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市場調査レポート
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1636587

欧州のプラスチックキャップとクロージャー-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Europe Plastic Caps And Closures - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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欧州のプラスチックキャップとクロージャー-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州のプラスチックキャップとクロージャー市場は予測期間中にCAGR 4.5%を記録する見込み

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主要ハイライト

  • 食品消費は高成長を遂げています。このため、保存期間が長く無菌性の包装食品の需要が高まっています。欧州では、食品メーカーが最終顧客に製品を輸送・販売できるように、こうした目的を達成するのに役立つ包装を製造する様々な企業が存在します。また、医薬品産業では、改ざん防止キャップとクロージャーの需要が見込まれています。
  • キャップとクロージャーの需要単価の大半は、プラスチックスクリューキャップや金属製クラウンのような低コストの製品タイプであるが、医薬品やビューティーケア製品の包装において、より洗練されたクロージャー製品が使用されるようになることが、市場金額の伸びを牽引するであると考えられます。新興国市場の成長は先進国市場よりも速いが、西欧の大市場にも成長機会は存在します。
  • 飲料セグメントの主要動向としては、ビールや炭酸飲料など一部のカテゴリーで包装サイズが大型化し、使用されるクロージャーのサイズや種類に影響を与えるものがあります。一方、外出先での消費が需要の主要原動力となっているスティル飲料、パック入り飲料水、スポーツドリンクのカテゴリーでは、個包装の小型サイズが一般的になりつつあります。
  • 飲食品産業は英国最大の製造業であり、自動車産業と航空宇宙産業の合計よりも大きいです。飲食品の輸出総額は230億英ポンド以上、産業の売上高は1,040億英ポンドで、英国の製造業全体の19%を占めています。英国における食品製造から生み出される収益は、2018年には1,065億8,000万米ドルに達し、2024年には1,177億2,000万米ドルに達すると予想されています。
  • 一部のエンドユーザーはすでに軽量クロージャーへの移行を開始しており、飲料会社の環境目標の達成や材料エネルギーコストの節約に貢献しています。汚染削減の取り組みとして、欧州連合(EU)は最近、土曜日にストロー、皿、カトラリーなどを含む様々な使い捨てプラスチック品を禁止しました。

欧州のプラスチックキャップとクロージャー市場動向

飲料産業が大きく成長する見込み

  • 欧州のボトル入り飲料水は、他の包装入りノンアルコール飲料の中で安定した市場シェアを占めており、消費者の82%が天然ミネラルウォーターを好み、そのうち15%は湧き水を好むと回答しています。欧州ボトルドウォーター連盟によると、ノンアルコール飲料のうち、48%が包装飲料水として消費され、38%がソフトドリンク、7%がジュースやネクター、6%が希釈飲料として消費されています。このように飲料の消費量が多いため、プラスチック・キャップとクロージャーの需要は増加すると予想されます。
  • さらに、何百万本もの飲料ボトルが偽造され、悪影響をもたらしています。このような結果は、開封、密封、閉鎖の容易さ、最適なレートでの複数のデザインの可能性などの追加機能を備えた偽造防止キャップとクロージャーの必要性を後押ししています。そのため、キャップとクロージャーの需要が伸びています。
  • ビール、炭酸飲料(CSD)、ボトル入り飲料水が最大のセグメントです。ビールの生産量は緩やかに増加しているが、CSDの消費量は多くの地域で減少しています。一方、ボトル入り飲料水の消費量は欧州のほとんどの地域で増加し続け、主にペットボトルに使用されるプラスチック・キャップが恩恵を受ける。牛乳やフルーツジュースのような最も確立された飲料カテゴリーは成長機会に乏しいが、レディトゥドリンク茶やコーヒー、スポーツドリンク、その他の健康的な代替飲料を含む新しい飲料カテゴリーは、飲料用クロージャーの需要全体を押し上げると考えられます。
  • 欧州では、プラスチックキャップ&クロージャーの一人当たりの消費量が多く、将来の成長は限定的となります。健康志向の消費者の間でジュースや機能性飲料を含む健康飲料を消費する傾向が強まっており、一部の成熟市場では炭酸飲料の減少にもつながっています。過去5年間における清涼飲料の売上減少が、最大のエンドユーザーである飲料包装セグメントの成長を妨げています。

英国が大きな市場シェアを占める見込み

  • 英国は欧州最大のワイン消費国のひとつです。International Organization of Vine and Wineによると、2020年、英国は世界のワイン消費量全体の6%を占め、第4位にランクされます。天然コルクよりもプラスチック/合成コルクやスクリューキャップを好む傾向が強まっていることが、この市場で見られる新しい動向です。加えて、合成樹脂製コルクはTCA汚染に悩まされることがなく、予測可能な酸素移動速度と密閉性を提供し、天然コルクより3倍も安価です。
  • 消費者の健康志向が高まり、個人所得の増加とともに健康飲料への需要が高まっています。このため、ボトル入り飲料水は個人にとってより身近なものとなり、キャップとクロージャー市場の成長を後押しする要因となっています。欧州ボトル入り飲料水連盟によると、英国のボトル入り飲料水の一人当たりの消費量は37リットルで、欧州連合(EU)平均の118リットルよりはるかに少ないが、将来的にはボトル入り飲料水の消費量は増加すると考えられます。
  • ボトルウォーター産業で使用されている主要栓は、標準的なプラスチックのネジ式キャップとディスペンサー式キャップです。しかし、一部のボトル入り飲料水には、1回分用のPET容器と高密度ポリエチレン(HDPE)製のバルク容器の両方で、ディスペンサー用クロージャー(プッシュプルスポーツキャップやバルクウォータースパウトなど)と保護用オーバーキャップの両方が使用されています。
  • 英国ソフトドリンク協会によると、英国のソフトドリンク市場はCAGR 2.62%(2015~2019年)で成長していたが、2020年には7年ぶりにソフトドリンク市場の市場規模が10.5%の急減を示しました。国土の大半が数ヶ月間封鎖された状態にあり、購買パターンが激変したことが、2020年のソフトドリンク総市場における販売額の減少を説明しています。

欧州のプラスチックキャップとクロージャー産業概要

欧州のプラスチックキャップとクロージャー市場は、初期投資が高いため、適度に集中しています。Albea Group、Tetra Pak International SA、BERICAP GmbH &Company KG、Berry Global Inc.など、少数の大手企業が独占しています。市場で圧倒的なシェアを誇るこれらの大手企業は、海外における顧客基盤の拡大に注力しています。これらの企業は、市場シェアを拡大し、収益性を高めるために戦略的な共同イニシアティブを活用しています。

  • 2021年6月-Bericap Global Inc.は、アルミ製ロールオンキャップのメーカーであるMala Verschluss-Systeme GmbHを買収。Malaは新市場へのアクセスを獲得し、ベリカップの製品ポートフォリオはアルミニウム製キャップに拡大されます。この買収により、ベリカップは成長軌道を継続し、Malaを傘下に収めることで、新たな市場セグメントを開拓し、プラスチックとアルミニウムを組み合わせた革新的なクロージャー技術を開発する機会を得る。
  • 2021年6月-AptarGroup Inc.は、新たな動向に関する市場知識を深め、製造、規制、イノベーションの専門知識を活用するため、スマートボトル・メーカーのREBOと提携しました。REBOは、キャップに内蔵されたBluetooth技術で水の消費量を追跡する水筒を発売。パーソナライズされた水分補給アプリ(iOSとAndroid)がREBOボトルのスマートキャップと同期し、健康目標を追跡します。ボトルはライトアップされ、消費者に水分補給のリマインダーを送る。この水筒は、消費者にペットボトルが環境に残るのを避けるための個人的な貢献を意識させる。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • COVID-19の産業への影響評価
  • 市場促進要因
    • 製品の差別化とブランド化を支援する製品革新
    • 小型パックへの需要の高まり
  • 市場抑制要因
    • 軽量で費用対効果の高いスタンドアップパウチ包装の代替品

第5章 技術スナップショット

第6章 市場セグメンテーション

  • 材料
    • PET
    • PP
    • LDPEとHDPE
    • その他
  • エンドユーザー
    • 飲料(ボトルウォーター、ビール、乳製品、RTD、ワイン、スピリッツなど)
    • 食品
    • 医薬品・医療
    • 化粧品・トイレタリー
    • 家庭用化学品(洗剤、クリーナー、石鹸、磨き粉など)
    • その他のエンドユーザー産業(自動車用クリーナー、塗料・コーティング剤、化学品など)
  • 国名
    • 英国
    • ドイツ
    • イタリア
    • その他の欧州

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Albea Group
    • Amcor PLC
    • Crown Holdings Inc.
    • BERICAP GmbH & Company KG
    • Berry Global
    • Guala Closures Group
    • AptarGroup Inc.
    • Coral Products PLC
    • Pelliconi & C. SPA
    • Nippon closures Co. Ltd
    • Tetra Pak International SA
    • SKS Bottle & Packaging Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 50521

The Europe Plastic Caps And Closures Market is expected to register a CAGR of 4.5% during the forecast period.

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Key Highlights

  • Food consumption has been witnessing high growth. This has led to a demand for packaged food products with longer shelf life and sterility. Various companies in Europe around manufacturing packages, which help in achieving these objectives so that manufacturers of food products can transport and sell their products to the end-customers. Also, the pharmaceuticals industry is anticipated to generate demand for tamper-evident caps and closures, as they offer child-resistant and contamination-free packaging.
  • Although the majority of caps and closures demand in unit terms is for low-cost commodity types such as plastic screw caps and metal crowns, market value growth will be driven by the growing use of more sophisticated closure products in packaging for pharmaceuticals and beauty care products. While gains in the developing countries will generally be faster than those in developed markets, growth opportunities will also exist in the large West European markets.
  • Some of the key trends in the beverage sector include shifting to larger pack sizes in some categories, such as beer and carbonates, impacting the size and type of closure used. Meanwhile, in the still drinks, packaged water, and sports drinks categories, where on-the-go consumption is a primary driver of demand, smaller individual pack sizes are becoming more common.
  • The food and beverage insudtry is the largest manufacturing sector in the United Kingdom, larger than the automotive and aerospace sector combined. The total food and beverage export figures worth more than GBP 23 billion, with an industry turnover of GBP 104 billion, accounting for 19% of the total UK manufacturing. The revenue generated from the manufacturing of food products in the United Kingdom amounted to USD 106.58 billion in 2018, and it is expected to reach USD 117.72 billion by 2024.
  • Some end users already start moving towards lighter weight closures, which contribute to meeting beverage companies' environmental targets and saving material and energy costs. In an effort to reduce pollution, European Union recently banned a range of single-use plastic products on Saturday, including straws, plates, cutlery, etc. whereas drinking bottles must contain 30% recycled plastics.

Europe Plastic Caps and Closures Market Trends

Beverage Industry is Expected to Grow Significantly

  • Bottled water in Europe holds a steady market share among other packaged non-alcoholic drinks, with 82% of consumers preferring to drink natural mineral water, and 15% of these consumers indicating their spring water preference. According to European Federation of Bottled Waters, of all the non-alcoholic beverages, 48% is consumed as packaged water, 38% as soft drinks, 7% as juice and nectars, and 6% as dilutable . Due to such high consumption of beverages, the demand for plastic caps and closures is expected to increase.
  • In addition, millions of bottles of beverages are being counterfeited, leading to adverse consequences. Such consequences drive the need for anti-counterfeit resistant caps and closures with additional features, such as ease of opening, sealing and closing, and multiple design possibilities at optimal rates. Thus, there is a growth in demand for caps and closures.
  • Beer, carbonated soft drinks (CSD), and bottled water are the largest segments. While the beer production is advancing slowly but CSD consumption is declining in many areas, whereas bottled water consumption will continue to increase in most parts of the Europe, primarily benefiting plastic caps used on PET bottles. The most established beverage categories such as milk and fruit juice will offer subpar growth opportunities, while newer beverage categories including ready-to-drink tea and coffee, sports drinks, and other healthy beverage alternatives will lift overall demand for beverage closures.
  • In Europe, the per capita consumption of plastic caps & closures is high, which will result in limited future growth. The growing trend of consuming healthy beverages, including juices and functional drinks among health-conscious consumers, has also led to the decline in carbonated soft drinks in a few mature markets. The declining soft drink sales in the last five years have hampered the growth of the beverage packaging sector, which is the largest end-user.

United Kingdom is Expected to Hold Significant Market Share

  • The United Kingdom is one of the biggest wine consuming countries in Europe. According to International Organization of Vine and Wine, in 2020, United Kingdom ranked 4th with share of 6% of the total worldwide wine consumption. The growing preference for plastic/synthetic corks and screw caps over natural corks is the new trend that can seen in this market. In addition, synthetic/plastic corks are not prone to TCA taint, providing predictable oxygen transfer rates and a tight immovable seal and can be up to three times cheaper than natural cork.
  • Since consumers are becoming more health-conscious, and the demand for healthy beverages is on the rise, along with rising personal incomes. This has made bottled water more accessible to individuals and is a boosting factor for the growth of the caps and closures market. According to European Federation of Bottled Water, per capita consumption of bottled water in United Kingdom is 37 litres which is far less than European Union average of 118 litres but in future the bottled water consumption will rise.
  • The primary closures used in the bottled water industry are standard plastic threaded caps and dispensing closures. However, some bottled waters both in single-serving PET and bulk containers made from high-density polyethylene (HDPE) utilize both a dispensing closure (such as a push-pull sports cap or bulk waterspout) and a protective overcap.
  • According to British Soft Drinks Association, United Kingdom soft drink market was growing at a CAGR of 2.62% (2015-2019), but in 2020, first time in seven years soft drink market witnessed a sharp decline of 10.5% in market value. With most of the country lived in lockdown conditions for months, a radical change in purchasing patterns explains the decline in value sales in the Total Soft Drinks market in 2020.

Europe Plastic Caps and Closures Industry Overview

The Europe plastic caps and closures market is moderately concentrated due to higher initial investments. It is dominated by a few major players like Albea Group, Tetra Pak International SA, BERICAP GmbH & Company KG, Berry Global Inc. and among others. These significant players, with a prominent share in the market, are focusing on expanding their customer base across foreign countries. These companies are leveraging strategic collaborative initiatives to increase their market share and increase their profitability.

  • June 2021 - Bericap Global Inc. acquired Mala Verschluss-Systeme GmbH, a manufacturer of aluminum roll-on caps. Mala gains access to new markets and BERICAP's product portfolio is extended to include aluminum closures. The acquisition will allow BERICAP to continue on its growth trajectory and, with Mala on board, it has the opportunity to open up new market segments and to develop innovative closure technologies combining plastic and aluminum.
  • June 2021 - AptarGroup Inc., partnered with REBO, a smart bottle manufacturer, to advance its market knowledge on emerging trends and leverage its manufacturing, regulatory and innovation expertise. REBO launched a water bottle that uses Bluetooth technology embedded in the cap to track the amount of water consumed. A personalized hydration app (iOS and Android) syncs with the REBO bottle's smart cap to track health goals. The bottle lights up and sends consumers reminders to stay hydrated. This water bottle makes consumers aware of their personal contribution in avoiding plastic bottles ending up in the environment.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.3.5 Threat of Substitute Products
  • 4.4 Assessment of COVID-19 Impact on the Industry
  • 4.5 Market Drivers
    • 4.5.1 Product Innovation to Aid Product Differentiation and Branding
    • 4.5.2 Rising Demand for Smaller-sized Packs
  • 4.6 Market Restraints
    • 4.6.1 Lightweight and Cost-effective Stand-up Pouch Packaging Alternatives

5 TECHNOLOGY SNAPSHOT

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Material
    • 6.1.1 PET
    • 6.1.2 PP
    • 6.1.3 LDPE and HDPE
    • 6.1.4 Other Materials
  • 6.2 End-user
    • 6.2.1 Beverage (Bottled Water, Beer, Dairy, RTD, Wine, Spirits, etc.)
    • 6.2.2 Food
    • 6.2.3 Pharmaceutical and Healthcare
    • 6.2.4 Cosmetics and Toiletries
    • 6.2.5 Household Chemicals (Detergents, Cleaners, Soaps, and Polishes)
    • 6.2.6 Other End-user Industries(Automotive Cleaners, Paints and Coatings, Chemicals, etc.)
  • 6.3 Country
    • 6.3.1 United Kingdom
    • 6.3.2 Germany
    • 6.3.3 Italy
    • 6.3.4 Rest of Europe

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Albea Group
    • 7.1.2 Amcor PLC
    • 7.1.3 Crown Holdings Inc.
    • 7.1.4 BERICAP GmbH & Company KG
    • 7.1.5 Berry Global
    • 7.1.6 Guala Closures Group
    • 7.1.7 AptarGroup Inc.
    • 7.1.8 Coral Products PLC
    • 7.1.9 Pelliconi & C. SPA
    • 7.1.10 Nippon closures Co. Ltd
    • 7.1.11 Tetra Pak International SA
    • 7.1.12 SKS Bottle & Packaging Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET