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市場調査レポート
商品コード
1637873

北米の化粧品包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

North America Cosmetic Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 110 Pages
納期
2~3営業日
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北米の化粧品包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

北米の化粧品包装市場規模は2025年に68億5,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは3.9%で、2030年には82億9,000万米ドルに達すると予測されています。

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化粧品包装は、様々な種類の化粧品において不可欠な役割を果たしています。様々な化粧品包装デザインは、包装を魅力的で魅力的に見せる。消費者の美しい外見を向上させるための化粧品へのニーズの高まりは、市場の成長と再利用可能な包装への需要を高めると予想されます。

主要ハイライト

  • 北米では、清潔で栄養価の高いブランドを支持する市場の再編成が進んでいます。このため、口紅やマルチスティックに食品グレードの原料を使用するRMS BeautyやBite Beautyのようなブランドが成長しています。この地域の包装産業の開発を支える動向には、パーソナルケア製品への消費者の関心を高める、継続的なウェルネスと持続可能性の動向が含まれます。この動向は今後も続くと予測され、同様の路線の新しい包装に対するニーズが高まっている
  • 近年、個人の外見に対する意識が高まり、化粧品への需要が増加し、地域全体で化粧品包装市場が成長しています。
  • 化粧品市場では高級品へのニーズが高まっており、その結果、革新的で高級感のある包装への需要が高まっています。高級化粧品への需要の高まりが、独創的でプレミアムな包装の必要性を高めています。このようなプレミアム化の動向は、ガラスやその他の特殊材料で作られた高級包装の使用の増加を引き起こしています。しかし、原料価格の変動は市場の成長を妨げる可能性があります。
  • 化粧品産業は多様な包装要求を持っています。化粧品産業は現在、革新的な包装戦略と洗練された配合により、プラスチック包装の使用量を減らそうと団結しているようです。ガラスは最も古い包装材料の一つで、無孔で不浸透性です。劣化せず、化学的に不活性な特性を持っています。ガラスは製品に高級感を与え、内容物やその色を見ることができるため、購入者は自分が何を得ているのかを知ることができます。これが北米の高級化粧品ブランドでガラス包装の採用率が高い主要理由の一つです。
  • 皮膚がん、アルツハイマー病、アレルギー、先天性障害などを引き起こす可能性のある化学品がふんだんに使用された合成美容製品のリスクに対する意識の高まりから、自然化粧品やオーガニック化粧品の人気が大きく伸びています。
  • 世界の化粧品産業が2023年12月に発表したニュースによると、米国の化粧品市場ではメイクアップが最も好調なカテゴリーに浮上しました。同レポートはさらに、経済的ストレスは消費者の購買意欲を減退させるが、手の届く範囲での気分の良い製品への支出を促すとも述べています。

北米の化粧品包装市場の動向

ガラス材料が大きな成長を記録する見込み

  • ガラスは非常にサステイナブル製品であり、無期限にリサイクルでき、量の損失もないです。このタイプの包装はユニークなデザインとイノベーションを可能にし、スキンケアやフレグランスセグメントのブランドに卓越した製品差別化を記載しています。
  • この地域の化粧品産業は成熟し、プラスチック汚染の削減に一丸となって取り組んでいます。市場の参入企業は、新しい包装戦略と洗練された配合を用いて、これを達成しようとしています。プロエンザ・スクーラーのデビューフレグランス「アリゾナ」を発売したVerescenceは、SCULPT'in技術と呼ばれる革新的なガラス製造プロセスを使って、ガラスの分布が非対称なユニークなガラスボトルを作った。このような技術的進歩は、各社の商品ラインナップの拡充に役立っています。
  • ガラス瓶市場は、ネイルケア製品市場の急速な拡大により、北米の化粧品産業で大きな成長を遂げています。この成長の原動力となっているのは、ジェル状のマニキュアとアーティスティックなマニキュアの人気であり、一方で従来の液体マニキュアは依然として需要の増加が見込まれています。
  • 化粧品産業はかつてない成長を遂げており、記録的な収益を上げています。メンズグルーミングや天然/オーガニック化粧品などのセグメントが急速にシェアを伸ばしています。さらに、ソーシャルメディア、エコ意識、大義による消費主義が、購買決定に大きな影響を与えています。化粧品産業は常に変化し続ける巨大産業であり、経済の不可欠な一部となっています。これらは、今後市場がさらに成長するための重要な要因の一部でもあります。
  • Happiによると、2023年の米国におけるカラー化粧品の売上高は72億米ドルでした。顔用化粧品が大きな市場シェアを獲得し、23億米ドルの売上を生み出しました。米国におけるカラー化粧品の需要は、化粧品包装の動向に影響を与え、進化する消費者の嗜好と市場の需要に応えるために、材料、デザイン、機能性におけるイノベーションを促進しています。

著しい成長が期待されるカナダ

  • 長期的には、天然成分の利点に関する意識の高まりとともに、天然化粧品の人気は加速すると予想されます。これは、同国における長年にわたる高級機能性製品の着実な購入増加と相まって、予測期間中の市場の回復を助けると予想されます。
  • さらに、天然またはオーガニック、動物実験なし、無農薬の化粧品や、革新的で環境に優しい包装デザインに対する需要の高まりは、同国における市場のさらなる強化につながると予想されます。さらに、ソーシャルメディアとeコマース・チャネルも化粧品とスキンケアセグメントの人気と入手可能性を著しく高め、産業の成長を促進しています。同国では、人々が外見にお金をかける傾向にあり、外国人居住者が増加しているため、家計支出が大幅に増加しています。
  • 男性も女性もデザインや高級感のある製品包装に魅了されるため、メーカーは製品の革新的な包装に力を入れています。また、男性の日常生活における化粧品の利用も増加しています。これは、カナダの化粧品市場をさらに押し上げると予想されます。
  • カナダの経済回復により、米国企業は成長市場に参入できます。カナダの力強く活気のある経済は、化粧品市場への参入と成長を目指すアメリカの化粧品企業に信頼できる市場を提供しています。この産業には、石鹸、化粧品、メーキャップ、ネイル用接着剤、タトゥー用インク、毛染めなど多くの製品があるが、これらに限定されるものではないです。
  • 2023年11月に発表されたCanadian Broadcasting Corporationのニュースによると、化粧品は薬局やドラッグストアの小売業者にとって信頼できるビジネスの原動力となりました。カナダの小売企業であるロブローは、その健全な収益は食料品のインフレに便乗しているためではなく、化粧品のような利益率の高いセグメントの売上が伸びていることも一因であると報告しています。
  • 新しい化粧品材料やバイオ活性剤の開発は、カナダの化粧品製造産業にとって不可欠です。産業内での成功は、主に製品の革新、魅力的な販売とマーケティング、効率的な運営にかかっています。
  • カナダ統計局によると、カナダ市場は2023年第3四半期に化粧品と香水の小売販売を通じて13億8,084万米ドルを生み出しました。カナダにおける化粧品と香水の安定した売上は、進化する消費者の嗜好に対応するため、持続可能性、利便性、美的アピールに焦点を当てた北米の化粧品包装の技術革新を促進しています。需要の急増により、化粧品ブランドは環境に優しい材料、使いやすいデザイン、視覚に訴える包装に投資し、市場シェアを獲得し、北米全域でのブランド認知を高めています。

北米の化粧品包装産業概要

北米の化粧品包装市場は、Albea SA、AptarGroup Inc.、Graphic Packaging Holding Co.などの大手企業が市場シェアを独占しており、半固定化しています。市場のベンダーは競争戦略として提携や買収を活用し、再生可能でリサイクル可能な気候に優しい包装ソリューションに注力しています。例えば

  • 2023年11月、Quadpackは米国の射出成形会社Colt's Plasticsと提携し、米国でエアレス製品の生産を開始しました。同社は、ベストセラーのRegula Airless Refillシリーズを地域ブランド向けに提供し、リードタイムの短縮とカーボンフットプリントの削減を実現しています。Regula Airless Refillは、最初に導入されるシリーズのひとつです。このハイエンドソリューションは、粉ミルクの保護、高い復元率、正確な用量、360度使用など、エアレス技術のあらゆる利点とエコ・デザインを兼ね備えています。
  • 2023年9月、Albea Tubesはフランスの化粧品ブランド、L'Occitaneと提携し、アルベアの30mlハンドクリームコレクションの包装をリニューアルしました。新しい包装ソリューションは、高密度ポリエチレン(HDPE)の多層スリーブを備えたオールプラスチックラミネートとプラスチックリサイクル協会認定のグリーンリーフチューブを特徴としています。この新しいチューブは、フランス、欧州、米国の既存のPEリサイクルの流れでリサイクル可能です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 化粧品の消費拡大
    • イノベーションと魅力的な包装への注目の高まり
  • 市場抑制要因
    • 持続可能性への関心の高まり

第6章 市場セグメンテーション

  • 材料タイプ別
    • プラスチック
    • ガラス
    • 金属
  • 製品タイプ別
    • プラスチックボトル・容器
    • ガラス瓶・容器
    • 金属容器
    • 折りたたみカートン
    • 段ボール箱
    • チューブ&スティック
    • キャップ&クロージャー
    • ポンプ&ディスペンサー
    • スポイト
    • アンプル
    • 軟質プラスチック包装
  • 化粧品タイプ別
    • ヘアケア
    • カラー化粧品
    • スキンケア
    • 男性用グルーミング
    • デオドラント
    • その他の化粧品
  • 国別
    • 米国
    • カナダ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Albea SA
    • HCP Packaging Co. Ltd
    • Berry Global Group
    • Silgan Holdings Inc.
    • DS Smith PLC
    • Libo Cosmetics Company Ltd
    • AptarGroup Inc.
    • Amcor PLC
    • Cosmopak Ltd
    • Quadpack Industries SA
    • Rieke Corp.
    • Gerresheimer AG
    • Berlin Packaging LLC

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 48070

The North America Cosmetic Packaging Market size is estimated at USD 6.85 billion in 2025, and is expected to reach USD 8.29 billion by 2030, at a CAGR of 3.9% during the forecast period (2025-2030).

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Cosmetic packaging plays an essential role in various kinds of cosmetic products. Various cosmetic packaging designs make the packaging look engaging and attractive. The increasing need for cosmetics to help consumers improve their beautiful appearance is anticipated to enhance the market's growth and demand for reusable packaging.

Key Highlights

  • North America has experienced higher levels of market re-arrangement in favor of clean, nutrient-rich brands. This has led to the growth of brands like RMS Beauty or Bite Beauty, which uses food-grade ingredients for its lipsticks and multi-sticks. The trends supporting the development of the packaging industry in the region include ongoing wellness and sustainability trends that increase consumer interest in personal care products. This trend is projected to continue, increasing the need for new packaging on similar lines.
  • In recent years, there has been an increase in consciousness regarding personal appearance among individuals, leading to an increased demand for cosmetic products and the growth of the cosmetic packaging market across the region.
  • The cosmetics market is undergoing an increased need for premium products, resulting in a growing demand for innovative and premium packaging. A rising demand for high-end cosmetics products drives the need for creative and premium packaging. This trend toward premiumization is causing an increase in the use of upscale packaging made of glass and other specialty materials. However, raw material price fluctuations can hinder the market's growth.
  • The cosmetic industry has varied packaging requirements. The cosmetics industry now seems united to reduce the usage of plastic packaging through innovative packaging strategies and refined formulations. Glass is one of the oldest packaging materials, which is nonporous and impermeable. It does not degrade, providing chemically inert properties. Glass adds to the premium appeal of the products and allows buyers to see the content and its color, thus giving them an idea of what they are getting. This is one of the main reasons for the high adoption rate of glass packaging among premium cosmetics brands across North America.
  • There has been a significant growth in the popularity of natural and organic cosmetics due to the increased awareness of the risks of synthetic beauty products, which are laden with chemicals that can cause skin cancers, Alzheimer's, allergies, and congenital disabilities.
  • As per news published by the global cosmetics industry in December 2023, makeup emerged as the strongest-performing category in the US cosmetics market. The report further stated that economic stress can make consumers purchase less overall, but it also encourages spending on feel-good products within their reach.

North America Cosmetic Packaging Market Trends

Glass Material is Expected to Register Significant Growth

  • Glass is a highly sustainable product, which means it can be recycled indefinitely, and there is no loss in quantity. This type of packaging allows for unique design and innovation, offering exceptional product differentiation for brands in the skincare and fragrance segments.
  • The cosmetics industry in the region has matured and is working together to reduce plastic pollution. The players in the market are using new packaging strategies and refined formulations to achieve this. Verescence, a company that launched Proenza Schouler's debut scent named 'Arizona,' used an innovative glass-making process called SCULPT'in technology to create a unique glass bottle with an asymmetric distribution of glass. These technological advancements have helped companies expand their offering.
  • The glass bottle market is experiencing significant growth in the North American cosmetic industry due to the rapidly expanding nail care products market. This growth is fueled by the popularity of gel formulas and artistic manicures, while traditional liquid nail polishes are still expected to increase in demand.
  • The cosmetics industry is growing unprecedentedly, with record revenues being generated. Sectors such as men's grooming and natural/organic cosmetics are gaining market share rapidly. Moreover, social media, eco-consciousness, and cause-based consumerism significantly influence purchasing decisions. The cosmetics industry is an ever-changing behemoth that has become an integral part of the economy. These are some of the critical factors that will also help the market grow further in the future.
  • As per Happi Magazine, the color cosmetics sales in the United States in 2023 stood at USD 7.20 billion. Facial cosmetics acquired a significant market share, generating a revenue of USD 2.30 billion. The demand for color cosmetics in the United States influences cosmetic packaging trends, fostering innovations in materials, designs, and functionalities to meet evolving consumer preferences and market demands.

Canada Expected to Register Significant Growth

  • Over the long term, with the rising awareness about the benefits of natural ingredients, the popularity of natural cosmetics is expected to accelerate. This, coupled with the steady rise in the purchase of premium functional products in the country over the years, is expected to aid the market's recovery over the forecast period.
  • Moreover, the increasing demand for natural or organic, no animal tested, and cruelty-free cosmetic products and innovative and eco-friendly packaging designs is expected to enhance the market further in the country. In addition, social media and e-commerce channels have also significantly increased the popularity and availability of cosmetics and skincare segments, driving the industry's growth. The country witnessed a significant increase in household expenditure due to the inclination of people toward spending on appearance and an increasing settlement of the ex-pat population in the country.
  • The manufacturers are focused more on innovative packaging of products as men and women are attracted to the design and exclusive product packaging. There has also been a rise in the utilization of cosmetics among men in their daily regimes. This is expected to boost Canada's cosmetics products market further.
  • Canada's economic recovery allows US companies to become involved in a growing market. Canada's strong and vibrant economy provides a reliable market for American cosmetic companies seeking to enter and grow within the cosmetics market. The industry encompasses many products, including but not limited to soaps, makeup, makeup, nail adhesives, tattoo inks, and hair dyes.
  • According to Canadian Broadcasting Corporation news published in November 2023, cosmetics became a reliable business driver for pharmacy and drugstore retailers. Loblaw, a retail Canadian company, reported that its healthy earnings are not because the grocer is taking advantage of food inflation but are partly due to sales growth in high-margin areas like cosmetics.
  • Developing new cosmetic materials and bio-actives is integral to the Canadian cosmetics manufacturing industry. Success within the industry depends mainly on product innovation, compelling sales and marketing, and efficient operations.
  • As per Statistics Canada, the Canadian market generated USD 1380.84 million in the third quarter of 2023 through its retail cosmetics and fragrances sales. The steady sales of cosmetics and fragrances in Canada are driving innovation in North American cosmetic packaging, focusing on sustainability, convenience, and aesthetic appeal to cater to evolving consumer preferences. The surge in demand is prompting cosmetic brands to invest in eco-friendly materials, user-friendly designs, and visually appealing packaging to capture market share and enhance brand perception across the continent.

North America Cosmetic Packaging Industry Overview

The North American cosmetic packaging market is semi consolidated with the presence of major players like Albea SA, AptarGroup Inc., and Graphic Packaging Holding Co. dominating market share. Vendors in the market are leveraging partnerships and acquisitions as a competitive strategy and are focusing on climate-friendly packaging solutions that are both renewable and recyclable. For instance,

  • In November 2023, Quadpack began the production of its airless products in the United States by partnering with US injection molding company Colt's Plastics. The company offers its best-selling Regula Airless Refill range locally to regional brands, with quicker lead times and a reduced carbon footprint. Regula Airless Refill is one of the first ranges to be introduced. This high-end solution combines all the advantages of airless technology, including formula protection, a high restitution rate, precision dosage, and 360-degree usage, with an eco-design.
  • In September 2023, Albea Tubes partnered with French cosmetics brand L'Occitane to redesign the packaging of Albea's 30 ml hand cream collection. The new packaging solution features an all-plastic laminate and an Association of Plastic Recyclers-certified Greenleaf tube with a multilayer sleeve in high-density polyethylene (HDPE). The new tube is recyclable in existing PE recycling streams in France, Europe, and the United States.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Consumption of Cosmetic Products
    • 5.1.2 Increasing Focus on Innovation and Attractive Packaging
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Growing Sustainability Concerns

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Material Type
    • 6.1.1 Plastic
    • 6.1.2 Glass
    • 6.1.3 Metal
    • 6.1.4 Paper
  • 6.2 By Product Type
    • 6.2.1 Plastic Bottles & Containers
    • 6.2.2 Glass Bottles & Containers
    • 6.2.3 Metal Containers
    • 6.2.4 Folding Cartons
    • 6.2.5 Corrugated Boxes
    • 6.2.6 Tubes & Sticks
    • 6.2.7 Caps & Closures
    • 6.2.8 Pump & Dispenser
    • 6.2.9 Droppers
    • 6.2.10 Ampoules
    • 6.2.11 Flexible Plastic Packaging
  • 6.3 By Cosmetic Type
    • 6.3.1 Hair Care
    • 6.3.2 Color Cosmetics
    • 6.3.3 Skin Care
    • 6.3.4 Men's Grooming
    • 6.3.5 Deodorants
    • 6.3.6 Other Cosmetic Types
  • 6.4 By Country
    • 6.4.1 United States
    • 6.4.2 Canada

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Albea SA
    • 7.1.2 HCP Packaging Co. Ltd
    • 7.1.3 Berry Global Group
    • 7.1.4 Silgan Holdings Inc.
    • 7.1.5 DS Smith PLC
    • 7.1.6 Libo Cosmetics Company Ltd
    • 7.1.7 AptarGroup Inc.
    • 7.1.8 Amcor PLC
    • 7.1.9 Cosmopak Ltd
    • 7.1.10 Quadpack Industries SA
    • 7.1.11 Rieke Corp.
    • 7.1.12 Gerresheimer AG
    • 7.1.13 Berlin Packaging LLC

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET