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市場調査レポート
商品コード
1641983

エンタープライズ通信インフラ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Enterprise Communication Infrastructure - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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エンタープライズ通信インフラ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

エンタープライズ通信インフラ市場規模は、2025年に1,118億4,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは17.65%で、2030年には2,520億9,000万米ドルに達すると予測されます。

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時代遅れのIT通信インフラをアップグレードするニーズの高まりが、企業通信インフラ市場への投資を促進します。

エンタープライズ通信インフラ市場への投資の主な原動力は、新しく高度な通信技術の継続的な進化と応用です。さらに、高度なコラボレーションツールに対する需要の高まり、クラウドベースの通信ソリューションの採用の増加、デジタル変革の重視の高まりは、市場の成長機会を大幅に促進すると推定されます。

また、世界のBYOD政策の高まりにより、スマートフォンの普及率が高まっていることも、予測期間中にエンタープライズ通信インフラ市場に大きな成長機会をもたらすと予想されます。

クラウドサービスの採用も企業の支出に影響を与え続けています。クラウドベースのソリューションは、企業が社内外のコミュニケーションにより効果的な統一プラットフォームを構築するのにも役立っています。特に中小企業におけるクラウドサービスの採用拡大が、市場のさらなる開拓を促進しています。

2023年9月、エリクソンは、ネットワークAPIによる世界・ネットワーク・プラットフォーム・ビジネスを構築するという同社の戦略における重要なマイルストーンを宣言しました。エリクソンとドイツテレコム(DT)は、通信およびネットワークAPIを企業や開発者に提供するための商業提携を発表しました。利用しやすいネットワークAPIを通じて、オンデマンド品質、遅延、速度、位置情報などの高度な5G機能を公開する世界・プラットフォームを構築することは、エリクソンの企業戦略の重要な要素の1つです。これにより、開発者や企業はネットワーク機能をアプリケーションに組み合わせることができるようになり、企業のデジタル化を強化し、事業者はネットワーク投資全体を収益化する新たな方法を構築することができます。

しかし、データ・セキュリティに対する懸念の高まりや、特に開発途上地域におけるITインフラの貧弱さが、予測期間中の市場成長を抑制する要因となっています。

エンタープライズ通信インフラ市場の動向

小売セグメントが市場で大きなシェアを占める

  • 組織や企業によるさまざまなクラウドベースのソリューション採用の急増は、柔軟でスケーラブルなソリューションを提供するため、市場の成長機会を拡大する上で重要な役割を果たしています。クラウドベースの通信サービスにより、組織は業務を簡素化し、コラボレーションを強化し、コストを最小限に抑えることができます。このシフトにより、企業はオンプレミスの大規模なインフラを必要とすることなく、高度なコミュニケーション・ツールを活用できるようになります。
  • エンタープライズクラウド通信システムは、柔軟性が高く、手頃な価格で利用できるようになり、柔軟性に欠け、コストのかかるオンプレミス通信ソリューションからの移行が進んでいます。そのため、最新の通信サービスを利用すれば、企業は高価なハードウェアやメンテナンスを必要とせず、必要に応じてインフラ全体を拡張したり縮小したりすることができます。エンタープライズクラウド通信システムに付随するさまざまな機能により、企業は世界中の誰とでも簡単につながることができます。どこからでも、どのデバイスでも仕事ができることも、企業が競争力を維持するために必要となっており、市場の成長機会を大きく後押ししています。
  • 2023年3月、世界のエンタープライズクラウド通信企業であるBandwidth Inc.は、Bandwidth Maestroを発表しました。この次世代クラウド通信プラットフォームにより、最高情報責任者は、ユニファイドコミュニケーション、クラウドコンタクトセンター、人工知能プラットフォーム全体にクラス最高のリアルタイム音声アプリを統合するという重大な課題を解決することができます。Bandwidth Maestroを使用することで、企業は世界な通信ワークフローを簡単にカスタマイズし、機械学習ベースの不正検知、会話型AI、音声合成およびテキスト読み上げツールなど、最先端のCXおよびAI機能を強化することができます。
  • 2023年2月、クラウド通信会社のマイオペレーターは、中小エンタープライズのデジタル電話回線「Heyo Phone」を発表しました。このデジタル電話接続は、中小企業が顧客とのやり取りを管理し、単一のビジネス番号を通じて顧客との通話やWhatsAppチャット体験全体を向上させるのに役立ちます。
  • Flexera 2023 State of the Cloud Report 2023によると、回答者の約47%がAmazon Web Services(AWS)で重要なワークロードを実行しています。このような利用により、予測期間中、市場は飛躍的に成長機会を拡大することが期待されます。

北米が最大の市場シェアを占める

  • 北米が世界のエンタープライズ通信インフラ市場を独占すると予測されます。これは、同市場の主要プレイヤーのほとんどが米国を拠点とし、同技術をいち早く採用した企業であるためです。また、同地域のエンドユーザーのクラウド導入率は高く、市場環境にさらなる成長機会をもたらしています。
  • この地域の多くの市場ベンダーは、競争上の優位性を獲得し、顧客ターゲットを拡大するために、自社の製品に追加的でユニークな機能を革新することにも投資しています。市場全体の競争企業間の敵対関係は高く、さまざまな既存・新規企業がこの分野に参入しています。業界各社は競争力を維持するために様々な戦略を駆使しており、市場の成長機会をさらに後押ししています。
  • 例えば、2023年6月、世界のクラウド通信企業であるBandwidth Inc.と世界のITサービス・コンサルティング企業であるMiratechは、世界企業のデジタル顧客体験の変革を強化するための戦略的提携に調印しました。MiratechとBandwidthは、共同販売という形で、さまざまな多国籍企業の顧客機会に積極的に取り組んでいます。この提携により、世界2000企業は、バックエンド環境全体を顧客対応チームと統合できるようになり、ブランドエンゲージメントとロイヤルティの向上に不可欠なものとなります。
  • また、2023年9月、エリクソンはグーグル・クラウドとの提携を拡大し、統合オーケストレーションと自動化を実現し、AI/MLを活用して通信サービス・プロバイダーのさまざまな特典を追加するエリクソン・クラウドRANソリューションをグーグル・ディストリビューテッド・クラウド上に構築しました。GDC Edge上でEricsson Cloud RANを活用することで、完全に自動化された超大規模な分散型クラウドの提供が可能になり、信頼性、効率性、高いパフォーマンス、安全性を備えたソフトウェア中心の無線アクセスネットワークインフラストラクチャが実現します。

エンタープライズ通信インフラ業界の概要

エンタープライズ通信インフラ市場は、多くのプレーヤーが存在するため、非常に断片化されています。市場の主要企業には、シスコ、IBM、マイクロソフトなどがあります。市場の最近の主な動向は以下の通り:

  • 2024年5月2024年5月:著名な世界通信テクノロジー企業であるタタ・コミュニケーションズと、世界の大手テクノロジー企業であるシスコが提携を強化。両社のジョイント・ベンチャーはインドで先駆的なサービスを導入:Webex Calling by Tata Communications」です。この革新的なサービスは、シスコのWebex CallingとタタコミュニケーションズのGlobalRapideプラットフォームによるクラウド音声サービスを統合したもので、インドエンタープライズに特別にカスタマイズされています。
  • 2023年11月サービスプロバイダー向けクラウド通信プラットフォームを提供するアリアンザ社は、通信サービスプロバイダーが音声およびクラウド通信サービスを収益化し提供する方法を変革するため、アマゾンウェブサービスと複数年にわたる戦略的提携契約を締結しました。このソリューションは主に北米で利用可能で、すでにTier1および全国規模の通信事業者であるBrightspeed、Lumen、Xplore、Bluepeak、Viasatを含む100社以上の通信サービスプロバイダーに導入されています。
  • 2023年7月顧客の業種に合わせた通信、ネットワーキング、クラウド・ソリューションを提供するアルカテル・ルーセント・エンタープライズは、英国でAlcatel-Lucent Enterprise Rainbow Hubを発表。レインボーハブは、ユニファイド・コミュニケーション(UC)とPBX(構内交換機)のソリューションを統合し、完全にクラウドベースのサービスとして提供するものです。この包括的なユニファイド・コミュニケーション・アズ・ア・サービス・ソリューション(UCaas)により、エンドユーザーはクラウドベースのプラットフォームがもたらす主なメリットを活用できるようになると同時に、チャネルパートナーは高度なサービスを提供できるようになります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • モビリティとBYODに向けた動向の高まり
    • クラウドベースのソリューション、特に世界通信ソリューションの採用拡大
  • 市場抑制要因
    • データセキュリティとプライバシーの問題

第6章 市場セグメンテーション

  • 展開別
    • オンプレミス
    • クラウド
  • 用途別
    • コンシューマー・エクスペリエンス
    • エンタープライズ・コラボレーション
    • デジタルビジネス
    • その他のアプリケーション
  • エンドユーザー別
    • ITおよびテレコム
    • 製造業
    • BFSI
    • ヘルスケア
    • 政府機関
    • 小売業
    • その他のエンドユーザー
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア
    • オーストラリアおよびニュージーランド
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Microsoft Corporation
    • Orange SA
    • Avaya Inc.
    • IBM Corporation
    • Cisco Systems Inc.
    • Alcatel-Lucent SA
    • Verizon Communications
    • DXC Technology
    • NEC Corporation
    • 88 Inc.
    • Mitel Network Corporation
    • AT&T Corporation

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 64276

The Enterprise Communication Infrastructure Market size is estimated at USD 111.84 billion in 2025, and is expected to reach USD 252.09 billion by 2030, at a CAGR of 17.65% during the forecast period (2025-2030).

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The rising need to upgrade outdated IT communication infrastructure drives organizations to invest in the enterprise communication infrastructure market.

The primary driver behind the investments in the enterprise communication infrastructure market has been the continuous evolution and application of new and advanced communication technologies. Moreover, the growing demand for advanced collaboration tools, the rising adoption of cloud-based communication solutions, and the increasing emphasis on digital transformation are estimated to drive the market growth opportunities considerably.

Also, the growing smartphone penetration rate, owing to the rising BYOD policies worldwide, is expected to provide immense growth opportunities for the enterprise communication infrastructure market during the forecast period.

The adoption of cloud services also continues to influence enterprise spending. Cloud-based solutions are also helping organizations create a more effective unified platform for internal and external communication. The growing adoption of cloud services, especially among SMEs, promotes further market development.

In September 2023, Ericsson declared a key milestone in the company's strategy to build a global network platform business with network APIs. Ericsson and Deutsche Telekom (DT) introduced a commercial partnership to provide communication and network APIs to enterprises and developers. Creating a global platform to expose advanced 5G capabilities, including quality on demand, latency, speed, and location through easy-to-consume network APIs, is one of the significant components of Ericsson's enterprise strategy. This would enable developers and enterprises to combine network features into their applications, enhancing enterprise digitalization and building new ways for operators to monetize their overall network investments.

However, the growing data security concerns and poor IT infrastructure, especially in developing regions, are some factors that can restrain the market growth during the forecast period.

Enterprise Communication Infrastructure Market Trends

The Retail Segment has a Significant Share in the Market

  • The surge in adoption of various cloud-based solutions by organizations and companies plays a significant role in augmenting the market's growth opportunities since it offers flexible and scalable solutions. Cloud-based communication services allow organizations to simplify operations, enhance collaboration, and minimize costs. This shift enables organizations to leverage advanced communication tools without needing extensive on-premise infrastructures.
  • The enterprise cloud communications systems have become more flexible and affordable, shifting away from inflexible and costly on-premise communications solutions. Hence, with modern communications services, companies can scale their overall infrastructure up or down as required without needing expensive hardware or maintenance. The different functions associated with enterprise cloud communication systems help businesses easily connect with anyone across the globe. The ability to work from anywhere, on any device, has also become necessary for companies to stay competitive, driving the market's growth opportunities significantly.
  • In March 2023, Bandwidth Inc., a worldwide enterprise cloud communications company, introduced Bandwidth Maestro. This next-generation cloud communications platform mainly allows chief information officers to solve the significant challenge of integrating best-in-class real-time voice apps throughout their unified communications, cloud contact center, and artificial intelligence platforms, thereby resulting in faster time-to-value and improved employee and customer experiences. With Bandwidth Maestro, enterprises can easily customize global communications workflows and enhance state-of-the-art CX and AI capabilities like machine-learning-based fraud detection, conversational AI, and text-to-speech and speech-to-text tools, all interoperable and consumable by software.
  • In February 2023, a cloud communication company, MyOperator, introduced Heyo Phone, a digital phone line for small and medium businesses. The digital phone connection can help small and medium-sized businesses manage customer interactions and improve their overall customer call and WhatsApp chat experience through a single business number.
  • According to Flexera 2023 State of the Cloud Report 2023, around 47% of respondents run significant workloads on Amazon Web Services (AWS). This usage is expected to exponentially enable the market to witness substantial growth opportunities during the forecast period.

North America to Hold the Largest Market Share

  • North America is anticipated to dominate the global enterprise communication infrastructure market. It is also because most of the major players in the market are US-based and are one of the early adopters of the technology. Also, cloud adoption among the regional end users is high, providing further growth opportunities to the market landscape.
  • Many market vendors in the region also invest in innovating additional and unique features to their offerings to gain a competitive advantage and expand their customer target base. The overall competitive rivalry in the market is high, with various established and new market players entering this space. Industry players resort to various strategies to stay competitive, further boosting market growth opportunities.
  • For instance, in June 2023, Bandwidth Inc., a worldwide cloud communications company, and Miratech, a global IT services and consulting company, signed a strategic collaboration to augment digital customer experience transformation for global enterprises. Miratech and Bandwidth actively engage with various multi-country enterprise customer opportunities in a co-selling motion. The partnership would allow the Global 2000 enterprises to integrate their overall back-end environment with customer-facing teams, which is critical to enhancing greater brand engagement and loyalty.
  • Also, in September 2023, Ericsson extended its partnership with Google Cloud to build an Ericsson Cloud RAN solution on Google Distributed Cloud that delivers integrated orchestration and automation and leverages AI/ML for various additional communications service provider benefits. Utilizing Ericsson Cloud RAN on GDC Edge allows the delivery of a completely automated and very large-scale distributed cloud, resulting in a reliable, efficient, highly performant, and secured software-centric radio access network infrastructure.

Enterprise Communication Infrastructure Industry Overview

The enterprise communication infrastructure market is highly fragmented due to the presence of many players. Some of the key players in the market include Cisco, IBM, and Microsoft. Some key recent developments in the market include:

  • May 2024: Tata Communications, a prominent global communications technology firm, and Cisco, a leading global technology giant, strengthened their partnership. Their joint venture introduces a pioneering service in India: Webex Calling by Tata Communications. This innovative offering integrates Cisco's Webex Calling with Tata Communications' cloud voice services from the GlobalRapide platform, which are specifically customized for Indian enterprises.
  • November 2023: Alianza Inc., a cloud communications platform for service providers, entered a multi-year strategic collaboration agreement with Amazon Web Services to transform how communication service providers monetize and deliver voice and cloud communications services. The solution is mainly available in North America and has already been deployed by over 100 communication service providers, including Tier-1 and nationwide operators Brightspeed, Lumen, Xplore, Bluepeak, and Viasat.
  • July 2023: Alcatel-Lucent Enterprise, a provider of communications, networking, and cloud solutions tailored to customers' industries, introduced Alcatel-Lucent Enterprise Rainbow Hub in the United Kingdom. It merges its unified communications and PBX solutions into an entirely cloud-based service. The comprehensive, unified communications as a service solution (UCaas) allows end users to leverage the key benefits of a cloud-based platform while enabling channel partners to provide advanced services.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Trends Toward Mobility and BYOD
    • 5.1.2 Growing Adoption of Cloud-based Solutions Especially for Global Communication Solutions
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Data Security and Privacy Issues

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Deployment
    • 6.1.1 On-premise
    • 6.1.2 Cloud
  • 6.2 By Application
    • 6.2.1 Consumer Experience
    • 6.2.2 Enterprise Collaboration
    • 6.2.3 Digital Business
    • 6.2.4 Other Applications
  • 6.3 By End User
    • 6.3.1 IT and Telecom
    • 6.3.2 Manufacturing
    • 6.3.3 BFSI
    • 6.3.4 Healthcare
    • 6.3.5 Government
    • 6.3.6 Retail
    • 6.3.7 Other End Users
  • 6.4 Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia
    • 6.4.4 Australia and New Zealand
    • 6.4.5 Latin America
    • 6.4.6 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Microsoft Corporation
    • 7.1.2 Orange SA
    • 7.1.3 Avaya Inc.
    • 7.1.4 IBM Corporation
    • 7.1.5 Cisco Systems Inc.
    • 7.1.6 Alcatel-Lucent SA
    • 7.1.7 Verizon Communications
    • 7.1.8 DXC Technology
    • 7.1.9 NEC Corporation
    • 7.1.10 88 Inc.
    • 7.1.11 Mitel Network Corporation
    • 7.1.12 AT&T Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS