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市場調査レポート
商品コード
1541430
鉄道保守機械の市場レポート:製品タイプ、用途、販売タイプ、地域別、2024~2032年Railway Maintenance Machinery Market Report by Product Type, Application, Sales Type, and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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鉄道保守機械の市場レポート:製品タイプ、用途、販売タイプ、地域別、2024~2032年 |
出版日: 2024年08月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 147 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の鉄道保守機械の市場規模は2023年に48億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2024~2032年にかけての成長率(CAGR)は5.3%を示し、2032年には78億米ドルに達すると予測しています。
鉄道保守機械とは、鉄道線路の損傷を監視・修復するために使用される機器を指します。一般的に使用される機械には、タンパー、バラスト調整機、動的軌道安定装置、バラスト清掃機、アンダーカッターなどがあります。これらは主に、鉄道線路の試験、修理、保守に使用され、鉄道線路の円滑な機能と運用寿命の向上を保証します。また、鉄道線路の垂直・水平アライメントの機械的メンテナンスにも利用されています。この装置は、バラスト軌道と非バラスト軌道の両方で利用することができ、マクラギを持ち上げてバラストを詰め、摩耗、変形、形態の変化、線路のさまざまなコンポーネントへの損傷を防止します。
特に新興経済諸国における鉄道インフラの大幅な改善は、市場成長を促進する主要要因のひとつです。各国政府は、安全で効率的な旅行を大衆に提供するため、既存の鉄道線路の改修に大規模な投資を行っています。さらに、鉄道事故や脱線事故の増加も市場成長を後押ししています。定期的なメンテナンス活動は、こうした事故を防ぎ、人命や財産の損失を最小限に抑えるのに役立っています。これに伴い、燃料を動力とする列車に代わって電気列車が広く採用されるようになったことも、鉄道保守機械の需要を高めています。さらに、モノのインターネット(IoT)や人工知能(AI)ソリューションによる接続機器の統合など、さまざまな技術の進歩も成長を促す要因となっています。鉄道保守組織は、鉄道システムの信号、制御、監督、保護に、拡大性のあるクラウドベースのシステムを使用しています。その他、急速な都市化、有利な政府政策の実施などが、市場の成長を促進すると予想されます。
The global railway maintenance machinery market size reached US$ 4.8 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 7.8 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 5.3% during 2024-2032.
Railway maintenance machinery refers to the equipment used to monitor and fix damages on the railway tracks. Some of the commonly used machineries include tampers, ballast regulators, dynamic track stabilizers, ballast cleaners and undercutters. They are majorly used for inspecting, repairing and maintaining railway tracks to ensure smooth functioning and enhanced operational life of the railway tracks. They are also utilized for the mechanical maintenance of vertical and horizontal alignment of the railway tracks. The equipment can be utilized on both ballast and non-ballast tracks to lift the sleeper and pack the ballast to prevent abrasion, deformation, change of geometry and damage to various components of the tracks.
Significant improvement in the railway infrastructure, especially in developing economies, is one of the key factors driving the market growth. Governments are extensively investing in refurbishing the existing railway tracks to provide a secure, safe and efficient travel experience to the masses. Moreover, increasing instances of railway accidents and train derailment is also providing a thrust to the market growth. Periodic maintenance activities aid in preventing such incidents and minimizing the loss of lives and property. In line with this, the widespread adoption of electric trains in place of fuel-powered trains is also increasing the demand for railway maintenance machinery. Additionally, various technological advancements, such as the integration of connected devices with the Internet of Things (IoT) and artificial intelligence (AI) solutions, are acting as other growth-inducing factors. Railway maintenance organizations are using scalable and cloud-based systems for signaling, controlling, supervising and protecting railway systems. Other factors, including rapid urbanization, along with the implementation of favorable government policies, are anticipated to drive the market toward growth.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global railway maintenance machinery market report, along with forecasts at the global, regional and country levels from 2024-2032. Our report has categorized the market based on product type, application and sales type.
Tamping Machine
Stabilizing Machinery
Rail Handling Machinery
Ballast Cleaning Machinery
Others
Ballast Track
Non-Ballast Track
New Sales
Aftermarket
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being American Equipment Company Inc (Fluor Corporation), China Railway Construction Corporation Limited, Geatech Group srl, Harsco Corporation, Loram Maintenance of Way Inc. (Coril Holdings Ltd.), MATISA Industrial Materials S.A, Plasser & Theurer, Speno International SA, Strukton and Teraspyora-Steelwheel Oy.