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市場調査レポート
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1641908

IoTアナリティクス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

IoT Analytics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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IoTアナリティクス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

IoTアナリティクスの市場規模は、2025年に475億9,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは24.72%で、2030年には1,436億2,000万米ドルに達すると予測されます。

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IoTアナリティクス市場が成長しているのは、接続されたデバイスとIoTデータが大量に存在することに加え、企業が競争力を維持するためにアナリティクスと自動化を必要としているためです。

主なハイライト

  • モノのインターネット(IoT)アナリティクスは、IoTデバイスから収集した幅広いデータを評価するデータ分析ツールです。IoTアナリティクスは、データ資産を最大限に活用し、ビジネス上の意思決定を強化するために、さまざまなエンドユーザー業界で大きな支持を集めています。
  • IoTアナリティクスは顧客データを収集・分析し、そのニーズや嗜好を理解することができます。これは、組織が顧客のニーズを満たすより良い製品やサービスを設計するのに役立ちます。例えば、小売業者はIoTアナリティクスを利用して、店舗内での顧客の動きを追跡し、顧客の関心に基づいてパーソナライズされた推奨商品を提供することができます。
  • 加えて、さまざまなエンドユーザーの業種にわたって接続デバイスが増加していることも、IoTアナリティクス市場の成長を促す顕著な要因の1つとなっています。例えば、Ericcsonのモビリティレポートによると、今年セルラー接続を持つIoTデバイスは15億台になるといいます。
  • さらに、産業部門では、ロボットによる自動化が進む工場を合理化するために、IoTアナリティクスを採用し始めています。これらのロボットは多くの場合ネットワーク化されており、メーカーはデータを利用してより良い意思決定を行うことができます。さらに、さまざまなセンサーからのデータを分析することで、産業分野の企業は潜在的な安全上の危険を特定し、それを回避するための予防措置を講じることができます。
  • COVID-19パンデミックはIoTアナリティクス市場にマイナスの影響を与え、顧客やエンドユーザーは予算の凍結やITおよびIoTへの支出の延期を余儀なくされました。しかし、パンデミック後のIoTアナリティクス市場は、デジタルトランスフォーメーションとコネクテッドデバイスの増加に伴い、ヘルスケアと製造業での採用が増加し、大きな成長を遂げています。

IoTアナリティクス市場の動向

ヘルスケアが大きな成長を遂げる見込み

  • IoTベースのヘルスケアソリューションは、治療の質と効率を向上させることができます。IoTとアナリティクスを活用したコネクテッド・ヘルスケア・ソリューションは、プロアクティブでデジタル対応の患者中心モデルへの道を開き、予測期間中の市場成長を後押しします。
  • さらに、ヘルスケアで使用されるモノのインターネット(IoT)アプリケーションは、必要な洞察を得るために分析する必要がある膨大な量のデータを生成します。ヘルスケア業界のデータや、さまざまなセンサーや接続デバイスから生成されるストリーミングデータには、データを患者ケアやモニタリングのための実用的な洞察に変換する高度な分析が必要であり、そのため医療機関におけるIoTアナリティクスの需要が高まっています。
  • さらに、IoTアナリティクスデバイスはリアルタイムでデータを収集、分析、通信できるため、生データを保存する必要性が減少します。さらに、ヘルスケア組織は、重要なヘルスケア分析とデータ主導の洞察を得ることができ、意思決定を迅速化し、ミスを少なくすることができます。このような利点により、予測期間中、ヘルスケア分野におけるIoTアナリティクスの需要が高まると予想されます。

心拍数や血圧などを追跡できるウェアラブルデバイスの成長とその普及の拡大が相まって、構造化して分析しなければならない膨大なデータが生成されるようになり、予測期間にわたってIoTアナリティクスの需要を押し上げています。例えば、シスコシステムズのデータによると、ウェアラブルデバイスの接続台数は今年11億500万台に達する見込みです。

北米が最大のシェアを占める見込み

  • 北米が最大の市場シェアを占めているのは、この地域に定評のあるベンダーが複数存在していることに加え、小売、製造、IT、テレコム、ライフサイエンス、ヘルスケアなど、さまざまな業界でIoT技術が最も早くから採用されているためです。
  • さらに、この地域では接続デバイスの数が多いことも、IoTアナリティクスの成長を後押ししています。例えば、GSMA Intelligenceのデータによると、北米の消費者向けおよび産業向けのモノのインターネット(IoT)接続の総数は、2025年に54億に増加すると予想されています。
  • さらに、この地域には情報技術市場で最も著名なプレーヤーがいます。市場開拓ベンダーは、継続的な研究開発を可能にすることで、IoTエコシステムを構築するために多額の投資を行っています。このことは、予測期間中のIoTアナリティクスの成長を促進すると予想されます。
  • 例えば、Airwire Technologiesのような企業は、IBMと協力してコネクテッドカーとIoTサービスプラットフォームを実装し、車両のセンサーデータと周囲の環境から洞察を収集し、行動することで、車両だけでなくドライバーとの関係を確立しようとしています。これらの要因により、同地域におけるIoTアナリティクスの採用がさらに促進されると予想されます。

IoTアナリティクス業界の概要

IoTアナリティクス市場のプレイヤー間の競争企業間の敵対関係は、以下のような主要プレイヤーの存在により、中程度に高いです。 Microsoft, AWS, CISCO, and many more. Their ability to continually innovate their offerings by conducting extensive research and development activities has enabled them to gain a competitive advantage over the other players.

2022年8月、アマゾン・ウェブ・サービス(AWS)は、CEAT LTD(CEAT)がAWSを利用してスマート製造を推進し、荷重や摩耗など様々なデータポイントを予測できるセンサーを備えたインテリジェントタイヤを発明していると発表しました。CEATは、モノのインターネット(IoT)、アナリティクス、ビジネスインテリジェンス、機械学習など、AWSのクラウド機能の広さと深さを活用し、工場をデジタル化して製造効率を高め、SAP on AWSでデータ主導の意思決定を行い、革新的なデジタルサービスを開始しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • IoTデータ量の増加
    • コネクテッドカーとスマートシティの出現
  • 市場抑制要因
    • データのプライバシーとセキュリティに関する懸念

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • ソリューション
    • サービス別
  • 展開別
    • オンプレミス
    • クラウド
  • 業界別
    • エネルギー&ユーティリティ
    • BFSI
    • 小売
    • 製造業
    • ヘルスケア
    • その他エンドユーザー産業(IT・通信、運輸)
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 世界のその他の地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Microsoft Corporation
    • Oracle Corporation
    • Amazon Web Services, Inc.
    • Cisco Systems, Inc
    • IBM Corporation
    • SAP SE
    • Accenture PLC
    • Dell Technologies Inc.
    • Google LLC
    • The Hewlett Packard Enterprise Company
    • Teradata Corporation
    • Salesforce.com Inc

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 62311

The IoT Analytics Market size is estimated at USD 47.59 billion in 2025, and is expected to reach USD 143.62 billion by 2030, at a CAGR of 24.72% during the forecast period (2025-2030).

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The IoT analytics market is growing because of the large number of connected devices and IoT data, as well as the fact that businesses need analytics and automation to stay competitive.

Key Highlights

  • Internet of Things (IoT) analytics is a data analysis tool that assesses the broad range of data collected from IoT devices. IoT analytics are gaining significant traction in various end-user industries to make the most of their data assets and empower their business decisions.
  • IoT analytics can collect and analyze customer data to understand their needs and preferences. This can help organizations design better products and services that meet the needs of their customers. For instance, a retailer can use IoT analytics to track customers' movements in its store and offer personalized recommendations based on their interests.
  • In addition, the increasing number of connected devices across various end-user verticals is one of the prominent factors driving the growth of the IoT analytics market. For instance, according to Ericcson's mobility report, there will be 1.5 billion IoT devices with cellular connections this year.
  • Further, the industrial sector has started adopting IoT analytics to streamline their factories, which are increasingly automated by robots. These robots, which are often networked together, enable manufacturers to use the data to make better decisions. In addition, by analyzing data from various sensors, businesses in the industrial sector can identify potential safety hazards and take preventive measures to avoid them.
  • The COVID-19 pandemic negatively impacted the IoT analytics market, forcing their customers or end-users to freeze budgets or delay IT and IoT spending. However, post-pandemic, the IoT analytics market is experiencing significant growth due to increased adoption among healthcare and manufacturing organizations in line with increasing digital transformation and connected device growth.

IoT Analytics Market Trends

Healthcare is Expected to Witness Significant Growth

  • IoT-based healthcare solutions can improve the quality and efficiency of treatments. With connected healthcare solutions leveraging IoT and analytics, it would pave the way for a proactive, digitally enabled, and patient-centric model, boosting market growth over the forecast period.
  • Moreover, Internet of Things (IoT) applications used in healthcare generate a vast amount of data that needs to be analyzed to produce the required insights. Healthcare industry data or streaming data generated by various sensors and connected devices requires advanced analytics to transform data into actionable insights for patient care and monitoring, thus driving the demand for IoT analytics in healthcare organizations.
  • Further, IoT analytics devices can gather, analyze, and communicate data in real time, reducing the need to store raw data. Moreover, it enables healthcare organizations to get vital healthcare analytics and data-driven insights, which speed up decision-making and are less prone to errors. Such benefits are expected to drive the demand for IoT analytics in the healthcare sector over the forecast period.

The growth in wearable devices that allow the user to track heart rates, blood pressure, and many more, coupled with their increased adoption, has resulted in the generation of voluminous data that has to be structured and analyzed, thus driving the demand for IoT analytics over the forecast period. For instance, according to the data from Cisco Systems, the number of connected wearable devices is expected to reach 1,105 million this year.

North America is Expected to Hold the Largest Share

  • North America held the largest market share due to the presence of several established vendors in the region and also due to the earliest adoption of IoT technology in various industries, including retail, manufacturing, IT, telecom, life sciences, and healthcare. most of the companies in this region are increasingly adopting IoT to keep track of the performance of their offerings.
  • Further, the high number of connected devices in the region propels the growth of IoT analytics. For instance, according to the GSMA Intelligence data, North America's total number of consumer and industrial Internet of Things (IoT) connections is expected to grow to 5.4 billion in 2025.
  • Moreover, the region is home to some of the most prominent players in the information technology market. Market vendors are investing heavily to create an IoT ecosystem by enabling continued research and development. This is expected to fuel the growth of IoT Analytics over the forecast period.
  • For instance, companies, such as Airwire Technologies are working with IBM to implement its connected car and IoT services platform, to collect insights and act upon vehicle sensor data and the environment around it to establish a relationship with the driver, not just the vehicle. These factors are further expected to drive the adoption of IoT Analytics in the region.

IoT Analytics Industry Overview

The competitive rivalry amongst the players in the IoT analytics market is moderately high owing to the presence of some key players such as Microsoft, AWS, CISCO, and many more. Their ability to continually innovate their offerings by conducting extensive research and development activities has enabled them to gain a competitive advantage over the other players.

In August 2022, Amazon Web Services (AWS) announced that CEAT LTD (CEAT) is using AWS to drive smart manufacturing and invent intelligent tires with sensors that can predict various data points, such as load and wear. Using the breadth and depth of AWS cloud capabilities, including the Internet of Things (IoT), analytics and business intelligence, and machine learning, CEAT is digitizing factories to unlock manufacturing efficiencies, make data-driven decisions with SAP on AWS, and launch innovative digital services.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of COVID-19 Impact on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Volume of IoT Data
    • 5.1.2 Emergence of Connected Cars and Smart Cities
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Concerns Associated with Data Privacy and Security

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Solution
    • 6.1.2 Services
  • 6.2 By Deployment
    • 6.2.1 On-premise
    • 6.2.2 Cloud
  • 6.3 By End-User Vertical
    • 6.3.1 Energy & Utility
    • 6.3.2 BFSI
    • 6.3.3 Retail
    • 6.3.4 Manufacturing
    • 6.3.5 Healthcare
    • 6.3.6 Other End-user Industries (IT & Telecom, Transportation)
  • 6.4 Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia Pacific
    • 6.4.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Microsoft Corporation
    • 7.1.2 Oracle Corporation
    • 7.1.3 Amazon Web Services, Inc.
    • 7.1.4 Cisco Systems, Inc
    • 7.1.5 IBM Corporation
    • 7.1.6 SAP SE
    • 7.1.7 Accenture PLC
    • 7.1.8 Dell Technologies Inc.
    • 7.1.9 Google LLC
    • 7.1.10 The Hewlett Packard Enterprise Company
    • 7.1.11 Teradata Corporation
    • 7.1.12 Salesforce.com Inc

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS