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市場調査レポート
商品コード
1641905

パーティクルボード-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)

Particle Board - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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パーティクルボード-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

パーティクルボード市場規模は2025年に1億851万立方メートルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは2.5%を超え、2030年には1億2,277万立方メートルに達すると予測されています。

Particle Board-Market-IMG1

COVID-19パンデミックはパーティクルボード市場の妨げとなりました。パーティクルボードの需要は、建設プロジェクトが遅れたり延期されたりしたことや、景気の先行き不透明感から家具への消費支出が減少したことで、当初は減少しました。しかし、COVID-19以降、人々が家で過ごす時間が増え、DIYプロジェクトに取り組むようになると、住宅改良プロジェクト用のパーティクルボード需要が増加します。

主要ハイライト

  • パーティクルボード原料の入手可能性や家具用パーティクルボード需要の増加といった要因が、パーティクルボード市場の世界の成長を後押ししています。
  • 反面、代替品の中密度繊維板(MDF)の脅威やパーティクルボードの耐久性の低さがパーティクルボード市場の成長を抑制すると予想されます。
  • パーティクルボードの新しい製造方法の開発や、今後の建設インフラプロジェクトは、パーティクルボード市場にとって今後の好機となると予想されます。
  • 予測期間中、アジア太平洋がパーティクルボード市場を独占すると予想されます。

パーティクルボード市場動向

市場を独占する建設セグメント

  • パーティクルボードは、壁パネル、床下葺材、屋根下地、ドアコアなどの内装用途の建築材料として、建設セグメントで広く使用されています。パーティクルボードは汎用性が高いため、建築業者や請負業者に人気があります。
  • 特に住宅や商業プロジェクトにおけるモジュール建築の動向の高まりは、パーティクルボードで作られたプレハブ建築部品の需要を高めています。これらの部品は、建設プロジェクトに費用対効果が高く効率的なソリューションを記載しています。
  • パーティクルボード市場は、新しいオフィスビルの建設に伴うフローリング、キューブ型間仕切り、壁パネル、つけ天井、ドア、家具の需要の増加によって刺激されると予想されます。加えて、古いオフィスビルの改築や改装による製品需要の刺激も、今後見込まれます。
  • 家具産業では、中国、米国、ドイツが最大の市場を占めています。中国は欧州への木工家具の重要な輸出国です。
  • 米国国勢調査局が発表したデータによると、米国の住宅建設への支出は2018年の5,706億米ドルから2022年には8,819億米ドルに増加しました。
  • カナダ統計局が2023年6月に発表したデータによると、2023年の建築建設投資は世界全体で0.4%増加し、非住宅部門は3.4%増の59億米ドルとなりました。
  • さらに中東経済によると、ドバイでは2023年の最初の10ヵ月間に不動産取引額が毎年37%増加しました。これは5,000億AED(1,362億米ドル)を超えました。
  • このように、上記の要因は予測期間中、世界のパーティクルボード市場を牽引すると予想されます。

アジア太平洋が市場を独占する

  • 中国、インドなどの国々における建設と家具産業の成長を考慮すると、アジア太平洋はパーティクルボード市場の力強い成長が期待されます。
  • 人口の増加、所得の増加、急速な都市化の結果、中国はアジア太平洋で最も広範な市場基盤となっています。そのため、同国のインフラ開発は継続的に増加すると考えられます。
  • 戦略国際問題ラボ(CSIS)が2023年4月に発表したデータによると、約14億人に住まいを提供するため、インド政府は住宅建設の促進に全力を挙げています。今後7年間で約1兆3,000億米ドルの住宅投資が行われ、6,000万戸の住宅が新たに建設される見込みです。
  • 中国国家統計局が発表したデータによると、中国の建設産業の付加価値は2018年の6兆5,493億元(9,098億米ドル)から2022年には8兆3,383億元(1兆1,583億5,000万米ドル)に増加しました。
  • タイの住宅セクターの成長の原動力となったのは、2021年第3四半期に着工した5つの大型住宅プロジェクトです。これらのプロジェクトの完成予定は2024~2025年にかけてです。また、マレーシア統計局によると、2023年第4四半期のマレーシアの建築建設活動額は165億7,854万MYR(34億6,324万米ドル)でした。
  • このように、アジア太平洋におけるパーティクルボード市場の成長は、建設活動の増加と、パーティクルボードの需要に好影響を与える人工木材製品をインテリア家具として使用する傾向の増加によってもたらされています。

パーティクルボード産業概要

パーティクルボード市場は、各国に複数の主要企業が存在するため、その性質上セグメント化されています。主要参入企業(順不同)には、West Fraser、Roseburg Forest Products、Georgia-Pacific、Wanhua Ecoboard、Kastamonu Entegreなどがあります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • 家具産業からの需要増加
    • 原料の容易な入手
  • 抑制要因
    • 代替品の中密度繊維板(MDF)の脅威
    • 耐久性の低下
  • 産業バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の程度

第5章 市場セグメンテーション(市場規模(数量ベース))

  • 原料
    • 木材
      • おがくず
      • 削り屑
      • フレーク
      • チップ
    • バガス
    • その他の原料(再生原料)
  • 用途
    • 建築用
    • 家具
    • インフラ
    • その他の用途(梱包・輸送)
  • 地域
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • タイ
      • インドネシア
      • マレーシア
      • ベトナム
      • その他のアジア太平洋
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • イタリア
      • フランス
      • スペイン
      • トルコ
      • ロシア
      • ノルディック
      • その他の欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • コロンビア
      • その他の南米
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • ナイジェリア
      • カタール
      • エジプト
      • アラブ首長国連邦
      • その他の中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • M&A、合弁事業、提携、協定
  • 市場シェア(%)**/ランキング分析
  • 主要企業の戦略
  • 企業プロファイル
    • Associate Decor Ltd
    • Boise Cascade
    • Century Prowud
    • D&R Henderson Pty Ltd
    • EGGER Group
    • Georgia-Pacific
    • Kastamonu Entegre
    • Krifor Industries Pvt. Ltd
    • Peter Benson(Plywood)Limited
    • Roseburg Forest Products
    • Shirdi Industries Ltd(ASIS India)
    • Siam Riso
    • Timber Products Company
    • Uniboard
    • Wanhua Ecoboard Co. Ltd
    • West Fraser

第7章 市場機会と今後の動向

  • パーティクルボードの新しい製造方法の開発
  • 今後の建設インフラプロジェクト
目次
Product Code: 62231

The Particle Board Market size is estimated at 108.51 million cubic meters in 2025, and is expected to reach 122.77 million cubic meters by 2030, at a CAGR of greater than 2.5% during the forecast period (2025-2030).

Particle Board - Market - IMG1

The COVID-19 pandemic hampered the particle board market. The demand for particle boards initially declined as construction projects were delayed or put on hold, and consumer spending on furniture decreased due to economic uncertainty. However, as people spend more time at home after COVID-19 and engage in DIY projects, the demand for particle boards for home improvement projects increases.

Key Highlights

  • Factors such as the availability of raw materials for particle boards and an increase in demand for particle boards for furniture are augmenting the growth of the particle board market globally.
  • On the flip side, the threat of medium-density fiberboard (MDF) as a substitute and lower durability of particle boards are expected to restrain the growth of the particle board market.
  • The development of new methods to manufacture particle boards and upcoming construction and infrastructure projects are expected to act as an opportunity for the particle board market in the future.
  • The Asia-Pacific region is expected to dominate the particle board market during the forecast period.

Particle Board Market Trends

Construction Segment to Dominate the Market

  • Particle board is widely used in construction as a building material for interior applications such as wall panels, flooring underlayment, roofing substrates, and door cores. The versatility of particle board makes it a popular choice for builders and contractors.
  • The growing trends of modular construction, especially in residential and commercial projects, have increased the demand for prefabricated building components made from particle boards. These components offer cost-effective and efficient solutions for construction projects.
  • The particle board market is expected to be stimulated by the increase in demand for flooring, cubical partitioning, wall panels, false ceilings, doors, and furniture as new office buildings are being built. In addition, it is expected that the demand for products will be stimulated in the coming period by renovation and refurbishment of old office buildings.
  • China, the United States, and Germany hold the largest markets in the furniture industry. China is a significant exporter of wood furniture to Europe.
  • According to the data released by the US Census Bureau, the spending on residential construction in the United States increased from USD 570.6 billion in 2018 to USD 881.9 billion in 2022.
  • According to data published by Statistics Canada in June 2023, the investment in building construction increased globally by 0.4% in 2023, with the growth of the non-residential sector by 3.4% to USD 5.9 billion.
  • Furthermore, according to the Middle East Economy, in Dubai, the value of real estate transactions increased by 37% annually during the first ten months of 2023. This exceeded the value of AED 500 billion (USD 136.2 billion).
  • Thus, the above factors are expected to drive the global particle board market during the forecast period.

Asia-Pacific Region to Dominate the Market

  • In view of the growing construction and furniture industry in countries such as China, India, and others, the Asia-Pacific region is expected to experience strong market growth for particle boards.
  • As a result of the growing number of its people, increased income, and rapid urbanization, China is Asia Pacific's most extensive market base. Therefore, there will be a continuous increase in infrastructure development in the country.
  • According to the data published by the Center for Strategic and International Studies (CSIS) on April 2023, in order to provide a home for approximately 1.4 billion people, the Indian government has been doing all that it can to boost housing construction. In the next seven years, approximately USD 1.3 trillion of investments in housing are expected to be made, and 60 million new homes will be built in the country.
  • According to the data released by the National Bureau of Statistics of China, the value added in the Chinese construction industry increased from Yuan 6,549.3 billion (USD 909.8 billion) in 2018 to Yuan 8,338.3 billion (USD 1158.35 billion) in 2022.
  • The propelling growth in Thailand's residential sector resulted from five major residential projects that started construction in the third quarter of 2021. The timelines for the completion of these projects revolve around 2024 to 2025. Moreover, according to the Department of Statistics of Malaysia, the value of building construction activities in Malaysia as of the fourth quarter of 2023 was MYR 16,578.54 million (USD 3,463.24 million).
  • Thus, the growth of the particle board market in the Asia-Pacific region is driven by growing construction activity and an increasing trend to use engineered wood products as interior furniture, which has a positive impact on demand for particle boards.

Particle Board Industry Overview

The particle board market is fragmented in nature due to the presence of several major players in different countries. The major players (not in any particular order) include West Fraser, Roseburg Forest Products, Georgia-Pacific, Wanhua Ecoboard Co. Ltd, and Kastamonu Entegre.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Increasing Demand from the Furniture Industry
    • 4.1.2 Easy Availability of Raw Materials
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Threat of Medium-density Fiberboard (MDF) as a Substitute
    • 4.2.2 Lower Durability
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Volume)

  • 5.1 Raw Material
    • 5.1.1 Wood
      • 5.1.1.1 Sawdust
      • 5.1.1.2 Shavings
      • 5.1.1.3 Flakes
      • 5.1.1.4 Chips
    • 5.1.2 Bagasse
    • 5.1.3 Other Raw Materials (Recycled Content)
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Construction
    • 5.2.2 Furniture
    • 5.2.3 Infrastructure
    • 5.2.4 Other Applications (Packaging and Shipping)
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 Asia-Pacific
      • 5.3.1.1 China
      • 5.3.1.2 India
      • 5.3.1.3 Japan
      • 5.3.1.4 South Korea
      • 5.3.1.5 Thailand
      • 5.3.1.6 Indonesia
      • 5.3.1.7 Malaysia
      • 5.3.1.8 Vietnam
      • 5.3.1.9 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.2 North America
      • 5.3.2.1 United States
      • 5.3.2.2 Canada
      • 5.3.2.3 Mexico
    • 5.3.3 Europe
      • 5.3.3.1 Germany
      • 5.3.3.2 United Kingdom
      • 5.3.3.3 Italy
      • 5.3.3.4 France
      • 5.3.3.5 Spain
      • 5.3.3.6 Turkey
      • 5.3.3.7 Russia
      • 5.3.3.8 NORDIC
      • 5.3.3.9 Rest of Europe
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Colombia
      • 5.3.4.4 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Nigeria
      • 5.3.5.4 Qatar
      • 5.3.5.5 Egypt
      • 5.3.5.6 UAE
      • 5.3.5.7 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share (%)**/ Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Associate Decor Ltd
    • 6.4.2 Boise Cascade
    • 6.4.3 Century Prowud
    • 6.4.4 D&R Henderson Pty Ltd
    • 6.4.5 EGGER Group
    • 6.4.6 Georgia-Pacific
    • 6.4.7 Kastamonu Entegre
    • 6.4.8 Krifor Industries Pvt. Ltd
    • 6.4.9 Peter Benson (Plywood) Limited
    • 6.4.10 Roseburg Forest Products
    • 6.4.11 Shirdi Industries Ltd (ASIS India)
    • 6.4.12 Siam Riso
    • 6.4.13 Timber Products Company
    • 6.4.14 Uniboard
    • 6.4.15 Wanhua Ecoboard Co. Ltd
    • 6.4.16 West Fraser

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Development of New Methods to Manufacture Particle Boards
  • 7.2 Upcoming Construction and Infrastructure Projects