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市場調査レポート
商品コード
1642169

サウンドバー-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Soundbar - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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サウンドバー-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

サウンドバー市場規模は2025年に95億3,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは8.3%で、2030年には142億米ドルに達すると予測されます。

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高品質オーディオソリューションとスマートオーディオ/ビデオ機器に対する需要の高まりが、市場調査を後押ししています。

主要ハイライト

  • サウンドバーは、複数の個別スピーカーを備えた細長いスリムなスピーカーシステムです。細長い長方形のような、幅が広く高さの低い筐体を持つことが多いです。音響上の理由と、テレビなどのディスプレイの上や下に簡単に取り付けられるように設計されています。
  • サウンドバーには、キャビネット内の複数のスピーカーとは別に、サラウンド効果で高品質のサウンドを生成するためのサブウーファーが内蔵されており、特にいくつかのハイエンドのサウンドバーがあります。サウンドバーは、ステレオサウンドシステムに代わる費用対効果の高い選択肢であり、ユーザーのリビングルーム、会議室、ホームシアターの音質を劇的に向上させています。
  • スマートテレビやその他の家庭用機器を含め、スマート消費者向け製品の需要は近年大きく伸びています。急速な技術進歩、インターネット普及の拡大、放送産業のデジタル変革、製品価格の下落などが、スマートホーム機器産業の成長を促す主要要因となっています。サウンドバーは、オーディオ体験を向上させるためにこれらの機器と一緒に使用されることが増えており、調査した市場の需要を押し上げています。
  • オーディオシステム市場は、サウンドバーよりも比較的低価格の格安スピーカーシステムを提供するベンダーが複数存在するため、競争が激しいです。これらのスピーカーは、人口のかなりの割合が予算に制約があり、サウンドバーシステムを買う余裕がない新興経済国でトップクラスの評価を得ています。
  • COVID-19の流行は、サウンドバー市場の成長にさまざまな影響を与えました。パンデミックは家庭用サウンドバーの需要を大きく押し上げたが、商業用セグメントでは、さまざまな国での封鎖が広まった結果、サウンドバーが使用される音楽コンサートやその他の公共イベントがキャンセルされ、需要が大幅に減少しました。

サウンドバー市場の動向

オーディオコンテンツのワイヤレスストリーミング需要の増加が市場を牽引

  • サウンドバーの採用が増加している主要理由は、オーディオコンテンツをワイヤレスでストリーミングし、全体的なサウンド体験を向上させる能力にあります。さらに、GoogleやAmazonなどの音声アシスタントの統合が顧客体験を促進し、市場の成長を後押ししています。接続された通信機器を備えたスマートホームの増加により、ホームシアターシステムなどの高音質オーディオ機器の需要が高まり、サウンドバー市場の成長をもたらしています。ライセンシングには、広告付き音楽ストリーミングサービス、有料サブスクリプション、デジタルラジオ、カスタマイズ・ラジオ、デジタルフィットネスやFacebook、Instagramなどのソーシャルメディアアプリでの音楽ライセンスなど、さまざまな形式が含まれます。
  • ワイヤレス接続技術における最近の技術革新と高速データサービスの利用可能性は、ワイヤレスストリーミングデバイスの需要を増加させました。例えば、5Gの登場は、4G LTEネットワークよりも高速、低遅延、大容量を提供できるため、通信産業に革命をもたらしました。さらに、Bluetoothの最新バージョン(Bluetooth 5.2)は、主にオーディオ機器の改良に焦点を当てており、機器間の相互接続をより円滑にするもう1つの主要な技術革新です。
  • 同市場で事業を展開するベンダーは、音声アシスタンスやAIなど、さまざまな機能性の統合にますます注力し、ユーザー体験を向上させ、ワイヤレスストリーミングデバイスをより使いやすくしています。例えば、2022年8月、Sony Indiaはワイヤレスサブウーファーを搭載した2.1chサウンドバーHT-S400を発売しました。このサウンドバーにはS-Force PROフロントサラウンド技術が搭載されており、音の明瞭度が高く、合計出力330Wのパワフルなサウンドを記載しています。HT-S400は、統合されたユーザーインターフェースにより、SonyのBRAVIA TVとシームレスに統合できます。HT-S400サウンドバーは、BRAVIA TVからワイヤレスで音声を受信できるように設計されており、ケーブルが乱雑になるのを最小限に抑え、ワイヤレスで簡単に接続できます。
  • 2022年5月、主要オーディオ企業であるソノスは、音声アシスタントの発売を発表しました。同社によると、この機能は同社の新しいソフトウェアアップデートの一部だといいます。音声アシスタントは当初、米国の顧客のみが利用可能だが、国際展開も予定されています。同社はこの機能を、音声アシスタントのAmazon AlexaやGoogle Assistantに代わるものとして見込んでいます。Amazon Music、Apple Music、Pandora、Deezer、Sonos Radioの音楽サービスと直接連携します。このようなベンダーの取り組みは、消費者へのワイヤレス機器の浸透とともに、予測期間中に調査された市場の成長を促進すると予想されます。

アジア太平洋が急成長市場になる見込み

  • アジア太平洋のサウンドバー市場は、同地域の先進民生用電子機器の急速な普及と大手民生用電子機器メーカーの存在により、大きな成長が見込まれています。
  • 技術の進歩とスマートハウスの急速な建設の結果、サウンドバーは住宅地での人気が高まっています。それ以外にも、アジア太平洋では、ホスピタリティ、小売、企業、施設など、さまざまな商業セグメントからのサウンドバーに対する需要が高まっており、世界のサウンドバー市場の成長を後押しする可能性があります。
  • アジア太平洋のサウンドバー市場は、日本、中国、インド、オーストラリア、その他のアジア太平洋にわたって調査されています。アジア太平洋のサウンドバー市場を独占しているのは中国です。工業生産高、輸出入、個人消費、設備投資の増加により、中国経済は順調に拡大しています。さらに、OEMが新しい改良型ワイヤレスオーディオデバイスを開発するための研究開発費を増やしていることも、同国のワイヤレスオーディオデバイス市場の成長を後押ししています。
  • 豊富な資源と低コストの労働力により、数多くの多国籍企業が製造施設を設立しており、同国はオーディオデバイス産業への数百万米ドル規模の投資の一等地となっています。技術革新とインターネット対応サービスによって推進されている中国のオンラインオーディオ市場には、将来の成長機会が幅広く存在しています。中国のオーディオ市場は現在、いくつかの機会を経験しており、主に高品質のオーディオシステムにより、今後数年間で急成長すると予測されています。
  • COVID-19パンデミックによる経済的混乱からの中国の素早い回復と、現在進行中の海外渡航制限により、ホーム・エンターテイメントシステムや高級民生用電子機器製品のような贅沢品に対する中国本土の支出が増加し、このセグメントの主要企業にとって国家の重要性が増すと予想されます。上記の要因は、同国のサウンドバー需要を牽引すると予想されます。

サウンドバー産業概要

サウンドバー市場は競争が激しく、Polk Audio(DEI Holdings Inc.)、Samsung Electronics、Bose Corporation、LG Electronics Inc.、Onkyo Corporation、Sony Corporationなどの主要世界企業が参入しています。また、各社は市場での地位を維持するため、戦略的提携や新製品の投入を行っています。市場における技術の進歩も、企業にサステイナブル競争優位性をもたらしています。

  • 2022年6月-Samsung Electronicsは世界音楽の日に、インドでサウンドバーの2022年ラインナップを発売しました。新製品ラインアップには、ドルビーアトモスを搭載したSシリーズとQシリーズを含む7つのサウンドバーがあります。SamsungのQシリーズ・サウンドバーはNeo QLEDとOLED TV向けに作られているが、Sシリーズはアレクサ対応、DTS Virtual:X-Audio、Dolby Atmosを内蔵しています。
  • 2022年4月-Sonosは小型サウンドバーを新たにラインナップに加え、ウルトラポータブルSonos Roamに3色の新色を追加しました。3色のエレガントな色合いのBluetoothスマートスピーカー「Sonos Roam」と、狭い場所向けの小型サウンドバー「Sonos Ray」を発表。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査方法論

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • オーディオコンテンツのワイヤレスストリーミング需要の増加
    • スマートテレビとスマートホームデバイスの普及拡大
  • 市場抑制要因
    • 低価格の単体スピーカーの入手可能性

第6章 サウンドバー別洞察

  • 設置方法
    • アクティブサウンドバー
    • パッシブサウンドバー
  • 設置タイプ
    • テーブルトップ
    • 壁掛け
  • サウンドバー用途
    • ホームオーディオ
    • 業務用

第7章 市場セグメンテーション

  • 機器タイプ
    • 2チャネル
    • 3チャネル
    • 5チャネル
    • その他の機器タイプ
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第8章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Polk Audio(DEI Holdings Inc.)
    • Samsung Electronics Co. Ltd
    • Bose Corporation
    • LG Electronics Inc.
    • Onkyo Corporation
    • Sony Corporation
    • Voxx International Corporation
    • Koninklijke Philips NV
    • Panasonic Corporation
    • Sennheiser Electronic GmbH & Co. KG
    • Boston Acoustics Inc.(DEI Holdings Inc.)
    • Hisense Home Appliance Group Co. Ltd
    • Xiaomi Corporation
    • Sonos Inc.
    • Edifier International Ltd
    • VIZIO Inc.
    • Blaupunkt GmbH(Aurelius Group)

第9章 投資分析

第10章 投資分析市場の将来

目次
Product Code: 67108

The Soundbar Market size is estimated at USD 9.53 billion in 2025, and is expected to reach USD 14.20 billion by 2030, at a CAGR of 8.3% during the forecast period (2025-2030).

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The increasing demand for high-quality audio solutions and smart audio/video devices is driving the market studied.

Key Highlights

  • A soundbar is a single, elongated, slimline speaker system with multiple discrete speakers. It often comes with a broad and low enclosure, like a long narrow rectangle. These devices are designed for acoustic reasons and to make them easily mountable above or below display devices like televisions.
  • Soundbars have an inbuilt subwoofer to generate a high-quality sound with a surround sound effect, especially some high-end soundbars, apart from multiple speakers inside the cabinet. Soundbars are a cost-effective alternative to stereo sound systems that drastically improve the audio quality in the user's living room, meeting/conference room, or home theater.
  • Smart consumer products have witnessed significant growth in demand in recent years, including smart televisions and other home devices. Rapid technological advancement, growing internet penetration, digital transformation of the broadcasting industry, and declining product prices are among the major factors driving the growth of the smart home devices industry. Soundbars are increasingly being used with these devices to enhance the audio experience, boosting the demand for the market studied.
  • The audio systems market is highly competitive due to multiple vendors offering budget speaker systems that are comparatively lower priced than soundbars. These speakers are top-rated in emerging economies where a significant share of the population has budget constraints and cannot afford a soundbar system.
  • The COVID-19 pandemic had a mixed impact on the growth of the soundbars market. While the pandemic significantly drove the demand for soundbars used in household applications, the commercial segment witnessed a significant reduction in demand as the widespread lockdown imposed across various countries resulted in the cancellation of music concerts and other public events where soundbars are used.

Soundbar Market Trends

Increasing Demand for Wireless Streaming of Audio Content Drives the Market

  • The primary reason behind the increasing adoption of soundbars is their ability to stream audio content wirelessly and enhance the overall sound experience. Moreover, the integration of voice assistants, such as Google and Amazon, is driving customer experience and boosting market growth. The increasing number of smart homes that are equipped with connected communication devices is increasing the demand for high-quality audio devices, such as home theatre systems, resulting in the growth of the soundbar market. Streaming encompasses various formats, including ad-supported music streaming services, paid subscriptions, digital and customized radio, and licenses for music on digital fitness or social media apps, such as Facebook and Instagram.
  • The recent technological innovations in wireless connectivity technology and the availability of high-speed data services increased the demand for wireless streaming devices. For instance, the arrival of 5G revolutionized the telecom industry as it can provide higher speed, lower latency, and greater capacity than 4G LTE networks. Furthermore, the latest version of Bluetooth (Bluetooth 5.2), which focuses mainly on improvements to audio devices, is another major technological innovation facilitating smoother interconnectivity between devices.
  • Vendors operating in the market are increasingly focusing on integrating various functionalities, such as voice assistance, AI, etc., enhancing user experience and making wireless streaming devices more user-friendly. For instance, in August 2022, Sony India launched the HT-S400, a 2.1ch soundbar with a wireless subwoofer. The soundbar comes with S-Force PRO Front Surround technology, offering a powerful 330W total power output with good sound clarity. Owing to an integrated user interface, the HT-S400 integrates with Sony's BRAVIA TVs seamlessly. The HT-S400 soundbar has been built to receive audio wirelessly from a BRAVIA TV to minimize cable clutter and facilitate an easy, wireless connection.
  • In May 2022, Sonos, a leading audio company, announced the launch of its voice assistant. According to the company, the feature is part of the company's new software update. The voice assistant would initially only be available to customers in the United States, but an international rollout is expected to follow. The company projects this feature as an alternative to voice assistants, Amazon Alexa and Google Assistant. It will directly work with Amazon Music, Apple Music, Pandora, Deezer, and Sonos Radio music services. Such initiatives by the vendors, along with the increasing penetration of wireless devices among consumers, are expected to drive the growth of the market studied during the forecast period.

Asia-Pacific is Expected to be the Fastest-growing Market

  • The Asia-Pacific soundbar market is expected to grow significantly due to the region's rapid adoption of advanced consumer electronics and the presence of major consumer electronics manufacturers.
  • As a result of technological advancements and the rapid construction of smart houses, soundbars have become increasingly popular in residential areas. Apart from that, the Asia-Pacific region's growing demand for soundbars from a variety of commercial sectors, including hospitality, retail, corporate, and institutional, may propel the growth of the global soundbar market.
  • The Asia-Pacific soundbar market is examined across Japan, China, India, Australia, and the rest of Asia-Pacific. China dominates the soundbar market in the Asia-Pacific region. The Chinese economy is expanding steadily, thanks to increases in industrial output, imports and exports, consumer spending, and capital investment. Furthermore, OEMs' increased R&D expenditures for developing new and improved wireless audio devices are driving the growth of the country's wireless audio device market.
  • Due to the abundance of resources and the low cost of labor, numerous multinational corporations have also established manufacturing facilities, making the nation a prime location for multi-million dollar investments in the audio device industry. Wide-ranging opportunities for future growth exist in China's online audio market, which is being propelled by innovation and internet-enabled services. China's audio market is currently experiencing several opportunities and is predicted to grow quickly in the years to come, primarily due to high-quality audio systems.
  • China's quick recovery from the COVID-19 pandemic's economic disruption and ongoing international travel restrictions are anticipated to increase the mainland's spending on luxury goods like home entertainment systems and high-end consumer electronics products and the importance of the nation to the major companies in the sector. The above-mentioned factor is expected to drive the country's demand for soundbars.

Soundbar Industry Overview

The soundbar market is highly competitive, with major global players like Polk Audio (DEI Holdings Inc.), Samsung Electronics Co. Ltd, Bose Corporation, LG Electronics Inc., Onkyo Corporation, and Sony Corporation. The companies are also making strategic partnerships and introducing new products to retain their position in the market. Technological advancements in the market are also bringing sustainable competitive advantage to companies.

  • June 2022 - Samsung Electronics launched its 2022 lineup of soundbars in India on World Music Day. The new product lineup has seven new soundbars, including the S-series and Q-series, both with Dolby Atmos. While the Samsung Q-series soundbars are made for Neo QLED and OLED TVs, the S-series comes with built-in Alexa support, DTS Virtual: X-Audio, and Dolby Atmos.
  • April 2022 - Sonos added a new small soundbar to its lineup and three new colors to its ultraportable Sonos Roam. The company introduced the Sonos Roam Bluetooth smart speaker in three elegant shades and the Sonos Ray, a tiny soundbar for small places.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHADOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitutes
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Demand for Wireless Streaming of Audio Content
    • 5.1.2 Increased Adoption of Smart TVs and Smart Home Devices
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Availability of Low-priced Stand-alone Speakers

6 INSIGHTS ON SOUNDBARS

  • 6.1 Installation Method
    • 6.1.1 Active Soundbar
    • 6.1.2 Passive Soundbar
  • 6.2 Installation Type
    • 6.2.1 Tabletop
    • 6.2.2 Wall-mounted
  • 6.3 Soundbar Application
    • 6.3.1 Home Audio
    • 6.3.2 Commercial

7 MARKET SEGMENTATION

  • 7.1 Equipment Type
    • 7.1.1 2 Channel
    • 7.1.2 3 Channel
    • 7.1.3 5 Channel
    • 7.1.4 Other Equipment Types
  • 7.2 Geography
    • 7.2.1 North America
    • 7.2.2 Europe
    • 7.2.3 Asia-Pacific
    • 7.2.4 Latin America
    • 7.2.5 Middle East & Africa

8 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Company Profiles
    • 8.1.1 Polk Audio (DEI Holdings Inc.)
    • 8.1.2 Samsung Electronics Co. Ltd
    • 8.1.3 Bose Corporation
    • 8.1.4 LG Electronics Inc.
    • 8.1.5 Onkyo Corporation
    • 8.1.6 Sony Corporation
    • 8.1.7 Voxx International Corporation
    • 8.1.8 Koninklijke Philips NV
    • 8.1.9 Panasonic Corporation
    • 8.1.10 Sennheiser Electronic GmbH & Co. KG
    • 8.1.11 Boston Acoustics Inc. (DEI Holdings Inc.)
    • 8.1.12 Hisense Home Appliance Group Co. Ltd
    • 8.1.13 Xiaomi Corporation
    • 8.1.14 Sonos Inc.
    • 8.1.15 Edifier International Ltd
    • 8.1.16 VIZIO Inc.
    • 8.1.17 Blaupunkt GmbH (Aurelius Group)

9 INVESTMENT ANALYSIS

10 FUTURE OF THE MARKET