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市場調査レポート
商品コード
1642199

委託清掃サービス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Contract Cleaning Services - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
価格
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委託清掃サービス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

委託清掃サービス市場規模は2025年に3,923億6,000万米ドルと推定され、2030年には5,528億8,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは7.1%です。

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組織は、従業員の生産性を高めるため、より健康的な職場環境を作ることにますます力を入れるようになっています。委託清掃サービスの採用は、オフィスをより清潔に、より健康的に、より環境に優しく保つための総合的なアプローチの採用に役立っています。

主なハイライト

  • 職場のウェルネスと持続可能性に関する意識の高まりは、委託清掃サービスの需要を促進する主な要因の1つです。管理のしやすさや費用対効果など、さまざまな利点があることから、多くの企業が清掃サービスを外注するようになっています。
  • 基本的な清掃用具の採用から洗練された用具や技術の採用まで、市場は技術とともに進化してきたため、市場の成長に影響を与え、清掃効率の顕著な向上をもたらしています。低騒音の掃除機、スチームクリーナー、高品質の洗浄剤や消耗品などのツールを導入することで、効率的で質の高いサービスが実現しました。
  • 商業施設や産業施設では、床、椅子張り、カーペット、窓の清掃など、衛生的な空間を保つために清掃サービスを利用するのが一般的です。清掃サービスを受けるために、企業組織、特に大企業はサービス・プロバイダーと契約を結ぶ。サービス・プロバイダーは、サービス利用者のタイプや、必要なサービスの頻度(毎日、週1回、月1回、半年に1回、年に1回など)に基づいて費用を決定します。
  • グリーン清掃製品への意識の高まりは、委託清掃サービス市場の成長に寄与する主な動向のひとつと認識されています。清掃製品に含まれる発がん性物質やアレルゲンなどの化学物質は、個人や環境に有害です。また、これらの化学物質に繰り返しさらされると、頭痛、アレルギー、発疹から生殖能力の低下やがんに至るまで、様々な症状につながります。米国毒物管理センター協会によると、清掃製品は、報告された有害物質暴露に関与する主要な物質群のひとつです。そのため、環境を保護し、持続可能性を促進するグリーン洗浄プロセスが人気を集めています。
  • COVID-19の発生は、職場の衛生管理に対する懸念を高めました。施錠制限が緩和され、経済が徐々に再開されるにつれて、従業員と顧客双方の安全を確保するための衛生手順の必要性が高まった。将来の伝染病を封じ込め、食い止めるために、企業組織は構内の衛生管理の頻度を高めています。さらに、多くの国家政府が、COVID-19パンデミックの後続流行のリスクを軽減するために、企業が従うべきSOPとガイドラインを制定しました。商業および工業用企業は、従業員の安全を守り、法的な影響を避けるために、概説された規則に従う必要があります。

委託清掃サービスの市場動向

商業清掃が大きなシェアを占める見込み

  • 商業部門は主にオフィスビルで構成され、施設の清潔さと衛生維持に大きな投資を行っています。この10年前半の一時的な停滞から建設・不動産セクターが回復した後、商業ビルの数が増加しているため、このセグメントは高いシェアを占めています。ヘルスケア・医療施設、教育機関、ホテル・レストラン、小売店などの商業施設では、従業員や経営陣が本来の業務に集中できるよう、清掃業務のアウトソーシングが一般的に行われています。COVID-19の大流行時には、除菌と清潔さに対するニーズが高まっており、これは大流行後も続く可能性があります。したがって、このビジネス・セクターは、パンデミック後もサービス・プロバイダーにとって多くの成長見通しを提示すると予想されます。
  • オフィスビルなどの商業部門は、品質と維持管理のために一貫した清掃を必要とします。従業員にとって清潔で安全な環境を求めるニーズが高まっているため、この分野での清掃サービスの需要は増加しています。例えば、オフィスのデスクには浴室のトイレの400倍以上の雑菌が付着しています。こうした雑菌のせいで、米国の労働者は年間平均7日も病欠しています。この問題は、雑菌の蔓延を防ぐオフィス清掃サービス・プログラムを導入することで解決できます。
  • オフィスや店舗、その他の商業施設の数が増加するにつれて、社内清掃サービスのコストは上昇し、運営経費の負担となっています。例えば、米国国勢調査局によると、2022年11月の米国の商業施設建設総額は1,206億6,000万米ドルで、民間建設が1,165億1,000万米ドル、公共建設が41億6,000万米ドルとなっています。このように、オフィスや商業スペースの増加により、必要不可欠な清掃のアウトソーシング需要が高まると予想されます。
  • 商業分野も同様に、予測期間中に一貫して力強く増加すると予想されています。このような工業生産工場では、油流出の清掃や封じ込め、廃棄物や粉塵の清掃といった建設清掃の雑務を処理するために、契約サービス・プロバイダーが雇われます。さらに、製造施設では、修復作業後の清掃を定期的に行わなければならないです。また、可処分所得水準の上昇や、若年層の日常的な清掃業務を外注する傾向の高まりも、住宅エンドユーザーの市場需要を牽引すると思われます。
  • 米国では、昨年第2四半期に全国で最も多くのオフィススペースが建設されたのは北東部だった。当時、北東部では約3,000万平方フィートのオフィスが建設中だった。カナダに本社を置く総合的なプロフェッショナル・サービスおよび投資管理機関であるコリアーズ・インターナショナルによると、中西部で建設中の新規オフィススペースは最も少なかった。

北米が大きなシェアを占める見通し

  • 北米は、建設活動の増加、消費者のライフスタイルの変化、働く女性の増加、ベンダーによる高度な清掃サービスの普及などの要因により、委託清掃サービス市場で大きなシェアを占めると予想されます。同地域は、米国を中心にサービス・プロバイダーの数が多いです。大半の企業は、従業員が衛生的で衛生的な環境で働けるよう、サービス業者と契約を結んでいます。
  • 例えば、米国の食料品店チェーン、ウェグマンズは、国内の全店舗の清掃サービスをクリーニング・サービス・グループ社から請け負っています。清掃サービスは、年間4~5店舗の新店舗を建設する同社が、建設現場を清潔に保つのに役立っています。また、建設機械からホコリや油がこぼれない環境を維持することで、作業現場の安全性向上にも役立っています。
  • 米国では、昨年も商業用清掃サービスの市場は依然大きく、労働人口のかなりの部分がこの分野で働き続けています。労働統計局によると、2021年には米国の清掃サービス部門で300万人近くが雇用されていました。
  • 米国労働局は、今年末までに全国で23万6,500人以上の清掃員の新規雇用が発生すると予測しています。米国の清掃サービス業界で働く米国人の数が多いことから、市場は急速に拡大すると予想されます。
  • 消費者の安全を守り、感染症やアウトブレイクの可能性を減らすため、米国とカナダでは厳格なCOVID-19法が施行され、清掃業者はCOVID認定を受け、除菌・消毒サービスを提供し続けることが義務付けられています。COVID-19に特化した清掃・消毒サービスを顧客に提供する清掃事業者が増えています。このような要因も、北米における委託清掃サービス市場の成長に寄与している可能性があります。

委託清掃サービス業界の概要

委託清掃サービス市場は競争が激しく、多くの企業が潜在的なビジネスや顧客を争っています。そのため、市場競争戦略の一環として、各社は継続的に新たなサービスを導入し、事業を拡大したり、戦略的なM&Aを行ったりしています。主な市場プレーヤーは、ABM Industries Incorporated、Jani-King International Inc.、Anago Cleaning Systems Inc.、Sodexo Groupなどです。

  • 2022年3月-Trivest PartnersとThree20 Capital GroupがOffice Pride Commercial Cleaning Servicesの合弁パートナーとなります。米国で最も急成長している商業清掃フランチャイズシステムの1つであるOffice Prideは、300ユニットとシステム売上高3億米ドルを達成するという開発目標を発表しました。145以上のフランチャイズロケーションを持つOffice Prideフランチャイズネットワークは、25州をカバーしています。今後5年間、同ネットワークの成長は、買収と新規ユニットの追加によって牽引されると予想されます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 衛生意識の高まり
  • 市場の課題
    • 中小企業と老舗企業の激しい競合
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 技術スナップショット(床・ファブリッククリーニングサービス、エクステリアクリーニングサービスなどのクリーニングサービスの種類を含む)

第5章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー別
    • 住宅
    • 商業
    • 産業
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • ABM Industries Incorporated
    • Anago Cleaning Systems Inc.
    • Duraclean International Inc.
    • Jani-King International Inc.
    • Pritchard Industries Inc.
    • ISS AS
    • Sodexo Group
    • Vanguard Cleaning Systems Inc.
    • Stanley Steemer International Inc.
    • The ServiceMaster Company LLC

第7章 投資分析

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 67308

The Contract Cleaning Services Market size is estimated at USD 392.36 billion in 2025, and is expected to reach USD 552.88 billion by 2030, at a CAGR of 7.1% during the forecast period (2025-2030).

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Organizations are increasingly focusing on creating a healthier work environment for employees to enhance their productivity. The adoption of contract cleaning services helps organizations adopt a holistic approach in keeping their offices cleaner, healthier, and greener.

Key Highlights

  • Increasing awareness about workplace wellness and sustainability is one of the primary factors driving the demand for contract cleaning services. Many companies are increasingly outsourcing their cleaning services due to their various advantages, such as ease of management and cost-effectiveness.
  • From adopting fundamental cleaning tools to sophisticated tools and technologies, the market has evolved with technology, thus impacting the market's growth and bringing a notable improvement in cleaning efficiency. Implementing tools like low-noise vacuum cleaners, steam cleaners, and high-quality cleaning agents and supplies resulted in efficient and better-quality services.
  • Commercial and industrial establishments are the ones who typically use cleaning services, which include floor, upholstery, carpet, and window cleaning, to keep the space hygienic. For the purpose of obtaining cleaning services, business organizations, particularly large businesses, enter into contracts with the service providers. Service providers determine the cost based on the type of service users and the frequency of services required, which may be daily, once a week, once a month, semiannually, or annually.
  • The increasing awareness of green cleaning products is identified as one of the primary contract cleaning services market trends contributing to its growth. Chemicals such as carcinogens and allergens present in cleaning products are harmful to individuals and the environment. Repeated exposure to these chemicals is also linked to symptoms ranging from headaches, allergies, and rashes to decreased fertility or cancer. As per the American Association of Poison Control Centers, cleaning products are one of the major substance classes involved in reported toxic exposures. Thus, green cleaning processes are gaining popularity as they protect the environment and promote sustainability.
  • The COVID-19 outbreak heightened the worries about workplace sanitation and hygiene. The need for hygiene procedures to ensure the safety of both staff and customers rose with the easing of lockdown restrictions and the gradual reopening of the economy. In order to contain and stop future epidemics, business organizations are increasing the frequency of premise sanitization. In addition, numerous national governments have established SOPs and guidelines to be followed by businesses to reduce the risk of subsequent waves of the COVID-19 pandemic. Commercial and industrial businesses are required to follow the rules outlined to protect the safety of their personnel and avoid legal repercussions.

Contract Cleaning Services Market Trends

Commercial Cleaning is Expected to Hold a Significant Share

  • The commercial sector mainly consists of office buildings, which make major investments in maintaining their facilities' cleanliness and sanitization. The segment holds a high share due to the rising number of commercial buildings after the recovery of the construction and real estate sector from a brief period of stagnation in the early half of this decade. In order to help their staff and management to concentrate on the main business operations, other commercial enterprises like healthcare/medical facilities, educational institutions, hotels and restaurants, and retail outlets typically prefer outsourcing the necessary cleaning operations. There was a growing need for sanitization and cleanliness during the COVID-19 pandemic, which may continue post the pandemic. Therefore, the business sector is expected to present many growth prospects for service providers even after the pandemic.
  • Commercial sectors, such as office buildings, require consistent cleaning to maintain quality and upkeep. The demand for cleaning services in this sector is increasing due to the growing need for a clean and safe environment for employees. For instance, office desks contain more than 400 times the amount of germs as a bathroom toilet. These germs contribute to US workers taking an average of seven sick days per year. This problem can be solved by implementing an office cleaning service program that can avoid germs from spreading.
  • As the number of offices, stores, and other commercial enterprises is increasing, the cost of in-house cleaning services is alss rising, thus burdening the operating overheads. For instance, according to the US Census Bureau, the total value of US commercial construction in November 2022 was USD 120.66 billion, with 116.51 in private construction and USD 4.16 billion in public construction. Thus, the demand for outsourcing essential cleaning is expected to rise due to the growing office and commercial spaces.
  • The commercial segment is likewise anticipated to increase strongly and consistently during the projected period. At such industrial production plants, contract service providers are hired to handle construction cleaning chores like oil spill cleanup and containment and waste and dust cleanup. Additionally, manufacturing facilities must regularly clean up after their restoration work. The market demand among residential end-users will also be driven by the rising level of disposable income and the growing propensity of the young population to outsource routine cleanup duties.
  • In the United States, the Northeast area had the most office space under construction nationwide in the second quarter of the last year. At the time, approximately 30 million square feet of offices were being built in the Northeast. According to Colliers International, a diversified professional services and investment management organization with headquarters in Canada, the Midwest had the least amount of new office space under construction.

North America is Expected to Hold a Major Share

  • North America is expected to hold a prominent share in the contract cleaning services market due to factors such as a rise in construction activities, changing consumer lifestyles, a growing number of working women, and the proliferation of advanced cleaning services offered by vendors. The rgion has a significant number of service providers, particularly in the United States. The majority of business enterprises have contracts with service providers to ensure a hygienic and sanitary atmosphere for their workers.
  • For instance, Wegmans, a grocery store chain in the United States, contracted cleaning services from Cleaning Services Group Inc. for all its store locations in the country. The cleaning services help the company in keeping its construction sites clean as it constructs 4-5 new stores per year. It also helps the company maintain an environment free from dust and oil spills from construction equipment, thus improving the worksite's safety.
  • In the United States, the market for commercial cleaning services remained sizable in the last year, and a sizable portion of the workforce continued to work in this sector. According to the Bureau of Labor Statistics, there were close to three million people employed in the US cleaning services sector in 2021.
  • The US Bureau of Labor predicted that there will be more than 236,500 new janitorial jobs throughout the country by the end of the current year. Given a large number of Americans working in the US cleaning services industry, the market is anticipated to expand quickly.
  • To keep consumers safe and reduce the likelihood of an infection or outbreak, strict COVID-19 laws in the United States and Canada were implemented, which require cleaning companies to be COVID-certified and continue offering sanitization and disinfection services. More and more cleaning businesses are providing specific COVID-19 cleaning and sanitization services to their clients. This factor may also contribute to the growth of the contract cleaning services market in North America.

Contract Cleaning Services Industry Overview

The contract cleaning services market is competitive and consists of several players, with many companies often vying for potential business or clients. Thus, companies in the market are continuously introducing new offerings, expanding their operations, or adopting strategic mergers and acquisitions as part of their competitive strategies. Some major market players are ABM Industries Incorporated, Jani-King International Inc., Anago Cleaning Systems Inc., and Sodexo Group.

  • March 2022 - Trivest Partners and Three20 Capital Group are joint venture partners in Office Pride Commercial Cleaning Services. Office Pride, one of the commercial cleaning franchise systems in the United States with the quickest growth, announced its development goal to reach 300 units and USD 300 million in system sales. With more than 145 franchise locations, the Office Pride franchise network covers 25 states. Over the next five years, the network's growth is anticipated to be driven by acquisitions and the addition of new units.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Hygienic Consciousness
  • 4.3 Market Challenges
    • 4.3.1 Intense Competition Among Small and Established Companies
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.5 Technology Snapshot (Includes Different Types of Cleaning Services such as Floor and Fabric Cleaning Services, Exterior Cleaning Services, etc.)

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By End User
    • 5.1.1 Residential
    • 5.1.2 Commercial
    • 5.1.3 Industrial
  • 5.2 By Geography
    • 5.2.1 North America
    • 5.2.2 Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
    • 5.2.4 Latin America
    • 5.2.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 ABM Industries Incorporated
    • 6.1.2 Anago Cleaning Systems Inc.
    • 6.1.3 Duraclean International Inc.
    • 6.1.4 Jani-King International Inc.
    • 6.1.5 Pritchard Industries Inc.
    • 6.1.6 ISS AS
    • 6.1.7 Sodexo Group
    • 6.1.8 Vanguard Cleaning Systems Inc.
    • 6.1.9 Stanley Steemer International Inc.
    • 6.1.10 The ServiceMaster Company LLC

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS