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市場調査レポート
商品コード
1636432
船舶仲介業:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)Shipbroking - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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船舶仲介業:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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船舶仲介業の市場規模は2025年に15億4,000万米ドルと推計され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは3.65%で、2030年には18億5,000万米ドルに達すると予測されます。
世界の貿易動向、海運業界の健全性、地政学的シフトは、シップブローカー市場を大きく形成しています。シップブローカーは通常、ドライバルカー、タンカー、コンテナ船、オフショア支援船など、特定の船種に特化しています。それぞれの船種には市場力学があり、専門的な知識が必要とされます。運賃は需給、船舶の稼働率、貨物量、航路などに応じて変動し、船舶仲介業の状況を大きく左右します。こうした運賃の変動は、傭船であれ、船舶取引であれ、船舶仲介業業務の収益性に直接影響します。
船舶仲介業・セクターは、景気後退、地政学的緊張、規制の変化、世界貿易パターンの変化など、様々な影響を特に受けやすいです。これらの要因は、船舶の需要、供給、市場全体の状況を総合的に左右します。さらに、船舶仲介業業界はデジタル化の変容を目の当たりにしています。オンライン・プラットフォームやデジタル・ツールは、プロセスを合理化し、市場の透明性を高め、買い手、売り手、船主、用船者のより効率的なつながりを促進する、今や極めて重要なものとなっています。
石油・ガス産業の台頭は、船舶仲介業市場に大きな影響を与えています。石油・ガス需要の高まりは、効率的な輸送と物流の重要性を浮き彫りにしています。シップブローカーは、買い手と売り手を結びつけ、契約を交渉し、これらの貴重な資源の出荷を手配するという重要な役割を担っています。彼らは、石油・ガスが安全かつ効率的に輸送され、業界の需要に応えられるよう支援しています。石油・ガス産業の成長は、船舶仲介業・サービスの需要を直接的に促進します。
石油・ガス産業は、原油、石油精製品、LNG、その他関連商品の輸送を海上輸送に大きく依存しています。原油タンカーやLNG運搬船を含むタンカーは、これらのエネルギー資源を大洋を渡り、大陸間を輸送するために不可欠です。石油・ガス産業の拡大や増産に伴い、これらの物資を輸送するための船舶も必要とされています。
アジア太平洋は依然として世界の海運の中心地であり、世界の海上貿易のかなりのシェアを占めています。近年、アジア全域の船舶仲介業市場に大きな変化が見られます。特筆すべきは、中国がこの地域のシップブローカー業界において主導的な地位を固め、多くの著名な国内企業がアジア全域で事業を展開していることです。中国のブローカーは現在、重要な航路や商品取引所で大きな影響力を行使しています。
さらに、アジアのシップブローカーは、提供するサービスを多様化し、従来の用船や販売にとどまらず、運賃デリバティブ、コンサルタント、データ分析などのサービスを提供し、顧客の需要の変化に対応しています。アジアのシップブローカーは、デジタル化を取り入れることで、オンライン取引プラットフォームやデータ分析ツールをますます活用するようになっています。このような技術導入は、業界の効率を高め、透明性と意思決定プロセスを強化しています。
船舶仲介業市場は細分化されており、多くのプレーヤーで構成されています。eコマース、技術統合、経済成長などの要因により、予測期間中に市場は成長すると予想されます。地域の主要企業は、倉庫管理システム、自動化、輸送管理システムなどの最新技術を採用しています。これらの導入により、計画と追跡機能が強化され、生産性の向上とより魅力的な価値提案につながっています。主要企業には、Aries Shipbroking(Asia)Pte Ltd、BRS Group、Braemar Shipping Services PLC、Clarkson PLC、Howe Robinson Partnersなどがあります。
The Shipbroking Market size is estimated at USD 1.54 billion in 2025, and is expected to reach USD 1.85 billion by 2030, at a CAGR of 3.65% during the forecast period (2025-2030).
Global trade trends, the shipping industry's health, and geopolitical shifts significantly shape the shipbroking market. Shipbrokers typically specialize in specific types of vessels, such as dry bulk carriers, tankers, container ships, or offshore support vessels. Each vessel type has its market dynamics and requires specialized knowledge. Freight rates significantly shape the shipbroking landscape, responding to supply and demand, vessel availability, cargo volumes, and trade routes. These rate fluctuations directly influence the profitability of shipbroking activities, be it chartering or vessel transactions.
The shipbroking sector is notably sensitive to various influences, including economic downturns, geopolitical tensions, regulatory shifts, and alterations in global trade patterns. These factors collectively sway vessel demand, supply, and overall market conditions. Moreover, the shipbroking industry is witnessing a digital metamorphosis. Online platforms and digital tools are now pivotal, streamlining processes, bolstering market transparency, and fostering more efficient connections among buyers, sellers, owners, and charterers.
The rise in the oil and gas industry has had a significant impact on the shipbroking market. The rising demand for oil and gas underscores the critical importance of efficient transportation and logistics. Shipbrokers play a crucial role in connecting buyers and sellers, negotiating contracts, and arranging the shipment of these valuable resources. They help ensure that oil and gas are transported safely and efficiently, meeting the demands of the industry. The growth of the oil and gas industry directly drives the demand for shipbroking services.
The oil and gas industry depends significantly on maritime transportation for moving crude oil, refined petroleum products, LNG, and other related commodities. Tankers, including crude oil tankers and LNG carriers, are essential for transporting these energy resources across oceans and between continents. As the oil and gas industry expands or experiences increased production, there is a corresponding need for more vessels to transport these commodities.
Asia-Pacific remains a pivotal center for global shipping, commanding a substantial share of the world's seaborne trade. Significant shifts have been witnessed in the shipbroking market across Asia in recent years. Notably, China has solidified its position as a leading force in the regional shipbroking landscape, with many prominent domestic firms expanding operations throughout Asia. Chinese brokers now wield considerable influence in critical shipping lanes and commodity exchanges.
Moreover, Asian shipbrokers are diversifying their offerings, moving beyond traditional chartering and sales to include services like freight derivatives, consultancy, and data analytics, aligning with their clients' changing demands. By embracing digitalization, Asian shipbrokers increasingly turn to online trading platforms and data analytics tools. This tech adoption is enhancing industry efficiency and bolstering transparency and decision-making processes.
The shipbroking market is fragmented and consists of many players. The market is expected to grow during the forecast period due to factors such as e-commerce, technology integration, and growing economies. Major regional companies have embraced modern technologies like warehousing management systems, automation, and transportation management systems. These adoptions have enhanced their planning and tracking capabilities, leading to heightened productivity and a more compelling value proposition. Some major players include Aries Shipbroking (Asia) Pte Ltd, BRS Group, Braemar Shipping Services PLC, Clarkson PLC, and Howe Robinson Partners.