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市場調査レポート
商品コード
1636603

欧州の生分解性カップ:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

Europe Biodegradable Cups - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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欧州の生分解性カップ:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州の生分解性カップ市場は予測期間中にCAGR 6.35%を記録する見込みです。

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COVID-19の発生により、多くの企業がプラスチック禁止という持続可能性の目標からシフトし始めています。段ボールやプラスチックを介してウイルスが感染する可能性を示唆する研究もあり、その結果、スーパーマーケット全体で商品を包む使い捨て素材の使用が増加しています。

主なハイライト

  • 生分解性カップ包装の可能性を真に生かすには、その使用を支える十分な堆肥化と回収インフラが必要です。現在、そのようなインフラを持つ自治体は世界でもごくわずかです。しかし、使い捨てプラスチックに対する認識、投資、禁止が高まるにつれて、この傾向は強まり、既存・新規の市場プレーヤーに十分な機会が生まれる可能性があります。このような活動のための提携は、この市場で活動するベンダーにとって戦略的な機会を創出することができます。
  • 現在、欧州が市場をリードしているが、これは埋立処分費用(埋立地税と埋立地ゲート費用を合算して算出)が大幅に高いことと、意識改革とプラスチック禁止令が相まっているためです。生分解性プラスチック包装の優れた特性と利点により、欧州地域では新規参入の余地が急速に拡大しています。
  • 欧州のバイオプラスチックによると、PLA、PHA、でんぷん混合物などを含む生分解性プラスチックは、世界のバイオプラスチック生産能力の55.5%以上(100万トン以上)を占めています。生分解性プラスチックの生産量は、特にPHAの著しい成長率により、2024年には133万トンまで増加すると予想されています。
  • 同地域では、生分解性の高いカップを市場に投入する新規参入企業も見られます。例えば、2020年1月、ラバッツァ・プロフェッショナルは、持続可能な方法で管理された森林から調達された紙を使用して製造されたKLIX Eco Cupとして知られるリサイクル可能で生分解可能な新製品を発表しました。この製品は、メーカーであるKotkamills社との提携により、2020年2月からKLIX自動販売機で販売され、様々なホットドリンクブランドに提供されており、今後も年間を通じて販売される予定です。新しいKLIX Eco Cupは、特許を取得した特殊な水性分散バリアボードにより、オフィス用紙のように通常の紙ゴミと一緒にリサイクルできるユニークなカップです。このような技術革新とパートナーシップの増加が相まって、予測期間中の市場成長に拍車がかかると予想されます。

欧州の生分解性カップ市場動向

食品が大きなシェアを獲得する見込み

  • 用途別では、食品、飲料のエンドユーザーが生分解性包装に最も適応すると予想されます。例えば、2021年5月、デンマークの研究者は、食品を配送する際に使用されるプラスチックを草の繊維に置き換える方法を編み出したが、これは「100%生分解性」であるといいます。
  • 新型コロナウイルスは、消費者が常に備えを怠らず、健康を第一に考えることの重要性を認識する一助となり、地域全体で包装食品への需要が高まった。同様に、多くのブランドが消費者にアピールするため、製品のパッケージに手を加えました。そのため、パッケージは現在、衛生習慣が維持され、消費者の安全が優先されていることを効果的に伝えるために、消費者とブランドをつなぐ重要な架け橋とみなされています。
  • しかし、ほとんどの政府が自国での使い捨てプラスチックの禁止を推進しているため、プラスチックの循環に時間がかかり、さまざまな企業による生分解性包装の採用が妨げられています。例えば英国では、環境・食料・農村地域省がプラスチック製ストロー、かき混ぜ器、綿棒の禁止を2020年10月に延期しました。
  • また、食品セクターも、トランスミッションの脅威を増大させる可能性のあるリサイクル可能な素材や環境に優しい素材を使用するアプローチを再考しています。例えば、封鎖が実施される以前から、コーヒービジネスに携わる一部の企業は使い捨てカップの使用を再開していました。これは一時的な動向かもしれないが、将来的に環境に優しい包装が見直されないとは限らないです。
  • ニーズの高まりを受けて、この地域では新興企業の成長も見られます。2021年4月、Picup社はポーランドで植物性の紙コップを発売しました。ポズナンを拠点とするこの新興企業の100%生分解可能な紅茶やコーヒーのカップは、フィルターの底に種が入っており、飲み終わった後に木が育つようになっています。
  • Picupは、コーヒーチェーン店など、顧客が再利用可能なカップを持参するとは限らないオン・ザ・ゴーのサービスを提供する企業にとって、地球への足跡を残さず、即座に便利で実用的な代替手段を提供し、ブランドと協力してカップにブランドのロゴをカスタマイズすることもできます。

著しい成長が期待される英国

  • テイクアウトやストリートフード店の増加により、英国では外出先で食べ物を手に取ることが新たな常識となっています。英国では最近、包装のリサイクル率向上を求める規制が導入されました。
  • 英国のGM Packaging Ltdのような企業は、サトウキビ(バガス)と竹繊維を使用して製造された製品を発売しており、これにより、ナイフ、フォーク、スプーン、カップなどの堆肥化可能な器具を備えた信頼性の高い安定した製品を通じて、消費者のニーズに応えることができます。これにより、これらの製品は手頃な価格で安全、かつ環境に優しいものとなっています。
  • 成長の背景には、消費者の意識もあります。以前は、ほとんどの消費者が、標準的な紙コップはリサイクルが難しく、ポリエチレン(PE)の裏地があるために通常埋立地に送られており、英国を含む欧州で処理できるリサイクル施設はごくわずかであることを知らなかった。
  • 需要の高まりを受けて、同市場では既存企業だけでなく新規参入企業も新製品を発売し、同地域での市場シェアを獲得しようとしています。例えば、2020年12月、英国では完全プラスチックフリーでリサイクル可能な蓋のない持ち帰り用カップが発売されました。新たに発売されたフタ不要のバタフライカップ(ButterflyCup)は、英国各地のWWT(Wildfowl &Wetlands Trust)センターで展示されました。このカップは、段ボールや普通の紙と一緒に普通の紙ごみ箱でリサイクルでき、自然に生分解し、堆肥化することができます。

欧州の生分解性カップ産業概要

欧州の生分解性カップ市場は中規模で、Genpak LLC、Pactiv LLC、BVO International GmbH、Huhtamaki Groupなどの既存企業が市場に進出しています。持続可能な競争優位性は、デザイン、技術、アプリケーションの革新を通じて得ることができます。市場の既存企業は、パートナーシップ活動、R&Dの重視、革新的活動によって、中程度の競争戦略を採用することが確認されています。しかし、この地域には多くの新規参入企業が進出しており、予測期間を通じて市場が断片化する可能性があります。

  • 2021年3月- ルクセンブルクを拠点とするCapsul'in Pro社は、100%バイオベースで、家庭での堆肥化が可能で、コーヒーの風味と香りを保護する高い酸素バリア性を持つ、ゼロインパクト・ネスプレッソ対応コーヒーカプセルを発売しました。ゼロ・インパクト・カプセルは完全に植物由来で、化石燃料由来の材料は含まれていないです。使用後のカプセルは、家庭のコンポスト容器に入れるか、有機ゴミと一緒に回収することができます。
  • 2020年11月-イースト・ヨークシャーの印刷・マーケティング企業であるジャスト・ピールは、HSBC UKからの資金援助を受けて、飲料業界向けにパイントとハーフパイントの使い捨て規格紙コップ・シリーズの発売を計画していると発表しました。同社は、銀行からの6桁の資金パッケージを使って、完全にブランド化可能で、PEとPLAプラスチックを使用せず、CEマークの付いたパイントとハーフパイントの紙コップを製造する専門機械を購入しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 飲料業界におけるサステイナブル製品への需要の高まり
    • 政府の厳しい規制により、素材ベースのイノベーションが重視されるようになった。
  • 市場の課題
  • エコシステム分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
  • COVID-19の生分解性カップ産業への影響(市場成長への主要な貢献者の一つである外食産業への悪影響|より低い感染リスクによるシングルユース製品への注目の高まり|サプライチェーンの課題などの主要テーマをカバー)

第5章 市場セグメンテーション

  • 材料タイプ別
    • バイオプラスチック(PLA、PBS、その他)
  • 用途別
    • 飲料(コールド&ホット飲料|アイスクリーム)
    • 食品(菓子、スプレッド、ドレッシング)
  • エンドユーザー別
    • フードサービス(カフェ、ホテル)
    • 施設(モール、その他商業施設)
    • その他(一般家庭など)
  • 国別
    • 英国
    • ドイツ
    • イタリア
    • フランス
    • その他欧州(スペイン、北欧、ベネルクスなど)

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Genpak LLC
    • Pactiv LLC
    • BVO International GmbH
    • Huhtamaki Group
    • Go-Pak Limited
    • Scyphus Limited
    • Bio Futura Group
    • Vegware
    • The Cup Folk

第7章 市場展望

目次
Product Code: 72099

The Europe Biodegradable Cups Market is expected to register a CAGR of 6.35% during the forecast period.

Europe Biodegradable Cups - Market - IMG1

With an outbreak of COVID-19, many companies have begun shifting away from the sustainability goal of banning plastic. Some studies suggested that the virus can be passed on through cardboard and plastic, which has resulted in increased usage of single-use materials across the supermarkets to wrap products.

Key Highlights

  • To truly capture the potential for biodegradable cup packaging, the region needs to have an adequate composting and collection infrastructure to support the use. Currently, very few municipalities across the world have such infrastructure. However, with the increasing awareness, investment, and ban on single-use plastic, this is likely to ascend, creating an ample amount of opportunities for the existing and new market players. Partnering for such activities can create strategic opportunities for vendors operating in the market space.
  • Currently, Europe leads the market, owing to substantially higher landfill disposal costs (calculated by adding together landfill taxes plus landfill gate fees), coupled with awareness and plastic bans. Owing to the exceptional characteristics and benefits of biodegradable plastic packaging, the scope for new entrants is rapidly increasing in the European region.
  • According to the European bioplastics, the biodegradable plastics altogether, including PLA, PHA, starch blends, and others, account for over 55.5% (over one million tonnes) of global bioplastics production capacities. The production of biodegradable plastics is anticipated to increase to 1.33 million in the year 2024, especially due to PHA's significant growth rates.
  • The region is also witnessing entry of new players that are introducing highly biodegradable cups in the market. For instance, in January 2020, Lavazza Professional introduced a new recyclable and biodegradable product known as KLIX Eco Cup that is manufactured using paper sourced from sustainably managed forests. The product is created in partnership with manufacturer Kotkamills, was made available in KLIX vending machines from February 2020, serving a wide range of hot drinks brands, with more to come throughout the year.The new KLIX Eco Cup is unique due to a special patented water-based dispersion barrier board that enables the cups to be recycled with normal paper waste, just like office paper. Such innovations combined with increasing partnerships is expected to spur the market growth during the forecast period.

Europe Biodegradable Cups Market Trends

Food is Expected to Gain Significant Share

  • By application, food, beverage end users are expected to adapt to biodegradable packaging the most. For instance, in May 2021, researchers in Denmark have created a way to replace plastic used in delivering food with grass fibers, which they say is '100 % biodegradable.'
  • The novel coronavirus has aided consumers to realize the importance of always being prepared and putting health first and increased the demand for packaged food across the region. Similarly, many brands had also tweaked the packaging of the products in order to appeal to the consumers. Therefore, the packaging is now being seen as a vital bridge between consumers and brands to effectively communicate that hygiene practices are maintained, consumer safety is prioritized.
  • However, most of the government has pushed the banning on single-use plastic in their countries, which has gained some time for the plastic cycle and hindered the adoption of biodegradable packaging by various companies. For instance, in the United Kingdom, The Department for Environment, Food & Rural Affairs postponed the ban on plastic straws, stirrers, and cotton buds to October 2020.
  • Also, the food sector is also reconsidering its approach to using recyclable or eco-friendly materials that might augment transmission threats. For instance, even before the enforcement of lockdown, some players involved in the coffee business had resumed using disposable cups. Even though this might be a momentary trend, it does not mean that the environment-friendly packaging options will not be reconsidered in the future.
  • Owing to the growing needs, the region is also witnessing growth of startups. In April 2021, Picup launched its plantable paper cups in Poland. The Poznan-based startup's 100% biodegradable cups of tea or coffee contain seeds at the bottom of the filter, allowing a tree to grow after the drink is consumed.
  • For businesses that provide on-the-go services, such as coffee chains where customers may not always bring their own reusable cups, Picup provides an instant, convenient, practical alternative that leaves behind a lighter footprint on the planet and can work with brands to customise cups with their brand logos.

United Kingdom is Expected to Grow Significantly

  • With the rise of takeaway and street food outlets, grabbing food on the go is the new norm in the United Kingdom. The United Kingdom has recently introduced regulations that require increased recycled content for packaging.
  • Companies, like GM Packaging Ltd, in the United Kingdom have launched products that are manufactured using sugarcane (Bagasse) and bamboo fiber, which allows them to meet the consumer's needs through reliable and stable products with compostable utensils, such as knives, forks, spoons, and cups. This makes these products affordable, safe, and eco-friendly.
  • The growth is also attributed to consumer awareness. Earlier most consumers were unaware that standard paper cups are difficult to recycle and are usually sent to landfills due to a Polyethylene (PE) lining that very few recycling facilities across Europe can process including the United Kingdom.
  • Owing to the increasing demand, new as well as established players in the market are launching new products to gain market share in the region. For instance, in December 2020, Britain's fully plastic-free and recyclable lid-free takeaway cup was launched in the United Kingdom. The newly launched ButterflyCup which needs no separate lid was showcased at WWT (Wildfowl & Wetlands Trust) centres across the United Kingdom. The cup can be recycled in the regular paper bin along with cardboard and ordinary paper, biodegrades naturally and can be composted.

Europe Biodegradable Cups Industry Overview

The European biodegradable cups market is moderate, with market incumbents, such as Genpak LLC, Pactiv LLC, BVO International GmbH, Huhtamaki Group, among others, operating in the market. Sustainable competitive advantage can be gained through innovation in design, technology, and application. The market incumbents have been identified to adopt moderate competitive strategies, by partnerships activities, emphasis on R&D, and innovative activities. However, there are many new players that are expanding in the region and might make the market fragmented through the forecast period.

  • March 2021 - Luxembourg-based company Capsul'in Pro launched its Zero Impact Nespresso-compatible coffee capsule, that is 100% biobased, certified home compostable and with a high oxygen barrier that protects the flavour and aroma of the coffee. The Zero Impact capsule is completely plant-based and does not contain materials derived from fossil fuels. After use, the capsule can be put in a home compost bin or collected with organic waste.
  • November 2020 - East Yorkshire printing and marketing business Just Peel announced that it is planning to launch a range of disposable pint and half pint standardised paper cups for the drinks industry supported by funding from HSBC UK. The company used a six-figure funding package from the bank to purchase specialist machinery to produce fully brandable, PE and PLA plastic free, CE-marked pint and half-pint paper cups.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Growing demand for Sustainable Products specifically in the beverage industry
    • 4.2.2 Stringent government regulations has led to higher emphasis on material-based innovations
  • 4.3 Market Challenges
  • 4.4 Industry Ecosystem Analysis
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
  • 4.6 Impact of COVID-19 on the Biodegradable Cups Industry (Key themes covered include adverse impact on the foodservice industry which is one of the foremost contributors to market growth| Higher focus on Single-use products owing to lower risk of transmission| Supply-chain challenges)

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Material Type
    • 5.1.1 Bio-Plastics (PLA, PBS & others)
    • 5.1.2 Paper
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Beverage (Cold & Hot Beverages| Ice-Cream)
    • 5.2.2 Food (Confectionaries, Spreads & Dressings)
  • 5.3 By End User
    • 5.3.1 Food Service Outlets (Cafe & Hotels)
    • 5.3.2 Institutional (Malls & other commercial establishments)
    • 5.3.3 Others (Households, etc.)
  • 5.4 By Country
    • 5.4.1 United Kingdom
    • 5.4.2 Germany
    • 5.4.3 Italy
    • 5.4.4 France
    • 5.4.5 Rest of Europe (Spain, Nordics, Benelux, etc.)

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Genpak LLC
    • 6.1.2 Pactiv LLC
    • 6.1.3 BVO International GmbH
    • 6.1.4 Huhtamaki Group
    • 6.1.5 Go-Pak Limited
    • 6.1.6 Scyphus Limited
    • 6.1.7 Bio Futura Group
    • 6.1.8 Vegware
    • 6.1.9 The Cup Folk

7 MARKET OUTLOOK