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市場調査レポート
商品コード
1636160
ファブリックシェーバー:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)Fabric Shavers - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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ファブリックシェーバー:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年) |
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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ファブリックシェーバーの市場規模は2025年に67億4,000万米ドルと推計され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは4.12%で、2030年には82億4,000万米ドルに達すると予測されます。
ファブリックケア市場の継続的な拡大は、ファブリックシェーバーの世界の販売と採用の継続的な上昇につながっています。繊維製品およびアパレル市場の規模が拡大していることに加え、衣服のムダをなくすことで衣服の手入れをする人々が増えていることが、衣服のムダをなくすだけでなく、衣服の手入れをするユーザーの増加につながっています。米国、中国、日本、インドはアパレル市場の売上高をリードする国であり、ファブリックシェーバーメーカーが売上を拡大する好機となる市場です。
小型家電のオンライン売上シェアが上昇していることから、直接ウェブサイトやeコマース・チャネルを通じて製品を提供するファブリックシェーバー・メーカーが増加しています。様々なアパレル製品に様々な繊維が使用されているため、メーカーは合成繊維だけでなく天然繊維で作られた衣服から発生する毛玉を除去するために製品を設計し、デバイスを軽量化し、充電式バッテリーで動作するようにすることでポータブルにすることにつながっています。
COVID-19以降、家計の可処分所得が増加するにつれて小型家電製品の価格が上昇し続け、衣類やアパレルを管理するために布製シェーバーに支出するユーザーが増加しました。女性は、男性や子供に比べ、衣料品への支出が著しく高いため、布製シェーバーの主要顧客として浮上しており、大手メーカーは、異なるセグメントを戦略的に維持するために製品を設計し、広告に費やしています。
家庭用繊維製品および衣料品の市場価値の上昇に伴い、住宅はファブリックシェーバーの販売における主要セグメントとして浮上しています。衣料品市場で大きなシェアを占める女性は、衣料品市場の収益と衣料品ケアへの支出をリードしているため、ファブリックシェーバーの大きな需要を生み出しています。小型家電の販売増加と世帯の可処分所得の増加は、布製シェーバーの販売にプラスの外部性を作り出しており、米国と中国が住宅単位でアパレル市場の収益シェアをリードしているため、メーカーはこれらの市場で幅広い布製シェーバー製品を発売しています。様々な種類の合成繊維で作られた衣料品に対する家庭の需要の高まりにより、ファブリックシェーバーは衣料品の毛玉を取り除くための家庭の重要な要素となっています。
中国、インド、日本のアジア太平洋諸国は、アパレル市場の収益で世界をリードしており、その結果、この地域はファブリックシェーバーの販売のための戦略的な市場として浮上しています。アジアは、世界の家庭用電化製品の販売で約50%の主要なシェアを持つ地域として存在し、販売量の増加に伴い、この地域に参入するファブリックシェーバーメーカーの増加につながっています。アジアでは小型家電のオンライン販売シェアが増加しており、メーカーはeコマースや直販サイトを通じてファブリックシェーバーの販売を多様化しています。同地域では、女性用衣料品市場が男性用や子供用衣料品に比べて著しく大きいため、世界のメーカーは販売戦略において性別に特化したデザインを維持しながら製品を設計し、販売ユニットを拡大しています。アジア太平洋地域のこのような動向は、布製シェーバーにとって好機的な市場となっています。
布製シェーバー市場は部分的に断片化されており、市場に参入するプレーヤーが増えています。衣料品や高級繊維製品への支出が増加していることから、生地や衣料品のケアに支出するユーザーが増加しており、オンライン販売や製品イノベーションといったデジタルイノベーションが市場をさらに拡大しています。ファブリック・シェーバー市場に参入している企業には、フィリップス、グリーナー、ザ・ファブリック・シェア・カンパニー、メルシー、スチーマーなどがあります。
The Fabric Shavers Market size is estimated at USD 6.74 billion in 2025, and is expected to reach USD 8.24 billion by 2030, at a CAGR of 4.12% during the forecast period (2025-2030).
A continuous increase in the size of the fabric care market is leading to a continuous rise in sales and adoption of fabric shavers globally. The increase in the size of the textiles and apparel market combined with increasing efforts by people to maintain their clothes by removing the pills is leading to a reduction in wastage of clothes as well as well-maintained clothing for the users. The United States, China, Japan, and India are the countries leading in apparel market revenue and provide an opportunistic market for fabric shaver manufacturers to expand their sales.
The rising online revenue share of small appliances in the market is leading to an increase in the number of fabric shaver manufacturers offering their products through direct websites and E-commerce channels. The usage of a varied range of fibers for various apparel products is leading to manufacturers designing their products to remove the pills generated in synthetic as well as natural fibers made clothes and making the device portable by reducing its weight and making it run through a rechargeable battery.
Post-COVID-19, a constant increase in the price of small appliance products with a rising disposable income of households led to an increasing number of users making their expenditure on fabric shavers to manage their clothing and apparel. Women are emerging as major customers for fabric shavers as they have significantly higher spending on apparel in comparison to men and kids, with leading manufacturers designing their products and spending on advertisements keeping on different segments in strategy.
With a rise in the market value of home textiles and apparel by households, residential units are emerging as a major segment for the sales of fabric shavers. Women, with their major share in the clothing market, are creating a significant demand for fabric shavers as they lead the apparel market revenue and spending on clothing care. Increasing sales of small home appliances and the rising disposable income of households are creating a positive externality for the sales of fabric shavers, with the United States and China leading in the apparel market revenue share by residential units, resulting in manufacturers launching a wide range of fabric shaver products in these markets. Rising household demand for clothes made from synthetic fabrics of various types is leading to fabric shavers becoming an important component of households for removing the pilling in clothing.
Asia-Pacific countries of China, India, and Japan are leading globally in the apparel market revenue, resulting in the region emerging as a strategic market for the sales of fabric shavers. Asia exists as the region, having a major share of around 50% in the sales of global household appliances, leading to an increasing number of fabric shaver manufacturers entering the region with rising sales volume. Increasing online revenue share of small home appliances in Asia is leading to manufacturers diversifying their fabric shaver sales through e-commerce as well as direct websites. In the region, the women's apparel market is significantly larger in comparison to men's and children's apparel, resulting in global manufacturers designing their products and expanding sales units, keeping the gender-specific design in their sales strategy. These trends in the Asia-Pacific region are making it an opportunistic market for Fabric shavers.
The fabric shavers market is partially fragmented, with an increasing number of players entering the market. Increasing expenditure on clothing and premium textiles is leading to an increasing number of users spending on the care of fabrics and clothing, with digital innovation of online sales and product innovation expanding the market further. Some of the players existing in the Fabrics shavers market are Philips, Gleener, The Fabric Share Company, Mersea, and Steamers.