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市場調査レポート
商品コード
1636085
完成車物流-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)Finished Vehicles Logistics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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完成車物流-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年) |
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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完成車物流市場規模は2025年に1,483億1,000万米ドルと推定され、2030年には1,786億2,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは3.79%を超えると予測されます。
完成車物流市場は、世界の自動車サプライチェーンの重要なコンポーネントであり、製造拠点から最終消費者までの自動車のシームレスな輸送を担っています。2024年、市場は、技術の進歩、環境規制の強化、顧客の期待の変化によって大きな進化を遂げ、利害関係者に機会と課題をもたらしています。
市場を形成する顕著な動向のひとつは、電気トラックや代替燃料トラックの採用が増加していることです。例えば、CEVA Logisticsは2024年9月にBYDとの提携を発表し、2025年1月までに4台のBYD ETH8電気トラックを欧州事業に組み込むことを決定しました。先進技術で設計されたこれらの車両は、航続距離250kmをサポートし、急速充電機能を備えており、2050年までにネット・ゼロ・エミッションを達成するというCEVAの広範な目標に合致しています。このようなイニシアチブは、効率を維持しながら物流業務の脱炭素化を推進することを強調するものです。
さらに、物流の効率と持続可能性を最適化するために、複合輸送が重視されるようになってきています。BMWは、「グリーン輸送・物流プロジェクト」の一環として、ライプチヒの施設に電気トラックを採用し、排出量削減のための道路と鉄道システムの統合を実証しています。これらのトラックは毎日約100kmを走行しており、規制上の要求を満たし、環境への影響を最小限に抑えるために、企業がいかに複合輸送戦略を取り入れているかを浮き彫りにしています。さらに、物流企業はデジタルツインやテレマティクスのような技術を活用し、車両追跡や業務効率の向上を図っています。2024年のIAA輸送イベントでは、このようなイノベーションが、現代の複雑な物流ネットワークをナビゲートするための重要なツールとして発表されました。
2024年、自動車販売の急増が北米完成車物流市場を牽引しています。この好況は、特に米国、メキシコ、カナダにおいて、輸送インフラと物流ソリューションへの大規模な投資を促しています。この需要に応えるため、メーカーやサービスプロバイダーは、この地域全体でタイムリーな配送を保証するためにネットワークを微調整しています。
United Roadは2024年5月に事業を拡大し、その広大な北米ネットワークを活用してサービスのスピードと効率を高めています。この動きは、強固な輸送システムに対する需要の高まりを強調するものです。これと並行して、物流の主要企業であるJack Cooperは、2024年に5つの新拠点を立ち上げ、12社の新規顧客を迎えることで、メキシコでの足跡を拡大しました。この拡大は、メキシコの急成長する自動車部門が、より広範な地域の物流の枠組みにおいて極めて重要であることを強調しています。
例えば、General Motorsは2024年に北米の物流プロバイダーと提携し、サプライチェーンルートを合理化してコスト削減と納期短縮を実現しました。こうした取り組みは、AIを活用したルート最適化やデジタルツインといった最先端技術によって強化されており、これらは現代の物流の定番となりつつあります。こうした動向は、拡大性と技術統合の双方を重視する北米の物流事情を浮き彫りにしています。
世界中で、完成車の物流市場は大きな変貌を遂げています。メーカーや物流プロバイダーは、先進的な倉庫管理や製造支援システムに多額の投資を行っています。この変化は主に、効率的な車両保管、在庫管理の強化、環境への影響を最小限に抑えるための協調的な取り組みに対する需要の高まりによってもたらされています。
BMWはこの動向を強調し、自動化と持続可能性を世界の物流の枠組みに組み込むことを目的とした2024年構想を展開しました。複数の施設に自動保管・検索システムを導入することで、BMWは効率を高めるだけでなく、カーボンニュートラルの目標に向けて前進しました。これらのアップグレードされた倉庫は、世界の物流業務を刷新するBMWの包括的戦略において極めて重要な役割を果たしています。
さらに、物流企業は、倉庫管理業務を強化するために、ますますグリーンソリューションに目を向けるようになっています。その一例が、2024年半ばに陸上物流用の電動シャトルシステムを発表したVascorです。この動きは、排出量を抑制するだけでなく、製造拠点における持続可能性への取り組みを強化し、環境に優しい倉庫業務への産業の広範な取り組みと呼応しています。
この動向をさらに強調するものとして、CEVA物流のような世界の大手企業は、道路、鉄道、海上輸送のハブをシームレスに統合するマルチモーダル倉庫戦略を支持しています。CEVAは、AIとIoT技術を倉庫管理システムに組み込むことを戦略的に重視しており、保管期間の短縮と綿密な在庫追跡の実現に役立っています。このような取り組みは、完成車サプライチェーンにおける業務効率の極めて重要な促進要因として、倉庫管理と製造物流の重要性が高まっていることを裏付けています。
市場は極めて競合が激しく細分化されているため、完成車物流市場の参入企業は大きな市場シェアを持っていないです。いくつかの企業は、地理的な足跡や独自の情報を拡大するために合併や買収を行っています。例えば、2022年10月、DFDSとトルコの大手物流会社Ekol Logisticsは、Ekol Logisticsの国際道路運送事業の買収について協議を開始しました。地中海ネットワークにおけるフェリーと物流サービスの組み合わせは、北欧で成功したDFDSの経済モデルを模倣することになります。
主要参入企業としては、MetroGistics LLC、Nippon Express Holdings Inc.、Omsan Logistics、ARS Altmann、CargoTel Inc.などが挙げられます。
The Finished Vehicles Logistics Market size is estimated at USD 148.31 billion in 2025, and is expected to reach USD 178.62 billion by 2030, at a CAGR of greater than 3.79% during the forecast period (2025-2030).
The finished vehicles logistics market is a critical component of the global automotive supply chain, responsible for the seamless transportation of vehicles from manufacturing hubs to end consumers. In 2024, the market is witnessing significant evolution driven by advancements in technology, stricter environmental regulations, and changing customer expectations, creating opportunities and challenges for stakeholders.
One prominent trend shaping the market is the increasing adoption of electric and alternative fuel-powered trucks. For instance, CEVA Logistics announced a partnership with BYD in September 2024 to incorporate four BYD ETH8 electric trucks into its European operations by January 2025. These vehicles, designed with advanced technology, support a range of 250 km and feature fast-charging capabilities, aligning with CEVA's broader goal to achieve net zero emissions by 2050. Such initiatives underscore the push toward decarbonizing logistics operations while maintaining efficiency.
Additionally, there is a growing emphasis on multimodal transportation to optimize logistics efficiency and sustainability. BMW has adopted electric trucks for its Leipzig facility as part of its "Green Transport Logistics Project," demonstrating the integration of road and rail systems to reduce emissions. These trucks cover approximately 100 km daily, highlighting how companies are embracing multimodal strategies to meet regulatory demands and minimize environmental impact. Furthermore, logistics companies are leveraging technology like digital twins and telematics to enhance vehicle tracking and operational efficiency. At the 2024 IAA Transportation event, such innovations were showcased as vital tools to navigate the complexities of modern logistics networks.
In 2024, a surge in vehicle sales is propelling the North American finished vehicle logistics market. This upswing is prompting substantial investments in transport infrastructure and logistics solutions, especially in the U.S., Mexico, and Canada. In response to this demand, manufacturers and service providers are fine-tuning their networks to guarantee timely deliveries throughout the region.
Highlighting this trend, United Road expanded its operations in May 2024, capitalizing on its vast North American network to boost service speed and efficiency. This move underscores the growing demand for robust transport systems. In a parallel development, Jack Cooper, a key player in logistics, broadened its footprint in Mexico by launching five new locations and welcoming 12 new customers in 2024. This expansion underscores the pivotal significance of Mexico's burgeoning automotive sector in the broader regional logistics framework.
Furthermore, regional OEMs are gravitating towards collaborative logistics models.For instance, General Motors teamed up with North American logistics providers in 2024, streamlining its supply chain routes, which led to cost reductions and enhanced delivery timelines. Such initiatives are bolstered by cutting-edge technologies like AI-driven route optimization and digital twins, which are swiftly becoming staples in contemporary logistics. These trends highlight North America's evolving logistics landscape, marked by a keen emphasis on both scalability and technological integration.
Across the globe, the logistics market for finished vehicles is witnessing a significant transformation. Manufacturers and logistics providers are channeling substantial investments into advanced warehousing and manufacturing support systems. This shift is primarily driven by a rising demand for efficient vehicle storage, enhanced inventory management, and a concerted effort to minimize environmental impact.
Highlighting this trend, BMW has rolled out a 2024 initiative aimed at weaving automation and sustainability into its global logistics framework. By deploying automated storage and retrieval systems across multiple facilities, BMW has not only boosted efficiency but also made strides towards its carbon neutrality objectives. These upgraded warehouses play a pivotal role in BMW's overarching strategy to revamp its global logistics operations.
Moreover, logistics companies are increasingly turning to green solutions to bolster their warehousing activities. A case in point is Vascor, which, in mid-2024, unveiled electric shuttle systems for landside logistics. This move not only curtails emissions but also bolsters sustainability efforts at manufacturing hubs, echoing the industry's broader commitment to eco-friendly warehouse practices.
Further underscoring this trend, global giants like CEVA Logistics are championing multimodal warehousing strategies, seamlessly integrating road, rail, and maritime transport hubs. CEVA's strategic emphasis on embedding AI and IoT technologies into its warehouse management systems has been instrumental in slashing storage durations and achieving meticulous inventory tracking. Such initiatives underscore the growing significance of warehousing and manufacturing logistics as pivotal drivers of operational efficiency in the finished vehicle supply chain.
Because the market is extremely competitive and fragmented, players in the Finished Vehicles Logistics Market do not have a significant market share. Several firms are merging and acquiring to extend their geographical footprint and proprietary information. For instance, in October 2022, DFDS and Ekol Logistics, a major Turkish logistics firm, began discussions about acquiring Ekol Logistics' international road haulage operations. A combination of ferry and logistics services in the Mediterranean network would mimic DFDS' successful economic model in Northern Europe.
Some of the major players are MetroGistics LLC, Nippon Express Holdings Inc., Omsan Logistics, ARS Altmann, and CargoTel Inc.