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市場調査レポート
商品コード
1642203

カップおよびリッド:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)

Cups And Lids - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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カップおよびリッド:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

カップおよびリッドの市場規模は2025年に177億4,000万米ドルと推定され、予測期間中(2025-2030年)のCAGRは3.4%で、2030年には209億7,000万米ドルに達すると予測されます。

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主なハイライト

  • 人口の大幅な増加に伴うお茶、コーヒー、ソフトドリンクの消費量の増加は、カップおよびリッドの世界の需要を喚起する主な要因の1つです。急成長する飲食品(F&B)産業と、さまざまな食品や飲食品の漏れやこぼれのリスクを最小限に抑えるためにクイックサービスレストラン(QSR)で使い捨て包装の注文が増加していることは、調査された市場にプラスの影響を与えています。また、特別な日に社交的な集まりを開くという新たな動向も、使い捨ての皿、カップ、蓋、その他の容器の世界のニーズを後押ししています。
  • コーヒーやミルクセーキなどの特殊飲料の需要増加により、包装分野ではここ数年、カップや蓋の需要が急増しています。市場成長への大きな力には、軽量、滑らかなロールリムで快適かつ安全な表面で使用できる、スナップフィット、簡単な取り外し、漏れにくい用途、費用対効果などのカップおよびリッド製品の特性が含まれます。
  • 消費者は、RTDコーヒーや紅茶、エナジードリンクなど、いつでもどこでも手軽に飲める便利で機能的な飲料を頻繁に手にします。そのため、機能的で実用的なメリットを提供し、比較的健康的で自然なノンアルコール飲料は、多忙な消費者にアピールすることができます。電解質、ビタミン、ミネラル、その他の天然成分が持つ、自然でエネルギーを高める特性を新しい製品処方に活用すれば、ブランドは疲れた消費者をターゲットにすることができます。
  • 都市化が進んだことで、社交の場を訪れたり旅行したり、天気を楽しんだり、スポーツイベントに参加したりと、自宅を離れてかなりの時間を過ごす消費者が増えています。最近では、2022年11月、FIFAワールドカップ2022のために世界中から140万人以上のファンがカタールを訪れました。カタールは、FIFAワールドカップで合計100万人以上の観光客にレッドカーペットを敷き、2030年までに年間600万人を誘致することを目指しています。
  • また、様々な国でプラスチックが禁止されていることが市場の成長を妨げているが、紙のリサイクル可能性は紙コップ・蓋市場の成長を促進する重要な要因の一つです。紙コップは紙でできているため、無期限にリサイクルできます。環境規制に従って製造されているため、ユーザーは廃棄の心配がなく、包装のコスト面での利点があります。ベンダーは製品を通じて持続可能性の目標に貢献することができます。
  • さらに、ロシアとウクライナの戦争は、複数の国への経済制裁、商品価格の高騰、サプライチェーンの混乱につながり、多くの世界市場に影響を及ぼしています。この戦争は、ウクライナとロシアにおける包装・生産施設の広範な閉鎖を含め、300を超える欧米の大手企業の避難を引き起こしました。いつ戦争が終結するかが不透明なため、当初は活動の停止に消極的な企業もあり、事業規模を縮小したり閉鎖したりしています。

カップおよびリッドの市場動向

飲食品セグメントが著しい成長を遂げる

  • カップ&リッド市場の成長を促す最も重要な要因の1つは、外出する消費者の増加や、すぐに食べられる食品や飲料の採用増加による、世界の飲食品セクターの成長によるものです。さらに、この分野は、ライフスタイルの変化とともに、人口や一人当たり所得の増加といった他の要因によっても補完されています。
  • 外食産業は、カップおよびリッドで大きな市場シェアを持つ著名なエンドユーザー産業です。オンラインフードデリバリーサービスの成長は、フードカップとポーションカップの需要を増強しました。
  • クイックサービスレストラン事業は、予測期間中に世界的に大きく拡大すると予想されます。市場拡大の主な要因は、消費者の嗜好の変化と従業員数の増加です。ショッピングモールでも、利用客の3分の1以上は買い物ではなく食事をしに来ています。ほとんどのクイック・サービス・レストランでは、温かい飲み物も冷たい飲み物も使い捨ての紙コップを使っています。そのため、世界中でカップの需要が急増しています。
  • KFC、ドミノ、スターバックス、ピザハット、マクドナルドのような大手ファーストフードチェーンは、外出先での食事やすぐに食べられる食品の需要が大きいため、世界中で店舗を拡大しています。例えば、米国では2023年に約9,850億米ドルの売上が小売飲食品店によって生み出されました。

北米が最大の市場シェアを占める見込み

  • 北米の市場成長の原動力となっているのは、1回分ずつ消費するのに便利な小型パッケージを好む消費者の飲食品動向と、特殊飲料への注目の高まりです。さらに、人々のライフスタイルの急速な進化、食習慣の変化、1回分ずつ飲むのに便利なパッケージへの需要の高まりなども、この地域の市場成長に寄与しています。
  • アメリカのコーヒー文化の開発は、若者に人気のスターバックスのようなチェーン店の普及に影響されています。彼らはその飲み物の最大の消費者です。米国ではコーヒー文化が発展しているため、コーヒーカップや蓋の需要が高まっています。
  • スターバックスのデータによると、コーヒー文化の需要と人気に対応するため、スターバックスも米国内の店舗数を増やすことで機会を捉え、同社が運営する店舗は2021年の8,947店舗、2020年の8,941店舗から増加し、2022年には9,265店舗に達しました。このような需要の増加傾向によるインフラの拡大傾向は、カップおよびリッドの市場を今後数年間上昇させています。

カップおよびリッドの産業概要

カップおよびリッド市場は、国内外市場に製品を供給する大企業や中小企業が多数存在するため、競争が激しいです。市場の主要プレイヤーは、製品革新やM&Aのような戦略を採用し、市場提供を増やし、市場情勢の中で競争力を維持しています。同市場の主要企業には、レイノルズ・コンシューマー・プロダクツ(Reynolds Consumer Products)、フルタマキ(Huhtamaki Oyj)、グライナー・ホールディング(Greiner Holding AG)、ソロ・カップ・オペレーティング・コーポレーション(Solo Cup Operating Corporation)などがあります。

  • 2022年11月- 食品・消費財業界向けのパッケージングサプライヤーであるHuhtamaki社は、PACK EXPO Internationalで、耐湿性の内張り・外張りを施した板紙カップを米国ヨーグルト市場に投入。
  • 2022年9月- フルタマキとStoraEnso社が紙コップのリサイクルイニシアチブを開始。カップ・コレクティブ・プログラムは、産業規模で使用済み紙コップのリサイクルを行い、消費者や企業に使用済み紙コップへの便利なアクセスを提供することを目的としています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界のサプライチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 飲食品分野が著しい成長を遂げる
    • QSR数の増加が市場成長を後押し
  • 市場抑制要因
    • プラスチック使用に関する様々な規制

第6章 市場セグメンテーション

  • 材料別
    • プラスチック
    • 発泡スチロール
    • その他の材料
  • 製品別
    • 飲料用カップ
    • 包装カップ・その他(ポーションカップ・フードカップ)
    • リッド
  • 業界別
    • 飲食品
    • フードサービス
    • 小売その他エンドユーザー別
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • フランス
      • ドイツ
    • アジア
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリアとニュージーランド
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • メキシコ
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Georgia-Pacific LLC
    • Clondalkin Group Holdings
    • Greiner Holding AG
    • Huhtamaki Oyj
    • Printpack Inc.
    • Solo Cup Operating Corporation
    • WinCup Inc.
    • Graphic Packaging International LLC
    • Mondi Group
    • Airlite Plastics Company
    • Reynolds Consumer Products
    • Michael Procos SA
    • BioPak UK
    • Paper Cup Company
    • Greiner AG
    • ECO Products Europe
    • Brendos Ltd
    • Berry Global
    • Dart Container

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 67361

The Cups And Lids Market size is estimated at USD 17.74 billion in 2025, and is expected to reach USD 20.97 billion by 2030, at a CAGR of 3.4% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • The rise in tea, coffee, and soft drinks consumption on account of a considerable increase in the population is one of the key factors catalyzing the demand for cups and lids globally. The burgeoning food and beverage (F&B) industry and the escalating order for disposable packaging in quick service restaurants (QSRs) to minimize the risk of leakage and spillage of different food products and beverages are influencing the market studied positively. The emerging trend of social gatherings on special occasions also drives the worldwide need for disposable plates, cups, lids, and other containers.
  • Due to the increased demand for specialty drinks, e.g. coffee and milkshakes, there has been a sharp increase in demand for cups and lids within the packaging sector over these past years. Significant forces to market growth include the characteristics of cup and lid products such as lightweight, smooth rolled rims that are comfortable and secure for use on a pleasant and safe surface, snap fit, easy removal, leak-resistant applications, and cost-effectiveness.
  • Consumers frequently grab convenient and functional drinks, such as RTD coffee and tea, energy drinks, and other beverages that can be consumed whenever and wherever they need a boost. As such, non-alcoholic drinks that offer functional and practical benefits that are relatively healthy and natural can appeal to busy consumers. Leveraging the natural, energy-boosting characteristics of electrolytes, vitamins, minerals, and other natural ingredients in new product formulations can help brands target tired consumers.
  • The rise in urbanisation has led to an increasing number of consumers spending considerable time away from their homes, visiting and travelling into social venues, enjoying the weather or attending sporting events. As a result, when consumers are on the move, they drink more.Recently, in November 2022, more than 1.4 Million fans from across the globe visited Qatar for the FIFA World Cup 2022. Qatar rolled out the red carpet for a total of one million plus visitors for the FIFA World Cup and aims to attract up to 6 million a year by 2030.
  • Moreover, the ban on plastic in various nations somehow hinders the growth of the market but the recyclability of paper is one of the key factors driving the growth of the paper cup and lids market. These cups can be recycled indefinitely because they are made of paper. Manufactured per environmental regulations, users benefit from the cost advantages of packaging while eliminating disposal concerns. It helps the vendors contribute to the sustainability goals through their products.
  • Additionally, the war between Russia and Ukraine has led to economic sanctions on multiple countries, a surge in commodity prices, and supply chain disruptions, affecting many global markets. The war has caused over 300 major Western companies' evacuation, including the widespread closures of packaging and production facilities in Ukraine and Russia. Uncertainty over when it will end has also led to some companies initially being reluctant to suspend activities, either scaling or shutting down operations.

Cups and Lids Market Trends

Food and Beverage Segment to Witness Significant Growth

  • One of the most important drivers for the growth of the Cups & Lids Market is due to the growth of the food and beverage sector worldwide due to an increasing number of consumers on the go and rising adoption of ready-to-eat foods and drinks. In addition, the sector has been supplemented by other factors such as increasing population and per capita income along with changing lifestyles.
  • The food service industry is a prominent end-user industry with a significant market share in cups and lids. The growth of online food delivery services augmented the demand for food cups and portion cups.
  • The quick-service restaurant business is expected to expand significantly globally during the forecast period. Market expansion is primarily driven by changing consumer preferences and an increase in the number of employees. Even at malls, more than one-third of patrons come for the food, not the shopping. Most quick-service restaurants use disposable paper cups for hot and cold beverages. Therefore, there is a rapid demand for cups across the globe.
  • Major fast-food chains like KFC, Domino, Starbucks, Pizzahut, and Mcdonald's are expanding their stores worldwide due to the huge demand on the go meal and ready-to-eat food. For instance, Approximately 985 billion U.S. dollars in sales were generated by retail food and beverage stores in the United States in 2023.

