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市場調査レポート
商品コード
1636083
インドの製造業-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)India Manufacturing - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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インドの製造業-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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インドの製造業市場規模は2025年に3,385億7,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは9.11%で、2030年には5,235億6,000万米ドルに達すると予測されます。
製造業はインドの高成長市場の一つとして浮上しています。政府は、インドを製造業のハブとして地図に載せ、経済に世界の認知を与えるため、「Make in India」プログラムを開始しました。例えば、Wistron Corp.は、インドのOptiemus Electronicsと協力してラップトップやスマートフォンなどの製品を製造し、「Make in India」イニシアティブと同国の電子機器製造を大幅に後押ししました。
政府は、市場成長のための健全な環境を促進するため、いくつかのイニシアチブをとっています。連邦予算では、政府はエレクトロニクスとITハードウェア製造の促進に240億3,000万インドルピー(3億1,500万米ドル)を割り当てた。半導体製造のPLIは7,600億インドルピー(97億1,000万米ドル)に設定され、インドをこの重要な部品の世界の主要生産国のひとつにすることを目指しています。
インドの製造業市場は、人口の増加を背景に急速な成長を遂げています。投資の増加と「Make in India」のような取り組みにより、同国は世界の製造拠点として位置づけられています。2023年度の製造業市場の年間生産成長率は4.7%です。
製造業の粗付加価値額は着実に増加しているが、サービス業に比べるとまだ遅れています。しかし、膨大な消費者基盤の可能性を背景に、Siemens、HTC、Toshiba Corporationといった世界的大企業がこの地域に製造施設を設立、または設立中です。また、Appleもインドで事業を開始し、中国からの生産の多角化を図っています。
零細・中小・中堅企業(MSMEs)は、インドが農業中心の経済から工業化経済へと移行する上で重要な役割を果たしています。インドのGDPに占めるMSMEの貢献度は近年安定しており、経済成長と雇用創出を推進するMSMEの重要性が浮き彫りになっています。
インドは世界最大のトラクター生産国、世界第2位のバス生産国、世界第3位の大型トラック生産国であり、世界の大型車市場において重要な地位を占めています。2022年度のインドの自動車生産台数は2,293万台で、堅調な内需と大きな輸出の可能性を示しています。
2023年11月の乗用車総販売台数は33万4,130台で、2022年11月と比較して3.7%の微増となりました。この急増は、11月の乗用車販売台数としては最高を記録しました。2023年度のインドの自動車輸出台数は476万1,487台となり、世界の自動車市場におけるインドの強い存在感がさらに示されました。
二輪車はインドで生産される主要な車種で、国内で販売される自動車の大半を占める。このカテゴリーには二輪車、スクーター、原付が含まれます。このセグメントの今後の成長軌道を牽引するのは電動スクーターと電動二輪車であり、多くの大手メーカーが電動車両の生産に乗り出しています。
例えば、2023年1月、インドの主要自動車企業であるMahindra and Mahindra Ltdは、マハラシュトラ州政府の電気自動車産業振興計画の下、電気自動車向けに1,000億インドルピー(12億2,674万米ドル)の投資承認を発表しました。
インドの製造業市場はセグメント化されており、世界企業とローカル企業が混在しています。市場に参入している大手企業には、Tata Motors Ltd、Mahindra &Mahindra Limited、Ashok Leyland、Hindustan Unilever Limited、Godrej Groupなどがあります。市場の主要企業は、より良い製品とサービスを顧客に提供するために、主要な開発戦略として製品の発売、提携、事業拡大、買収を採用しています。例えば、2022年12月、Tata Motorsの子会社であるTata Passenger Electric Mobilityは、サナンドにあるFord Indiaの車両製造工場を72億5,700万インドルピー(8,901万米ドル)で買収しました。この買収により、年産30万台、年間42万台まで拡大可能な最新鋭の製造能力が追加される見込みです。
The India Manufacturing Market size is estimated at USD 338.57 billion in 2025, and is expected to reach USD 523.56 billion by 2030, at a CAGR of 9.11% during the forecast period (2025-2030).
Manufacturing has emerged as one of India's high-growth markets. The government launched the 'Make in India' program to place the country on the map as a manufacturing hub and give global recognition to the economy. For instance, Wistron Corp. collaborated with India's Optiemus Electronics to manufacture products such as laptops and smartphones, significantly boosting the 'Make in India' initiative and electronics manufacturing in the country.
The government has taken several initiatives to promote a healthy environment for the growth of the market. In the Union Budget, the government allocated INR 2,403 crores (USD 315 million) to the promotion of electronics and IT hardware manufacturing. The PLI for semiconductor manufacturing was set at INR 760 billion (USD 9.71 billion) to make India one of the major global producers of this crucial component.
India's manufacturing market is experiencing rapid growth, driven by the expanding population. Increased investments and initiatives like 'Make in India' have positioned the country as a global manufacturing hub. In FY 2023, the manufacturing market saw an annual production growth rate of 4.7%.
Although the gross value added by the manufacturing sector has been steadily increasing, it still lags behind the services sector. However, with the potential of a vast consumer base, global giants like Siemens, HTC, and Toshiba have either established or are in the process of establishing manufacturing facilities in the region. Apple has also initiated operations in India, diversifying its production away from China.
Micro, small, and medium enterprises (MSMEs) play a crucial role in India's transition from an agriculture-based economy to an industrialized one. The contribution of MSMEs to India's GDP has remained stable in recent years, highlighting their importance in driving economic growth and job creation.
India holds a prominent position in the global heavy vehicles market, as it is the largest producer of tractors, the second-largest manufacturer of buses, and the third-largest producer of heavy trucks globally. In FY 2022, India's automobile production amounted to 22.93 million vehicles, indicating a robust domestic demand and significant export potential.
In November 2023, total passenger vehicle sales amounted to 334,130 units, marking a slight increase of 3.7% compared to November 2022. This surge represented the highest sales recorded for passenger vehicles in November. In FY 2023, India's automobile exports totaled 4,761,487 units, further demonstrating the country's strong presence in the global automotive market.
Two-wheelers are the dominant vehicle type manufactured in India, constituting the majority of automobiles sold domestically. This category includes motorcycles, scooters, and mopeds. The future growth trajectory of this sector is anticipated to be driven by electric scooters and motorcycles, with many major manufacturers venturing into electric vehicle production.
For instance, in January 2023, Mahindra and Mahindra Ltd, a leading automotive company in India, announced the approval of their investment of INR 10,000 crores (USD 1,226.74 million) for electric vehicles under the government of Maharashtra's industrial promotion scheme for electric vehicles.
The Indian manufacturing market is fragmented, with a mix of global and local players. Some of the major players present in the market include Tata Motors Ltd, Mahindra & Mahindra Limited, Ashok Leyland, Hindustan Unilever Limited, and Godrej Group. Major companies in the market adopt product launches, partnerships, business expansions, and acquisitions as key developmental strategies to offer better products and services to customers. For instance, in December 2022, Tata Passenger Electric Mobility, a subsidiary of Tata Motors, completed the acquisition of Ford India's vehicle manufacturing plant in Sanand for INR 725.7 crores (USD 89.01 million). This acquisition was expected to provide an additional state-of-the-art manufacturing capacity of 300,000 units per annum, scalable to 420,000 units per annum.