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市場調査レポート
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1637826

ラテンアメリカのエアロゾル缶:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

Latin America Aerosol Cans - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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ラテンアメリカのエアロゾル缶:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ラテンアメリカのエアロゾル缶市場規模は出荷数量ベースで、2025年の28億7,000万個から2030年には31億7,000万個に、予測期間(2025~2030年)のCAGRは2.02%で成長すると予測されます。

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主要ハイライト

  • エアロゾル缶はリサイクル可能で再利用できるため、市場で最も人気があります。エアロゾル缶はほとんどが金属製であるため、無期限にリサイクルできます。環境規制に従って製造されたエアロゾル缶は、ユーザーにコスト効率の高い包装ソリューションを提供すると同時に、廃棄の心配もないです。これは、ベンダーが製品で持続可能性の目標を達成するのに役立ちます。
  • さらに、化粧品やパーソナルケア産業の増加が市場成長の大きな要因となっています。エアロゾル缶市場は、可処分所得の増加、消費者のライフスタイルの変化、製品のプレゼンテーションと差別化、消臭剤、ヘアスプレーなどの製品需要の増加により成長を遂げています。需要が高いため、アルミニウムは調査対象市場で急速に受け入れられつつあります。
  • ラテンアメリカではパーソナルケアと化粧品産業の拡大に伴い、環境に優しい包装缶の需要が急増しています。パーソナルケアや化粧品には、日光や空気に反応する敏感な化学成分が含まれているため、特にエアロゾル金属缶に詰められています。
  • さらに、この地域の医療インフラが成長するにつれて、エアロゾル缶は医療セクターでますます用途が広がっています。例えば、吸入器や点鼻薬は、薬を効果的に供給するためにエアロゾル技術に依存しています。呼吸器疾患の有病率の上昇と高齢化人口の増加に伴い、エアロゾルベースの医療製品に対する需要が高まっています。このことは、進化する医療ニーズに対応し、特殊なエアロゾルソリューションを開発するメーカーに大きな機会を与えています。
  • さらに、自動車産業におけるカスタマイズやメンテナンスのためのスプレー塗料の迅速な採用は、ブラジルとアルゼンチンのエアロゾル缶市場に幅広い可能性をもたらしています。スプレー塗料は画材として、また家庭での塗装に利用されています。さらに、同市場のベンダーは持続可能性への取り組みによって意識を高め、その結果、変化をもたらすためにリサイクル・イニシアチブを推進しています。
  • 金属製エアロゾル包装は、他の包装ソリューションとの競合に直面しています。プラスチック、紙、ガラスなどの代替包装ソリューションが利用可能です。プラスチック包装は金属包装の主要競争相手であり続けています。ガラス包装も化粧品産業で広く普及しており、様々なベンダーが循環経済をサポートするために新しいサステイナブルガラス包装を発表しています。

ラテンアメリカのエアロゾル缶市場動向

化粧品とパーソナルケアが大きな市場シェアを占める見込み

  • エアロゾル缶は耐熱性が高いため、化粧品やパーソナルケア製品は特徴的な水分損失を放棄することなく品質を維持することができます。エアロゾル缶はまた、ライニングによる湿気をコントロールするために産業で使用されてきました。主に化粧品やパーソナルケア産業で、消臭剤やシェービングフォームなどの包装に使用されています。気密性の高いエアロゾル缶は、製品の品質を維持し、賞味期限を延ばすために使用されます。
  • エアロゾル缶の消費は、所得の増加、消費者のライフスタイルの変化、製品のプレゼンテーションと差別化、デオドラント、ヘアスプレー、その他のスキンクリームを含む化粧品やパーソナルケア製品の需要の増加により増加すると予測されています。例えば、Beautycare Brazil(ABIHPEC &ApexBrasil)によると、ブラジルにおけるデオドラント、ヘアケア製品、フレグランスの輸入は、2023年にそれぞれ1,850万米ドル、5,560万米ドル、1億7,820万米ドルを占めます。
  • さらに、美容製品ベンダーはおそらく標準的な包装ソリューションを求めています。市場関係者は製品の発売やエアロゾルスプレーのような革新的な製品の開発に注力しています。
  • その結果、主要企業は、特にヘアスプレーや消臭剤などのパーソナルケア製品向けに、アルミベースのエアロゾル缶を導入しています。さらに、環境意識の高い消費者は、リサイクル可能で生分解性のある包装材を採用するようになっており、エアロゾル缶の販売を促進しています。

ブラジルが最大の市場シェアを占める見込み

  • ブラジルでは、可処分所得の増加、消費者のライフスタイルの変化、製品のプレゼンテーションと差別化、化粧品・パーソナルケア、家庭用、医薬品・獣医療、塗料・ワニス、自動車といった様々なエンドユーザーに対する需要の高まりといった要因が、エアロゾル缶の消費を増加させると考えられます。
  • 2023年2月に発表されたABF(ブラジル・フランチャイズ協会)のレポートによると、ブラジルの急成長市場ランキングでは、美容チェーンが3年連続で首位に立ち、他国でも成功を収めています。フランチャイズ事業では、健康・美容・ウェルネスセグメントで、ブラジルはラテンアメリカで最大のエステティック・美容市場に浮上し、米国、中国、日本に次いで世界第4位となりました。ブラジルのパーソナルケアセグメントにおけるエアロゾル缶の需要は、利便性、効率性、製品の有効性に対する消費者の幅広い嗜好を反映しています。
  • パーソナルケア産業では、エアロゾル缶は、消臭剤、ヘアスプレー、シェービングフォームなどの製品を分配する便利で衛生的な方法を記載しています。エアロゾル包装が提供する塗布の容易さと正確な用量は、消費者のライフスタイルに合致しており、これらの製品に対する継続的な需要を牽引しています。
  • さらに、エアロゾル缶の市場は世界の機会を経験しており、この地域の貿易関係は、メーカーがより人目を引き、より重量の少ないエアロゾル缶の新しいフォーマットを革新するのにも役立っています。ヘアスプレーやヘアムースは、様々なパーソナルケアや化粧品市場で需要のある、ヘアケアに欠かせない製品です。その中で、貿易は重要な役割を果たしています。ブラジルからのヘアケア製品の輸出額は、2020年の1億2,490万米ドルから2023年には2億20万米ドルへと年々増加しており、ブラジルからのスプレーを含むヘアケア製品の動向がエアロゾル缶需要の景観を作り出したことを示しています。
  • さらに、家庭、インテリア、装飾品への支出の増加が市場需要を牽引しています。最も一般的なのは芳香剤と掃除用品です。多くの住宅所有者は、装飾、DIY、住宅改良プロジェクトのためにエアロゾル・スプレー塗料を持っています。

ラテンアメリカのエアロゾル缶産業概要

ラテンアメリカのエアロゾル缶市場は、Crown Holdings Inc.さらに、同市場のベンダーは、市場シェアと収益性を獲得するために、持続可能性と製品の強化を推進しています。

2023年9月、Crown Holdings Inc.は、アルミニウム・スチュワードシップ・イニシアティブとの一連の検証を継続し、責任ある調達プラクティスに関するASIパフォーマンス・スタンダードの認証をコロンビアで初めて取得しました。この功績は、ASIがラテンアメリカ新たな地域に事業を拡大することを促し、この地域で事業を展開する他の企業が自社のビジネスプロセスを実証する機運を高めることが期待されます。

2023年4月、Ball Corporationは、同社の世界のエアロゾル包装部門が、パフォーマンスとChain of Custody基準に関するアルミニウム・スチュワードシップ・イニシアチブ(ASI)の認証を取得したことを発表しました。Ball Aerosol部門は、パーソナルケア、家庭用品、飲料産業向けに、さまざまな創意に富んだ、無限にリサイクル可能なアルミニウム包装ソリューションを提供しています。これには、1回用と複数回用のさまざまな衝撃押出アルミニウムボトルや、低炭素エネルギー源から生産されたアルミニウム含有量の高い最先端のエアロゾル容器が含まれます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 産業バリューチェーン分析

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 化粧品産業からの需要拡大
    • エアロゾル缶のリサイクル性
  • 市場抑制要因
    • 代替包装との競合激化

第6章 市場セグメンテーション

  • 材料別
    • アルミニウム
    • スチールブリキ
  • エンドユーザー産業別
    • 化粧品・パーソナルケア
    • 家庭用
    • 医薬品/獣医療
    • 塗料・ワニス
    • 自動車
    • その他
  • 国別
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Crown Holdings inc.
    • Ball Corporation
    • CCL Industries Inc.
    • Can-Pack SA
    • Ardagh Group
    • Mauser Packaging Solutions
    • Silgan Holdings Inc.
    • Tecnocap Group
    • LINDAL Group
    • Trivium Packaging

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 47522

The Latin America Aerosol Cans Market size in terms of shipment volume is expected to grow from 2.87 billion units in 2025 to 3.17 billion units by 2030, at a CAGR of 2.02% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • Aerosol cans are among the most popular in the market due to their recyclability and reusability. As aerosol cans are mostly made from metal, they can be recycled indefinitely. Manufactured by environmental regulations, aerosol cans provide users with cost-effective packaging solutions while eliminating disposal worries. This helps vendors to meet their sustainability objectives with their products.
  • Furthermore, the increasing cosmetics and personal care industries are significant factors behind the market growth. The aerosol cans market is experiencing growth due to rising disposable incomes, changing consumer lifestyles, product presentation and differentiation, and increased demand for products such as deodorants, hairsprays, and more. Due to the high demand, aluminum is rapidly gaining acceptance in the markets studied.
  • With the expansion of the personal care and cosmetics industry in Latin America, the demand for eco-friendly packaging cans has surged. As personal care and cosmetic products have sensitive chemical ingredients that are reactive to sun exposure and air, they are packed in aerosol metal cans specifically.
  • Moreover, with the growing healthcare infrastructure in the region, aerosol cans are increasingly finding applications in the healthcare sector. Inhalers and nasal sprays, for instance, rely on aerosol technology to deliver medication effectively. With the rising prevalence of respiratory diseases and the growing aging population, the demand for aerosol-based medical products is rising. This presents significant opportunities for manufacturers to cater to the evolving healthcare needs and develop specialized aerosol solutions.
  • Additionally, the quick adoption of spray paints for customization and maintenance in the automotive industry has opened a wide range of potential for the aerosol cans market in Brazil and Argentina. Spray paints are utilized as art supplies and for in-home painting. Furthermore, vendors in the market are driven by sustainability efforts to raise awareness and thus promote recycling initiatives to make a difference.
  • Metal aerosol packaging faces competition from other packaging solutions. Alternatives such as plastic, paper, or glass packaging solutions are available. Plastic packaging continues to be the main competitor of metal packaging. Glass packaging is also widely popular in the cosmetics industry, and various vendors are launching new sustainable glass packaging to support the circular economy.

Latin America Aerosol Cans Market Trends

Cosmetic and Personal Care is Expected to Account for Significant Market Share

  • Aerosol cans have a high-temperature resistance, allowing cosmetics and personal care products to maintain quality without relinquishing the characteristic moisture loss. Aerosol cans have also been used in the industry to control the moisture due to linings. They are mainly used in the cosmetics and personal care industry for packing deodorant, shaving foam, etc. Airtight aerosol cans are used to maintain product quality and extend shelf life.
  • Consumption of aerosol cans is projected to increase due to rising incomes, changes in consumer lifestyles, product presentation and differentiation, and increased demand for cosmetic and personal care products, including deodorants, hair sprays, and other skin creams. For instance, according to Beautycare Brazil (ABIHPEC & ApexBrasil), the import of deodorants, hair care products, and fragrances in Brazil accounted for USD 18.5 million, USD 55.6 million, and USD 178.2 million, respectively, in 2023.
  • Furthermore, beauty product vendors are probably looking for a standard packaging solution. The market players are focusing on product launches and creating innovative products such as aerosol sprays.
  • Consequently, key players are introducing aluminum-based aerosol cans, especially for personal care products such as hair sprays and deodorants. In addition, environmentally-conscious consumers are increasingly adopting packaging materials that can be recycled and are biodegradable, facilitating the sales of aerosol cans.

Brazil is Expected to Account for the Largest Market Share

  • In Brazil, factors such as rising disposable income, changes in consumer lifestyles, product presentation and differentiation, and rising demand for various end users, such as cosmetic and personal care, household, pharmaceutical/veterinary, paints and varnishes, and automotive, will increase the consumption of aerosol cans.
  • According to the ABF (Brazilian Franchise Association) report published in February 2023, beauty chains lead the ranking of the fastest-growing market in Brazil for the third consecutive year and have been successful in other countries. In the franchising business, in the health, beauty, and wellness segment, Brazil emerged as the largest market for aesthetics and beauty in Latin America and the fourth in the world, behind only the United States, China, and Japan. Brazil's demand for aerosol cans across personal care reflects a broader consumer preference for convenience, efficiency, and product efficacy.
  • In the personal care industry, aerosol cans offer a convenient and hygienic way to dispense products such as deodorants, hair sprays, and shaving foams. The ease of application and precise dosage provided by aerosol packaging align well with consumers' lifestyles, driving continued demand for these products.
  • Moreover, the market of aerosol cans is experiencing global opportunities where trade relations of the region also help manufacturers innovate new formats of aerosol cans that are more eye-catching and less weighted. Hair spray and hair mousse are essential hair care products that are in demand in different personal care and cosmetic markets. In this context, trade plays an important role. The export value of hair care products from Brazil grew yearly from USD 124.90 million in 2020 to USD 200.20 million in 2023, showing that the growing trend of hair care products, including sprays from Brazil, created a landscape for the aerosol can demand.
  • Furthermore, increasing home, interior, and decor spending drives market demand. The most common are air fresheners and cleaning products. Many homeowners have aerosol spray paints for decorating, DIY, and home improvement projects.

Latin America Aerosol Cans Industry OVerview

The Latin American aerosol cans market is fragmented with significant players like Crown Holdings Inc., Ball Corporation, CCL Industries Inc., Can-Pack SA, and Ardagh Group. Furthermore, vendors in the market are driven by sustainability and product enhancements to capture market share and profitability.

In September 2023, Crown Holdings Inc. became the first company in Colombia to receive the ASI Performance Standard certification for responsible sourcing practices, continuing its series of verifications with the Aluminium Stewardship Initiative. This achievement is expected to encourage ASI to expand its operations to new regions in Latin America and create momentum for other undertakings operating in this area to demonstrate their business processes.

In April 2023, Ball Corporation announced that its Global Aerosol Packaging division earned the Aluminium Stewardship Initiative (ASI) certification for the Performance and Chain of Custody Standards. The Ball Aerosol division provides various inventive, infinitely recyclable aluminum packaging solutions for the personal care, home, and beverage industries. These include a variety of impact-extruded aluminum bottles for single- and multiple-use applications and cutting-edge aerosol containers with a high aluminum content produced from low-carbon energy sources.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industrial Value Chain Analysis

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Demand from the Cosmetic Industry
    • 5.1.2 Recyclability of Aerosol Cans
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Increasing Competition from Substitute Packaging

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Material
    • 6.1.1 Aluminum
    • 6.1.2 Steel-tinplate
  • 6.2 By End-user Industry
    • 6.2.1 Cosmetic and Personal Care
    • 6.2.2 Household
    • 6.2.3 Pharmaceutical/Veterinary
    • 6.2.4 Paints and Varnishes
    • 6.2.5 Automotive
    • 6.2.6 Other End-user Industries
  • 6.3 By Country
    • 6.3.1 Brazil
    • 6.3.2 Mexico
    • 6.3.3 Argentina

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Crown Holdings inc.
    • 7.1.2 Ball Corporation
    • 7.1.3 CCL Industries Inc.
    • 7.1.4 Can-Pack SA
    • 7.1.5 Ardagh Group
    • 7.1.6 Mauser Packaging Solutions
    • 7.1.7 Silgan Holdings Inc.
    • 7.1.8 Tecnocap Group
    • 7.1.9 LINDAL Group
    • 7.1.10 Trivium Packaging

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET