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市場調査レポート
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1642004

マルチタッチ技術:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Multi-touch Technology - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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マルチタッチ技術:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

マルチタッチ技術市場は、予測期間中にCAGR 13%を記録する見込みです。

Multi-touch Technology-Market-IMG1

スマートフォン、タブレット、ノートパソコンなど、インテリジェントな電子ディスプレイの利用が増加しているため、マルチタッチ技術市場ではこれらの製品のシェアが優勢となっています。縦型スクリーンやマルチタッチタブレットなど、マルチユーザーディスプレイへの注目が高まっていることが、市場の成長を可能にしています。

主なハイライト

  • マルチタッチスクリーンデバイスの使用と採用が増加していることも、調査期間中の市場成長を促進する要因の1つです。新しいタッチスクリーン・アプリケーションの創出が、市場需要拡大の原動力となると思われます。アップル社のiPadの人気上昇とアンドロイドベースのタブレット端末の巨大な成長可能性により、複数の大手PCおよびモバイル機器メーカーがタブレット端末市場に参入しています。市場全体の需要を牽引する主な要因は、タッチパネルディスプレイの普及と電子機器の増加です。
  • さらに、センス機能を強化した低価格のマルチタッチスクリーンディスプレイのイントロダクションが、市場の成長を後押ししています。さらに、顧客エンゲージメントやブランディングを目的とした小売業やメディア・アプリケーションにおける製品利用の増加が、市場の成長を後押ししています。
  • さらに、北米や欧州などの先進地域では、小売業界がブランディングや顧客エンゲージメント戦略のためにインタラクティブなマルチタッチディスプレイを使用しています。インタラクティブ・キオスクやテーブルディスプレイは、これらの市場におけるマルチタッチ技術の一例です。
  • パネルの高コスト、原材料の不足、価格の変動といった課題が、市場の成長を阻む主な要因となっています。しかし、こうした課題に対抗するため、大手相手先商標製品メーカー(OEM)は、安価な労働力と原材料を提供する新興諸国にユニットを設立しています。
  • COVID-19の発生は、特に初期段階において、タッチスクリーンディスプレイやキオスク端末のメーカーのサプライ・チェーンを混乱させました。さらに、ウイルスの蔓延を食い止めるために取られた厳格な措置は、世界の商業活動の大幅な落ち込みを引き起こし、小売、運輸、接客、スポーツ、娯楽部門からの需要や世界の経済成長に影響を与え、マルチタッチ技術市場の開拓を阻害しました。しかし、世界経済が再び軌道に乗り、あらゆる分野の需要が再び勢いを増していることから、調査対象市場も徐々に成長すると予想されます。

マルチタッチ技術市場の動向

コンシューマーエレクトロニクス利用の増加が需要を牽引

  • 世界のコンシューマーエレクトロニクス産業は、近年著しい成長を遂げています。接続技術の進歩と手頃な価格のディスプレイパネルが入手可能になったことで、多くの家電機器にタッチスクリーンディスプレイユニットが採用されるようになりました。
  • デジタル化が急速に進み、スマートフォンやパソコンの販売台数が増加したことで、世界市場にマルチタッチ技術の潜在的なスペースが生まれました。ハイエンド・エレクトロニクス製品の低価格化と、最新技術の採用に対する嗜好の高まりが、主に世界各地の家電市場を牽引しています。
  • 消費者技術協会(CTA)によると、米国の消費者技術産業は、小売売上高が史上初めて5,050億米ドルを超えると予測されています。この予測は、2021年の2020年比9.6%増という目覚ましい伸びから、2.8%の増収を意味します。スマートフォン、パーソナル・ヘルス・デバイス、自動車技術、ストリーミング・サービスに対する旺盛な需要が、この成長の主な原動力になると予想されます。
  • コンシューマーエレクトロニクス分野では、マルチタッチ技術の採用においてスマートフォンが大きなシェアを占めると予想されます。これらのデバイスの普及が進むことで、大きな成長機会が生まれると期待されています。例えば、エリクソン社によると、スマートフォンの契約数は昨年の62億5,900万台から、今後5年間で76億9,000万台に増加すると予想されています。

アジア太平洋地域が最も急成長する市場と予測

  • アジア太平洋地域はマルチタッチ・テクノロジー市場で急成長を遂げており、予測期間中も成長を維持すると予想されます。急速な都市化によってアジア太平洋地域の可処分所得が増加し、消費者が新しいテクノロジーにお金を使えるようになった。
  • デジタル技術に対する意識の高まりは、スマートフォンやウェアラブルなどのスマートコンシューマーデバイスの普及を促進し、マルチタッチ技術業界にとって有利な市場シナリオを生み出しています。例えば、エリクソンによると、東南アジア・オセアニア地域のスマートフォン契約数は、2020年の8億5,000万台から今後5年間で11億4,000万台に増加すると予想されています。
  • サムスン、シャオミ、OnePlus、パナソニック、ファーウェイなど、ほとんどの大手スマートフォンメーカーはこの地域の出身です。この地域の大規模な消費者基盤と拡大するスマートフォン製造拠点が、マルチタッチ技術ディスプレイの需要を牽引すると予想されます。
  • ここ数十年、中国はスマートフォンやその他の電子製品の主要メーカーとなった。同国は、ディスプレイ・デバイスの普及が進んでいることや、「メイド・イン・チャイナ2025」などの政府の取り組みが業界の成長を後押ししていることから、マルチタッチ・テクノロジー市場で重要な位置を占めると予想されます。
  • 成長の見通しを考慮し、マルチタッチ技術産業のバリューチェーンのさまざまな段階で事業を展開する世界の大手企業の一部は、この地域でのプレゼンスを拡大しています。例えば、2022年1月、スマートフォンやタブレット型端末向けのペンやマルチタッチセンサー部品の大手サプライヤーであるワコムは、9番目のエクスペリエンスセンターを開設し、インドでのプレゼンスを拡大しました。

マルチタッチ技術産業の概要

マルチタッチ技術市場は、3M、A D Metro Inc.、富士通株式会社、パナソニック株式会社、サムスン電子など、さまざまな世界的・地域的プレーヤーによって断片化されています。これらのプレイヤーの大半は、調査した市場で競争優位に立つために、合併、買収、新製品の発売、市場開拓など、いくつかの戦略的開発に取り組んでいます。

  • 2023年4月- サムスン電子は、ロンドンで開催された世界最大の教育技術展示会Bett(British Educational Training and Technology)2023で、アップグレードされた機能と強力なソフトウェア・ソリューションを備えた新しいインタラクティブディスプレイを発表しました。出席した30,000人の教育関係者は、最先端のサムスン・インタラクティブディスプレイとサムスン・ホワイトボード・アプリで教育の未来を探ることができます。
  • 2023年1月- パナソニックコネクト欧州は、クラス最高のEQ2-PCAPシリーズを発表し、4Kタッチディスプレイの製品レンジを拡大しました。43~86インチの6つのスクリーンオプションがあり、静電容量式タッチ技術を搭載したこれらのプレミアムインタラクティブマルチタッチプロフェッショナルディスプレイは、会議、ブレーンストーミングセッション、教室でのコラボレーションを楽で生産的なものにします。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 業界バリューチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響評価
  • 技術スナップショット
    • 抵抗性
    • 容量性
    • 光学
    • その他の技術

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • コンシューマーエレクトロニクスの利用拡大
    • 商業用途におけるインタラクティブ・スクリーンの使用急増
    • ディスプレイ技術の進歩
  • 市場抑制要因
    • タッチスクリーンパネルの相対的な高コスト

第6章 市場セグメンテーション

  • 製品別
    • スマートフォン
    • タブレット
    • PCおよびノートPC
    • キオスク端末
    • その他の製品
  • 用途別
    • 個人向け用途
    • 企業向け用途
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • 3M Company
    • A D Metro Inc.
    • DMC Co. Ltd
    • Dongguan Cloudtop Electronic Technology Co. Ltd
    • Fujitsu Limited
    • GestureTek
    • Ideum
    • Panasonic Corporation
    • Samsung Electronics Co. Ltd
    • TouchNetix Limited

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 65039

The Multi-touch Technology Market is expected to register a CAGR of 13% during the forecast period.

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The increasing utilization of intelligent electronic displays, such as smartphones, tablets, and laptops, has formed a predominant share of these products in the multi-touch technology market. The growing focus on multi-user displays, such as vertical screens and multi-touch tablets, enables market growth.

Key Highlights

  • Another factor driving the market growth during the study is the increasing use and adoption of multi-touch screen devices. The creation of new touchscreen applications will be a driving factor in market demand growth. The rising popularity of Apple's iPad and the enormous growth potential of Android-based tablets have prompted several major PC and mobile original equipment manufacturers to enter the tablet market. The main factors driving the overall market demand are the growing acceptance of touch panel displays and an increase in the number of electronic devices.
  • Furthermore, the introduction of low-cost multi-touch screen displays with enhanced sense capabilities is boosting the market growth. Furthermore, rising product utilization in retail and media applications for customer engagement and branding is boosting the market growth.
  • Additionally, the retail industry uses interactive multi-touch displays for branding and customer engagement strategies in developed regions, such as North America and Europe. Interactive kiosks and table displays are examples of multi-touch technologies in these markets.
  • Factors such as the higher cost of panels, lack of availability of raw materials, and fluctuation in their prices are among the major factors challenging the market's growth. However, to counter such challenges, major original equipment manufacturers (OEMs) are establishing their units in developing countries, as they provide cheap labor and raw materials at a lower cost.
  • The outbreak of COVID-19 disrupted supply chains for manufacturers of touchscreen displays or kiosks, especially during the initial phase. Additionally, stringent measures taken to contain the spread of the virus caused a significant drop in global commercial activities, affecting the demand from the retail, transportation, hospitality, sports, and entertainment sectors, as well as global economic growth, stifling the development of the multi-touch technology market. However, with the economy worldwide back on track and demand across all sectors gaining momentum again, the studied market is also expected to grow gradually.

Multi-touch Technology Market Trends

Increasing Use of Consumer Electronics is Driving the Demand

  • The global consumer electronics industry has witnessed significant growth in recent years. The advancement in connectivity technologies and the availability of affordable display panels have significantly enhanced the adoption of touchscreen display units in many consumer electronics devices.
  • A surge in digitalization and increased sales of smartphones and personal computers have created a potential space for multitouch technology in the global market. Decreasing cost of high-end electronics products and growing preference toward adopting updated technology are primarily driving the market for consumer electronics in various parts of the world.
  • According to the Consumer Technology Association (CTA), the US consumer technology industry is projected to generate over USD 505 billion in retail sales revenue for the first time ever. The estimation represents a 2.8% revenue increase from 2021's impressive 9.6% growth over 2020. Strong demand for smartphones, personal health devices, automotive tech, and streaming services are expected to be among the major driving factors behind this growth.
  • In the consumer electronics segment, the smartphone is expected to hold a major share in terms of multitouch technology adoption. The increasing penetration of these devices is expected to create significant growth opportunities. For instance, according to Ericsson, smartphone subscription is expected to grow from 6,259 million last year to 7,690 million in the next five years.

Asia-Pacific Projected to be the Fastest-growing Market

  • The Asia-Pacific region has seen rapid growth in the multitouch technology market and is expected to sustain growth over the forecast period. Rapid urbanization has increased disposable income in the Asia-Pacific region, letting consumers spend on new technologies.
  • Growing awareness about digital technologies is driving the adoption of smart consumer devices such as smartphones, wearables, etc., creating a favorable market scenario for the multitouch technology industry. For instance, according to Ericsson, smartphone subscriptions in Southeast Asia and Oceania region are expected to increase from 850 million in 2020 to 1,140 million in the next five years.
  • Most major smartphone manufacturers, such as Samsung, Xiaomi, OnePlus, Panasonic, Huawei, etc., hail from this region. The region's large consumer base and expanding smartphone manufacturing footprint are expected to drive the demand for multitouch technology displays.
  • In the last few decades, China has emerged to be the leading manufacturer of smartphones and other electronic products. The country is expected to hold a prominent position in the multitouch technology market owing to the increasing penetration of display devices and favorable government initiatives such as "Made in China 2025," supporting the industry's growth.
  • Considering the growth prospects, some of the leading global players operating across various stages of the multitouch technology industry value chain are expanding their presence in the region. For instance, in January 2022, Wacom, a leading supplier of pen and multitouch sensor components for smartphones and tablet-type devices, expanded its presence in India by opening its ninth experience center.

Multi-touch Technology Industry Overview

The multi-touch technology market is fragmented with various global and regional players, such as 3M, A D Metro Inc., Fujitsu Limited, Panasonic Corporation, Samsung Electronics Co. Ltd, and many others. Most of these players are involved in several strategic developments, including mergers, acquisitions, new product launches, and market expansion, to gain a competitive edge in the market studied.

  • April 2023 - Samsung Electronics Co., Ltd. launched a new interactive display with upgraded features and a powerful software solution at Bett (British Educational Training and Technology) 2023, London's world's largest education technology exhibition. The 30,000 educators in attendance can explore the future of education with the cutting-edge Samsung Interactive Display and Samsung Whiteboard App.
  • January 2023 - Panasonic Connect Europe has expanded its range of 4K touch displays by introducing the best-in-class EQ2-PCAP Series. With six screen options, ranging from 43-86 inches, these premium interactive multi-touch professional displays with Capacitive Touch Technology make collaboration in meetings, brainstorming sessions, and classrooms effortless and productive.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.5 Technology Snapshot
    • 4.5.1 Resistive
    • 4.5.2 Capacitive
    • 4.5.3 Optical
    • 4.5.4 Other Technologies

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Usage of Consumer Electronics
    • 5.1.2 Surge in Usage of Interactive Screens in Commercial Application
    • 5.1.3 Advancements in Display Technology
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Relative High Cost of Touch Screen Panels

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Products
    • 6.1.1 Smartphones
    • 6.1.2 Tablets
    • 6.1.3 PCs and Laptops
    • 6.1.4 Kiosks
    • 6.1.5 Other Products
  • 6.2 By Application
    • 6.2.1 Personal Application
    • 6.2.2 Enterprise Application
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 3M Company
    • 7.1.2 A D Metro Inc.
    • 7.1.3 DMC Co. Ltd
    • 7.1.4 Dongguan Cloudtop Electronic Technology Co. Ltd
    • 7.1.5 Fujitsu Limited
    • 7.1.6 GestureTek
    • 7.1.7 Ideum
    • 7.1.8 Panasonic Corporation
    • 7.1.9 Samsung Electronics Co. Ltd
    • 7.1.10 TouchNetix Limited

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET