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市場調査レポート
商品コード
1641891

クリックストリーム分析:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Clickstream Analytics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
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クリックストリーム分析:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
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概要

クリックストリーム分析の市場規模は、2025年に21億4,000万米ドルと予測され、予測期間(2025年~2030年)のCAGRは11.39%で、2030年には36億7,000万米ドルに達すると予測されています。

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主なハイライト

  • クリックストリームのデータは通常、構造化されたウェブログファイルに記録されます。ウェブサイトのログには、日時のスタンプ、訪問者のIPアドレス、訪問したページのURL、ユーザー固有のユーザー識別子といったデータ要素が含まれます。したがって、クリックストリームデータを分析する場合、オンラインアプリケーションで事業を展開する企業はクリックストリーム分析の恩恵を受けることになります。
  • オンラインで製品を販売するビジネスは、消費者が何をクリックし、製品やサービスについてどのように感じたかに関する情報の必要性が高まっているため、盛況を呈しています。この情報は、製品の品質や顧客の体験を向上させる重要な原動力になると期待されています。
  • 評価・分析が必要な企業に、携帯電話で多くのタッチポイントを提供するモバイル通信技術の利用が急速に拡大していることも、この市場の大きな促進要因となっています。これらの手法により、企業はクリックストリーム分析による知見を、新製品開発、ポートフォリオの拡大、ウェブサイトやアプリケーションの改善などに活用することができ、顧客離れの抑制や消費者満足度の向上につなげることができます。
  • デジタル時代の普及に伴い、クリックストリーム分析ツールは、オンラインプラットフォームのデータログから重要なビジネスインサイトを生み出すため、ますます重要性を増しています。クリックストリーム分析市場の成長を促す主な要因は、顧客の関心やフィードバックを収集することで収益機会を生み出す必要性が高まっていることです。
  • しかし、データ収集ポリシー、セキュリティ、プライバシーに関連する懸念は、市場の成長をある程度抑制する要因となっています。

クリックストリーム分析の市場動向

小売業界が市場を独占

  • 世界市場の成長を支える主な要素は、小売業者からの需要の増加とトラフィック分析のニーズの増加、そして中小企業によるクリックストリーム解析の利用の拡大です。
  • オンライン小売業では、eコマースが世界を席巻しています。eコマース取引の分析の進歩がオンライン小売業を変革し、eコマース・ビジネスの優位性を生み出しています。
  • eコマースやバーチャルなショッピング体験に対する消費者の嗜好が高まるにつれ、クリックストリーム解析の採用は大幅に増加すると予想されます。クリックストリーム解析は、パーソナライゼーションやマーケティングキャンペーンの最適化を通じてコンバージョン率を向上させることでオンライン小売業者に利益をもたらすため、市場の成長率は大幅に上昇すると予想されます。
  • ウェブサイトやアプリケーションのパフォーマンス指標を提供することで、クリックストリーム解析はユーザー体験の改善に関する情報提供に役立ちます。クリックストリームデータを別途記録することで、ユーザーの訪問数が多い製品やページ、ユーザーがサイトやアプリでより多くの時間を費やしている場所などを特定することができます。
  • ただし、クリックストリームデータは、顧客がアクセスしたすべてのウェブページのURL、このウェブサイトを一緒に訪問しようとする日時、ロード時間などの情報で構成されます。例えば、顧客がウェブサイトやアプリからの否定的なフィードバックを共有する場合、顧客のサイト・ナビゲーションに関するこの情報は、ページの読み込み時間の長さなど、潜在的な不満の原因を特定するのに役立ちます。

アジア太平洋地域が最も成長する

  • アジア太平洋には、多種多様な文化、伝統、言語があり、デジタル環境も非常に多様で洗練されています。ブランドが成功するには、こうした違いを理解し、適応する必要があります。クリックストリーム・テクノロジーは顧客の行動を分析し、各顧客にパーソナライズされたソリューションをブランドに提供することで、この目的をサポートします。
  • トラフィック分析の必要性の高まり、eコマース・プラットフォームの利用拡大、IT・通信セクターからのクリックストリーム分析需要の増加といった要因が、この地域の市場成長を促進しています。
  • スマートフォンの増加により、同地域ではモバイル技術の導入が促進され、消費者はそのアクセスの容易さと市場成長により、主にスマートフォンを利用しています。
  • その他の成長促進要因は、クラウドコンピューティング、AIインテリジェンス、モノのインターネット、マルチチャネルや予測マーケティングのためのIoTなど、さまざまな技術的成果です。これらの技術は、企業資源計画(ERP)や顧客関係管理(CRM)データ、ウェブメディア、ジオロケーション、地域全体の電子メールやマーケティングキャンペーンの追跡を容易にします。

クリックストリーム分析業界の概要

クリックストリーム分析市場は細分化されており、多くのレガシー・プレーヤーと新規参入プレーヤーが、企業がデータをリアルタイムかつ大規模に処理・分析できるよう、費用対効果の高いソリューションを展開しています。

2023年9月オラクルは、Oracle Cloud Infrastructure(OCI)のGenerative AIサービスを活用して、Oracle Analytics CloudにAI機能を追加しました。この新機能は、アナリティクスのセルフサービス・ユーザーが高度な分析をより迅速かつ効率的に実施し、データ・サイエンティストやITチームを待つことなく、より優れたビジネス上の意思決定を行えるように支援します。

2023年7月Google LLC AWSは、Clickstream Analytics on AWSと呼ばれる新サービスを開始しました。これは、組織のWebおよびモバイルアプリケーション内のクリックストリームデータを収集、取り込み、分析、可視化するエンドツーエンドのソリューションです。この新しいソリューションにより、企業はデータをアカウントのセキュリティとコンプライアンスの境界内に保持し、処理と分析を要件に合わせてカスタマイズできます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 複数のデジタルタッチポイントを提供するモバイル技術の急速な普及が市場成長を促進
  • 市場抑制要因
    • データプライバシー法が市場成長を制限

第6章 市場セグメンテーション

  • サービス別
    • ソフトウェア
    • サービス別
  • 用途別
    • クリックパスの最適化
    • ウェブサイト/アプリケーションの最適化
    • 顧客分析
  • エンドユーザー業界別
    • 小売
    • メディア&エンターテイメント
    • テレコム&IT
    • BFSI
    • 運輸・物流
    • エネルギー・公益事業
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア
    • オーストラリア・ニュージーランド
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Adobe Systems Incorporated
    • Oracle Corporation
    • Google LLC
    • IBM Corporation
    • Microsoft Corporation
    • SAP SE
    • Connexity inc.
    • Hewlett Packard Enterprise
    • Jumpshot Inc.
    • Splunk Inc.
    • Talend Inc.
    • Verto Analytics Inc.
    • WebTrends Corporation
    • Vlocity Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 61496

The Clickstream Analytics Market size is estimated at USD 2.14 billion in 2025, and is expected to reach USD 3.67 billion by 2030, at a CAGR of 11.39% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • Data from the clickstream is typically recorded in a structured web log file. The website logs include the following data elements: date and time stamp, visitors IP address, URL of pages visited, and user identifier, which is unique to users. Therefore, when analyzing clickstream data, businesses that operate in online applications will benefit from clickstream analytics.
  • Businesses that sell their products online are thriving due to the growing need for information on what consumers click on and how they feel about a product or service. This information is expected to be an important driver of improving product quality and customers' experience.
  • The rapidly growing use of mobile communication technology, which provides companies that need to be evaluated and analyzed with a number of touch points on their phones, has been a major driver in this market. These methods allow firms to take advantage of clickstream analytical insight for the development of new products, portfolio expansion, and improvements in their websites and applications with a view to reducing customer churn as well as improving consumer satisfaction.
  • As the digital age becomes more widespread, clickstream analytical tools are increasingly important because they produce important business insights on online platforms' data logs. A key driver for growth in the clickstream analytics market is an increasing need to generate revenue opportunities by gathering customer interest and feedback.
  • However, concerns associated with data gathering policies, security, and privacy are factors that could restrain the market growth to a certain extent.

Clickstream Analytics Market Trends

The Retail Industry will Dominate the Market

  • The key elements underpinning the growth of the global market are increasing demand from retailers and an increase in the need for traffic analysis, as well as the growing use of clickstream analytics by SMEs.
  • In terms of online retailing, e-commerce is set to dominate the world. The advancements in analytics of e-commerce trading are transforming online retailing and creating dominance for e-commerce businesses.
  • With the rise in consumer preferences for e-commerce or virtual shopping experiences, the adoption of clickstream analytics is expected to rise significantly. As clickstream analysis benefits an online retailer by improving conversion rate through personalization and optimization of marketing campaigns, the growth of the market is expected to boost at a significant rate.
  • By providing performance metrics for websites and applications, clickstream analysis can help to provide information on user experience improvements. A separate record of clickstream data can be used to identify products or pages that have attracted the largest user visits and where users are spending more time on a site or an app, etc.
  • However, clickstream data consists of information such as the URL of every web page that a customer has been to, the time and date when he or she is going to visit this website together, and the load time. For instance, when a customer shares negative feedback from websites and apps, this information about the customer's site navigation can help to identify potential causes of frustration, such as long page loading times.

Asia-Pacific will Witness the Highest Growth

  • Asia-Pacific has a wide variety of cultures, traditions, and languages, as well as a very diverse and sophisticated digital environment. If brands are to succeed, they must know and adapt to these differences. Clickstream technologies analyze customer behavior and provide brands with personalized solutions for each customer to support this objective.
  • Factors such as the growing necessity of traffic analysis, extended use of e-commerce platforms, and increase in demand for clickstream analytics from the IT & telecom sector are driving the growth of the market in this region.
  • An increased number of smartphones has boosted the adoption of mobile technology in the region, and consumers are largely using them due to their ease of access and market growth.
  • The other growth-promoting factors are a variety of technological achievements such as cloud computing, AI intelligence, the Internet of Things, and IoTs for multichannel or predictive marketing. These technologies facilitate capturing enterprise resource planning (ERP) and customer relationship management (CRM) data, web media, geolocation, and tracking email and marketing campaigns across the region.

Clickstream Analytics Industry Overview

The clickstream analytics market is fragmented, with many legacy players and new players rolling out cost-effective solutions to help companies process and analyze data in real time and at scale.

September 2023: Oracle added AI capabilities to Oracle Analytics Cloud, leveraging the Oracle Cloud Infrastructure (OCI) Generative AI service. The new capabilities assist analytics self-service users to conduct sophisticated analysis more quickly and efficiently and make better business decisions without having to wait for data scientists or IT teams.

July 2023: Google LLC AWS launched a new service called Clickstream Analytics on AWS, an end-to-end solution to collect, ingest, analyze, and visualize clickstream data inside organizations' web and mobile applications. With this new solution, organizations can keep their data in their accounts' security and compliance perimeter and customize the processing and analytics to their requirements.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rapid Adoption of Mobile Technology Providing Multiple Digital Touchpoints is Encouraging the Market Growth
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Data Privacy Laws are Limiting the Market Growth

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Offering
    • 6.1.1 Software
    • 6.1.2 Services
  • 6.2 By Application
    • 6.2.1 Click Path Optimization
    • 6.2.2 Website/Application Optimization
    • 6.2.3 Customer Analysis
  • 6.3 By End-user Industry
    • 6.3.1 Retail
    • 6.3.2 Media & Entertainment
    • 6.3.3 Telecom & IT
    • 6.3.4 BFSI
    • 6.3.5 Transport & Logistics
    • 6.3.6 Energy & Utilities
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia
    • 6.4.4 Australia and New Zealand
    • 6.4.5 Latin America
    • 6.4.6 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Adobe Systems Incorporated
    • 7.1.2 Oracle Corporation
    • 7.1.3 Google LLC
    • 7.1.4 IBM Corporation
    • 7.1.5 Microsoft Corporation
    • 7.1.6 SAP SE
    • 7.1.7 Connexity inc.
    • 7.1.8 Hewlett Packard Enterprise
    • 7.1.9 Jumpshot Inc.
    • 7.1.10 Splunk Inc.
    • 7.1.11 Talend Inc.
    • 7.1.12 Verto Analytics Inc.
    • 7.1.13 WebTrends Corporation
    • 7.1.14 Vlocity Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS