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市場調査レポート
商品コード
1642094

危険物ロジスティクス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Hazardous Goods Logistics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
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危険物ロジスティクス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

危険物ロジスティクスの市場規模は2025年に2,748億米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは6.08%で、2030年には3,691億3,000万米ドルに達すると予測されます。

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危険物を大量に輸送する場合、政府機関は連邦規制に準拠するため、製品ごとに正確なラベル付けを要求します。2003年、国連は物理的、健康的、環境的リスクをもたらす可能性のある危険物を特定するための世界のシステムを採択しました。危険物は、引火性、腐食性、気体の9つの危険カテゴリーに分類されます。国連番号は、0004から3548までの4桁の番号で、国際輸送に使用される特定の危険物および危険物を識別するために必要な番号です。

危険物は国際貨物の大部分を占め、一般的に使用される製品や品目が多く含まれています。この貨物の多くは、ガソリンやその他の石油製品であると言われています。現在の石油ブームは、水圧破砕による過去数年間の前例のない成長と、燃料生産に適した環境を促進する政府によるものであろう。米国は世界の石油の大部分を生産しています。

毎年更新される数多くの危険物規則に加えて、危険物の輸送要件は年々増加すると予想されます。リチウム電池を輸送する必要性が高まっていることや、この地域でガス・石油事業が定着していることから、国連包装、訓練、ラベル、プラカードの必要性が高まり、危険物市場は記録的な高水準に達すると思われます。

さらに、放射性医薬品、ウイルスサンプル、ヘルスケア危険化学物質、手術器具などの臨床廃棄物を輸送するためには、あらゆる形態の輸送手段を使用しなければならないです。例えば、石油・ガス産業は、世界中で予想されるこの危険物拡大に影響を与える可能性があります。石油・ガス産業は依然として有利な産業であり、今後10年間で合計2,370億米ドルの投資を受けると予想されており、これはこの産業に対する全世界の推定投資額の25%に相当します。

危険物ロジスティクス市場の動向

可燃性液体出荷の増加が市場を牽引

医療、原子力、石油・ガス、石油化学産業は、新興経済諸国または先進経済諸国において危険物が広く使用されている例です。危険物を輸送する運送会社は、車両や船舶の安全のために標準的な手順に従わなければならないです。危険物、職場の安全、環境保護に関する他の連邦機関の規制も適用されます。

今後数年間、危険物ロジスティクス市場は、ますます厳しくなる政府規制から大きな恩恵を受けると思われます。米国運輸省(DOT)のパイプライン・危険物安全局(PHMSA)は、危険物の安全輸送に関する国家規制の策定と実施を担当しています。米国へ、米国から、または米国内で危険物を輸送する場合、危険物規則書(HMR 49, Part 100-185)を遵守することが極めて重要です。

危険物輸送に関する国連モデル規則は、すべての輸送手段に対する標準化された規則を策定する際の参考となるものです。2年ごとに新版が発行されます。貿易を円滑化し、危険物の安全かつ効率的な輸送を促進するため、貨物船での危険物輸送用に特別に設計されたラベルまたはマークを危険物に貼付しなければならないです。さらに重要なことは、輸送の安全性を高めるのに役立つということです。

アジア太平洋が市場を独占

ワークショップを含む「APEC地域における危険物輸送の安全促進に関する能力構築コース」が、2022年12月1日から2日にかけてプーケットでオンライン開催されました。本コースには、APEC加盟エコノミー11カ国(中国、日本、韓国、マレーシア、ペルー、フィリピン、シンガポール、チャイニーズ・タイペイ、タイ、米国、ベトナム)、非加盟エコノミー3カ国(カンボジア、スリランカ、フランス)のほか、関連国際機関、地域機関、港湾当局、大学、研究機関、専門家団体、民間セクターの代表者ら計53名が参加しました。

2022年度のバンコク港の危険物コンテナ総数は38,545TEUでした。危険物コンテナの数が最も多かったのはクラス9(14,034TEU)で、クラス3(9,489TEU)がこれに続いた。同時に、危険物コンテナ数が最も少なかったのはクラス6.1(3,083TEU)でした。同様に、レムチャバン港における危険物コンテナの総数は174,938TEUでした。危険物コンテナ数が最も多かったのはクラス9(59,734 TEU)で、クラス3(42,606 TEU)がこれに続いた。

大規模な石油化学開発がガソリンの需要を減少させています。その結果、石油・ガスなどの危険物は、トラック輸送サービスを利用して全米に運ばれることが多くなっています。

米国は今後5年以内に、サウジアラビアとロシアを抜いて世界最大の石油生産国になると予測されています。石油・ガス業界が世界中の顧客に商品を届けるためには、海運会社が欠かせないです。こうした市場動向は、危険物ロジスティクス市場の拡大につながるはずです。適用される法律や規制では、危険物を梱包する必要があります。また、危険物を輸送する際には、貨物運搬船にラベルやその他の識別指標を使用することも重要です。これにより、輸送の安全性が大幅に向上します。

危険物ロジスティクス業界の概要

危険物ロジスティクス市場は断片化されており、世界プレーヤーとローカルプレーヤーが混在しています。有力なプレーヤーには、DHL、DSV、Ceva Logistics、Bollore Logistics、DGD Transportなどがあります。契約、提携、合弁事業、パートナーシップは、これらのプレーヤーが競争に勝ち残り、拡大する顧客のニーズに対応するために実施している他の多くの戦略のひとつです。

また、ポートフォリオを強化し市場シェアを拡大するために、研究開発にも取り組んでいます。技術、取扱品目、提供するサービス、在庫管理などの面で、地元企業の能力はすべて向上しています。危険物物流規制の強化に伴い、独自に危険物物流フルチェーンサービスを提供できる多くの貨物運送事業者が出現しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学と洞察

  • 現在の市場シナリオ
  • 産業バリューチェーン分析
  • 政府の規制と取り組み
  • 危険物クラスの概要
  • 物品輸送規制・規格(危険物輸送法(HMTA)、国際航空運送協会危険物規則書(IATA DGR)など)のレビューと解説
  • サプライチェーンにおける主要利害関係者(フォワーダー、グランドハンドリングエージェント、輸送会社、アドバイザー、コンサルタントなど)へのフォーカス
  • 主要情報- 文書、特別許可、安全チェックリスト
  • スポットライト-危険物の輸送に関連する機器および付属品(航空、海上、陸上)
  • 危険物の輸送に伴う潜在的リスク
  • 梱包に関する洞察
  • 技術スナップショット(デジタル化およびプロセスの最適化・管理ソフトウェア、電子危険物申告(eDGD)など)
  • COVID-19が市場に与える影響
  • 市場力学
    • 市場促進要因
      • 国際貿易の拡大による危険物輸送需要の増加
      • 環境意識の高まりにより、環境に優しく持続可能なロジスティクスへの注目が高まり
    • 市場抑制要因/課題
      • これらの規制を確実に遵守することは、ロジスティクス企業にとって絶え間ない課題
      • 貨物や施設のセキュリティを維持することは重要な課題であり、監視、入退室管理、その他のセキュリティ対策の必要性
    • 市場機会
      • 危険物の輸送に関する厳しい規制があるため、コンプライアンス確保を専門とする企業への需要が高まり
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • サービス別
    • 輸送
    • 倉庫・流通
    • 付加価値サービス
  • 仕向地別
    • 国内
    • 国際
  • 地域別
    • アジア太平洋
    • 北米
    • 欧州
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Deutsche Post DHL Group
    • DSV
    • Ceva Logistics
    • Bollore Logistics
    • DGD Transport
    • Toll Group
    • YRC Worldwide Inc.
    • DB Schenker
    • Hellmann Worldwide Logistics
    • Agility Logistics
    • Kuehne+Nagel
    • XPO Logistics
    • GEODIS
    • Rhenus Logistics*
  • その他の企業

第7章 市場の将来

第8章 付録

  • 主要国の活動別GDP分布
  • 資本移動に関する洞察-主要国
  • 世界の危険物フロー統計
  • 対外貿易統計-輸出入、製品別、仕向地/原産国別
目次
Product Code: 66603

The Hazardous Goods Logistics Market size is estimated at USD 274.80 billion in 2025, and is expected to reach USD 369.13 billion by 2030, at a CAGR of 6.08% during the forecast period (2025-2030).

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When shipping large quantities of hazardous materials, government agencies require accurate labeling of each product to comply with federal regulations. In 2003, the UN adopted a global system for identifying hazardous materials that may pose physical, health, and environmental risks. Dangerous materials are classified into nine hazard categories: flammable, corrosive, and gaseous. The UN number is a required four-digit number ranging from 0004 to 3548 that identifies specific dangerous goods and hazardous materials for international transportation.

Risky materials comprise the bulk of international cargo, containing many commonly used products and items. Much of this cargo reportedly consists of gasoline and other petroleum products. The current oil boom may result from unprecedented growth over the past few years due to hydraulic fracturing and a government fostering a more conducive environment for fuel production. The United States produces the bulk of the world's oil.

The requirement to ship dangerous goods is anticipated to increase yearly, in addition to the numerous hazardous goods rules being updated annually. The need for UN packaging, training, labels, and placards will rise due to the growing requirement to move lithium batteries and the region's well-established gas and oil businesses, driving the dangerous goods market to record highs.

Additionally, all forms of transportation must be used to convey radioactive medication, virus samples, healthcare hazardous chemicals, and clinical waste such as surgical equipment. For example, the oil and gas industry may impact this expected expansion of dangerous goods around the globe. The oil and gas industry, which is still lucrative, is anticipated to receive investments totaling USD 237 billion over the next 10 years, or 25% of the estimated worldwide investment in this industry.

Hazardous Goods Logistics Market Trends

Increase in Shipment of Flammable Liquids Driving the Market

The medical, nuclear power, oil and gas, and petrochemical industries are examples of the widespread use of hazardous materials in developing or developed economies. Transport companies transporting dangerous goods must follow standard procedures for the safety of their vehicles and vessels. Other federal agencies' regulations on dangerous products, workplace safety, and environmental protection also apply.

Over the next few years, the hazardous product logistics market will benefit significantly from increasingly strict government regulations. The US Department of Transportation's (DOT) Pipeline and Hazardous Materials Safety Administration (PHMSA) is responsible for developing and implementing national regulations for the safe transport of dangerous goods. When transporting dangerous goods to, from, or within the United States, it is critical to comply with the Hazardous Materials Regulations (HMR 49, Part 100-185).

The UN Model Regulations for the carriage of dangerous goods serve as a reference for the development of standardized regulations for all modes of transport. There is a new edition every two years. In order to facilitate trade and facilitate the safe and efficient transportation of dangerous products, labels or marks specifically designed for the carriage of dangerous commodities on cargo vessels must be applied to the dangerous goods. More importantly, they help make transportation safer.

Asia-Pacific Dominates the Market

The Capacity Building Course on Promoting Safety for Dangerous Goods Transportation in the APEC Region, including the workshop, was held online in Phuket from December 1 to 2, 2022. The course was attended by a total of 53 participants from 11 APEC member economies, namely China, Japan, the Republic of Korea, Malaysia; Peru, the Philippines, Singapore, Chinese Taipei, Thailand, the United States; and Vietnam and three Non-APEC economies, namely Cambodia, Sri Lanka, and France, as well as representatives of relevant international organization, regional agencies, port authorities, universities, research institutes, professional associations, and private sectors.

In the fiscal year 2022, the total number of dangerous goods containers in Bangkok Port was 38,545 TEUs. The highest number of hazardous goods containers was in Class 9 (14,034 TEUs), followed by Class 3 (9,489 TEUs). At the same time, the lowest number of dangerous goods containers was in Class 6.1 (3,083 TEUs). Similarly, the total number of hazardous goods containers in Laem Chabang Port was 174,938 TEUs. The highest number of dangerous goods containers was in Class 9 (59,734 TEUs), followed by Class 3 (42,606 TEUs).

Large-scale petrochemical development has decreased the gasoline demand. As a result, more dangerous goods, such as oil and gas, are being transported across the country using trucking services.

The United States is projected to become the largest oil producer in the world within the next five years, overtaking both Saudi Arabia and Russia. Shipping companies are essential for the oil and gas industry to get their goods to customers worldwide. These market trends should lead to the expansion of the hazardous goods logistics market. Applicable laws and regulations should package dangerous materials. It is also important to use labels or other identifying indicators on cargo carriers when transporting hazardous materials. This would significantly enhance transit security.

Hazardous Goods Logistics Industry Overview

The hazardous goods logistics market is fragmented, with a mixture of global and local players. Some of the strong players include DHL, DSV, Ceva Logistics, Bollore Logistics, and DGD Transport. Contracts, collaborations, joint ventures, and partnerships are among many other strategies these players have implemented to stay ahead of the competition and meet the expanding needs of their clients.

Also, they engage in research and development operations to strengthen their portfolios and gain market share. The capabilities of local players in terms of technology, items handled, service offered, and inventory management are all improving. With the tightening of hazardous goods logistics regulations, many freight forwarding businesses that can independently provide dangerous competent goods logistics full-chain services have emerged.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS

  • 4.1 Current Market Scenario
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Government Regulations and Initiatives
  • 4.4 Brief on Dangerous Goods Classes
  • 4.5 Review and Commentary on Goods Transport Regulations and Standards (Hazardous Materials Transportation Act (HMTA), International Air Transport Association Dangerous Goods Regulations (IATA DGR), etc.)
  • 4.6 Focus on Key Stakeholders in Supply Chain (Freight Forwarders, Ground Handling Agents, Carriers, Advisors and Consultants, etc.)
  • 4.7 Key Information - Documentation, Special Permissions, and Safety Checklists
  • 4.8 Spotlight - Equipment and Accessories Associated with Transport of Dangerous Goods (Air, Sea, and Road)
  • 4.9 Potential Risk Involved in Shipment of Hazardous Materials
  • 4.10 Insights on Packaging
  • 4.11 Technology Snapshot (Digitalization and Process Optimization and Management Software, e-Dangerous Goods Declaration (eDGD), etc.)
  • 4.12 Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.13 Market Dynamics
    • 4.13.1 Market Drivers
      • 4.13.1.1 The growth of international trade has led to an increased demand for the transportation of hazardous materials
      • 4.13.1.2 Growing environmental awareness has led to an increased focus on eco-friendly and sustainable logistics practices.
    • 4.13.2 Market Restraints/Challenges
      • 4.13.2.1 Ensuring compliance with these regulations is a constant challenge for logistics companies.
      • 4.13.2.2 Maintaining the security of shipments and facilities is a significant challenge, requiring surveillance, access controls, and other security measures.
    • 4.13.3 Market Opportunities
      • 4.13.3.1 With strict regulations governing the transportation of hazardous materials, there is a growing demand for companies that specialize in ensuring compliance.
  • 4.14 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.14.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.14.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.14.3 Threat of New Entrants
    • 4.14.4 Threat of Substitute Products
    • 4.14.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Service
    • 5.1.1 Transportation
    • 5.1.2 Warehousing and Distribution
    • 5.1.3 Value-added Services
  • 5.2 By Destination
    • 5.2.1 Domestic
    • 5.2.2 International
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 Asia-Pacific
    • 5.3.2 North America
    • 5.3.3 Europe
    • 5.3.4 Latin America
    • 5.3.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Overview (Market Concentration and Major Players)
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Deutsche Post DHL Group
    • 6.2.2 DSV
    • 6.2.3 Ceva Logistics
    • 6.2.4 Bollore Logistics
    • 6.2.5 DGD Transport
    • 6.2.6 Toll Group
    • 6.2.7 YRC Worldwide Inc.
    • 6.2.8 DB Schenker
    • 6.2.9 Hellmann Worldwide Logistics
    • 6.2.10 Agility Logistics
    • 6.2.11 Kuehne + Nagel
    • 6.2.12 XPO Logistics
    • 6.2.13 GEODIS
    • 6.2.14 Rhenus Logistics*
  • 6.3 Other Companies

7 FUTURE OF THE MARKET

8 APPENDIX

  • 8.1 GDP Distribution, by Activity - Key Countries
  • 8.2 Insights on Capital Flows - Key Countries
  • 8.3 Global Dangerous Goods Flow Statistics
  • 8.4 External Trade Statistics - Exports and Imports, by Product and by Country of Destination/Origin