革新的なテクノロジーを導入しています。この分野での競争が激化する中、顧客体験はオンライン・ショッピングの選択肢の中で極めて重要な差別化要因であることが証明されています。

アジア太平洋地域が著しい成長を遂げる見込み

  • アジア太平洋地域全体では、ショッピングモール、食料品店、スーパーマーケット、コンビニエンスストア、ハイパーマーケットが、主に次世代のショッピング体験で競争力を維持するために、デジタル・アップグレードを受けつつあります。
  • 顔認識、即時配達、デジタル決済、ビッグデータ、消費者ニーズに合わせたショッピング体験といった技術革新の出現により、小売体験は主にシームレスで迅速かつ便利になるよう設計されています。
  • こうした進歩は、オフライン店舗の物理性と説明責任をオンライン・ショッピングのスピードと手軽さと結びつけ、実店舗での小売体験全体を変えてきました。こうした要因が、予測期間中に受注管理ソリューションの需要を押し上げると予想されます。
  • さらに、この地域の小売業者は戦略的パートナーシップを結んでいます。例えば、中国最大の小売企業の1つであるJD.comは、WalmartやIntelなど欧米の大手企業との提携を通じて、「境界のない小売」を展開しています。
  • また、インドの小売業はやや組織化されていないです。効果的なサプライチェーンマネジメントが必要です。インドの組織小売業の成長を促す主な要因は、都市化の進展、可処分所得の増加、消費者意識の高まり、核家族化です。このような要因により、受注管理ソリューションの需要が高まると予想されます。

マルチチャネル注文管理産業の概要

マルチチャネル注文管理市場は、国内外市場にソフトウェアやサービスを提供する大企業や中小企業が多数存在するため、競争が激しいです。市場は適度に断片化されており、断片化段階に移行しつつあります。市場の主要企業は、製品ポートフォリオの機能を拡大し、市場での競争力を維持するために、製品やサービスの革新、M&Aなどの戦略を採用しています。市場の主要プレイヤーには、IBM Corporation、HCL Technologies Limited、Oracle Corporation、Salesforce.com, Inc.などがいます。

2023年4月、オラクルはOracle Fusion Cloud Applications Suite全体に新機能を導入し、顧客がサプライチェーン・プランニングを加速し、業務効率を高め、財務精度を向上させるのに役立つと期待されています。このアップデートには、Oracle Fusion Applicationsにおける新しいプランニング、使用量ベースの価格設定、Oracle Fusion Cloud Supply Chain &Manufacturing(SCM)のリベート管理機能、および見積から現金へのプロセスの強化が含まれます。

2023年4月、フリースタイル・ソフトウェアはMultichannel Order Manager(M.O.M.)のバージョン12の提供を発表しました。最新バージョンでは、セキュリティが大幅に改善され、より厳格なPCI-S3要件の下で認証された最初のアプリケーションの1つとなっています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 小売市場とeコマース市場の成長
    • マルチチャンネル販売の成長
  • 市場の課題
    • セキュリティとプライバシーに関する懸念
    • 複雑な在庫管理

第6章 市場セグメンテーション

  • 製品別
    • ソフトウェア
    • サービス
  • 展開別
    • クラウド
    • オンプレミス
  • 業界別
    • 小売・eコマース
    • 飲食品
    • ヘルスケア
    • その他業界別
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • IBM Corporation
    • HCL Technologies Limited
    • Oracle Corporation
    • Salesforce.com, Inc.
    • SAP SE
    • Zoho Corporation
    • Brightpearl
    • Linnworks
    • Cloud Commerce Pro Ltd.
    • Freestyle Solutions, Inc.
    • Sanderson
    • Unicommerce eSolutions Pvt. Ltd.

第8章 市場機会と今後の動向

第9章 投資分析

目次
Product Code: 67394

The Multichannel Order Management Market size is estimated at USD 3.56 billion in 2025, and is expected to reach USD 5.46 billion by 2030, at a CAGR of 8.92% during the forecast period (2025-2030).

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Some major factors driving the market are the technological advancements related to digital transformation in various industries, the increasing penetration of smartphones across the globe, the growing number of internet users, and the adoption of multiple sales channels by different organizations.

Key Highlights

  • With the rapidly increasing retail and e-commerce market globally, the demand for multichannel order management solutions is growing primarily for scaling all functions and orders at every granular level, which helps organizations form an efficient system optimization and organization.
  • Vendors' multichannel order management solutions help organizations combine their orders from all the channels into the same catalog and update the latest prices across all sales channels for uniformity during price changes.
  • The flexibility these solutions offer is a major reason for their increased adoption. These software suites help manage sales from various marketplaces, maintain optimum inventory to avoid stockouts or overselling, and accurately process bulk orders; it also helps track differentiated pricing across all the channels, a complex task that a multichannel platform can handle seamlessly.
  • However, managing multichannel integration in e-commerce can be challenging for many organizations. It can be time-consuming and complex to integrate multiple sales channels and keep them in sync with one another. Such factors might hinder the market growth.
  • The COVID-19 pandemic had a positive impact on the market. The pandemic led to disruptions in the supply chain and led to less offline shopping and boosted the online market, thereby driving the demand for multichannel order management solutions.

Multichannel Order Management Market Trends

Retail and E-commerce Segment is Expected to Witness Significant Growth

  • Digital media has played a vital role in transforming the retail industry with its huge consumer reach. Consumers have become more preferential about when and how they want to be reached by a brand.
  • This trend has given rise to the scenario where a product's marketing initiative and the inventory across multiple sales channels should match, providing the consumer with the desired and consistent shopping experience.
  • This need for consistency and clarity in market communication and stock availability across channels is expected to drive the market forward. Also, multichannel retailers are increasingly adopting innovative strategies primarily to cater to rapidly changing consumer preferences and to efficiently handle the huge orders of multichannel retailing.
  • The multiple sales channel are no longer exclusive to each other. They overlap each other and can be effectively used by brands to provide an enhanced brand experience to consumers.
  • With the rapid growth of the online market, retailers are adopting innovative technologies, such as big data analytics, cloud computing, digital stores, and social media networks. With the increasing competition in this sector, customer experience has proven to be a crucial differentiating factor among online shopping options.

Asia-Pacific is Expected to Witness Significant Growth

  • Across the Asia-Pacific region, shopping malls, grocery stores, supermarkets, convenience stores, and hypermarkets are getting a digital upgrade designed primarily to stay competitive in the next generation of shopping experiences.
  • With the advent of technological innovations like facial recognition, rapid-fire delivery, digital payments, big data, and shopping experience tailored to consumer needs, the retail experience is primarily designed to be seamless, fast, and convenient.
  • These advancements have combined the physicality and accountability of an offline store with the speed and ease of online shopping and have changed the entire brick-and-mortar retail experience. These factors are expected to drive the demand for order management solutions during the forecast period.
  • Moreover, retailers in the region are also entering into strategic partnerships. For instance, JD.com, one of China's largest retail companies, has been rolling out 'boundaryless retail' via collaborations with major Western players, including Walmart and Intel.
  • Also, retailing in India is somewhat unorganized. There is a need for effective supply chain management. The main factors driving organized retailing growth in India are rising urbanization, higher disposable incomes, growing consumerism, and a nuclear family structure. These factors in the country are expected to fuel the demand for order management solutions.

Multichannel Order Management Industry Overview

The multichannel order management market is highly competitive due to many large and small players providing software and services to domestic and international markets. The market appears moderately fragmented and is moving towards the fragmented stage. The major players in the market are adopting strategies like product and service innovation and mergers and acquisitions to expand their product portfolio's functionality and stay competitive in the market. Some of the major players in the market are IBM Corporation, HCL Technologies Limited, Oracle Corporation, and Salesforce.com, Inc.

In April 2023, Oracle introduced new capabilities across Oracle Fusion Cloud Applications Suite, expected to help customers accelerate supply chain planning, increase operational efficiency, and improve financial accuracy. The updates included new planning, usage-based pricing, Oracle Fusion Cloud Supply Chain & Manufacturing (SCM) rebate management capabilities, and enhanced quote-to-cash processes in Oracle Fusion Applications.

In April 2023, Freestyle Software announced the availability of version 12 of Multichannel Order Manager (M.O.M.), which marks the second major release since 2020. The latest version includes significant improvements to security and is one of the first applications to be certified under the new, more stringent PCI-S3 requirements.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness- Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Retail and E-commerce Market
    • 5.1.2 Growth in Multichannel Selling
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Security and Privacy Concerns
    • 5.2.2 Highly Intricate Inventory Management

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Offerings
    • 6.1.1 Software
    • 6.1.2 Services
  • 6.2 By Deployment
    • 6.2.1 Cloud
    • 6.2.2 On-premise
  • 6.3 By End-user Vertical
    • 6.3.1 Retail & E-commerce
    • 6.3.2 Food & Beverage
    • 6.3.3 Healthcare
    • 6.3.4 Other End-user Verticals
  • 6.4

By Geography

    • 6.4.1 North America
      • 6.4.1.1 United States
      • 6.4.1.2 Canada
    • 6.4.2 Europe
      • 6.4.2.1 United Kingdom
      • 6.4.2.2 Germany
      • 6.4.2.3 Rest of Europe
    • 6.4.3 Asia-Pacific
      • 6.4.3.1 China
      • 6.4.3.2 Japan
      • 6.4.3.3 Rest of Asia-Pacific
    • 6.4.4 Latin America
    • 6.4.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 IBM Corporation
    • 7.1.2 HCL Technologies Limited
    • 7.1.3 Oracle Corporation
    • 7.1.4 Salesforce.com, Inc.
    • 7.1.5 SAP SE
    • 7.1.6 Zoho Corporation
    • 7.1.7 Brightpearl
    • 7.1.8 Linnworks
    • 7.1.9 Cloud Commerce Pro Ltd.
    • 7.1.10 Freestyle Solutions, Inc.
    • 7.1.11 Sanderson
    • 7.1.12 Unicommerce eSolutions Pvt. Ltd.

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

9 INVESTMENT ANALYSIS