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市場調査レポート
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1639442

欧州のモバイルクラウド:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Europe Mobile Cloud - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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欧州のモバイルクラウド:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州のモバイルクラウドの市場規模は、2025年に694億2,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは19.75%で、2030年には1,709億5,000万米ドルに達すると予測されています。

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COVID-19の大流行は、この地域の消費者のデータ消費パターンを劇的に増加させました。人口の大部分が在宅勤務をしているため、企業レベルでもユーザーレベルでも、インターネットを利用したコンテンツ消費の需要が飛躍的に高まっています。

主なハイライト

  • 欧州のモバイルクラウド市場は、スマートフォンの利用者増加、BYOD(Bring Your Own Device)の普及、ネットワークの高速化、クラウドベースのサービスの認知度向上などにより、成長が見込まれています。
  • モバイルクラウドもまた、クラウドへの大きな移行と、企業の間で急速に高まっているBYODの動向から利益を得ています。スケーラビリティ、統合の容易さ、信頼性、データ同期といったその他の機能により、モバイルクラウドを利用するメリットはさらに大きくなっています。モバイルクラウドは時間の経過とともにますます良くなっており、将来的にクラウド技術の恩恵を受けるウェアラブルのような他のスマート・モバイル技術への道を開いています。
  • 現代の教室では、iPod、スマートフォン、タブレット、Chromebook、Kindle、その他同様のデバイスなどのモバイルデバイスの利用が増加しています。学習プロバイダーにとってのモバイルクラウド・コンピューティングのもう一つの利点は、敏捷性と創造性です。より素早く、より頻繁に探求することができます。その結果、生徒によりよい学習体験を提供するためのイノベーションが可能になります。このようなことが可能になるのは、新しいツールや機能を構築し、テストし、既存のプログラムを改善するために導入することができるからです。
  • 顧客と企業の双方にとって、こうした開発はモビリティの価値を高め、作業性を向上させる。クラウドベースのアプリは、計算作業をクラウドにオフロードすることで、少ないメモリでモバイル・デバイスのパフォーマンスを向上させるため、ますます人気が高まっています。スマートフォンがより賢くなり、インターネットがより高速になるにつれて、顧客はクラウドベースのアプリを使うようますます強く求められています。
  • ほぼすべての産業がパンデミックの影響を受け、その多くが完全に破壊されました。予期せぬことに、クラウド・ゲーミングとして知られるゲーミング・アズ・ア・サービスの人気は急上昇し、今後も伸び続けると予想されています。他の多くのビジネスでクラウドの動向が継続的に現れているのは、ゲームも例外ではないです。

欧州のモバイルクラウド市場動向

ゲーム分野が大幅に増加

  • ビデオゲーム産業は近年欧州で大きな成長を遂げています。この業界の成長は、モバイルゲームの人気の高まり、esports業界の成長、高速インターネットと高度なゲームハードウェアの利用可能性など、いくつかの要因に起因しています。
  • さらに、COVID-19の大流行も欧州におけるビデオゲーム産業の成長に一役買っており、多くの人々が家に閉じこもっている間の娯楽や社会的つながりの一形態としてゲームに目を向けています。
  • この地域ではスマートフォンの普及率が高いため、モバイルゲーム産業も増加しています。例えば、同地域ではスマートフォンとモバイル契約の普及率が高く、これがゲームソリューションの需要に影響を与えています。エリクソンによれば、2025年に5Gが登場すれば、その数は5億に達するはずだといいます。
  • アップルのiOS 14のアップデートは、アプリパブリッシャーのマーケティング能力と広告による収益化を効果的に阻害する可能性があります。同社は、IDFAの廃止によってターゲット広告がより困難になると報告しました。IDFAの廃止は、カジュアルとコア両方のすべてのモバイルジャンルに影響を与えると思われます。
  • Esport1によると、ハンガリーで最も好まれているクラウドゲーミングサービスは、質問したeスポーツプレイヤーの約20%が利用しているGeForceだった。PlayStationとGoogle Stadiaを同時に利用したことがある回答者はわずか5%だった。

進化するインターネット接続が市場を牽引する見込み

  • EUはいくつかの分野で接続性を高める措置を講じています。EUはローミング料金を撤廃し、消費者が追加料金なしでEU全域で携帯電話契約を利用できるようにしました。WiFi4EUイニシアティブは、地域社会が無料のWi-Fiホットスポットを設置するのを支援しました。EUはまた、資金を提供し、技術的なガイドラインを作成し、専門家を集めて、欧州全域のネットワークカバレッジの改善や5Gネットワークの導入において政府や企業を支援しています。
  • 接続性を向上させるため、EUはいくつかの異なる分野で行動を起こしました。その結果、EU域内を旅行している間の携帯電話使用料は無料となった。WiFi4EUイニシアチブの資金提供により、近隣のコミュニティに無料Wi-Fiホットスポットが設置されました。さらに、EUは資金援助を提供し、技術的なガイドラインを作成し、専門家を集めて、欧州全域でのネットワークカバレッジの拡大や5Gネットワークの展開に取り組む企業や政府機関を支援しています。
  • 特にアムステルダム・インターネット・エクスチェンジ(AMS-IX)は、オランダのデジタル・ハブとしての地位に貢献しました。AMS-IXは世界最大級のインターネット取引所です。25年以上にわたり、ISP、通信会社、クラウドプロバイダーが世界なトラフィックを迅速、安全、確実にルーティングできるよう支援してきました。
  • EUは、2025年までに欧州の全世帯を高速インターネットで接続し、2030年までにギガビット接続を実現するという2030年計画を掲げています。この計画には、5Gのような無線ネットワークをサポートするための無線周波数政策プログラムも含まれています。
  • Eurostatの世論調査によると、EUでインターネットに接続できる家庭の割合は、2021年と比べて2022年はほぼ変わらず、約92.52%だった。しかし、2022年には欧州連合内の92.52%の家庭がインターネットに接続され、これは過去最高でした。

欧州のモバイルクラウド産業の概要

欧州のモバイルクラウド市場は適度に集中しており、多くの市場プレーヤーが非常に小さなシェアを占めています。地域市場の成長と海外直接投資における地元プレーヤーのシェア拡大により、市場はますます断片化しています。

2022年10月、シスコ・サウザンドアイズは新たにEUクラウド地域を開設し、世界のリーチを拡大します。欧州連合(EU)および欧州・中東・アフリカ(EMEA)地域で拡大する同社の顧客基盤には、ドイツのフランクフルトにあるAWSベースのデータセンターに設置された新しいEUクラウド・リージョンがサービスを提供します。サウザンドアイズのクラウドおよびインターネット・インテリジェンス技術を利用します。過去2年間、企業はデジタルトランスフォーメーションへの取り組みを加速させてきたため、クラウドの採用とSaaS、SD-WAN、ハイブリッドワークへの切り替えは、依然として主要な促進要因となっています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • 産業政策
  • COVID-19の産業への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 地域におけるITインフラの開発
    • インターネット接続の進展
  • 市場の課題
    • データセキュリティに関する懸念

第6章 市場セグメンテーション

  • ユーザー別
    • 企業
    • コンシューマー
  • 用途別
    • ゲーム
    • 金融・ビジネス
    • エンターテイメント
    • 教育
    • ヘルスケア
    • 旅行
    • その他の用途
  • 国別
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • ロシア
    • スペイン
    • その他欧州

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • IBM Corporation
    • Amazon Web Services Inc.
    • Google LLC
    • Oracle Corporation
    • Microsoft Corporation
    • SAP SE
    • Akamai Technologies Inc.
    • Salesforce.com Inc.
    • Cloudways Ltd.
    • Kony Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 49826

The Europe Mobile Cloud Market size is estimated at USD 69.42 billion in 2025, and is expected to reach USD 170.95 billion by 2030, at a CAGR of 19.75% during the forecast period (2025-2030).

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The COVID-19 pandemic drastically increased the data consumption patterns of consumers in the region. Due to a large chunk of the population working from home, the demand for internet-based content consumption, both at the corporate and user levels, has increased by leaps and bounds.

Key Highlights

  • The European mobile cloud market is expected to grow because more people are using smartphones, more people are using the "bring your own device" (BYOD) idea, networks are getting faster, and more people are aware of cloud-based services.
  • The mobile cloud has also profited from the huge move to the cloud and the BYOD trend, which is rapidly rising among enterprises. Additional capabilities like scalability, ease of integration, dependability, and data synchronization increase the benefits of using a mobile cloud. Mobile cloud has been getting better and better over time, paving the way for other smart mobile technologies, like wearables, that will benefit from cloud technology in the future.
  • There is an increasing use of mobile devices such as iPods, smartphones, tablets, Chromebooks, Kindles, and other similar devices in modern classrooms. Another advantage of mobile cloud computing for learning providers is agility and creativity. It allows them to explore more quickly and frequently. As a result, they will be able to innovate to provide better learning experiences for students. This is possible because new tools and features may be built, tested, and deployed in existing programs to improve them.
  • For both customers and enterprises, these developments will boost the value of mobility and increase workability. Cloud-based apps are increasingly popular because they improve the performance of mobile devices with less memory by offloading computational work to the cloud. Customers are being pushed to use cloud-based apps more and more as smartphones get smarter and the internet gets faster.
  • Nearly every industry was affected by the pandemic, and many were completely destroyed. Unexpectedly, the popularity of gaming-as-a-service, often known as cloud gaming, has skyrocketed and is expected to keep growing. Gaming is not an exception to the continued emergence of cloud trends in many other businesses.

Europe Mobile Cloud Market Trends

Gaming Segment is Observing a Significant Increase

  • The video gaming industry has seen significant growth in Europe in recent years. The growth of the industry can be attributed to several factors, including the increasing popularity of mobile gaming, the growth of the esports industry, and the availability of high-speed internet and advanced gaming hardware.
  • Moreover, the COVID-19 pandemic also played a role in the growth of the video gaming industry in Europe, as many people have turned to games as a form of entertainment and social connection while stuck at home.
  • The mobile gaming industry is also increasing with the high penetration of smartphones in the region. For instance, the region commands a significant penetration rate of smartphones and mobile subscriptions, which is influencing the demand for gaming solutions. Ericsson says that when 5G comes out in 2025, that number should reach 500 million.
  • Apple's iOS 14 updates can potentially disrupt app publishers' ability to market themselves and monetize through advertising effectively. The company reported that the abolition of the IDFA will make targeted advertising more difficult. The absence of IDFA will influence all mobile genres, both casual and core.
  • GeForce, which was used by almost 20% of the eSports players questioned, was the most well-liked cloud gaming service in Hungary, according to Esport 1. Only 5% of respondents have also used PlayStation and Google Stadia at the same time.

Advancing Internet Connectivity is Expected to Drive the Market

  • The EU has taken steps to boost connectivity in several areas. It eliminated roaming fees, allowing consumers to use mobile subscriptions throughout the EU at no additional cost. The WiFi4EU initiative helped local communities set up free Wi-Fi hotspots. The EU also offers finance, develops technical guidelines, and brings together specialists to assist governments and enterprises in improving network coverage and implementing 5G networks across Europe.
  • To increase connectivity, the EU has taken action in several different sectors. As a result, customers were no longer charged for using their cell subscriptions while traveling within the EU. Free Wi-Fi hotspots were set up in neighborhood communities thanks to the WiFi4EU initiative's funding. Additionally, the EU offers financial aid, creates technical guidelines, and gathers specialists to assist enterprises and governmental agencies working on expanding network coverage and rolling out 5G networks across Europe.
  • The Amsterdam Internet Exchange (AMS-IX), in particular, contributed to the Netherlands' status as a digital hub. AMS-IX is one of the largest internet exchanges in the world. For more than 25 years, it has helped ISPs, telecom companies, and cloud providers route their global traffic quickly, safely, and reliably.
  • The EU has a 2030 plan to connect every European household with high-speed internet coverage by 2025 and gigabit connectivity by 2030. It also includes using the radio spectrum policy program to support wireless networks like 5G.
  • According to a Eurostat poll, the proportion of homes in the European Union with internet access stayed almost the same in 2022 compared to 2021, at around 92.52%. But in 2022, 92.52% of homes in the European Union were connected to the internet, which was the most ever.

Europe Mobile Cloud Industry Overview

The European mobile cloud market is moderately concentrated, with many market players cornering a very small share of the market. The market is getting more and more fragmented because of the growth of regional markets and the growing share of local players in foreign direct investments.

In October 2022, with the opening of a new EU cloud region, Cisco ThousandEyes will have increased its worldwide reach. The company's expanding customer base in the European Union (EU) and Europe, the Middle East, and Africa (EMEA) area will be served by the new EU Cloud Region, situated on an AWS-based data center in Frankfurt, Germany. It will use ThousandEyes' cloud and Internet intelligence technology. Because businesses have accelerated their digital transformation initiatives over the last two years, the adoption of the cloud and the switch to SaaS, SD-WAN, and hybrid work remain key growth drivers.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitutes
  • 4.3 Industry Policies
  • 4.4 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Development in IT Infrastructure in the Region
    • 5.1.2 Advancing Internet Connectivity
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Concerns Associated with Data Security

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By User
    • 6.1.1 Enterprise
    • 6.1.2 Consumer
  • 6.2 By Application
    • 6.2.1 Gaming
    • 6.2.2 Finance and Business
    • 6.2.3 Entertainment
    • 6.2.4 Education
    • 6.2.5 Healthcare
    • 6.2.6 Travel
    • 6.2.7 Other Applications
  • 6.3 By Country
    • 6.3.1 Germany
    • 6.3.2 United Kingdom
    • 6.3.3 France
    • 6.3.4 Russia
    • 6.3.5 Spain
    • 6.3.6 Rest of Europe

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 IBM Corporation
    • 7.1.2 Amazon Web Services Inc.
    • 7.1.3 Google LLC
    • 7.1.4 Oracle Corporation
    • 7.1.5 Microsoft Corporation
    • 7.1.6 SAP SE
    • 7.1.7 Akamai Technologies Inc.
    • 7.1.8 Salesforce.com Inc.
    • 7.1.9 Cloudways Ltd.
    • 7.1.10 Kony Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET