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市場調査レポート
商品コード
1636228

鉛蓄電池スクラップ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Lead Acid Battery Scrap - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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鉛蓄電池スクラップ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 目次
概要

鉛蓄電池スクラップの市場規模は2025年に192億6,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは4.65%で、2030年には241億7,000万米ドルに達すると予測されます。

Lead Acid Battery Scrap-Market-IMG1

主なハイライト

  • 中期的には、UPSシステム、始動用照明、自動車用点火電源などの小規模な電力貯蔵や、大規模なグリッド規模の電力システムにおいて、電池スクラップから製造される新しい鉛蓄電池の利用が増加し、市場の成長を牽引すると予想されます。
  • 一方、鉛蓄電池スクラップに関するコスト高、強固なサプライチェーンの欠如、歩留まりの低さが、今後数年間の市場成長の妨げになると予想されます。
  • 鉛蓄電池スクラップ回収における技術革新と、鉛蓄電池リサイクルに対する世界の環境問題への関心の高まりは、市場成長の大きな機会となると思われます。

鉛蓄電池スクラップ市場動向

市場を独占する液式電池

  • 浸水型電池は、自動車、据置型(大型)無停電電源装置、独立型エネルギー・システムに広く使用されています。ベント式鉛蓄電池(VLA)としても知られ、上面/側面にマイナス(スポンジ鉛)端子とプラス(二酸化鉛)端子があり、その上部にベントキャップがあります。
  • 国際エネルギー機関(IEA)の電気自動車見通し報告書によると、2023年には世界で1,330万台以上の電気自動車(BEVとPHEV)が販売され、2024年にはさらに35%増加して1,700万台に達すると予想されています。自動車市場全体に占める電気自動車のシェアは、2020年の約4%から2023年には18%に上昇しました。これらの電池は新しい電池や他の製品の生産に再利用できるため、電気自動車の増加は浸水電池スクラップ市場に弾みをつけると予想されます。
  • さらに、強化型電解液タイプ鉛蓄電池(EFB)のような最近の電解液タイプ鉛蓄電池技術の進歩により、吸収性ガラスマット(AGM)電池と同等のサイクル寿命を、電池重量は高い(SLIより2~3kg重い)がコストは大幅に低いということが実証されています。EFB技術では、鉛板製造時に炭素添加剤を加えることで、充電受け入れ能力を向上させ、充電状態が低下した状態でのサイクル耐久性を高めている(イグニッション用途)。
  • 国際自動車製造者機構によると、2023年には世界で9,400万台の自動車が生産されます。自動車販売の増加は、鉛蓄電池を必要とし、市場の成長を促進します。
  • したがって、電池のスクラップ活動を促進する政府の取り組み、電気自動車やエネルギー貯蔵システム向けの鉛蓄電池の利用拡大が、予測期間中に電解液タイプ鉛蓄電池の利用を促進すると予想されます。

アジア太平洋が市場を独占する

  • アジア太平洋では、中国やインドのような国々が、自動車生産と販売の面で世界最大の自動車産業市場を形成しています。世界の自動車生産に占める中国のシェアは、10年以上にわたって上昇を続けています。2023年のシェアは2008年の約1.8倍に増加しました。
  • Duracell Inc.、CATL、Exide Industries Ltd、Amara Raja Energyといった地域の鉛蓄電池メーカーは、主に低メンテナンスの2ボルトから12ボルトの製品を提供することで、太陽エネルギー用鉛蓄電池ポートフォリオの実行可能性と効率を高めることに注力しています。これらのバッテリーは、定期的な深いサイクル負荷に本質的に適しており、主に過酷な太陽光発電(SPV)アプリケーション用に設計されています。
  • さらに、2023年のインドの自動車総生産台数は約2,593万台で、前年より増加しました。一方、乗用車の総販売台数は271万1,457台から306万9,499台に増加しました。
  • また、インドは2030年までに自動車販売台数の30%を電気自動車にすることを目指しています。充電ステーションの増加を促進するため、インド政府は代替燃料インフラ開発にインセンティブを与える補助金や助成金などの制度をいくつか打ち出しています。中国政府は、2030年までに排出量のピークを達成し、新型電気自動車が道路を走る車の40%を占めることを目指しています。中国とインドで電気自動車が普及すれば、鉛蓄電池の使用量が増加し、蓄電池を再利用して新しい蓄電池や他の製品を生産できるため、蓄電池スクラップ市場の開拓が促進される可能性があります。
  • また、2024年1月、インドの環境・森林・気候変動省(MoEFCC)は、鉛スクラップ/使用済み鉛蓄電池のリサイクルに関する標準作業手順を発表しました。このSOPは、環境・健康リスクを最小限に抑えながら、鉛含有廃棄物の輸入、輸送、リサイクルを規制することを目的としています。
  • 以上の点から、アジア太平洋では電気自動車用鉛蓄電池の使用が増加しており、予測期間中に鉛蓄電池スクラップ市場の成長の道が開かれるであろう。

鉛蓄電池スクラップ業界の概要

鉛蓄電池スクラップ市場は細分化されています。市場で事業展開している主要企業(順不同)には、Gravita India Ltd、Enersys、Exide Industries Ltd、Aqua Metals Inc.、Duracell Inc.などがあります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査範囲
  • 市場の定義
  • 調査の前提

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場概要

  • イントロダクション
  • 2029年までの市場規模および需要予測(単位:米ドル)
  • 最近の動向と開発
  • 政府の規制と政策
  • 市場力学
    • 促進要因
      • 自動車産業における鉛蓄電池の利用拡大
      • 環境問題への関心の高まり
    • 抑制要因
      • コスト上昇、強力なサプライチェーンの欠如
  • サプライチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 投資分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 電池タイプ別
    • 浸水型
    • 密閉型
  • 排出源別
    • 自動車
    • 無停電電源装置
    • テレコムステーション
    • 電力
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • フランス
      • 英国
      • スペイン
      • ノルディック
      • トルコ
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • マレーシア
      • タイ
      • インドネシア
      • ベトナム
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • コロンビア
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ
      • エジプト
      • ナイジェリア
      • カタール
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • M&A、合弁事業、提携、協定
  • 主要企業の戦略
  • 企業プロファイル
    • Gravita India Ltd
    • Enersys
    • Exide Industries Ltd
    • Aqua Metals Inc.
    • Duracell Inc.
    • AMIDT Group
    • Engitec Technologies SpA
    • Ecobat Technologies Ltd
  • 市場ランキング分析
  • その他の有名企業一覧

第7章 市場機会と今後の動向

  • バッテリー廃棄における技術革新と調査
目次
Product Code: 50003496

The Lead Acid Battery Scrap Market size is estimated at USD 19.26 billion in 2025, and is expected to reach USD 24.17 billion by 2030, at a CAGR of 4.65% during the forecast period (2025-2030).

Lead Acid Battery Scrap - Market - IMG1

Key Highlights

  • Over the medium term, increasing usage of new lead-acid batteries produced from battery scrap in small-scale power storage such as UPS systems, starting lighting, and ignition power sources for automobiles, along with large, grid-scale power systems, are expected to drive the growth of the market.
  • On the other note, higher costs, lack of a strong supply chain, and low yield related to lead acid battery scrap are expected to hinder market growth in the coming years.
  • Technological innovations in lead acid battery scrap collection and increasing global environmental concerns for lead acid battery recycling will provide significant opportunities for market growth.

Lead Acid Battery Scrap Market Trends

Flooded Batteries to Dominate the Market

  • Flooded batteries are widely used in automobiles, stationary (large) uninterrupted power supplies, and stand-alone energy systems. Also known as vented lead-acid (VLA) batteries, they consist of a negative (sponge lead) and a positive lead dioxide (PbO2) terminal on the top/side, along with the covering of vent caps on their top.
  • According to the International Energy Agency Electric Vehicle Outlook Report, more than 13.3 million electric cars (BEV and PHEV) were sold worldwide in 2023, and sales are expected to grow by another 35% in 2024 to reach 17 million. This significant growth in electric cars' share of the overall car market rose from around 4% in 2020 to 18% in 2023. The rise in electric vehicles is expected to give impetus to the flooded battery scrap market since these batteries can be reused to produce new batteries or other products.
  • Moreover, recent advancements in flooded lead-acid battery technology, such as enhanced flooded batteries (EFB), have demonstrated to achieve equivalent cycle life as absorbent glass mat (AGM) batteries at a high battery weight (2-3 kg above SLI) but significantly lower cost. EFB technology employs the addition of carbon additives in lead plate manufacturing to improve charged acceptance capability and increase cyclic durability in a reduced state of charge operation (ignition applications).
  • According to the Organisation Internationale des Constructeurs d'Automobiles, 94 million motor vehicles were produced worldwide in 2023. The increase in automobile sales will, in turn, require lead acid batteries and drive the growth of the market.
  • Therefore, government initiatives to boost battery scrap activities, growing lead acid battery utilization for electric vehicles, and energy storage systems are anticipated to drive the usage of flooded batteries during the forecast period.

Asia-Pacific to Dominate the Market

  • In Asia-Pacific, countries like China and India are home to the world's largest market for the automobile industry in terms of automotive production and sales. China's share of global vehicle production has been rising for over a decade. Its share in 2023 increased nearly 1.8 times over 2008.
  • Regional lead acid battery players such as Duracell Inc., CATL, Exide Industries Ltd, and Amara Raja Energy are focusing on increasing the viability and efficiency of their solar energy lead acid battery portfolios by offering products within the 2-volt to 12-volt battery range, primarily with low maintenance. These batteries are intrinsically suited for regular deep cyclic duty and are primarily designed for arduous solar photovoltaic (SPV) applications.
  • Moreover, in 2023, the total production volume of vehicles in India was around 25.93 million units, an increase from the previous year. On the other hand, total passenger vehicle sales increased from 2,711,457 to 3,069,499 units.
  • Also, India aims for 30% of all vehicle sales to be electric by 2030. To encourage the growth of charging stations, the Indian government has launched several schemes, such as subsidies and grants, to incentivize alternative fuel infrastructure development. The Chinese government aims to reach peak emissions by 2030 and have new electric vehicles account for 40% of cars on the road. The growing electric vehicle penetration in China and India will, in turn, create avenues for growth in the usage of lead acid batteries and may facilitate the development of the battery scrap market since these batteries can be reused to produce new batteries or other products.
  • Also, in January 2024, the Ministry of Environment, Forest and Climate Change (MoEFCC) of India released the standard operating procedure for recycling lead scrap/used lead acid batteries. The SOP aims to regulate the import, transport, and recycling of lead-bearing waste while minimizing environmental and health risks.
  • Owing to the above points, the growing use of lead acid batteries for electric vehicles in Asia-Pacific will create avenues for the growth of the lead acid battery scrap market during the forecast period.

Lead Acid Battery Scrap Industry Overview

The lead acid battery scrap market is semi-fragmented. Some of the major companies operating in the market (in particular order) include Gravita India Ltd, Enersys, Exide Industries Ltd, Aqua Metals Inc., and Duracell Inc.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Scope of the Study
  • 1.2 Market Definition
  • 1.3 Study Assumptions

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET OVERVIEW

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Market Size and Demand Forecast in USD, till 2029
  • 4.3 Recent Trends and Developments
  • 4.4 Government Policies and Regulations
  • 4.5 Market Dynamics
    • 4.5.1 Drivers
      • 4.5.1.1 Growing Usage of Lead Acid batteries in the Automotive Industry
      • 4.5.1.2 Increasing Environmental Concerns
    • 4.5.2 Restraints
      • 4.5.2.1 Higher Costs, Lack of a Strong Supply Chain
  • 4.6 Supply Chain Analysis
  • 4.7 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.7.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.7.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.7.3 Threat of New Entrants
    • 4.7.4 Threat of Substitutes Products and Services
    • 4.7.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.8 Investment Analysis

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Battery Type
    • 5.1.1 Flooded
    • 5.1.2 Sealed
  • 5.2 Source
    • 5.2.1 Motor Vehicles
    • 5.2.2 Uninterrupted Power Supply
    • 5.2.3 Telecom Stations
    • 5.2.4 Electric Power
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 France
      • 5.3.2.3 United Kingdom
      • 5.3.2.4 Spain
      • 5.3.2.5 NORDIC
      • 5.3.2.6 Turkey
      • 5.3.2.7 Russia
      • 5.3.2.8 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 India
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 South Korea
      • 5.3.3.5 Malaysia
      • 5.3.3.6 Thailand
      • 5.3.3.7 Indonesia
      • 5.3.3.8 Vietnam
      • 5.3.3.9 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Colombia
      • 5.3.4.4 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 South Africa
      • 5.3.5.4 Egypt
      • 5.3.5.5 Nigeria
      • 5.3.5.6 Qatar
      • 5.3.5.7 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Gravita India Ltd
    • 6.3.2 Enersys
    • 6.3.3 Exide Industries Ltd
    • 6.3.4 Aqua Metals Inc.
    • 6.3.5 Duracell Inc.
    • 6.3.6 AMIDT Group
    • 6.3.7 Engitec Technologies SpA
    • 6.3.8 Ecobat Technologies Ltd
  • 6.4 Market Ranking Analysis
  • 6.5 List of Other Prominent Companies

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Technological Innovations and Research in Battery Scrapping