North America is Expected to Hold the Largest Market Share

  • The market growth in North America is driven by food trends from consumers, who are fond of convenient and smaller packaging for single-serving consumptions as well as a growing focus on specialty beverages. Furthermore, the rapid evolution of people's lifestyles, changes in eating habits, and growing demand for single-serve convenient packaging are some other factors contributing to market growth in this region.
  • The development of American coffee culture has been influenced by the widespread presence of chains like Starbucks, which is popular with young people. They're the largest consumers of that drink. The demand for coffee cups and lids is increasing in the United States because of its growing coffee culture.
  • According to the Starbucks data, to cater to the demand and popularity of coffee culture Starbucks also took up the opportunity by increasing the number of stores in the United States, the company operated stores reached 9,265 stores in the year 2022 which has increased from 8,947 stores in 2021 and 8,941 stores in 2020. This trend of expanding infrastructure due to upward trends of demand has made the market for cups and lids up for the coming years.

Cups and Lids Industry Overview

The cups and lids market is highly competitive due to the presence of many large and small players in the market, supplying their products in the domestic and international markets. Major players in the market are adopting strategies like product innovation and mergers and acquisitions to increase their market offerings and stay competitive in the market landscape. Some of the major players in the market are Reynolds Consumer Products, Huhtamaki Oyj, Greiner Holding AG, and Solo Cup Operating Corporation, among others.

  • November 2022 - Huhtamaki, a packaging supplier for the food and consumer goods industries, introduced paperboard cups with moisture-resistant inner and exterior lining to the United States yogurt market at PACK EXPO International.
  • September 2022 - Huhtamaki and StoraEnso launched a paper cup recycling initiative. The Cup Collective program aims to recycle used paper cups on an industrial scale and provide consumers and businesses convenient access to used paper cups, which can then be renewed into valuable recycled raw material.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Supply Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Food and Beverage Segment to Witness Significant Growth
    • 5.1.2 Growing Number of QSR Aids to Market Growth
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Various Regulations Pertaining to Plastic Usage

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Material
    • 6.1.1 Plastic
    • 6.1.2 Paper
    • 6.1.3 Foam
    • 6.1.4 Other Materials
  • 6.2 By Product
    • 6.2.1 Drinking Cups
    • 6.2.2 Packaging Cups and Other Cups (Portion Cups and Food Cups)
    • 6.2.3 Lids
  • 6.3 By End-User Vertical
    • 6.3.1 Food and Beverage
    • 6.3.2 Foodservices
    • 6.3.3 Retail and Other End User Verticals
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
      • 6.4.1.1 United States
      • 6.4.1.2 Canada
    • 6.4.2 Europe
      • 6.4.2.1 United kingdom
      • 6.4.2.2 France
      • 6.4.2.3 Germany
    • 6.4.3 Asia
      • 6.4.3.1 China
      • 6.4.3.2 Japan
      • 6.4.3.3 India
      • 6.4.3.4 Australia and New Zealand
    • 6.4.4 Latin America
      • 6.4.4.1 Brazil
      • 6.4.4.2 Mexico
    • 6.4.5 Middle East and Africa
      • 6.4.5.1 United Arab Emirates
      • 6.4.5.2 South Africa
      • 6.4.5.3 Saudi Arabia

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Georgia-Pacific LLC
    • 7.1.2 Clondalkin Group Holdings
    • 7.1.3 Greiner Holding AG
    • 7.1.4 Huhtamaki Oyj
    • 7.1.5 Printpack Inc.
    • 7.1.6 Solo Cup Operating Corporation
    • 7.1.7 WinCup Inc.
    • 7.1.8 Graphic Packaging International LLC
    • 7.1.9 Mondi Group
    • 7.1.10 Airlite Plastics Company
    • 7.1.11 Reynolds Consumer Products
    • 7.1.12 Michael Procos SA
    • 7.1.13 BioPak UK
    • 7.1.14 Paper Cup Company
    • 7.1.15 Greiner AG
    • 7.1.16 ECO Products Europe
    • 7.1.17 Brendos Ltd
    • 7.1.18 Berry Global
    • 7.1.19 Dart Container

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET