デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1639450

化粧品包装機械:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Cosmetic Packaging Machinery - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 110 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=147.89円
化粧品包装機械:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

化粧品包装機械の市場規模は2025年に31億6,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは2.96%で、2030年には36億6,000万米ドルに達すると予測されます。

Cosmetic Packaging Machinery-Market-IMG1

化粧品包装機は、クリームやローションから香水や口紅に至るまで、様々な化粧品アイテムに特化した装置です。充填、密封、ラベリング、キャッピングなど、包装やハンドリング作業において極めて重要な役割を果たします。これにより、化粧品が効率的に包装され、高い衛生基準が維持されることが保証されます。身だしなみや美容製品に対する消費者の意識の高まりが、効率的な包装ソリューションへの需要を後押ししています。ロレアルによると、世界の化粧品市場は2023年に前年比8%成長しました。

主要ハイライト

  • ミレニアル世代の人口増加、都市化の進展、消費者の所得増加などの要因が化粧品産業の成長に大きく寄与しています。都市化は、可処分所得を増やし、様々な化粧品が入手可能であることを認識させることで、市場の参入企業に幾つかの機会を作り出し、それによって化粧品と包装の需要に大きく拍車をかけています。人口問題ラボによると、2023年の世界の都市化率は57%でした。北米、ラテンアメリカ、カリブ海諸国がその先頭に立ち、人口の80%以上が都市部に住んでいます。
  • 高所得の消費者は、高級化粧品やオーガニック化粧品にお金を使う傾向が強いです。Z世代の消費者は、化粧品ブランドのマーケティング努力にますます心を動かされ、消費意欲の急上昇につながっています。例えば英国では、パーソナルケア製品に対する消費者支出が2022年の79億9,200万英ポンド(99億4,020万米ドル)から、2023年第2四半期には89億7,600万英ポンド(111億6,410万米ドル)に急増しました。このような欧州の消費支出の増加は、多様な包装ソリューションに対する同地域の需要の高まりを裏付けています。
  • 自動化やIoTの統合といった包装技術の革新は、包装機械の効率と能力を高めています。例えば、2054年5月、ロレアルは「Beauty for Each, Powered by Beauty Tech」の旗印の下、様々なイノベーションを発表しました。これらのイノベーションには、先進的な肌と髪の診断、GenAIを搭載したパーソナルビューティー・アシスタント、創造性を高めるCREAITECHと名付けられたGenAIビューティー・コンテンツ・ラボ、赤外線光技術を活用した画期的なヘアードライヤー、スキンケアを強化するマイクロリサーフェシングデバイス、科学研究と製品テストのための人間の肌を模倣した先進技術プラットフォームなどが含まれます。
  • 持続可能性が重視される中、化粧品メーカーは天然で環境に優しい成分や乳化剤をますます求めるようになっています。グリーン」ビューティーへのシフトは、単なる一過性の動向ではないです。調査は従来の化粧品の毒性を浮き彫りにし、自然化粧品への需要の急速かつサステイナブル成長を後押ししています。消費者は、自分の選択が環境や健康に与える影響をより強く意識するようになり、自分の価値観に合った製品への需要が高まっています。この傾向は今後も続くと予想され、天然成分やサステイナブルプラクティスにおける革新はグリーンビューティー製品の魅力をさらに高め、それによって調査された市場にさらなる機会を生み出しています。
  • さらに、化粧品包装機械セクターは、高い初期資本需要という大きな制限に直面しています。中小規模の化粧品メーカーにとって、この資金面での障壁は非常に困難であり、先進包装機器への投資の妨げとなっています。そのため、この産業では新規参入が限られ、競争が低下し、技術革新が阻害されます。
  • 環境規制や安全規制の変更により、企業は新しい基準を満たすために包装機械をアップグレードする必要があり、追加コストが発生する可能性があります。これは、経済的ストレスの多い時期には特に課題となります。さらに、紛争はサプライチェーンを混乱させ、原料価格の変動を引き起こすことで、包装エコシステムに影響を及ぼしています。

化粧品包装機械の市場動向

大きな成長を確認するラベリングマシン

  • ラベリングマシンは、さまざまな製品、包装、または容器にラベルを貼り付ける。これらのラベルは、商品名、成分、バーコードによる価格表示など、消費者や企業が商品を識別し、効率的に管理するために不可欠な情報を記載しています。ラベリングマシンにはさまざまなタイプやサイズがあり、化粧品を含む複数の産業に適しています。シュリンクスリーブ、粘着ラベル、感圧ラベルなど、さまざまなラベル形式を扱うことができるため、包装プロセスにおける汎用性の高いツールとなっています。
  • 技術の向上により、より高度で自動化されたラベリングマシンが開発され、大量生産に対応し、精度を確保できるようになりました。例えば、2023年9月、GMは、高級ラベル装飾用の高度に自動化されたDC350Flex+ワイン・ラインを発表しました。高級市場、特にワイン、化粧品、美容セグメントのデジタルラベルに最大限の付加価値を与えるよう設計されたこのラインは、ユニークなフォイル加工とエンボス加工が可能で、印象的なデジタルニス効果で大きな影響力を持っています。
  • 製品情報、安全性、トレーサビリティに関する厳しい規制により、正確で信頼性の高いラベリングが求められています。規制機関は、成分、使用方法、使用期限など、化粧品に関する詳細な情報を要求することが多いです。2023年12月、欧州議会と欧州理事会は化学品の分類、表示、包装規制(CLP規制)に関する暫定合意に達しました。この合意は市場にプラスの影響を与えると予想され、企業は更新された規制基準を満たすため、ますますデジタルラベリングやサステイナブルプラクティスを採用するようになります。
  • さらに、高品質のラベルは消費者を惹きつけ、店頭で製品を差別化するために不可欠です。先進的なラベリングマシンによって、メーカーはさまざまな材料、色、デザインを使用し、ブランドアピールを高めることができます。RFIDやスマートラベルのような、消費者に付加的な情報やインタラクティブな体験を提供するイノベーションは、ラベリング技術の進歩によって普及しつつあります。パーソナライズされ、カスタマイズ型化粧品への動向は、柔軟なラベリングソリューションを必要とします。最新のラベリングマシンは、ユニークなラベルを貼った小ロット生産に対応でき、カスタマイズ型包装需要に応えています。
  • 新興市場における急速な都市化と経済成長は、化粧品の需要増、ひいては先進ラベリングマシンを含む包装ソリューションの需要増につながります。世界銀行によると、2023年にはインドの総人口の約3分の1が都市部に住むようになります。この動向は、過去10年間で都市化が4%以上増加したことを示しており、これは人々が仕事を見つけ、都市で生計を立てるために農村部から移動したことを意味します。さらに、ロレアルによると、2023年にはスキンケア製品が世界の化粧品市場の40%を占めるといいます。地域的には、北アジアと北米が圧倒的に多く、合わせて化粧品市場の約60%を占めています。

北米が大きな市場シェアを占める

  • 北米の化粧品市場は堅調で、美容・パーソナルケア製品への継続的な需要があります。この高い需要は、効率的で大容量の包装機械を必要とします。米国国勢調査局のデータによると、2023年の米国の医療パーソナルケアショップの売上高は約4,350億米ドルに達し、前年の4,000億米ドルから増加しました。
  • また、米国は化粧品のハブであり、革新的で高品質な製品で知られています。米国の消費者は、それぞれのニーズや好みに合った製品を求めています。米国には、レブロン、MACコスメティックス、エイボン、ロレアルなど、多くの多国籍企業が進出しています。米国は、アンチエイジングや抗シワ効果を含むスキンケア製品の大市場のひとつです。
  • 例えば、2024年5月、LBB Specialtiesは、FarmalバイオベースポリマーやNativacare天然ポリマーを含むパーソナルケア製品ポートフォリオについて、米国とカナダにおけるイングレディオンの独占販売パートナーとなることに合意しました。Ingredionの美容・パーソナルケア製品ポートフォリオには、スキンケア製品のテカリや水分を抑える吸水・吸油性澱粉が含まれます。
  • 自動化やスマート包装ソリューションを含む包装機械の技術革新に重点を置くこの地域は、効率を高め、化粧品産業の進化するニーズに応えています。同国のインダストリー4.0へのシフトは、製造部門における自動化、AI、IoTといった技術の採用を促進し、市場の成長を牽引しています。北米ではeコマースの台頭により、輸送中の製品の安全性を確保し、消費者の箱開け体験を向上させるために、効率的で信頼性の高い包装ソリューションに対するニーズが高まっている
  • さらに、カナダの堅調な景気回復により、米国企業は拡大するカナダ市場に参入することができます。好景気に沸くカナダは、化粧品セグメントで存在感を確立・拡大しようとしているアメリカの化粧品会社にとって、重要な骨格となります。このセグメントには、石鹸や化粧品からネイル用接着剤、タトゥー用インク、染毛剤まで多くの製品が含まれます。カナダ放送協会(Canadian Broadcasting Corporation)による2023年11月のレポートでは、化粧品が薬局やドラッグストアの小売業者にとって重要な収益源となっていることが強調されています。特に、カナダの大手小売企業であるLoblawは、食品インフレと、特に化粧品のような利益率の高いセグメントでの売上が顕著に増加したことが、好調な収益の要因であるとしています。
  • StatCanによると、2023年第3四半期の化粧品と香水の売上高は約18億6,000万カナダドル(13億8,000万米ドル)に達しました。カナダにおける化粧品と香水の継続的な売上は、北米の化粧品包装の技術革新を促進し、それによって調査された市場を後押しします。

化粧品包装機械産業概要

化粧品包装機械市場はセグメント化されており、Bosch Packaging Technology Inc.、IMA Industria Macchine Automatiche SpA、Marchesini Group SpA、Packys Global Ltd、Promach Inc.、Turbofil Packaging Machinesなど多くの大手企業がソリューションを提供しています。各社は市場シェアを拡大するため、新製品のイノベーション、買収、提携などに取り組んでいます。

  • 2024年4月、GEKAは化粧品包装用に配合適合再生ポリプロピレン(PCR PP)を発表しました。ボトルやロッド用に設計されたこのPCR PPは、バージン材料と同じ品質を維持し、材料の持続可能性において特筆すべき進歩を記載しています。特筆すべきは、メーカーが金型や加工設備を調整することなく、この材料をシームレスに組み込むことができ、しかも競合価格帯で提供されることです。
  • 2023年9月、Albea Tubesはフランスの有名化粧品ブランド、L'Occitaneとコラボレートし、アルベアの30mlハンドクリームの包装を刷新しました。新しいデザインは、プラスチックリサイクル協会認定のGreenleafチューブに多層HDPEスリーブを含むオールプラスチックラミネートを採用。この技術革新により、このチューブはフランス、欧州、米国の既存のPEリサイクルの流れでリサイクルできることが保証されました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 産業の魅力-ポーターファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • 主要マクロ経済動向の市場への影響
  • 市場促進要因
    • パーソナルケア製品に対する需要の高まり
    • 産業オートメーションの増加
  • 市場課題
    • 高い初期資本要件

第5章 市場セグメンテーション

  • 機械タイプ別
    • フォーム/充填/シール機械
    • ラベリング機械
    • キャッピング機械
    • 包装機
    • その他の機械タイプ
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Bosch Packaging Technology Inc.(Robert Bosch GmbH)
    • IMA Industria Macchine Automatiche SpA
    • Marchesini Group SpA
    • Packsys Global Ltd
    • Prosy's Innovative Packaging Equipment
    • Turbofil Packaging Machine LLC
    • Vetraco Group
    • Zhejiang Rigao Machinery Corporation Ltd
    • Wimco Ltd
    • ProMach Inc.
    • Liquid Packaging Solutions Inc.
    • APACKS

第7章 投資分析

第8章 市場の将来

目次
Product Code: 49923

The Cosmetic Packaging Machinery Market size is estimated at USD 3.16 billion in 2025, and is expected to reach USD 3.66 billion by 2030, at a CAGR of 2.96% during the forecast period (2025-2030).

Cosmetic Packaging Machinery - Market - IMG1

Cosmetics packaging machines are specialized equipment for various cosmetic items, from creams and lotions to perfumes and lipsticks. They play a pivotal role in packaging and handling tasks like filling, sealing, labeling, and capping. This guarantees that cosmetic products are packaged efficiently and maintain high hygiene standards. The rising consumer consciousness regarding personal grooming and beauty products fuels the demand for efficient packaging solutions. According to L'Oreal, the global cosmetics market grew 8% in 2023 compared to the previous year.

