デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1642197

段ボールと板紙箱:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)

Corrugated & Paperboard Boxes - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 132 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
段ボールと板紙箱:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 132 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

2025年の段ボールと板紙箱市場規模は2億501万トンと推定・予測され、2030年には2億6,066万トンに達すると予測され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは4.92%です。

Corrugated &Paperboard Boxes-Market-IMG1

主要ハイライト

  • 段ボールと板紙箱市場は発展してきました。それでも、特に箱の特徴の台頭において、より多くの消費者直接販売用途に対応し、持続可能性を維持するために、利益を得る機会があります。
  • 段ボールと板紙箱は、多種多様な製品の包装や輸送に利用されており、近年はeコマース産業の加速的な成長により、その重要性が非常に高まっています。eコマース産業は、取り扱う多種多様な製品の運搬や保管に段ボールと板紙箱を必要とするため、世界の段ボールと板紙箱市場の主要な促進要因であり続けると予想されます。
  • また、段ボール包装は、サステイナブル方法で管理された森林に由来する新鮮繊維を加え、リサイクルされた内容物を88%カバーしているため、破滅的なものではなく安全です。Amazonのような著名なeコマース事業者は、コストを抑制し、環境に優しい選択肢を提供することから、eコマース包装に段ボール包装を推し進めようとしています。
  • 飲食品産業は、段ボール箱のエンドユーザー用途として最も確立されたセグメントの一つであるが、電子製品やアクセサリー包装などの他の開発セグメントからも今後の成長が見込まれています。アジア太平洋は世界的に最も包括的で急成長している市場であり、経済成長、可処分所得の増加、製造品の消費強化などの要因に導かれています。1992年以来、段ボール工場の数は200近く減少しているが、同様の時期に年間生産量全体では5億平方フィート以上増加している(ファイバーボックス協会)。
  • 段ボール包装は、様々な製品を保護、保存、輸送するための適応性が高く、コスト効率の高いソリューションです。段ボール包装の特徴には、軽量、生分解性、リサイクル性などがあります。段ボール包装は、包装食品市場において好ましい選択肢であり、食品、飲食品、スープ、調味料、乳製品など様々なエンドユーザー産業で見かけることができます。ガラスや金属などの異なる包装材料と比べ、最終製品の総重量を減らし、保護するのに役立ちます。
  • 消費者は包装の環境に対する危険性をより強く認識するようになり、購入方法をより環境に優しい選択肢へと移行しつつあります。消費者と政府の圧力が高まるにつれ、企業は包装とプロセスをより環境にやさしいものにする必要が出てきました。個人は、環境に優しい包装により多くの費用を払う用意があります。そのため、段ボール包装の需要は伸びています。
  • 環境に優しい包装材料、特に紙製包装ソリューションの必要性は、使い捨てプラスチックの禁止に関する厳しい法律の施行によってさらに高まっています。さらに、この地域でeコマースプラットフォームの利用が増加しているのは、オンラインショッピングの利便性と手頃な価格をますます受け入れるようになっている技術に精通した人口の増加によるものです。

段ボール・紙器市場の動向

飲食品が大きな市場シェアを占める見込み

  • エンドユーザー用途の中で、飲食品は段ボール市場の主要なエンドユーザーセグメントであり、予測期間中に速いスピードで進展すると予想されます。飲食品産業では主に、飲料の包装にはコーティングされた無漂白の板紙が使用され、野菜、果物、食品の包装には段ボール箱が使用されています。冷凍食品の需要の加速は、紙器包装の需要を押し上げる可能性があります。
  • ライフスタイルの変化と若年人口の増加は、ブランド化され包装化された物質に対する需要の拡大につながります。Flexible Packaging Associationによると、米国の飲料部門は包装市場の50%近くを占めています。アメリカ人の30%以上が週に2回食事を注文しており、これは今後数年で3%に成長すると予想されています。
  • 市場の中で、飲食品セグメントは急速に拡大しているセグメントです。人々の多忙なライフスタイルのため、コンビニエンスフードの需要は高いです。その結果、調理に時間のかからない加工食品が消費者の増加を引き寄せています。増え続ける人口が、便利で健康的な加工食品への欲求を駆り立てる。
  • 消費者の嗜好はより便利で環境に優しい製品へとシフトしており、食品産業は成長し、サステイナブル包装ソリューションへのニーズが高まっています。食品セグメントで人気のある選択肢は、その強度、適応性、リサイクル可能な性質から段ボール包装です。
  • 包装が環境にどのような影響を与えるかについて、顧客や企業の意識は高まっています。段ボールはリサイクル可能で生分解性があるため、プラスチックなどの持続可能でない材料よりも段ボールを選ぶ人が増えています。段ボール包装は製品に湿気を与えず、長時間の輸送にも耐えられるため、特に二次包装や三次包装において、顧客により良い結果を提供するために段ボール包装を採用する企業が増えています。パン、肉製品、その他の生鮮品などの加工食品は、これらの包装材を一度だけ使用する必要があるため、需要が高まっている
  • さらに、中国、日本、インド、オーストラリアなどの国々では、外出先での消費が需要をさらに押し上げています。環境に優しい包装ソリューションの使用は、持続可能性と2025年までのプラスチック廃棄物削減を支援するオーストラリアの規制によって奨励されています。例えば、国家包装目標(National Packaging Targets)によれば、すべての包装はリサイクル可能、再利用可能、または堆肥化可能でなければならないです。
  • オーストラリア農業資源経済科学局によると、オーストラリア、カナダ、ドイツ、フランスは、世界で最も食料安全保障の高い国のひとつです。国内の製造業とサービス業の収益の約20%は食品産業によるものです。オーストラリアの農業従事者は、国内の食品市場の大部分を生産・供給しています。
  • インドや中国のような国では、飲食品に対する需要は常に高いです。その結果、板紙包装市場の原動力となっています。飲食品産業におけるこのような積極的な成長は、予測期間を通じて板紙包装のニーズを高めると考えられます。

著しい成長が期待されるアジア太平洋

  • アジア太平洋は大きな成長を遂げると考えられています。同地域全域で製造工場の数が増加しており、アジア太平洋における消費者意識の高まりと輸送包装部門と相まって、段ボールと板紙箱市場の成長に拍車をかけています。中国やインドなどの新興諸国では紙パルプの需要が伸びているため、この地域は最も急成長する地域と予想されます。中国では輸送用包装セクターが追加され、消費者主義の高まりと相まって、紙製包装の需要が急速に拡大しています。
  • 同地域の段ボール市場の需要は2008年以降6.5%の割合で拡大しており、世界のどこよりもはるかに大きいです。このような紙製包装への要求とともに、再生紙へのニーズも高まっています。
  • 小売企業とeコマース・フルフィルメント・パートナーが協力して顧客体験を向上させる取り組みは、eコマースの成長を促進する最高の顧客サービス、ひいてはオンライン注文の発送に必要な段ボール包装の要件により、より多くの人々の間でeコマースの成長をさらに増大させています。
  • 例えば、2024年1月、Australia Post Corporationと宝飾品のオンライン小売業者であるMyerは、Myerのオンライン注文のほとんどをカバーし、Myerのオンライン顧客体験を改善するために戦略的に提携しました。この包括的パートナーシップには、メルボルン、シドニー、ブリスベン、ゴールドコーストの大都市圏でマイヤーのeコマース顧客に翌日配達を提供するAustralia Postのメトロサービスも含まれます。過去12ヶ月間、オーストラリア郵便公社はマイヤーのために500万個以上の小包を配達しました。
  • 米国農務省(USDA)対外農業サービス(2023年7月レポート)によると、タイは東南アジア第2位の経済大国です。タイは依然として強力な農業競争国であり、米、砂糖、ツナ缶、パイナップル缶、天然ゴム、冷凍エビ、調理済み鶏肉、キャッサバの主要輸出国です。また、タイは米国農産物の第20位の輸出国でもあります。
  • さらに、進化する技術環境、スマートフォンやソーシャルメディアの利用の増加、eコマースによるこの地域の伝統的オンラインショッピングの変化が、大きな成長を促しています。ソーシャルメディアプラットフォームを通じて取引・販売するために、ソーシャルメディアストアを立ち上げる経営者や起業家が増えています。
  • この地域全体のオンラインショッピングの急激な成長は、耐久性と費用対効果の高さから包装材料として好まれている段ボール箱のような段ボール包装の需要を促進しています。オンラインショッピングの利便性と24時間365日いつでも買い物ができる能力により、独自の包装を必要とする注文がより頻繁に、より少量になり、段ボール包装の需要をさらに促進しています。
  • 新興国の物流セクターでは輸出が増加しており、段ボール箱はこの地域の市場を独占すると考えられています。FMCGや化粧品のようなセクターの健全な成長により、急成長する中間層人口がこの地域の段ボール箱市場の需要を押し上げると予想されます。

段ボールと板紙箱産業概要

段ボールと板紙箱市場はセグメント化されており、複数の大手企業で構成されています。市場シェアの面では、現在これらの主要参入企業のうち数社が市場を独占しています。製品の差別化が限定的であることや、地域・地元参入企業の低価格戦略のため、ベンダー間の関与レベルは今後数年で強まると考えられます。同市場では、買収、提携、協業など、さまざまな無機的成長戦略が複数の参入企業によって行われています。こうした動きは、市場参入企業の事業と顧客基盤の拡大に道を開いています。

  • 2023年11月、オーストラリア系アメリカ人の非公開会社であるVisy Industriesは、オーストラリアのHemmantに先進包装の段ボール工場を新設しました。同社はこの新工場に1億7,500万豪ドル(1億1,100万米ドル)を投資し、1日当たり最大100万個の段ボール箱を製造します。同工場は、クイーンズランド州の飲食品会社、農業従事者、生産者に段ボール箱を供給します。
  • 2023年11月、紙包装・プロバイダーのOpal Packaging社は、1億4,000万米ドルを投資し、ウォドンガに新しいハイテク段ボール包装施設を開設しました。新施設は、毎日400トンの印刷・完成段ボール箱の生産能力を持っています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因と市場抑制要因の採用
  • 市場促進要因
    • eコマース売上の成長
    • 紙製包装に対する消費者の意識の高まり
  • 市場抑制要因
    • 高性能な代替品の入手可能性
    • 運用コストの上昇
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品別
    • 段ボールと固形繊維の箱
    • 折りたたみ板紙箱
    • 段ボール箱
    • その他
  • エンドユーザー産業別
    • 飲食品
    • 耐久消費財
    • 紙・出版
    • 化学
    • その他
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 南米
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • International Paper Company Inc.
    • WestRock Company
    • Smurfit Kappa Inc.
    • DS Smith PLC
    • Graphic Packaging International Inc.
    • Mondi Group
    • Georgia-Pacific LLC
    • Cascades Inc.
    • Klabin SA
    • Oji Holding Corporation
    • Nine Dragons Paper(Holding)Limited
    • Packaging Corporation Of America
    • Nippon Paper Industries Co. Ltd
    • Orora Packaging Australia Pty Ltd
    • Rengo Co. Ltd

第7章 投資分析

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 67288

The Corrugated & Paperboard Boxes Market size is estimated at 205.01 million metric tons in 2025, and is expected to reach 260.66 million metric tons by 2030, at a CAGR of 4.92% during the forecast period (2025-2030).

Corrugated & Paperboard Boxes - Market - IMG1

Key Highlights

  • The corrugated and paperboard box market has been developed. Still, there are opportunities for gains, especially in the rise of box features, to account for more direct-to-consumer applications and maintain sustainability.
  • Corrugated and paperboard boxes are utilized in the packaging and transportation of a wide variety of products and have become immensely significant in recent years due to the accelerated growth of the e-commerce industry, which is anticipated to remain a principal driving factor for the global corrugated and paperboard boxes market, as it requires corrugated and paperboard boxes for carrying and storing the wide variety of products it handles.
  • Also, corrugated packaging covers 88% of recycled content with added fresh fibers originating from sustainably managed forests, so it is safe rather than catastrophic. Notable e-commerce businesses like Amazon are pushing towards corrugated board packaging for e-commerce packaging as it aids in controlling costs and gives an environment-friendly option.
  • While the food and beverage industry ranks as one of the biggest established end-user application sectors for corrugated and paperboard boxes, future growth is anticipated from other developing fields, such as electronic products and accessory packaging. Asia-Pacific serves the most comprehensive and fastest-growing market globally, led by factors such as rising economies, increasing disposable incomes, and enhanced consumption of manufactured goods. Although the number of corrugator plants has declined by nearly 200 since 1992, the total production levels have increased by over 500 million square feet in the whole yearly production at a similar time (Fibre Box Association).
  • Corrugated board packaging is an adaptable and cost-efficient solution to protect, preserve, and transport a range of products. The corrugated packaging features include light weight, biodegradability, and recyclability. It is the preferred option in the packaged food market and can be found in various end-user industries, such as food, beverage, soups, seasonings, and dairy products. Compared to different packaging materials such as glass and metal, it helps reduce and protect the final product's total weight and protect it.
  • Consumers are becoming more aware of the environmental hazards of packaging and are moving their purchasing practices to more eco-friendly options. With the growing consumer and government pressure, it becomes necessary for companies to make their packaging and processes more environmentally friendly. Individuals are ready to pay more for environmentally friendly packaging. Thus, the demand for corrugated packaging is growing.
  • The need for green packaging materials, particularly paper packaging solutions, is further fueled by the enforcement of strict legislation regarding the ban on single-use plastic. In addition, the increasing use of e-commerce platforms in the region is owing to the growth of a tech-savvy population that is increasingly embracing the convenience and affordability of online shopping.

Corrugated & Paperboard Boxes Market Trends

Food and Beverage Expected to Hold Significant Market Share

  • Amongst end-user applications, food and beverage is the principal end-user segment of the corrugated and paperboard boxes market and are anticipated to advance at a fast speed in the forecast period. The food and beverage industry majorly utilizes coated, unbleached boards for packaging beverages and corrugated container boards for packaging vegetables, fruits, and food products. The accelerated demand for frozen foods is possible to push the demand for folding carton packaging.
  • Alterations in lifestyle and a budding young population lead to a greater demand for branded and packaged substances. According to the Flexible Packaging Association, the beverage sector in the United States is valued at nearly 50% of the packaging market. Over 30% of Americans order meals twice a week, which is anticipated to grow to 3% in the coming years.
  • Within the market, the food and beverage segment is quickly expanding segment. Because of people's hectic lifestyles, convenience foods are in high demand. As a result, processed food, which takes less time to prepare, attracts a growing number of consumers. The ever-increasing population drives the desire for processed food, which is both convenient and healthy.
  • Consumer preferences are shifting toward more convenient and ecologically friendly products, the food industry is growing, and there is a growing need for sustainable packaging solutions. A popular option for the food sector is corrugated board packaging because of its strength, adaptability, and recyclable nature.
  • Customers and companies are becoming more conscious of how packaging affects the environment. More people choose corrugated boards over plastic and other nonsustainable materials because they are recyclable and biodegradable. As corrugated paperboard packaging keeps moisture from products and can withstand long shipping times, companies are increasingly adopting this packaging to offer better customer outcomes, especially for secondary or tertiary packaging. Processed foods, such as bread, meat products, and other perishable items, need these packaging materials to be used just once, thus driving the demand.
  • Furthermore, on-the-go consumption in countries like China, Japan, India, and Australia further feeds the demand. The use of environmentally friendly packaging solutions is encouraged by Australian regulations that support sustainability and reduction in plastic waste by 2025. For instance, all packaging is to be recyclable, reused, or compostable, according to the National Packaging Targets.
  • According to the Australian Bureau of Agricultural and Resource Economics and Sciences, Australia, Canada, Germany, and France are among the world's most food-secure countries. About 20% of domestic manufacturing and service revenue comes from the food industry. Australian farmers grow and supply the great bulk of the food market in this country.
  • In countries such as India and China, the demand for food and beverages is always high. This consequently drives the paperboard packaging market. Such assertive growth in the food and beverage industry is supposed to boost the need for paperboard packaging throughout the forecast period.

Asia-Pacific Expected to Have Significant Growth

  • Asia-Pacific is supposed to have significant growth. The growing number of manufacturing plants all over the region, combined with the increasing consumerism and transit packaging sector in the APAC region, is adding to the growth of the corrugated and paperboard boxes market. Due to the growing demand for paper pulp in developing countries such as China and India, the region is anticipated to be the fastest-growing region. There is an addition to the transit packaging sector in China, combined with increasing consumerism, leading to a quickly expanding demand for paper packaging.
  • Corrugated and paperboard boxes market demand in the region has been expanding at a rate of 6.5% since 2008, far greater than anywhere else in the world. Along with this requirement for paper packaging, the need for recycled paper is also growing.
  • The collaborative initiative of retail businesses and e-commerce fulfillment partners in the country to improve customer experience further augments e-commerce growth among the larger population due to the best customer services driving e-commerce growth and, ultimately, the requirement for corrugated board packaging required for shipping online orders.
  • For instance, in January 2024, Australia Post Corporation and Myer, an online Jewellery retailer, strategically partnered to improve Myer's online customer experience, covering most of Myer's online orders. The comprehensive partnership also includes Australia Post's Metro Service, which offers next-day delivery for Myer e-commerce customers in metropolitan Melbourne, Sydney, Brisbane, and the Gold Coast. During the past 12 months, Australia Postal Corporation delivered more than five million parcels for Myer.
  • According to the United States Department of Agriculture (USDA), Foreign Agricultural Service, July 2023 Report, Thailand is Southeast Asia's second-largest economy. It remains a strong agricultural competitor and is a major exporter of rice, sugar, canned tuna, canned pineapples, natural rubber, frozen shrimp, cooked poultry, and cassava. Thailand is also the 20th largest export of US agricultural products.
  • Moreover, the evolving technology environment, increasing use of smartphones and social media, and changes in the region's traditional online shopping through e-commerce are driving significant growth. More and more business owners and entrepreneurs are setting up social media stores to trade and sell through social media platforms.
  • This exponential growth in online shopping across the region is driving demand for corrugated board packaging like corrugated boxes, which are the preferred packaging material owing to their durability and cost-effectiveness. The convenience of online shopping and the ability to shop 24/7 has led to more frequent and smaller orders requiring their own packaging, further driving demand for corrugated packaging.
  • There is an escalating rate of exports in the developing logistics sector as corrugated boxes are supposed to dominate the market in this region. Due to sound growth in sectors like (FMCG) and cosmetics, the fast-growing middle-class population is anticipated to boost the demand for the corrugated and paperboard boxes market in the region.

Corrugated & Paperboard Boxes Industry Overview

The market for corrugated and paperboard boxes is fragmented and consists of several major players. In terms of market share, few of these major players currently dominate the market. The level of engagement among the vendors will strengthen in the years to come due to limited product differentiation and the underpricing strategy of the regional and local players. Various inorganic growth strategies are witnessed in the market by several players, including acquisitions, partnerships, and collaborations. These exercises have paved the way for augmentation of the business and customer base of market players.

  • November 2023: Visy Industries, a privately owned Australian-American paper, packaging, and recycling company, opened a new advanced corrugated box factory in Hemmant, Australia. The company invested AUD 175 million (USD 111 million) in the new factory to manufacture up to one million boxes per day. The factory supplies cardboard boxes to food and beverage companies, farmers, and growers in Queensland.
  • November 2023: Opal Packaging, a paper packaging provider, has opened its new high-tech corrugated cardboard packaging facility in Wodonga with an investment of USD 140 million. The new facility has the capacity to produce 400 tons of printed and finished corrugated boxes every day.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Introduction to Market Drivers and Restraints
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Growth in E - commerce Sales
    • 4.3.2 Growing Consumer Awareness on Paper Packaging
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 Availability of High-performance Substitutes
    • 4.4.2 Rising Operational Costs
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product
    • 5.1.1 Corrugated and Solid Fiber Boxes
    • 5.1.2 Folding Paperboard Boxes
    • 5.1.3 Set-up Paperboard Boxes
    • 5.1.4 Other Products
  • 5.2 By End-user Industry
    • 5.2.1 Food and Beverage
    • 5.2.2 Durable Goods
    • 5.2.3 Paper & Publishing
    • 5.2.4 Chemicals
    • 5.2.5 Other End-user Industries
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
    • 5.3.5 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 International Paper Company Inc.
    • 6.1.2 WestRock Company
    • 6.1.3 Smurfit Kappa Inc.
    • 6.1.4 DS Smith PLC
    • 6.1.5 Graphic Packaging International Inc.
    • 6.1.6 Mondi Group
    • 6.1.7 Georgia-Pacific LLC
    • 6.1.8 Cascades Inc.
    • 6.1.9 Klabin SA
    • 6.1.10 Oji Holding Corporation
    • 6.1.11 Nine Dragons Paper (Holding) Limited
    • 6.1.12 Packaging Corporation Of America
    • 6.1.13 Nippon Paper Industries Co. Ltd
    • 6.1.14 Orora Packaging Australia Pty Ltd
    • 6.1.15 Rengo Co. Ltd

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS