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市場調査レポート
商品コード
1637906

モバイル3D-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Mobile 3D - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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モバイル3D-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

モバイル3D市場規模は2025年に599億7,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは39.78%で、2030年には3,199億8,000万米ドルに達すると予測されます。

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3Dディスプレイの品質は、ディスプレイの解像度が上がるにつれて、スケーリング不良によって妨げられる可能性があります。これは、最終的にはこうした技術ディスプレイの採用を妨げる可能性があり、3D市場全体に影響を与えます。

主要ハイライト

  • COVID-19の大流行によって家に閉じこもる時間が増える中、多くの人が娯楽としてゲームに目を向けた。このため、オンラインゲームに費やす時間や金額だけでなく、参入企業数も増加しました。ゲーム愛好家は3DやVR対応ゲームに関心を持ち、3Dディスプレイやメガネの需要が急増しました。
  • 2022年10月-LEDと3Dソリューションのメーカーである深センタイムウェイ有限公司は、世界最大級のデジタルLEDシネマスクリーンである20メートルの4K HeyLEDシネマスクリーンを市場に投入しました。このスクリーンは、より強い色彩、リアリズム、奥行きを備えた最高仕様となります。
  • 2022年11月-ビジュアルソリューション・プロバイダーのViewSonic Corporationは、UNIVERSEと呼ばれる3Dモデルを開発しました。UNIVERSEは、バーチャル環境で効果的な対面教授技術を使用し、オンライン学習を2Dの一方向の流れから3Dの没入型体験に変えます。EDUtech Asia 2022の期間中、同社は最新の教育技術ソリューションを展示しました。

モバイル3D市場動向

ゲームアプリケーションが最大のシェアを占める見込み

  • COVID-19の大流行によって家に閉じこもる時間が増える中、多くの人が娯楽としてゲームを利用するようになりました。このため、オンラインゲームに費やす時間や費用だけでなく、参入企業の数も増加しました。スキルベースのオンラインゲームは、参入企業の精神的または肉体的な専門知識を鍛えるものとして、ますます人気が高まっています。ゲーム産業は今後、拡張現実(AR)と仮想現実(VR)の開発とメタバースへの移行によって牽引されます。
  • 2022年5月-Acerが立体3Dディスプレイを搭載したゲーミングノートPCを発売。これは、左右の目に同じシーンの2つの別々のビューを転送する技術をレンダリングするメガネなしの3Dゲーム体験を記載しています。その結果、画像に奥行きがあるように錯覚させることができ、ユーザーは立体物を見ているような印象を受ける。
  • 2022年3月-Leia Inc.は3D AIタブレットを発売し、アイウェアを使用することなく、真に没入感のある3D通話、ストリーミング、ゲーム、コンテンツ作成・共有体験を記載しています。レイアはまた、Stability.AIと共同で、ユーザーが創造性を表現し、3Dのテキストを使用してAIアートを作成できる、初の統合型生成・アートソフトウェア「LeiaDream」を開発。
  • 2022年5月-Looking GlassがGamesBeat Summitで画面サイズ65インチの最大ホログラフィック3Dディスプレイを発表。その巨大なサイズから、エンジニアリング、デザイン、3Dストーリーテリング、体験型マーケティングなどのグループ視聴用途に最適。

アジア太平洋が最も急成長する市場になる見込み

  • 中国は、米国に次ぐ世界最大の映画市場です。娯楽に対するニーズが高まっているため、中国は最も多くの映画スクリーンを誇っています。映画館のオーナーは、入場者数を増やす斬新な方法を模索しています。3Dディスプレイの使用は、こうした映画ファンのシェアを押し上げています。世界中で500以上の3Dスクリーンが映画館に設置されており、そのうち約80%が中国で設置されています。
  • 光学フィルムのメーカーであるEfun Technologiesは、米国のRealDと共同で3D映画館用スクリーンを開発し、中国における独占サプライヤーとなりました。
  • 中国のBeihang大学の研究グループは、Qiong-Hua Wang教授の指導の下、大きなスケールと広い視野角を持つ、調整可能な液晶グレーティングベースのホログラフィック3Dディスプレイシステムを開発しました。技術のおかげで、2つの異なるホログラム作成技術を同時に使用することで、広い視野角と大型化が可能になりました。
  • 深センメタビジョンは、世界各地の企業向けに最先端のXRデバイスを提供する計画です。このメーカーは、インタラクティブなリアルタイム3D(RT3D)VRディスプレイシステムを開発し、わずか16mmという世界最薄のVRヘッドセットを実現しました。

モバイル3D産業概要

モバイル3D市場は、複数の競合が存在する競争の激しい環境になると予想されます。メーカー各社は、競合に遅れを取らないよう、ガラスを使わない3Dビジュアルのような技術で製品を強化しています。Samsung Electronics、NVidia Corporation、HTC Corporation、Apple Inc.など、挙げればきりがないほど、この市場を独占している参入企業がいます。

2023年2月-Accentureが米国の3Dディスプレイ企業ルッキンググラスに投資。同社はエンド・ツー・エンドのホログラフィックプラットフォームと統合されたディスプレイを開発し、ヘッドセットやヘッドトラッキングを使用せずにリアルな3Dでコンテンツを表示します。ルッキング・グラスはそのディスプレイ技術をソフトウェアスイートと組み合わせ、ブランド、デザイナー、消費者が従来2Dで見ていた3Dコンテンツを表示できるようにしました。

2023年3月-スマートフォン・ブランドのVivoは、より没入感のある魅力的な視覚体験を提供する3D AMOLEDディスプレイを搭載したV27シリーズを発売。3D曲面スクリーンの豊かなディテールにより、ユーザーは映画館のような没入感のある映像世界を体験できます。前面の60°カーブは、手への優れたグリップを保証します。

2022年6月-SamsungはGalaxy Book2 Proのプロモーションのため、ロンドンのPiccadilly Screensと3Dディスプレイを導入。Piccadilly Screensは、見事な3Dディスプレイを使用し、ラップトップをきらびやかな色で照らし出します。これは、Samsungによる世界初のギャラクシーブック3D導入となります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 産業バリューチェーン分析
  • COVID-19が産業に与える影響
  • 市場促進要因
    • スマートフォン利用の増加
  • 市場抑制要因
    • 3Dデバイスとコンテンツの高コスト
  • 技術スナップショット

第5章 市場セグメンテーション

  • 3D対応モバイル機器別
    • スマートフォン
    • ノートPC
    • 錠剤
    • アイウェア
    • その他の3D対応機器
  • デバイスコンポーネント別
    • イメージセンサ
    • 3Dディスプレイ
  • 3D用途別
    • アニメーション
    • 地図とナビゲーション
    • モバイルゲーム
    • モバイル広告
    • その他
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • その他のアジア太平洋
    • 中東・アフリカ
    • ラテンアメリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • The 3M Company
    • HTC Corporation
    • Sharp Corporation
    • Samsung Electronics Co Ltd
    • LG Electronics Inc.
    • Apple Inc.
    • NVidia Corporation
    • Intel Corporation
    • Hitachi Ltd
    • Qualcomm Inc.

第7章 投資分析

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 48431

The Mobile 3D Market size is estimated at USD 59.97 billion in 2025, and is expected to reach USD 319.98 billion by 2030, at a CAGR of 39.78% during the forecast period (2025-2030).

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The quality of 3D displays can be hampered by poor scaling as the display's resolution is raised. This can eventually prevent the adoption of these technology displays, which will affect the 3D market as a whole.

Key Highlights

  • Many people turned to gaming for amusement amid the lockdowns brought on by the Covid-19 pandemic as they spent more time at home. The number of players, as well as the time and money spent on online gaming, have all increased due to this. Game enthusiasts are interested in 3D and VR-supportive games, surging the demand for 3D displays and glasses.
  • October 2022 - Shenzhen Timewaying Ltd., a manufacturer of LED and 3D solutions, launched a 20-meter 4K HeyLED cinema screen, one of the world's largest digital LED cinema screens on the market. This screen would be of the highest specification, with stronger color, realism, and depth.
  • November 2022 - ViewSonic Corporation, the visual solutions provider, developed a 3D model called UNIVERSE that will use effective in-person teaching techniques in a virtual environment to change online learning from a 2D, unidirectional flow to a 3D immersive experience. During EDUtech Asia 2022, the company showed its most recent educational technology solutions.

Mobile 3D Market Trends

Gaming Applications are Expected to Account for the Largest Share

  • Many individuals turned to gaming for amusement amid the lockdowns brought on by the Covid-19 pandemic as they spent more time at home. The number of players, as well as the time and money spent on online gaming, have all increased due to this. Skill-based online gaming has become increasingly popular as it exercises a player's mental or physical level of expertise. The gaming industry will be driven by the development of augmented reality (AR) and virtual reality (VR) and the move toward the Metaverse in the future.
  • May 2022 - Acer launched a gaming laptop with a stereoscopic 3D display. This will offer a glasses-free 3D gaming experience rendering technologies to beam two separate views of the same scene into your left and right eyes. The result can give the illusion of depth in a picture, giving the user the impression that you are looking at a three-dimensional item.
  • March 2022 - Leia Inc. launched a 3D AI tablet to provide a truly immersive 3D calling, streaming, gaming, and content creation and sharing experience without using any eyewear. Leia also collaborated with Stability.AI to develop LeiaDream, the first integrated generative art software that lets users express their creativity and create AI art using text in 3D.
  • May 2022 - Looking Glass introduced the largest holographic 3D display with a 65-inch screen size at GamesBeat Summit. Because of its enormous size, it is perfect for group viewing applications in engineering, design, 3D storytelling, and experiential marketing.

Asia-Pacific Expected to be the Fastest Growing Market

  • China is the biggest movie market in the world, coming in second place to the United States. Due to the country's growing need for entertainment, China also boasts the most movie screens. The cinema owners are looking into novel ways to boost foot traffic. The use of 3D displays is driving these movie fans' share. More than 500 3D screens have been installed in cinemas worldwide, with about 80% in China.
  • Efun Technologies, a producer of optical films, collaborated with US-based RealD to create 3D movie theater screens and became an exclusive supplier of these displays in China.
  • A group of researchers from Beihang University in China, under the direction of Professor Qiong-Hua Wang, have created a tunable liquid crystal grating-based holographic 3D display system with a big scale and wide viewing angle. Thanks to technology, using two different hologram creation techniques simultaneously allows for a wide viewing angle and an increased size.
  • Shenzhen MetaVision plans to offer cutting-edge XR devices for enterprises across verticals globally. The manufacturer developed an interactive real-time 3D (RT3D) VR display system, the world's thinnest VR headset at just 16mm.

Mobile 3D Industry Overview

The mobile 3D market is anticipated to exhibit a highly competitive environment with several competitors. Manufacturers are enhancing products with technologies like glass-free 3D visuals to keep up with the competition. Samsung Electronics, NVidia Corporation, HTC Corporation, Apple Inc., and the list goes on, are some of the dominant players in the market.

February 2023 - Accenture invested in US-based 3D display firm Looking Glass. The firm has developed displays integrated with an end-to-end holographic platform to display content in lifelike 3D without using headsets or head-tracking. Looking Glass has combined its display technology with a software suite to enable brands, designers, and consumers to display 3D content traditionally seen in 2D.

March 2023 - Vivo, the smartphone brand, launched the V27 series with a 3D AMOLED display, which provides a more immersive and engaging visual experience. Users experience an immersive visual world akin to a movie theater because of the 3D curved screen's rich details. The front's 60°curve guarantees a superb grip on the hands.

June 2022 - Samsung introduced a 3D display installment with Piccadilly Screens in London to promote its Galaxy Book2 Pro. Using a stunning 3D display, Piccadilly Screens will illuminate and reveal the laptops in sparkling colors. This would be the first worldwide Galaxy Book 3D implementation ever from Samsung.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Impact of Covid-19 on the industry
  • 4.5 Market Drivers
    • 4.5.1 Rise in Smartphone Usage
  • 4.6 Market Restraints
    • 4.6.1 High Cost of 3D Devices and Content
  • 4.7 Technology Snapshot

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By 3D Enabled Mobile Devices
    • 5.1.1 Smartphones
    • 5.1.2 Notebooks
    • 5.1.3 Tablets
    • 5.1.4 Eyewear
    • 5.1.5 Other 3D Enabled Devices
  • 5.2 By Device Components
    • 5.2.1 Image Sensors
    • 5.2.2 3D Displays
  • 5.3 By 3D Applications
    • 5.3.1 Animations
    • 5.3.2 Maps and Navigation
    • 5.3.3 Mobile Gaming
    • 5.3.4 Mobile Advertisements
    • 5.3.5 Other Applications
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 United Kingdom
      • 5.4.2.2 Germany
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Rest of the Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Rest of the Asia Pacific
    • 5.4.4 Middle East & Africa
    • 5.4.5 LatinAmerica

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 The 3M Company
    • 6.1.2 HTC Corporation
    • 6.1.3 Sharp Corporation
    • 6.1.4 Samsung Electronics Co Ltd
    • 6.1.5 LG Electronics Inc.
    • 6.1.6 Apple Inc.
    • 6.1.7 NVidia Corporation
    • 6.1.8 Intel Corporation
    • 6.1.9 Hitachi Ltd
    • 6.1.10 Qualcomm Inc.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS