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市場調査レポート
商品コード
1642080

プロジェクトロジスティクス-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Project Logistics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 160 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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プロジェクトロジスティクス-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 160 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

プロジェクトロジスティクスの市場規模は2025年に4,623億米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは5.95%で、2030年には6,172億1,000万米ドルに達すると予測されます。

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プロジェクトロジスティクスは、プロジェクトの全過程を通じて、商品、資材、情報を包括的に管理・調整することを包含します。大型貨物の輸送には、特殊な設備、インフラ、経験豊富な人材が必要です。独特な寸法の貨物を扱うことは、運送業者にとって絶え間ない課題であるが、荷送人やサービスプロバイダーは、特大貨物や重量貨物の取り扱いに習熟しつつあります。部品やモジュール型包装は様々な場所で生産され、最終目的地に輸送されるため、綿密な計画が必要となります。近年では、計画の初期段階から輸送業者を関与させる傾向が強まっています。

アジア太平洋はプロジェクトロジスティクス市場をリードしており、最も高い成長率が見込まれています。インフラ投資はアジア太平洋諸国の経済開発において重要な役割を果たしており、国内のインフラ整備を優先する国もあります。

世界のプロジェクトロジスティクスネットワーク(GPLN)のようないくつかの確立された組織は、世界規模でプロジェクトロジスティクスを専門としています。GPLNのメンバーは、インフラやエネルギープロジェクトを含む幅広い産業プロジェクトを扱い、輸送、梱包/クレーティング、重量貨物、特大貨物、規格外貨物の吊り上げなどのサービスを提供しています。

COVID-19パンデミックの最盛期であった2020~2021年には、航空貨物は世界中の必需品の輸送のためにプロジェクトロジスティクスセグメントで高い需要があった。

プロジェクトロジスティクス市場の動向

再生可能エネルギー利用の増加がプロジェクトロジスティクス企業のビジネス機会を拡大

国際エネルギー機関(IEA)の最新情報によると、施策支援の拡大、化石燃料価格の上昇、エネルギー安全保障への懸念などの要因により、世界の再生可能エネルギー発電容量は2023年に3分の1増加すると予想されています。

この成長は来年も続き、世界の再生可能エネルギー発電容量は中国と米国の合計発電量に相当する4,500ギガワットに達します。2023年には、世界の再生可能エネルギー発電容量は107ギガワット増加すると予測され、その絶対増加量は過去最大の440ギガワット以上に達します。

この拡大は、欧州、米国、インド、中国を筆頭に、世界の主要市場で起こっています。特に中国は、2023年と2024年の両方で、世界の再生可能エネルギー発電容量増加の55%近くを占めると予想されています。

風力発電設備は2023年に大幅な回復が見込まれ、前年比で70%近い増加が予測されます。これは、産業の成長鈍化という課題の後のことです。成長の改善は、中国のCOVID-19規制や欧州と米国のサプライチェーン問題のために遅れていたプロジェクトの完了に起因しています。

しかし、2024年の成長の程度は、許認可やオークション設計に関連する障害に対処するため、各国政府がより多くの施策支援を提供できるかどうかにかかっています。太陽光発電セグメントとは異なり、風力タービンのサプライチェーンは中期的に需要増に追いつくほど急速には拡大していないです。これは主に、商品価格の高騰とサプライチェーンにおける困難が原因であり、メーカーの収益性に影響を与えています。

この再生可能エネルギーの要件は、機械やその他の部品が非常に巨大なため、別々に出荷され、その後現場で組み立てられるというプロジェクトロジスティクスを組み込んでいます。

成長を続けるモジュール型建設が市場を牽引

サステイナブルインフラへのニーズが、効率的で環境に優しい建設技術の開発を後押ししています。従来の建設方法では、サステイナブルインフラの要件を満たすにはもはや不十分可能性があります。モジュール化は、従来工法の融通の利かなさに対する解決策を記載しています。モジュール型工法を用いることで、建設コストを40%削減できる可能性があり、現場準備とモジュール型・プレハブ化を同時に進めることができます。

モジュール型(オフサイト)工法へのシフトは、特に人件費が安く、プレハブ用地が十分にある新興諸国にとって、新たな市場を創出します。サステイナブルインフラ開発の支援という点では、プレハブ工法は、同規模の在来工法に比べ、鉄骨を60%、コンクリートを56%、型枠を77%削減するなど、大幅な資材節約につながります。

しかし、規模の経済性や、ISOコンテナの大きさを超えるモジュール型コンポーネントの輸送の複雑さなど、モジュール型プレハブというコンセプトには課題も残っています。このオフサイト建設モデルは、各国の競争優位性に応じて、特定の地理的地域内での国際貿易の機会も開きます。国際的な自由貿易の成長は、より広範なビジネス機会と、新たな貿易関係の可能性を記載しています。国際貿易や地域貿易は、設計・調達・建設(EPC)プロジェクトの海外取引も増加させています。海外のEPCプロジェクトにモジュール建設を使用するという決定は、プロジェクトの荷動きの開発と、国内と海外のロジスティクスコストを含むプロジェクトロジスティクスへの全体的な投資に影響を与えます。国内ロジスティクスコストには、製造コスト(加工、生コン、バルク材、鉄筋、鋼材)が含まれます。一方、海外ロジスティクスコストには、船舶チャーター料、バンカー価格、為替、距離、容積サイジング、保険、通関などが含まれます。

プロジェクトロジスティクス産業概要

プロジェクトロジスティクス市場はセグメント化されており、世界の参入企業と中小のローカル・参入企業が存在します。ほとんどの世界のロジスティクス参入企業は、市場のニーズと需要を満たすため、特別なプロジェクト貨物部門を持っています。地元の参入企業も、フリート規模、サービス内容、サービス対象産業、技術などの面で、ますます能力を高めています。世界のメーカーは、工場敷地内(オフサイト)で大型で特大の部品を製造しており、これは重量貨物輸送会社にとって非常に複雑な問題を引き起こしています。高い資本と資産を持つ世界企業は、アップグレードされた車両に投資し、このシナリオから利益を得ることができます。一方、地域や地元の企業も、予定された時間内にプロジェクトを遂行するという顧客のニーズをサポートするため、より優れた産業ソリューションを打ち出しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 調査範囲

第2章 調査手法

  • 分析手法
  • 調査フェーズ

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場概要

  • 現在の市場シナリオ
  • 市場力学
    • 促進要因
      • 再生可能エネルギープロジェクトにおけるプロジェクトロジスティクス需要の増加
      • インフラ投資の増加
    • 抑制要因
      • 高い初期資本投資
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
  • 産業のバリューチェーン分析
  • 政府の規制と取り組み
  • 世界のロジスティクスセクター(概要、LPIスコア、主要貨物統計など)
  • スポットライト-プロジェクト貨物における複合一貫輸送の役割
  • 洞察-石油・ガス小売ロジスティクスセクター
  • 重量貨物・大型貨物のレビューと解説
  • プレハブ産業への注目-輸送におけるプロジェクトロジスティクス企業の役割
  • 重量貨物輸送用カスタマイズトレーラーメーカーに関する洞察
  • コントラクトロジスティクスと統合ロジスティクスの需要に注目

第5章 市場セグメンテーション

  • サービス
    • 輸送
    • 運送
    • 在庫管理と倉庫保管
    • その他の付加価値サービス
  • エンドユーザー
    • 石油・ガス、鉱業、採石業
    • エネルギー電力
    • 建設業
    • 製造業
    • その他
  • 地域
    • アジア太平洋
    • 南北アメリカ
    • 欧州
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Rhenus Logistics
    • Bollore Logistics
    • Agility Logistics
    • EMO Trans
    • Hellmann Worldwide Logistics
    • Kuehne+Nagel International AG
    • C.H. Robinson Worldwide Inc.
    • Ceva Logistics
    • NMT Global Project Logistics
    • Rohlig Logistics
    • Ryder System Inc.
    • Expeditors International of Washington Inc.
    • Megalift Sdn Bhd
    • Dako Worldwide Transport GmbH
    • CKB Logistics Group
    • SAL Heavy Lift GmbH
    • DB Schenker
    • Kerry Logistics
    • Deutsche Post DHL*
  • 他の市場参入企業
    • FLS Transportation Services、Crowley Logistics、Highland Forwarding Inc.、Kinetix International Logistics、Cole International Inc.、Hisiang Logistics Co. Ltd、Sea Cargo Air Cargo Logistics Inc.、Bati Group

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 付録

  • 主要国の活動別GDP分布
  • 資本フロー洞察-主要国
  • 経済統計-輸送・貯蔵部門と経済への貢献(主要国)
  • 世界の主要プロジェクト一覧(石油・ガス、建設、インフラ開発など)
  • 貨物統計(輸送形態、製品カテゴリーなど)

第9章 免責事項

目次
Product Code: 66532

The Project Logistics Market size is estimated at USD 462.30 billion in 2025, and is expected to reach USD 617.21 billion by 2030, at a CAGR of 5.95% during the forecast period (2025-2030).

Project Logistics - Market - IMG1

Project logistics encompasses the comprehensive management and coordination of goods, materials, and information throughout the entire process of a project. The transportation of large-sized cargo requires specialized equipment, infrastructure, and experienced personnel. Dealing with cargo of unique dimensions poses a constant challenge for transporters, but shippers and service providers are becoming more adept at handling oversized and heavyweight shipments. The complexity of manufacturing also contributes to the difficulty, as parts and modular packages are produced in various locations and then shipped to their final destinations, necessitating meticulous planning. In recent years, there has been a growing trend of involving transportation providers in the early stages of the planning process.

The Asian-Pacific region leads the market in project logistics and is expected to experience the highest growth rate. Infrastructure investment has played a significant role in the economic development of Asia-Pacific countries, with some nations prioritizing the advancement of their domestic infrastructure.

Several established organizations, such as the Global Project Logistics Network (GPLN), specialize in project logistics on a global scale. GPLN members handle a wide range of industrial projects, including infrastructure and energy projects, providing services such as transportation, packing/crating, and the lifting of heavy, oversized, and out-of-gauge cargo.

During the height of the COVID-19 pandemic in 2020-21, air freight was in high demand within the project logistics sector for the transportation of essential items worldwide.

Project Logistics Market Trends

Increasing Usage of Renewable Energies Boosts Opportunities for Project Logistics Companies

According to the latest update from the International Energy Agency, global renewable power capacity is expected to increase by a third in 2023 due to factors such as growing policy support, higher fossil fuel prices, and concerns about energy security.

This growth will continue next year, with the world's total renewable electricity capacity reaching 4,500 gigawatts, equivalent to the combined power output of China and the United States. In 2023, global renewable capacity is projected to increase by 107 gigawatts, the largest absolute increase ever recorded, reaching over 440 gigawatts.

This expansion is happening in major markets worldwide, with Europe, the United States, India, and China leading the way. China, in particular, is expected to account for nearly 55% of global renewable power capacity additions in both 2023 and 2024.

Wind power installations are expected to experience a significant recovery in 2023, with a projected increase of nearly 70% compared to the previous year. This comes after a challenging period of slow growth in the industry. The improved growth can be attributed to the completion of projects that were delayed due to COVID-19 restrictions in China and supply chain issues in Europe and the United States.

However, the extent of growth in 2024 will depend on whether governments can offer more policy support to address obstacles related to permitting and auction design. Unlike the solar PV sector, the wind turbine supply chains are not expanding quickly enough to keep up with the growing demand in the medium term. This is primarily due to escalating commodity prices and difficulties in the supply chain, which are impacting the profitability of manufacturers.

This renewable energy requirement incorporates project logistics as the machines and other parts are so huge that they are shipped separately and then assembled at the site.

Growing Modular Construction Driving The Market

The need for sustainable infrastructure is driving the development of construction technology that is efficient and environmentally friendly. The traditional construction method may no longer be sufficient to meet the requirements of sustainable infrastructure. Modularization offers a solution to the inflexibility of conventional construction methods. By using modular construction, the cost of construction can potentially be reduced by 40%, and activities can be carried out simultaneously on site preparation and modular prefabrication.

The shift towards modular (offsite) construction methods creates a new market, particularly for developing countries that have low labor costs and ample land for prefabrication areas. In terms of supporting sustainable infrastructure development, prefabrication methods can lead to significant material savings, such as 60% less steel, 56% less concrete, and 77% less formwork compared to conventional construction methods of a similar scale.

However, there are still challenges with the modular prefabrication concept, such as the economics of scale and the complexity of transporting modular components that exceed the size of ISO containers. This offsite construction model also opens up opportunities for international trade within specific geographical regions, depending on each country's competitive advantages. The growth of international free trade provides broader business opportunities and potential for new trading connections. International and regional trade also increases the overseas trading of engineering, procurement, and construction (EPC) projects. The decision to use modular construction for overseas EPC projects impacts the development of project cargo movement and the overall investment in project logistics, including domestic and overseas logistics costs. Domestic logistics costs include manufacturing costs (fabrication, ready-mix concrete, bulk materials, rebar, and steel materials). In contrast, overseas logistics costs include vessel charter rates, bunker pricing, currency exchange, distance, volumetric sizing, insurance, and customs clearance.

Project Logistics Industry Overview

The project logistics market is fragmented, with the presence of global players and small- and medium-sized local players. Most global logistics players have a special project cargo division to meet the market needs and demand. Local players are also increasingly enhancing their capabilities in terms of fleet size, service offerings, industries served, and technology. Global manufacturers are making large and oversized components in the factory sites (off-site), which creates huge complexities for heavy cargo haulage companies. Global companies with high capital and assets can invest in upgraded fleets and benefit from this scenario. On the other hand, regional and local players are also coming up with better industry solutions to support the client's needs in executing the projects in the scheduled time.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1 Analysis Methodology
  • 2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET OVERVIEW

  • 4.1 Current Market Scenario
  • 4.2 Market Dynamics
    • 4.2.1 Drivers
      • 4.2.1.1 Increasing Demand For Project Logistics From Renewable Energy Projects
      • 4.2.1.2 Increasing Investments In Infrastructure
    • 4.2.2 Restraints
      • 4.2.2.1 High Initial Capital Investment
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Government Regulations and Initiatives
  • 4.6 Global Logistics Sector (Overview, LPI Scores, Key Freight Statistics, Etc.)
  • 4.7 Spotlight - Role of Multimodal Transport in Project Cargo
  • 4.8 Insights - Retail Oil and Gas Logistics Sector
  • 4.9 Review and Commentary on Heavy and Large Dimension Shipments
  • 4.10 Focus on the Prefabrication Industry - Role of Project Logistics Companies in Transportation
  • 4.11 Insights into Customized Trailer Manufacturers for Moving Heavy Cargo
  • 4.12 Spotlight on the Demand for Contract Logistics and Integrated Logistics

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Service
    • 5.1.1 Transportation
    • 5.1.2 Forwarding
    • 5.1.3 Inventory Management and Warehousing
    • 5.1.4 Other Value-added Services
  • 5.2 End User
    • 5.2.1 Oil and Gas, Mining, and Quarrying
    • 5.2.2 Energy and Power
    • 5.2.3 Construction
    • 5.2.4 Manufacturing
    • 5.2.5 Other End Users
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 Asia-Pacific
    • 5.3.2 Americas
    • 5.3.3 Europe
    • 5.3.4 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Overview (Market Concentration and Major Players)
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Rhenus Logistics
    • 6.2.2 Bollore Logistics
    • 6.2.3 Agility Logistics
    • 6.2.4 EMO Trans
    • 6.2.5 Hellmann Worldwide Logistics
    • 6.2.6 Kuehne + Nagel International AG
    • 6.2.7 C.H. Robinson Worldwide Inc.
    • 6.2.8 Ceva Logistics
    • 6.2.9 NMT Global Project Logistics
    • 6.2.10 Rohlig Logistics
    • 6.2.11 Ryder System Inc.
    • 6.2.12 Expeditors International of Washington Inc.
    • 6.2.13 Megalift Sdn Bhd
    • 6.2.14 Dako Worldwide Transport GmbH
    • 6.2.15 CKB Logistics Group
    • 6.2.16 SAL Heavy Lift GmbH
    • 6.2.17 DB Schenker
    • 6.2.18 Kerry Logistics
    • 6.2.19 Deutsche Post DHL*
  • 6.3 Other Players in the Market
    • 6.3.1 FLS Transportation Services, Crowley Logistics, Highland Forwarding Inc., Kinetix International Logistics, Cole International Inc., Hisiang Logistics Co. Ltd, Sea Cargo Air Cargo Logistics Inc., and Bati Group

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 APPENDIX

  • 8.1 GDP Distribution, by Activity - Key Countries
  • 8.2 Insights into Capital Flows - Key Countries
  • 8.3 Economic Statistics - Transport and Storage Sector, and Contribution to Economy (Key Countries)
  • 8.4 List of Major Global Projects (Oil and Gas, Construction, Infrastructure Development, Etc.)
  • 8.5 Freight Statistics (Mode, Product Category, Etc.)

9 DISCLAIMER