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市場調査レポート
商品コード
1642080
プロジェクトロジスティクス-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)Project Logistics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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プロジェクトロジスティクス-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 160 Pages
納期: 2~3営業日
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プロジェクトロジスティクスの市場規模は2025年に4,623億米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは5.95%で、2030年には6,172億1,000万米ドルに達すると予測されます。
プロジェクトロジスティクスは、プロジェクトの全過程を通じて、商品、資材、情報を包括的に管理・調整することを包含します。大型貨物の輸送には、特殊な設備、インフラ、経験豊富な人材が必要です。独特な寸法の貨物を扱うことは、運送業者にとって絶え間ない課題であるが、荷送人やサービスプロバイダーは、特大貨物や重量貨物の取り扱いに習熟しつつあります。部品やモジュール型包装は様々な場所で生産され、最終目的地に輸送されるため、綿密な計画が必要となります。近年では、計画の初期段階から輸送業者を関与させる傾向が強まっています。
アジア太平洋はプロジェクトロジスティクス市場をリードしており、最も高い成長率が見込まれています。インフラ投資はアジア太平洋諸国の経済開発において重要な役割を果たしており、国内のインフラ整備を優先する国もあります。
世界のプロジェクトロジスティクスネットワーク(GPLN)のようないくつかの確立された組織は、世界規模でプロジェクトロジスティクスを専門としています。GPLNのメンバーは、インフラやエネルギープロジェクトを含む幅広い産業プロジェクトを扱い、輸送、梱包/クレーティング、重量貨物、特大貨物、規格外貨物の吊り上げなどのサービスを提供しています。
COVID-19パンデミックの最盛期であった2020~2021年には、航空貨物は世界中の必需品の輸送のためにプロジェクトロジスティクスセグメントで高い需要があった。
国際エネルギー機関(IEA)の最新情報によると、施策支援の拡大、化石燃料価格の上昇、エネルギー安全保障への懸念などの要因により、世界の再生可能エネルギー発電容量は2023年に3分の1増加すると予想されています。
この成長は来年も続き、世界の再生可能エネルギー発電容量は中国と米国の合計発電量に相当する4,500ギガワットに達します。2023年には、世界の再生可能エネルギー発電容量は107ギガワット増加すると予測され、その絶対増加量は過去最大の440ギガワット以上に達します。
この拡大は、欧州、米国、インド、中国を筆頭に、世界の主要市場で起こっています。特に中国は、2023年と2024年の両方で、世界の再生可能エネルギー発電容量増加の55%近くを占めると予想されています。
風力発電設備は2023年に大幅な回復が見込まれ、前年比で70%近い増加が予測されます。これは、産業の成長鈍化という課題の後のことです。成長の改善は、中国のCOVID-19規制や欧州と米国のサプライチェーン問題のために遅れていたプロジェクトの完了に起因しています。
しかし、2024年の成長の程度は、許認可やオークション設計に関連する障害に対処するため、各国政府がより多くの施策支援を提供できるかどうかにかかっています。太陽光発電セグメントとは異なり、風力タービンのサプライチェーンは中期的に需要増に追いつくほど急速には拡大していないです。これは主に、商品価格の高騰とサプライチェーンにおける困難が原因であり、メーカーの収益性に影響を与えています。
この再生可能エネルギーの要件は、機械やその他の部品が非常に巨大なため、別々に出荷され、その後現場で組み立てられるというプロジェクトロジスティクスを組み込んでいます。
サステイナブルインフラへのニーズが、効率的で環境に優しい建設技術の開発を後押ししています。従来の建設方法では、サステイナブルインフラの要件を満たすにはもはや不十分可能性があります。モジュール化は、従来工法の融通の利かなさに対する解決策を記載しています。モジュール型工法を用いることで、建設コストを40%削減できる可能性があり、現場準備とモジュール型・プレハブ化を同時に進めることができます。
モジュール型(オフサイト)工法へのシフトは、特に人件費が安く、プレハブ用地が十分にある新興諸国にとって、新たな市場を創出します。サステイナブルインフラ開発の支援という点では、プレハブ工法は、同規模の在来工法に比べ、鉄骨を60%、コンクリートを56%、型枠を77%削減するなど、大幅な資材節約につながります。
しかし、規模の経済性や、ISOコンテナの大きさを超えるモジュール型コンポーネントの輸送の複雑さなど、モジュール型プレハブというコンセプトには課題も残っています。このオフサイト建設モデルは、各国の競争優位性に応じて、特定の地理的地域内での国際貿易の機会も開きます。国際的な自由貿易の成長は、より広範なビジネス機会と、新たな貿易関係の可能性を記載しています。国際貿易や地域貿易は、設計・調達・建設(EPC)プロジェクトの海外取引も増加させています。海外のEPCプロジェクトにモジュール建設を使用するという決定は、プロジェクトの荷動きの開発と、国内と海外のロジスティクスコストを含むプロジェクトロジスティクスへの全体的な投資に影響を与えます。国内ロジスティクスコストには、製造コスト(加工、生コン、バルク材、鉄筋、鋼材)が含まれます。一方、海外ロジスティクスコストには、船舶チャーター料、バンカー価格、為替、距離、容積サイジング、保険、通関などが含まれます。
プロジェクトロジスティクス市場はセグメント化されており、世界の参入企業と中小のローカル・参入企業が存在します。ほとんどの世界のロジスティクス参入企業は、市場のニーズと需要を満たすため、特別なプロジェクト貨物部門を持っています。地元の参入企業も、フリート規模、サービス内容、サービス対象産業、技術などの面で、ますます能力を高めています。世界のメーカーは、工場敷地内(オフサイト)で大型で特大の部品を製造しており、これは重量貨物輸送会社にとって非常に複雑な問題を引き起こしています。高い資本と資産を持つ世界企業は、アップグレードされた車両に投資し、このシナリオから利益を得ることができます。一方、地域や地元の企業も、予定された時間内にプロジェクトを遂行するという顧客のニーズをサポートするため、より優れた産業ソリューションを打ち出しています。
The Project Logistics Market size is estimated at USD 462.30 billion in 2025, and is expected to reach USD 617.21 billion by 2030, at a CAGR of 5.95% during the forecast period (2025-2030).
Project logistics encompasses the comprehensive management and coordination of goods, materials, and information throughout the entire process of a project. The transportation of large-sized cargo requires specialized equipment, infrastructure, and experienced personnel. Dealing with cargo of unique dimensions poses a constant challenge for transporters, but shippers and service providers are becoming more adept at handling oversized and heavyweight shipments. The complexity of manufacturing also contributes to the difficulty, as parts and modular packages are produced in various locations and then shipped to their final destinations, necessitating meticulous planning. In recent years, there has been a growing trend of involving transportation providers in the early stages of the planning process.
The Asian-Pacific region leads the market in project logistics and is expected to experience the highest growth rate. Infrastructure investment has played a significant role in the economic development of Asia-Pacific countries, with some nations prioritizing the advancement of their domestic infrastructure.
Several established organizations, such as the Global Project Logistics Network (GPLN), specialize in project logistics on a global scale. GPLN members handle a wide range of industrial projects, including infrastructure and energy projects, providing services such as transportation, packing/crating, and the lifting of heavy, oversized, and out-of-gauge cargo.
During the height of the COVID-19 pandemic in 2020-21, air freight was in high demand within the project logistics sector for the transportation of essential items worldwide.
According to the latest update from the International Energy Agency, global renewable power capacity is expected to increase by a third in 2023 due to factors such as growing policy support, higher fossil fuel prices, and concerns about energy security.
This growth will continue next year, with the world's total renewable electricity capacity reaching 4,500 gigawatts, equivalent to the combined power output of China and the United States. In 2023, global renewable capacity is projected to increase by 107 gigawatts, the largest absolute increase ever recorded, reaching over 440 gigawatts.
This expansion is happening in major markets worldwide, with Europe, the United States, India, and China leading the way. China, in particular, is expected to account for nearly 55% of global renewable power capacity additions in both 2023 and 2024.
Wind power installations are expected to experience a significant recovery in 2023, with a projected increase of nearly 70% compared to the previous year. This comes after a challenging period of slow growth in the industry. The improved growth can be attributed to the completion of projects that were delayed due to COVID-19 restrictions in China and supply chain issues in Europe and the United States.
However, the extent of growth in 2024 will depend on whether governments can offer more policy support to address obstacles related to permitting and auction design. Unlike the solar PV sector, the wind turbine supply chains are not expanding quickly enough to keep up with the growing demand in the medium term. This is primarily due to escalating commodity prices and difficulties in the supply chain, which are impacting the profitability of manufacturers.
This renewable energy requirement incorporates project logistics as the machines and other parts are so huge that they are shipped separately and then assembled at the site.
The need for sustainable infrastructure is driving the development of construction technology that is efficient and environmentally friendly. The traditional construction method may no longer be sufficient to meet the requirements of sustainable infrastructure. Modularization offers a solution to the inflexibility of conventional construction methods. By using modular construction, the cost of construction can potentially be reduced by 40%, and activities can be carried out simultaneously on site preparation and modular prefabrication.
The shift towards modular (offsite) construction methods creates a new market, particularly for developing countries that have low labor costs and ample land for prefabrication areas. In terms of supporting sustainable infrastructure development, prefabrication methods can lead to significant material savings, such as 60% less steel, 56% less concrete, and 77% less formwork compared to conventional construction methods of a similar scale.
However, there are still challenges with the modular prefabrication concept, such as the economics of scale and the complexity of transporting modular components that exceed the size of ISO containers. This offsite construction model also opens up opportunities for international trade within specific geographical regions, depending on each country's competitive advantages. The growth of international free trade provides broader business opportunities and potential for new trading connections. International and regional trade also increases the overseas trading of engineering, procurement, and construction (EPC) projects. The decision to use modular construction for overseas EPC projects impacts the development of project cargo movement and the overall investment in project logistics, including domestic and overseas logistics costs. Domestic logistics costs include manufacturing costs (fabrication, ready-mix concrete, bulk materials, rebar, and steel materials). In contrast, overseas logistics costs include vessel charter rates, bunker pricing, currency exchange, distance, volumetric sizing, insurance, and customs clearance.
The project logistics market is fragmented, with the presence of global players and small- and medium-sized local players. Most global logistics players have a special project cargo division to meet the market needs and demand. Local players are also increasingly enhancing their capabilities in terms of fleet size, service offerings, industries served, and technology. Global manufacturers are making large and oversized components in the factory sites (off-site), which creates huge complexities for heavy cargo haulage companies. Global companies with high capital and assets can invest in upgraded fleets and benefit from this scenario. On the other hand, regional and local players are also coming up with better industry solutions to support the client's needs in executing the projects in the scheduled time.