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市場調査レポート
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1683458

スマートサウンドとゲートウェイ市場-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Smart Sound and Gateway - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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スマートサウンドとゲートウェイ市場-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

スマートサウンドとゲートウェイ市場は予測期間中にCAGR 29.24%を記録する見込み

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主要ハイライト

  • スマートフォンや高速インターネットへのアクセスの増加により、スマートスピーカーの世界需要は指数関数的に伸びています。2019年、バーチャル音声アシスタントを内蔵したスマートスピーカーの需要は、米国や英国などの英語圏で著しく高かったが、それ以降、需要は中国、ドイツ、インドなどの非英語圏にシフトしました。
  • デジタル音声アシスタントの需要全体では、スマートフォン市場での浸透により、AppleのSiriとGoogle Assistantが市場全体の需要を牽引しました。しかし、スマートスピーカーに関しては、AmazonのAlexaが市場を牽引しました。音声検索による製品クエリの増加により、Alexaはスマートスピーカー市場で大きなシェアを占めています。
  • 米国市場は現在、仮想アシスタントを搭載したスマートホームデバイスの認知度向上と互換性の増加により、需要の大きなシェアを占めています。さらに、Loup Venturesの調査によると、2019年の米国のスマートスピーカーの世帯普及率は35%と評価され、2025年には75%に達すると予想されています。このように、米国は著名ベンダーにとって主要な焦点の1つとなっています。
  • スマートスピーカーは今後数年間、様々なスマートホームデバイスの主要な制御デバイスになると予想されています。このことを念頭に、市場の様々な著名ベンダーがこのセグメントで存在感を示そうとしています。さらに、今後数年間で、ディスプレイ付きのスマートスピーカーは、他の様々なデバイスを制御するための集中型プラットフォームを提供できるため、牽引力を増すと予想されます。
  • これに加えて、消費者のヘッドフォン使用傾向の高まりに伴い、ヒアラブルの世界的需要が牽引力を増しています。JBL、Sony、Boseはヒアラブル機器の世界のトップベンダーであり、様々なスマートフォンベンダーがこれらの企業と提携し、ヒアラブル機器の提供を強化しています。
  • COVID-19の発生以来、人々はますます自宅で過ごすようになっています。隔離された初期の数日間、消費者は3~4ヶ月近く自宅に閉じこもり、その結果、特に北米、欧州、アジア太平洋で、世界中でメディア消費とインターネット利用が増加しました。音声アシスタントやスマートスピーカーの利用増加により、Amazon、Google、Appleなどのベンダーの出荷台数は2020年第1四半期に増加し、Amazonが首位を維持、Googleが2位を維持しました。

スマートサウンド&ゲートウェイ市場動向

Google Assistantが大きなシェアを占める

  • Google Assistantは、世界90カ国以上で利用されており、スマートスピーカーやスマートディスプレイ、電話、テレビ、自動車など、毎月5億人以上の利用者をサポートしています。同社は、すべてのAndroidスマートフォンで利用可能であることから、その恩恵を受けています。さらに、音声認識における同社の初期の進歩は、現地語のより良い理解を可能にし、その結果、同じ言語がより広く受け入れられるようになりました。
  • Google Assistantの現在の主要動向として、パーソナライゼーション、最終用途に特化した用途、セキュリティなどが挙げられます。例えば、2020年6月、同社はすべてのGoogle Assistant対応デバイスが、誰が話しかけてきたかを判別できるようになると発表しました。
  • 消費者の要求が変化する中、Google Assistantの使われ方も反映されています。これに基づき、Google Assistantは、検索や地図で正確な情報を得られるよう、継続的な改善を続けています。さらに、Duplexの会話技術を活用して、企業への問い合わせや50万件以上の企業リストの更新を行りました。
  • 最近では、Googleとフランスの小売チェーン、Carrefourが音声ベースの食料品買い物サービスを開始しました。顧客はGoogle Assistantを使い、個人プロファイルを使って食料品を検索・購入する必要があります。この音声ショッピングは、2020年までに28億ユーロを投資するという、小売業者の大規模なeコマース戦略を反映しています。

中国の市場シェアが大幅に拡大

  • 調査対象市場における製品の技術革新率の高さ、現地ベンダーによる製造コストの低さ、国内消費の増加は、中国を世界のスマートサウンド&ゲートウェイ市場における主要新興国の1つにしている主要要因の一部です。同国の市場ベンダーは、幅広い製品を主に手頃な価格で提供しており、これが同国での普及率をさらに高めています。
  • Qualcommによると、2019年、中国の消費者は、より良い音質、歪みなく大音量で再生できる能力、音声アシスタントに対応した長時間のバッテリ待機時間、手頃な価格を求めており、中国のスマートスピーカーはこれらの要求に最も適しています。中国では、AlibabaTmall Genie(接続性:Wi-Fi 2.4GHz、Bluetooth 4.0)やXiaomiXiao Ai(接続性:Bluetooth Mesh Gateway技術)などのスピーカーが、中国市場におけるスマートスピーカーのシェアの半分以上をほぼ占めています。
  • AI支援デバイスのような先進技術は、'市場の新たな動向です。例えば、2019年9月、XiaomiはXiaoAIシリーズの下で2つの新しいAI搭載スマートスピーカーを発売しました。これらのスピーカーはHi-Fiオーディオプロセッサを搭載し、360度の音場とともにDTSオーディオチューニングを特徴としています。同社によると、これらのスマートスピーカーはスマート民生用電子機器のスマートハブとしても機能し、最大5,000台のスマートホーム製品を制御することができるといいます。最近では、2020年にXiaomiもスマートスピーカーの出荷台数がこれまでに2,200万台を超えたと発表しています。
  • 5Gネットワークの確立と自然言語処理(NLP)の進歩が、国内のスマートサウンド&ゲートウェイの需要をさらに支えています。

スマートサウンドとゲートウェイ産業概要

スピーカーとヒアラブル市場は、Amazon、Google、Apple、その他多くのベンダーなど、著名なベンダー間で激しい競争が繰り広げられています。ここでベンダーは、デバイスの機能、精度、互換デバイスへの接続能力をますます拡大し、能力を強化しています。主要企業の製品イノベーションは絶え間なく行われており、競争の高さに寄与しています。

  • 2020年7月-Amazon.comは、Alexaスキルを書きたい開発者向けに、多数の新機能を発表しました。チームは31の新機能をリリースしました。
  • 2020年5月-Alibabaグループは4つの新しいスマートAI製品、すなわち10インチのホームスマートスクリーンCC10、スマートスピーカーX5の主要音質、費用対効果の高いSugar 2製品、女性ユーザー向けの「ベルベットブルーバージョン」スマートビューティーミラーを発表しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場動態

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 競争企業間の敵対関係
  • COVID-19のスマートスピーカー市場への影響
  • 市場促進要因
    • スマートホームの増加
    • コネクテッドデバイスに対する消費者の傾向の高まり
  • 市場課題
    • コネクテッドデバイスに関するセキュリティ上の懸念

第5章 スマートゲートウェイ/ハブ市場の評価

  • 現在の市場シナリオ-動向、開発、市場推定・予測、2019~2025年の予測
  • ゲートウェイ/ハブの成長を促進する要因
  • ゲートウェイ/ハブの成長を課題としている要因
  • スマートホームプロトコルの市場情勢と方向性

第6章 市場セグメンテーション

  • バーチャルアシスタント
    • Alexa
    • Google Assistant
    • Siri
    • アリジェニー
    • シャオAI
    • 複数のバーチャルアシスタント対応スピーカー
    • その他のバーチャルアシスタント
  • ソリューション
    • スマートスピーカー(ハードウェアのみ)
    • ヒアラブル(ハードウェアのみ)
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • スペイン
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • その他のアジア太平洋
    • その他

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amazon.com Inc.
    • Google LLC(Alphabet Inc.)
    • Apple Inc.
    • Alibaba Group Holding Limited
    • Baidu Inc.
    • Xiaomi Inc.
    • Samsung Electronics Co. Ltd
    • Sonos Inc.
    • Bose Corporation
    • Plantronics Inc.
  • 投資分析
  • 市場機会と将来の動向
目次
Product Code: 71710

The Smart Sound and Gateway Market is expected to register a CAGR of 29.24% during the forecast period.

Smart Sound and Gateway - Market - IMG1

Key Highlights

  • The global demand for smart speakers is growing at an exponential rate, owing to the growing access to smartphones and high-speed internet. In 2019, the demand for smart speakers built with virtual voice assistants was significantly higher in English-speaking nations, such as the United States and the United Kingdom, since then, the demand shifted to other non-English speaking nations, such as China, Germany, and India.
  • Among the overall demand for digital voice assistants, overall market demand was led by Apple's Siri and Google Assistant, owing to their penetration in the smartphone market. However, in terms of smart speakers, the market was led by Amazon's Alexa. Alexa commands a prominent share of the smart speaker market, owing to the growing product queries made via voice searches.
  • The US market currently commands a prominent share of the demand, owing to the growing awareness and increasing compatible smart home devices with a virtual assistant. Furthermore, according to a study by Loup Ventures, the US smart speaker household penetration in 2019 was valued at 35%, and it is expected to reach 75% by 2025. Thus, the US is one of the major focal points for prominent vendors.
  • Smart speakers are expected to be the primary control devices of various smart home devices over the coming years. With this in mind, various prominent vendors in the market are looking to spread their presence in the segment. Furthermore, over the coming years, the smart speakers with a display are expected to gain traction, as they can offer a centralized platform to control various other devices.
  • In addition to this, the global demand for hearable is gaining traction, with growing consumer's propensity toward using headphones. JBL, Sony, and Bose are the top vendors of hearable devices across the world, and various smartphone vendors are partnering with these firms to enhance their hearables offerings.
  • Since the outbreak of Covid-19, people are increasingly spending time at their homes; during the initial days of quarantine, consumers spent nearly 3-4 months confined to their homes, resulting in increased media consumption and internet usage across the world, especially in the North America, Europe, and Asia-pacific regions. Owing to an increased usage of the voice assistants and smart speakers, the shipments increased during the first quarter of 2020 for vendors such as Amazon, Google, and Apple, with Amazon maintaining its top position and Google retaining its second position.

Smart Sound & Gateway Market Trends

Google Assistant to witness a Significant Market Share

  • With google assistant's accessibility to users spanning in more than 90 countries, it has been assisting over 500 million people every month to get things done across smart speakers and smart displays, phones, TVs, and cars, to name a few. The company has been benefiting from its mandatory availability across all the android smartphones. Additionally, its early advancements in speech recognition have enabled a better understanding of vernacular languages, and thus a wider acceptability of the same.
  • Some of the current key trends that the Google assistance has been banking on or is expected to feature later in 2020, are based on personalization, specialized end-use applications, and security, to name a few. For instance, in June 2020, the company announced that all Google Assistant-enabled devices would be able to tell who is talking to them.
  • With consumer requirements shifting, it is also reflective of how Google Assistant is being used. Based on the same, Google Assistance has been on a continuous improvement spree to help people get accurate information on Search and Maps. In addition, it leveraged Duplex conversational technology to contact businesses and update over half a million business listings.
  • More recently, Google and French retail chain, Carrefour launched a voice-based grocery shopping service. Customers need to use Google Assistant to search for and purchase groceries using their personal profile. The voice shopping arrangement is reflective of retailers' larger e-commerce strategy, by investing EUR 2.8 billion across 2020.

Market Share of China to increase significantly

  • The high rate of product innovation in the studied market, low manufacturing cost achieved by local vendors, and increased domestic consumption are some of the major factors making China as one of the major emerging countries in the global smart sound and gateway market globally. The market vendors are in the country are offering a wide range of products, mostly at an affordable price, which is further fueling the adoption rate in the country.
  • According to Qualcomm, in 2019, the Chinese consumers looked for better sound quality, ability to play at loud volumes without distortion, voice assistant enabled long standby hours on battery, and affordable price and the Chinese smart speakers fit best for these demands. In China, speakers, such as Alibaba Tmall Genie (connectivity: Wi-Fi 2.4 GHz, Bluetooth 4.0) and Xiaomi Xiao Ai (connectivity: Bluetooth Mesh Gateway technology) nearly account for more than half of the smart speakers share in the Chinese market.
  • Advanced technologies such as AI-assisted devices are an emerging trend in the' market. For instance, in September 2019, Xiaomi has launched two new AI-powered smart speakers under the XiaoAI series. The speakers are enabled with Hi-Fi audio processors and feature DTS audio tuning along with a 360-degree sound field. According to the company, these smart speakers can also act as a smart hub for smart home appliances and can be used to control up to 5,000 smart home products. Recently, in 2020, Xiaomi also announced that its smart speaker shipments had crossed 22 million units to date.
  • The establishment of 5G network and advancement in Natural Language Processing (NLP) are further supporting the demand for smart sound and gateway in the country.

Smart Sound & Gateway Industry Overview

The speaker and hearables market is witnessing an intense rivalry among prominent vendors, such as Amazon, Google, Apple, and many other vendors. Here, vendors are increasingly expanding their device capabilities, accuracy, ability to connect to compatible devices, and enhancing their abilities. The product innovation of leading companies is constant and contributes to the high level of competition.

  • Jul 2020- Amazon.com announced a slew of new features for developers who want to write Alexa skills. The team released 31 new features.
  • May 2020- Alibaba Group introduced four new smart AI products,namely, the 10-inch home smart screen CC10, the main sound quality of the smart speaker X5, cost-effective Sugar 2 product, and a "velvet blue version" smart beauty mirror for the female users.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET IDYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Impact of COVID-19 on the Smart Speaker Market
  • 4.4 Market Drivers
    • 4.4.1 Increasing Number of Smart Homes
    • 4.4.2 Growing Consumer Propensity toward Connected Devices
  • 4.5 Market Challenges
    • 4.5.1 Security Concerns Pertaining to Connected Devices

5 SMART GATEWAYS/HUBS MARKET ASSESSMENT

  • 5.1 Current Market Scenario - Trends, Developments, Market Estimates, and Projections from 2019-2025
  • 5.2 Factors Driving the Growth of Gateways and Hubs
  • 5.3 Factors Challenging the Growth of Gateways and Hubs
  • 5.4 Smart Home Protocol Market Landscape and Direction

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Virtual Assistant
    • 6.1.1 Alexa
    • 6.1.2 Google Assistant
    • 6.1.3 Siri
    • 6.1.4 AliGenie
    • 6.1.5 Xiao AI
    • 6.1.6 Multiple Virtual Assistant Support Speakers
    • 6.1.7 Other Virtual Assistants
  • 6.2 Solution
    • 6.2.1 Smart Speaker (Only Hardware)
    • 6.2.2 Hearables (Only Hardware)
  • 6.3 Geography
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 United States
      • 6.3.1.2 Canada
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 Germany
      • 6.3.2.2 United Kingdom
      • 6.3.2.3 France
      • 6.3.2.4 Spain
      • 6.3.2.5 Rest of Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
      • 6.3.3.1 China
      • 6.3.3.2 Japan
      • 6.3.3.3 Rest of Asia-Pacific
    • 6.3.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Amazon.com Inc.
    • 7.1.2 Google LLC (Alphabet Inc.)
    • 7.1.3 Apple Inc.
    • 7.1.4 Alibaba Group Holding Limited
    • 7.1.5 Baidu Inc.
    • 7.1.6 Xiaomi Inc.
    • 7.1.7 Samsung Electronics Co. Ltd
    • 7.1.8 Sonos Inc.
    • 7.1.9 Bose Corporation
    • 7.1.10 Plantronics Inc.
  • 7.2 INVESTMENT ANALYSIS
  • 7.3 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TERNDS