Key Highlights

  • Factors such as the growing millennial population, increasing urbanization, and rising incomes of consumers are the major contributors to the growth of the cosmetic industry. Urbanization has created several opportunities for the players in the market by raising disposable income and creating awareness about the availability of various cosmetics, thereby significantly spurring the demand for cosmetic products and packaging. According to the Population Reference Bureau, global urbanization stood at 57% in 2023. North America, Latin America, and the Caribbean led the charge, with over 80% of their populations living in urban centers.
  • High-income consumers are highly inclined to spend on luxury and organic cosmetics. Gen Z consumers are increasingly swayed by cosmetic brand marketing efforts, leading to a surge in spending intentions. For instance, in the United Kingdom, consumer spending on personal care products surged from GBP 7,992 million (USD 9940.2 million) in 2022 to GBP 8,976 million (USD 11,164.1 million) in Q2 2023. This uptick in European consumer spending underscores the region's rising demand for diverse packaging solutions.
  • Innovations in packaging technology, such as automation and the integration of IoT, enhance the efficiency and capabilities of packaging machines. For instance, in May 2054, L'Oreal introduced a range of innovations under the banner 'Beauty for Each, Powered by Beauty Tech.' These innovations encompass advanced skin and hair diagnostics, a personal beauty assistant powered by GenAI, a GenAI Beauty Content Lab named CREAITECH to boost creativity, a groundbreaking hair dryer utilizing infrared light technology, a micro-resurfacing device enhancing skincare, and an advanced technology platform mimicking human skin for scientific research and product testing.
  • Amid a rising emphasis on sustainability, cosmetics manufacturers increasingly seek natural and eco-friendly ingredients and emulsifiers. The shift toward 'green' beauty is not just a passing trend. Research highlights the toxicity of conventional cosmetics, propelling the rapid and sustainable growth of the demand for natural cosmetics. Consumers are becoming more aware of their choice's environmental and health impacts, driving demand for products that align with their values. This trend is expected to continue, with innovations in natural ingredients and sustainable practices further enhancing the appeal of green beauty products, thereby creating more opportunities in the market studied.
  • Moreover, the cosmetics packaging machinery sector faces significant limitations in terms of high initial capital demands. This financial barrier can be incredibly daunting for small and medium-sized cosmetic manufacturers, hindering them from investing in advanced packaging equipment. Therefore, the industry sees limited new entrants, reducing competition and stifling innovation.
  • Changes in environmental and safety regulations can require companies to upgrade their packaging machinery to meet new standards, leading to additional costs. This can be particularly challenging during times of economic stress. In addition, the conflict has affected the packaging ecosystem by disrupting supply chains and causing fluctuations in raw material prices.

Cosmetic Packaging Machinery Market Trends

Labeling Machine to Witness Significant Growth

  • Labeling machines spread labels to different products, packages, or containers. These labels deliver essential information such as product names, ingredients, barcode pricing, and other details that help consumers and businesses identify and manage items efficiently. Labeling machines come in different types and sizes and are suitable for multiple industries, including cosmetics. They can handle a range of label formats, including shrink sleeves, adhesive labels, and pressure-sensitive labels, making them versatile tools in the packaging process.
  • Technological improvements have led to the development of more sophisticated and automated labeling machines, which can handle high volumes and ensure precision. For instance, in September 2023, GM highlighted its highly automated DC350Flex+ wine line for premium label embellishment. Designed to add maximum value to digital labels for luxury markets, especially wine, cosmetics, and beauty, it is influential for its unique foiling and embossing abilities and striking digital varnish effects.
  • Stringent regulations regarding product information, safety, and traceability are driving the need for precise and reliable labeling. Regulatory bodies often require detailed information on cosmetic products, including ingredients, usage instructions, and expiry dates. In December 2023, the European Parliament and the Council reached a provisional agreement on chemical classification, labeling, and packaging regulation (CLP regulation). This agreement is expected to positively impact the market, with companies increasingly adopting digital labeling and sustainable practices to meet the updated regulatory standards.
  • Furthermore, high-quality labels are essential for attracting consumers and differentiating products on store shelves. Advanced labeling machines enable manufacturers to use various materials, colors, and designs to enhance brand appeal. Innovations such as RFID and smart labels that provide additional information and interactive experiences for consumers are becoming more prevalent, driven by advances in labeling technology. The trend toward personalized and customized cosmetic products requires flexible labeling solutions. Modern labeling machines can handle small batch runs with unique labels, catering to the demand for customized packaging.
  • Rapid urbanization and economic growth in emerging markets lead to increased demand for cosmetic products and, consequently, packaging solutions, including advanced labeling machines. According to the World Bank, in 2023, approximately a third of the total population in India lived in cities. The trend shows an increase in urbanization by more than 4% in the last decade, meaning people have moved away from rural areas to find work and make a living in the cities. Furthermore, according to L'Oreal, in 2023, skincare products made up 40% of the global cosmetic market. Geographically, North Asia and North America dominated, accounting for about 60% of the cosmetics market combined.

North America to Hold Significant Market Share

  • North America has a robust cosmetics market with continuous demand for beauty and personal care products. This high demand necessitates efficient and high-capacity packaging machinery. Data from the US Census Bureau shows that in 2023, sales in health and personal care stores in the United States reached approximately USD 435 billion, marking an increase from the previous year's USD 400 billion.
  • In addition, the United States is a hub for cosmetic products and is known for its innovative and quality products. Consumers in the United States seek products geared toward their specific needs and preferences. The country has the footprint of many multinational companies, such as Revlon, MAC Cosmetics, Avon, and L'Oreal. The United States is one of the big markets for skin care products, including anti-aging and anti-wrinkle effects.
  • For instance, in May 2024, LBB Specialties agreed to become Ingredion's exclusive distribution partner in the United States and Canada for its personal care product portfolio, including Farmal bio-based polymers and Nativacare natural polymers. Ingredion's beauty and personal care portfolio includes water and oil-absorbent starches that reduce shine and moisture in skin care products.
  • The region's focus on technological innovation in packaging machinery, including automation and smart packaging solutions, enhances efficiency and meets the cosmetics industry's evolving needs. The country's shift toward Industry 4.0 is driving the adoption of technologies such as automation, AI, and IoT in the manufacturing sector, driving the market's growth. The rise of e-commerce in North America has led to an increased need for efficient and reliable packaging solutions to ensure product safety during transportation and enhance consumers' unboxing experience.
  • Moreover, Canada's robust economic rebound allows US firms to tap into its expanding market. With a booming economy, Canada presents a significant platform for American cosmetic companies looking to establish and expand their presence in the cosmetics sector. This sector encompasses many products, from soaps and makeup to nail adhesives, tattoo inks, and hair dyes. A November 2023 report by the Canadian Broadcasting Corporation highlighted how cosmetics have emerged as a critical revenue stream for pharmacy and drugstore retailers. Notably, Loblaw, a major Canadian retailer, attributed its robust earnings to food inflation and a notable uptick in sales, particularly in high-margin segments like cosmetics.
  • According to StatCan, the sales of cosmetics and fragrances amounted to approximately CAD 1.86 billion (USD 1.38 billion) in the third quarter of 2023. The continued sales of cosmetics and perfumes in Canada drive innovation in North American cosmetic packaging, thereby boosting the market studied.

Cosmetic Packaging Machinery Industry Overview

The cosmetic packaging machinery market is fragmented, with many big players offering solutions, such as Bosch Packaging Technology Inc., IMA Industria Macchine Automatiche SpA, Marchesini Group SpA, Packys Global Ltd, Promach Inc., and Turbofil Packaging Machines. Players are engaged in new product innovation, acquisitions, collaborations, etc., to increase their market share.

  • April 2024: GEKA introduced a formulation-compliant recycled polypropylene (PCR PP) tailored for cosmetics packaging. This PCR PP, designed for bottles and rods, maintains the same quality as virgin material, offering a notable advancement in material sustainability. Notably, manufacturers can seamlessly integrate this material without the need for adjustments to their tooling or processing equipment, all while being offered at a competitive price point.
  • September 2023: Albea Tubes collaborated with the renowned French cosmetics brand L'Occitane to revamp Albea's 30 ml hand cream packaging. The new design features an all-plastic laminate, including an Association of Plastic Recyclers-certified Greenleaf tube with a multilayer HDPE sleeve. This innovation ensures the tube is recyclable in existing PE recycling streams across France, Europe, and the United States.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.3.5 Threat of Substitutes
  • 4.4 Impact of Key Macroeconomic Trends on the Market
  • 4.5 Market Drivers
    • 4.5.1 Growing Demand for Personal Care Products
    • 4.5.2 Increasing Industrial Automation
  • 4.6 Market Challenges
    • 4.6.1 High Intitial Capital Requirement

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Machine Type
    • 5.1.1 Form/Fill/Seal Machinery
    • 5.1.2 Labelling Machinery
    • 5.1.3 Capping Machinery
    • 5.1.4 Wrapping Machinery
    • 5.1.5 Other Machine Types
  • 5.2 By Geography
    • 5.2.1 North America
    • 5.2.2 Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
    • 5.2.4 Latin America
    • 5.2.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Bosch Packaging Technology Inc. (Robert Bosch GmbH)
    • 6.1.2 IMA Industria Macchine Automatiche SpA
    • 6.1.3 Marchesini Group SpA
    • 6.1.4 Packsys Global Ltd
    • 6.1.5 Prosy's Innovative Packaging Equipment
    • 6.1.6 Turbofil Packaging Machine LLC
    • 6.1.7 Vetraco Group
    • 6.1.8 Zhejiang Rigao Machinery Corporation Ltd
    • 6.1.9 Wimco Ltd
    • 6.1.10 ProMach Inc.
    • 6.1.11 Liquid Packaging Solutions Inc.
    • 6.1.12 APACKS

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET