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市場調査レポート
商品コード
1636267

南米の電気自動車用リチウムイオンバッテリー:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

South America Lithium-ion Battery For Electric Vehicle - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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南米の電気自動車用リチウムイオンバッテリー:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 目次
概要

南米の電気自動車用リチウムイオンバッテリーの市場規模は2025年に1億米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは15.66%で、2030年には2億2,000万米ドルに達すると予測されます。

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主なハイライト

  • 長期的には、リチウムイオン電池価格の低下と、ブラジル、コロンビア、アルゼンチン、チリにおける電気自動車の普及拡大が市場の成長を牽引すると予想されます。
  • 一方、電気自動車は従来の内燃自動車に比べて資本コストが高く、ブラジルやコロンビアなどの新興諸国では強固な充電インフラやネットワークが整備されていないことが、市場の成長を抑制すると予想されます。
  • とはいえ、南米諸国では電気自動車に固体リチウムイオン電池が採用されているため、市場成長には有利な機会が生まれると予想されます。
  • ブラジルは、有利な政府政策と電気自動車の採用増加により、市場を独占すると予想されます。

南米の電気自動車用リチウムイオンバッテリー市場動向

バッテリー電気自動車(BEV)セグメントが市場を独占する見込み

  • 一般に電気自動車とも呼ばれるバッテリー式電気自動車(BEV)は、電気モーターに電力を供給するために大型のトラクションバッテリーパックを使用します。このタイプのEVは、壁のコンセントや電気自動車供給設備(EVSE)と呼ばれる充電設備に接続する必要があります。
  • 南米全域での自動車需要の増加、技術革新と先端技術の発展、低燃費車の使用に対する消費者の意識の高まり、温室効果ガスと排出ガスの削減に対する意識の高まりといった要因が、この地域でのバッテリー式電気自動車(BEV)の需要を促進しています。
  • BEVは完全な電気自動車であり、通常、内燃機関(ICE)、燃料タンク、排気管を持たないです。車両を動かすエネルギーはバッテリーパックから供給され、グリッドから充電されます。BEVはゼロ・エミッション車であり、従来のガソリン車による有害なテールパイプ排出や大気汚染の危険性を一切発生させないです。
  • 南米の自動車産業は、近年著しい成長を遂げています。同地域では、特に乗用車セグメントでバッテリー電気自動車(EV)の需要が増加しています。この急増は、意識の高まり、環境問題への関心の高まり、EV導入を促進する政府の取り組みといった要因によるものです。同地域のEV販売台数は、2023年には2022年比で18%以上の顕著な伸びを示しました。
  • ブラジルは2023年に7億3,500万米ドル相当の中国製BEVを輸入しました。中国からブラジルへのBEV輸出の伸びは、中国の「新3大」産業(電気自動車、リチウムイオン電池、太陽電池)全体の輸出増加率をはるかに上回った。
  • 以上の点から、ブラジル、コロンビア、ペルーでは電気自動車の利用が増加しているため、バッテリー電気自動車分野が市場を独占すると予想されます。

ブラジルが市場を独占する見込み

  • ブラジルは、主に電気自動車の需要が高いことから、リチウムイオン電池の最大市場の一つです。ブラジルではリチウムイオン電池の需要が増加しており、市場の成長を大きく後押しする可能性があります。
  • ロタ2030プログラムは、運輸部門におけるエネルギー効率の向上を目指しており、ブラジルの電気自動車市場を大きく押し上げると思われます。電気自動車導入の急増は、予測期間中の市場成長を大幅に押し上げる可能性が高いです。
  • 国際エネルギー機関(IEA)によると、バッテリー電気自動車(BEV)の販売台数は2023年には約1万9,000台となり、2022年の約8,500台から123.5%以上増加しました。BEVの販売台数が増加の一途をたどるなか、リチウムイオン電池などEV用電池の需要はますます不可欠になっています。
  • 2024年5月、採掘業者でありリチウム供給業者であるAMGクリティカルマテリアルズ社は、ブラジルでの採掘事業の拡大を発表しました。ブラジルでは、AMGのリチウム精鉱の拡張が計画通りに進んでおり、工場は2024年第4四半期中に、従来の年産9万トンから年産13万トンのフル銘板生産能力に達する見込みです。
  • 2024年5月、ブラジル政府は電気自動車とハイブリッド車の輸入関税の大幅な変更を発表しました。この待望の政策転換は、電気自動車の国内生産を刺激し、輸入車への依存を減らすことを目的としています。割当制度を導入することで、政府は輸入車参入のバランスを取りつつ、国内生産を促進する意向です。
  • 2024年2月、ブラジルの鉱山会社シグマ・リチウムは、国家開発銀行からの融資を受け、ブラジルに9,940万米ドルを投資する計画を発表しました。ブラジルのミナス・ジェライス州にあるシグマ社2番目の新工場は、生産量をほぼ倍増の年間51万トンにする見込みです。
  • このように、ブラジルは予測期間中、市場を独占すると予想されます。

南米の電気自動車用リチウムイオンバッテリー産業概要

南米の電気自動車用リチウムイオンバッテリー市場は半分断されています。同市場の主要企業(順不同)には、Tesla Inc.、LG Energy Solution Ltd.、Panasonic Holdings Corporation、Duracell Inc.、Samsung SDIなどがあります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査範囲
  • 市場の定義
  • 調査の前提

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場概要

  • イントロダクション
  • 2029年までの市場規模および需要予測(単位:米ドル)
  • 最近の動向と開発
  • 政府の規制と政策
  • 市場力学
    • 促進要因
      • リチウムイオン電池価格の下落
      • 電気自動車の普及拡大
    • 抑制要因
      • 原材料の需給ミスマッチ
  • サプライチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威製品・サービス
    • 競争企業間の敵対関係
  • 投資分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 車両タイプ別
    • 乗用車
    • 商用車
    • その他の車両(バイク、スクーターなど)
  • 推進タイプ別
    • バッテリー電気自動車(BEV)
    • プラグインハイブリッド車(PHEV)
    • ハイブリッド電気自動車(HEV)
  • 地域別
    • ブラジル
    • コロンビア
    • ペルー
    • アルゼンチン
    • その他南米

第6章 競合情勢

  • M&A、合弁事業、提携、協定
  • 主要企業の戦略
  • 企業プロファイル
    • BYD Company Ltd
    • Contemporary Amperex Technology Co. Limited
    • EnerSys
    • Duracell Inc.
    • Clarios(Formerly Johnson Controls International PLC)
    • Panasonic Holdings Corporation
    • LG Energy Solutions Ltd
    • VARTA AG
  • Market Ranking/Share(%)Analysis
  • List of Other Prominent Companies(Company Name, Headquarter, Relevant Products & Services, Contact Details, etc.)

第7章 市場機会と今後の動向

  • 電気自動車用固体リチウムイオン電池の採用
目次
Product Code: 50003549

The South America Lithium-ion Battery For Electric Vehicle Market size is estimated at USD 0.10 billion in 2025, and is expected to reach USD 0.22 billion by 2030, at a CAGR of 15.66% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • Over the long term, declining lithium-ion battery prices and the growing adoption of electric vehicles in Brazil, Colombia, Argentina, and Chile are expected to drive the growth of the market.
  • On the other hand, the higher capital cost of electric vehicles compared to traditional internal combustion vehicles and the lack of robust charging infrastructure and networks in developed countries such as Brazil and Colombia are expected to restrain the market's growth.
  • Nevertheless, the adoption of solid-state lithium-ion batteries for electric vehicles in South American countries is expected to create lucrative opportunities for the growth of the market.
  • Brazil is expected to dominate the market, with favorable government policies and increasing adoption of electric vehicles.

South America Lithium-ion Battery For Electric Vehicle Market Trends

The Battery Electric Vehicle (BEV) Segment is expected to Dominate the Market

  • Battery electric vehicles (BEVs), also commonly referred to as Electric Vehicles, use a large traction battery pack to power the electric motor. These types of EVs must be plugged into a wall outlet or charging equipment called electric vehicle supply equipment (EVSE).
  • Factors like increasing demand for automotive vehicles across South America, growing innovation and advanced technology, rising consumer awareness about the use of fuel-efficient cars, and growing awareness to reduce greenhouse gasses and emissions are driving the demand for battery electric vehicles (BEV) across the region.
  • BEVs are fully electric vehicles and typically do not have an internal combustion engine (ICE), fuel tank, or exhaust pipe; they rely only on stored electricity for propulsion. The energy to run the vehicle comes from the battery pack, which is recharged from the grid. BEVs are zero-emissions vehicles, as they do not generate any harmful tailpipe emissions or air pollution hazards caused by traditional gasoline-powered vehicles.
  • The South American vehicle industry has witnessed notable growth in recent years. The region has seen increased demand for battery electric vehicles (EVs), especially in the passenger car segment. This surge can be attributed to factors like heightened awareness, growing environmental concerns, and governmental initiatives promoting EV adoption. EV sales in the region saw a notable increase of more than 18% in 2023 compared to 2022.
  • Brazil imported USD 735 million worth of Chinese BEVs in 2023. The growth in Chinese exports of BEVs to Brazil far exceeded the overall rate of increase in exports across China's "new three" industries: electric vehicles, lithium-ion batteries, and solar photovoltaic cells.
  • Owing to the above points, the battery electric vehicle segment is expected to dominate the market due to the increasing utilization of electric vehicles in Brazil, Colombia, and Peru.

Brazil is Expected to Dominate the Market

  • Brazil is one of the largest markets for lithium-ion batteries, mainly due to the high demand for electric vehicles. The demand for lithium-ion batteries in Brazil is increasing, which may offer a significant boost to the market's growth.
  • The Rota 2030 program aims to improve energy efficiency in the transportation sector, which would be a major boost for the Brazilian electric vehicle market. The surge in the deployment of electric vehicles is likely to significantly boost market growth during the forecast period.
  • As per the International Energy Agency (IEA), the battery electric vehicle (BEV) cars sales were around 19,000 units (BEV cars) in 2023, an increase of over 123.5% from around 8,500 units in 2022. As the sales of BEVs continue to rise, the demand for EV batteries, such as lithium-ion batteries, has become increasingly vital.
  • In May 2024, Miner and lithium supplier AMG Critical Materials announced the expansion of its mining operations in Brazil. In Brazil, the expansion of AMG's lithium concentrate has been progressing as planned, with the plant expected to reach a full nameplate capacity of 130,000 mt/year during Q4 2024, up from a previous capacity of 90,000 mt/year.
  • In May 2024, the Brazilian government announced significant changes to the import tariffs for electric and hybrid vehicles. This long-awaited policy shift aims to stimulate national production of electrified vehicles and reduce the dependency on imported cars. By implementing a quota system, the government intends to balance the entry of imported vehicles while fostering local manufacturing.
  • In February 2024, Sigma Lithium, a Brazilian mining company, announced its plans to invest USD 99.4 million in Brazil, backed by financing from the National Development Bank. The new plant, Sigma's second one in the Brazilian state of Minas Gerais, is expected to almost double its output to 510,000 metric tons annually.
  • Thus, Brazil is expected to dominate the market during the forecast period.

South America Lithium-ion Battery For Electric Vehicle Industry Overview

The South American market for lithium-ion batteries for electric vehicles is semi-fragmented. Some of the key players in the market (in no particular order) include Tesla Inc., LG Energy Solution Ltd, Panasonic Holdings Corporation, Duracell Inc., and Samsung SDI Co. Ltd.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Scope of the Study
  • 1.2 Market Definition
  • 1.3 Study Assumptions

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET OVERVIEW

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Market Size and Demand Forecast in USD, till 2029
  • 4.3 Recent Trends and Developments
  • 4.4 Government Policies and Regulations
  • 4.5 Market Dynamics
    • 4.5.1 Drivers
      • 4.5.1.1 Declining Lithium-Ion Battery Prices
      • 4.5.1.2 Growing Adoption of Electric Vehicles
    • 4.5.2 Restraints
      • 4.5.2.1 Demand-Supply Mismatch of Raw Materials
  • 4.6 Supply Chain Analysis
  • 4.7 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.7.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.7.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.7.3 Threat of New Entrants
    • 4.7.4 Threat of Substitutes Products and Services
    • 4.7.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.8 Investment Analysis

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Vehicle Type
    • 5.1.1 Passenger Vehicles
    • 5.1.2 Commercial Vehicles
    • 5.1.3 Other Vehicles (Bikes, Scooters, etc.)
  • 5.2 Propulsion Type
    • 5.2.1 Battery Electric Vehicle (BEV)
    • 5.2.2 Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV)
    • 5.2.3 Hybrid Electric Vehicles (HEV)
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 Brazil
    • 5.3.2 Colombia
    • 5.3.3 Peru
    • 5.3.4 Argentina
    • 5.3.5 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 BYD Company Ltd
    • 6.3.2 Contemporary Amperex Technology Co. Limited
    • 6.3.3 EnerSys
    • 6.3.4 Duracell Inc.
    • 6.3.5 Clarios (Formerly Johnson Controls International PLC)
    • 6.3.6 Panasonic Holdings Corporation
    • 6.3.7 LG Energy Solutions Ltd
    • 6.3.8 VARTA AG
  • 6.4 Market Ranking/Share (%) Analysis
  • 6.5 List of Other Prominent Companies (Company Name, Headquarter, Relevant Products & Services, Contact Details, etc.)

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Adoption of Solid-State Lithium-Ion Batteries for Electric Vehicles