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市場調査レポート
商品コード
1639438
4Kディスプレイ解像度:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)4K Display Resolution - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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4Kディスプレイ解像度:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年) |
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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4Kディスプレイ解像度市場は予測期間中に23.1%のCAGRで推移する見込みです。
多くのプレーヤーが市場に参入しており、市場動向は細分化に向かっています。4Kディスプレイの製造コストの低下が市場を牽引しています。
消費者による4Kディスプレイの高解像度フルHD製品の採用を促進するため、ベンダーは既存の製品ラインに同技術を統合し、交換コストを抑えています。
ソニーのような大手ゲームブランドによるゲーム機やデバイスの需要は、ゲーム産業の増加により大幅に増加しています。そのため、優れた4K LEDスクリーンへの要求が高まっており、市場を牽引しています。
COVID-19以降、多くの企業でワークフロムフロム文化が採用されたため、スマートフォンやラップトップの要件が増加し、市場が大幅に活性化しています。
より良いゲーム体験や充実したエンターテインメントに対する需要の高まり、4Kコンテンツの利用可能性の増加など、さまざまな要因から、エンターテインメントおよびメディア産業は、4K技術の主要アプリケーションの1つであり続けると予想されます。
現代の消費者は、グラフィックス・デザインや写真編集、高解像度画像の細部を確認するための正確な色と色域のサポートにより、4K解像度のテレビに傾倒しています。
マイクロソフトやソニーのような大手ゲーム機メーカーは、より没入感のある高度なゲーム体験を提供するため、4K対応ゲーム機を発売しています。それゆえ、4Kテレビやモニターの売上は増加すると予想されます。
ソニーによると、同社はスマートフォン、タブレット、HDテレビに展開しており、2022年9月現在、同ネットワークの月間アクティブユーザー数は約1億300万人。
ソニーは、2021年度第3四半期にPS5ゲーム機を合計390万台販売したと述べた。それ以前の2020年には約780万台のPS5を販売しています。一般的に、PSゲーム機の販売台数は、ホリデーシーズンの準備に入る第4四半期にあたる第3四半期にピークを迎える傾向があります。
4Kディスプレイ解像度市場は比較的細分化されており、複数の主要企業で構成されています。市場シェアでは、現在、少数の大手企業が市場を独占しています。しかし、製造コストの低下と競争の激化に伴い、各社は市場シェアの向上と獲得のために製品投入戦略を採用しています。
2022年5月、ソニーは新型スマートフォン「Xperia 1 IV」を発表しました。このスマートフォンは、高度な画像技術、進化したゲーム機能、パワフルなオーディオ機能など、スマートフォンの最新技術を求める人々のために設計され、そのすべてがコンパクトでモダンなデザインに包まれています。16 mmの超広角レンズ、24 mmのワイドレンズ、そして新しい独自の真の光学望遠ズーム85-25 mmの3つのレンズを搭載し、クリエイターに幅広いコンテンツを撮影する能力を提供します。さらに、ほぼ50%明るくなった4K 120Hz HDRディスプレイとリアルタイムHDR駆動を備えています。
2022年6月、サムスン電子は、2022年オデッセイG85NB、G75NB、G40Bゲーミングモニターラインアップの世界の発売を発表し、市場で入手可能な中で最も没入感のあるリアルなゲーム体験を提供するというオデッセイの業界をリードする地位を支えています。同社によると、G85NBは世界初の240Hz 4Kゲーミングモニターを搭載し、32インチサイズで超臨場感画質、高速応答時間、プレミアム性能を提供します。
The 4K Display Resolution Market is expected to register a CAGR of 23.1% during the forecast period.
Many players are entering the market, and the market trend is moving toward fragmentation. The decline in the manufacturing cost of 4K displays is driving the market.
To facilitate the adoption of 4K display higher resolutions full HD products by consumers, vendors are integrating the technology into their existing product lines with moderate replacement costs.
The demand for gaming consoles and devices by major gaming brands, like Sony, has seen a significant increase owing to the increasing gaming industry. Thus, the requirement for good 4K LED screens has been increasing, driving the market.
Post-COVID-19, the market has seen a significant boost as the requirements for smartphones and laptops have increased due to the work-from-from culture opted for by many organizations.
Owing to various factors, such as growing demand for a better gaming experience, enriched entertainment, and the increasing availability of 4K content, the entertainment and media industry is expected to remain one of the primary applications of 4K technology.
Modern consumers are inclined toward TVs with 4K resolution due to the accurate color and color gamut support for graphics designing, photo editing, and examining the fine details of high-resolution images.
Major console manufacturers, like Microsoft and Sony, have released 4K-enabled consoles to offer a more immersive and advanced gaming experience. Hence, the sales of 4K TVs and monitors are expected to increase.
According to Sony, the company has expanded to smartphones, tablets, and HD televisions; as of September 2022, the network had approximately 103 million monthly active users.
Sony stated that the company sold a total of 3.9 million PS5 gaming consoles in the third quarter of the fiscal year 2021. Before that, the company sold around 7.8 million PS5 units in 2020. The sales of PS consoles generally tend to peak in the company's third fiscal quarter, which is the fourth calendar quarter, as people begin to prepare for the holiday season.
The 4K display resolution market is relatively fragmented and consists of several major players. In terms of market share, few major players currently dominate the market. However, with decreasing manufacturing costs and high competition, the companies are adopting product launch strategies to improve and gain market share.
In May 2022, Sony announced the new Xperia 1 IV smartphone, explicitly designed for those looking for the latest in smartphone technology, including advanced imaging technology, evolved gaming capabilities, and powerful audio features, all wrapped in a compact and modern design. It features three lenses: a 16 mm ultra-wide lens, a 24 mm wide lens, and a new unique true optical telephoto zoom 85-25 mm lens, to give creators the ability to capture a wide range of content. Moreover, it has an almost 50% brighter 4K 120Hz HDR display and real-time HDR drive.
In June 2022, Samsung Electronics announced the global availability of the 2022 Odyssey G85NB, G75NB, and G40B gaming monitor lineup, supporting the Odyssey's industry-leading position in delivering the most immersive and realistic gaming experience available in the market. According to the company, the G85NB comes with the world's first 240 Hz 4K gaming monitor and is available in a 32-inch format, offering super-realistic picture quality, rapid response times, and premium performance.