デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1635445

スペインのPOS端末-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Spain POS Terminals - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=152.96円
スペインのPOS端末-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

スペインのPOS端末市場は予測期間中にCAGR 7.23%を記録する見込み

Spain POS Terminals-Market-IMG1

主要ハイライト

  • 銀行振込は、スペイン市場における商品やサービスの一般的な決済方法です。銀行振込は直接的であるため、決済を保証し保護したいと考える企業にとって魅力的です。加えて、銀行振込は決済処理を迅速化し、一般的なデビットカードやクレジットカードを持たない人々を支援します。Trustlyは、オンラインバンキングを利用する際によく使われる決済方法です。さらに、BizumやTeleingresoのようなスペイン特有の送金アプリケーションも数多くあります。
  • スペイン市場では、銀行振込が典型的な決済方法です。銀行振込は直接的であるため、決済を保証し安全にしたい企業にとって魅力的です。また、決済処理が容易になり、一般的なデビットカードやクレジットカードを持たない人々にも役立ちます。インターネットバンキングを利用する際に人気のある決済方法はTrustlyです。また、TeleingresoやBizumのようなスペイン特有の送金プログラムも数多くあります。
  • 低額の現金取引がデビットカードに移行し続けているため、デビットカードはATMでの引き出しよりも頻繁に決済に使用されています。このため、デビットカードはカード決済の件数、金額ともに大幅に増加しました。銀行が専門市場向けにカードを供給し、提携小売店で割引を提供していることも、利用増加の一因となっています。
  • クレジットカードの利用も増えています。銀行がバンドル口座の包装にクレジットカードを組み込んだことが、利用拡大の大きな要因となっています。しかし、スペインではクレジットカードよりもチャージカードの方が広く使われています。2017~2021年にかけて、チャージカードの使用枚数は大きく伸びた。
  • 同国では、非接触型決済の利用を促進するため、非接触型決済の限度額が20ユーロ(24.46米ドル)から50ユーロ(61.14米ドル)に引き上げられました。さらに2021年9月、交通運輸省とレンフェは、Mastercardとサンタンデールの支援を受け、Cercanas駅にPOS端末を設置し、利用者がカードやモバイル端末を使って切符の非接触決済ができるようにすることを目的としたCronosプロジェクトの開始を発表しました。
  • その他の決済方法と比較して総所有コストが低いこと、非接触型とモバイルPOS端末の需要が急増していることが、市場の成長を後押しする主要要因となっています。しかし、mPOSでのデータ漏洩を引き起こす可能性のある機密データの使用によるセキュリティ上の懸念が、市場の成長を制限しています。
  • COVID-19の流行により、スペインではようやくカードや電子決済の利用が増え始めたが、誰もがこのシフトに満足しているわけではないです。スペインでは2020年に銀行の現金引き出しが33%減少しました。これとは対照的に、POS(販売時点情報管理)機の数は3年前から約50%急増しました。

スペインのPOS端末市場動向

小売セクターが大きなシェアを占める

  • スペイン政府は、小売業が現金を受け取ることを法律で義務付けた。小売業者は現金を受け入れることが法律で義務付けられています。2022年6月に成立した消費者保護法により、顧客は現金での決済を選択できるようになりました。現金での決済を拒否した小売店には、当局が罰則を科します。
  • 2021年9月、Plataforma Denariaは現金の恒久化の必要性に関する調査を依頼しました。スペイン人の70%以上が決済手段としての現金の必要性を支持し、77%が現金は公共の利益であると考えています。スペイン人の90%が、決済手段としての現金の必要性を擁護しています。
  • あらゆる企業向けのハードウェア、ソフトウェア、決済ソリューションに特化した企業であるSquareは、アーリー・アクセス・プログラムに続いてスペインでの営業を開始しました。レストランや接客業、専門サービス業、美容業、小売業、健康と福祉など、さまざまな業種の企業や自営業者が、2021年9月にベータテスター枠を限定して開始された同社のアーリー・アクセス・プログラムに登録しました。Pastelera Tallon、Valentine、Hop Hop Hurrahは、以前にSquareのサービスに先行アクセスしたスペインの企業の一部です。
  • 完全に統合されたWisePad 3カードリーダーに加え、Shopify Paymentsは2022年2月よりスペインの小売業経営者が利用できるようになりました。Shopify POSが簡単に接続できるようになった今、ユーザーはいつでもどこでも、最も一般的な決済方法のすべてを受け入れることができます。
  • スペイン国家統計局(INE)のデータによると、2022年5月のスペインの小売売上高は前年同月比1.4%増となり、前月4月の1.6%増の下方修正に続き、市場予想の1.3%増をわずかに上回った。非食品部門の売上高は、家庭用機器(2.9%減)と雑貨(1.3%減)の減少を、個人用機器購入(24.1%増)の増加が上回ったため、0.8%増加しました。一方、食料品は2%減少しました。小売売上高は、上方修正された前月の5.4%増の後、毎月横ばいとなりました。

キャッシュレス決済は大幅な市場成長が見込まれる

  • 今後数年間で、より多くの店舗が決済カードを受け入れ、消費者が非接触技術を採用する結果、カード決済が普及し、経済の現金依存度は低下すると予想されます。
  • 決済サービス会社Minsait Paymentsによると、スペインで行われる非接触型カード決済の総額は2021年に10%増加し、欧州で最も高い成長率を記録しました。
  • しかし、同調査によると、スペインは依然として現金取引を行う銀行利用者の割合が欧州で最も高い国(85%)であり、現金決済の割合は、バルやレストラン(36%)、公共輸送(31%)に比べ、中小企業(45%)との取引で高いことが判明しました。
  • スペイン銀行が発表した調査によると、スペイン人はCOVID-19が発生した際、主要決済方法として現金を避け、代わりにデビットカードを選びました。2020年、スペイン人の54.1%がデビットカードでの決済を選択したのに対し、現金での決済は359.7%でした。しかし、人口10万人以下のスペイン人コミュニティでは、現金の使用率が37.5%に上昇しました。
  • 2022年6月に発表されたEuropean Central Bank Payments Statistics Reportによると、2021年の電子マネー部門における信用取引額は約68億6,380万ユーロで、前年2020年と比較して18.96%の成長率を記録しました。2014~2021年までの電子マネー取引は記録されていないです。

スペインのPOS端末産業概要

スペインのPOS端末市場は、かなりの数の地域参入企業が存在し、競争は中程度です。各社は市場シェアと収益性を高めるために戦略的協業イニシアティブや買収を活用しています。

  • 2022年3月-産業のホスピタリティクラウドであるMewsは、ホテルとそのF&Bチーム向けの金融サービスを拡大するため、POSソフトウェアクリエイターのBizzonの買収を最近発表しました。Mews Paymentsの製品群にはBizzon POS製品群が含まれることになります。ホテル経営者とその従業員にとって、この買収はPMSとPOSの経験を簡素化するものです。Mewsは、レポーティングを統合し、来客プロファイルを一元化することで、顧客は両方の技術をポートフォリオに加えることで、来客に関してより良い判断を下すことができるようになると考えています。
  • 2021年8月-Avalon Informatica y Servicios Group(「Avalon」)は、Vela SoftwareとConstellation Software, Inc.の一部であるJuniper Groupに完全買収されました。マドリードに設立されたAvalonは、スペインとラテンアメリカ全域のガソリンスタンド、コンビニエンスストア、ガソリン流通施設向けに先進的POSとERPシステムを構築しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • スペインのPOS端末市場の市場規模・推定
  • 産業のバリューチェーン分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 無線ネットワークインフラの改善
    • クラウドPOSシステムによるデータの可視性の向上
    • サービスデリバリーの改善
  • 市場抑制要因
    • データセキュリティに対する懸念が経済成長を制限する可能性
    • レガシーシステムへの依存度の高さ
  • 市場機会
    • 現金以外の取引に対する消費者の関心の高まり
  • POS端末に関する主要規制と苦情基準
  • 2017~2027年のPOS端末台数市場予測
  • 2017~2027年のPOS端末1台当たりの決済件数市場予測
  • 2017~2027年のPOS端末当たりの決済額市場予測
  • 非接触型決済の利用拡大と産業への影響に関する解説
  • 主要事例の分析

第6章 市場セグメンテーション

  • 決済手段別
    • 接触型
    • 非接触型
  • タイプ別
    • 固定POSシステム
    • モバイル/ポータブルPOSシステム
  • エンドユーザー産業別
    • 小売
    • ホスピタリティ
    • 医療
    • その他

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Worldline
    • NEC Iberica SL
    • NCR Corporation
    • PayPal Zettle
    • VeriFone, Inc.
    • SumUp Limited
    • PAX Technology
    • Sharp Electronics
    • Asseco Group
  • 主要企業の市場シェア

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 91848

The Spain POS Terminals Market is expected to register a CAGR of 7.23% during the forecast period.

Spain POS Terminals - Market - IMG1

Key Highlights

  • Bank transfers are a common way to pay for goods and services in the Spanish market. Because bank transfers are direct, they appeal to businesses that wish to guarantee and safeguard their payments. Additionally, it expedites payment processing and aids people without common debit or credit cards. Trustly is a well-liked way to pay while using online banking. Additionally, there is a tonne of Spanish-specific money transfer applications like Bizum and Teleingreso.
  • In the Spanish market, bank transfers are a typical method of payment. Bank transfers are appealing to companies who want to guarantee and secure their payments because they are direct. It also facilitates payment processing and helps those who lack typical debit or credit cards. A popular method of payment while utilizing internet banking is Trustly. There is also a tonne of Spanish-specific money transfer programs like Teleingreso and Bizum.
  • Debit cards are being used for payments more frequently than ATM withdrawals as low-value cash transactions continue to move to them. Debit cards thus saw a large increase in both the number and value of card payments. Banks supplying cards for specialized markets and providing discounts at partner retailers are partially to blame for the increase in usage.
  • Credit cards are being used more often as well. Banks' inclusion of credit cards in packages of bundled accounts was a major factor in this expansion. Charge cards, however, are more widely used in Spain than credit cards. Between 2017 and 2021, there was a huge growth in the number of charge cards in use.
  • The country's contactless payment limit was raised from EUR 20 (USD 24.46) to EUR 50 to encourage the usage of contactless payments (USD 61.14). Additionally, in September 2021, the Ministry of Transport and Renfe, with assistance from Mastercard and Santander, announced the beginning of the Cronos project, which aims to install POS terminals in Cercanas train stations so that users can make contactless payments for tickets using cards and mobile devices.
  • The lower total cost of ownership in comparison to alternative payment methods, as well as a sharp increase in demand for contactless and mobile POS terminals, are the main factors propelling the market's growth. However, security concerns caused by the use of sensitive data that might result in data breaches on mPOS restrict the market growth.
  • The COVID-19 epidemic has compelled Spain to finally start utilizing cards and electronic payments more, but not everyone is pleased with the shift. In Spain, bank cash withdrawals decreased by 33% in 2020. In contrast, the number of point-of-sale (POS) machines has surged by approximately 50% since three years ago.

Spain POS Terminals Market Trends

Retail Sector to Hold a Significant Share

  • The Spain government imposed laws on retail finances to accept cash; failing to do so is now illegal in Spain. Retailers are now required by law to accept cash. Customers have the choice to pay with cash due to the passed Consumer Protection Law of June 2022. Authorities will penalize merchants that refuse to accept cash payments.
  • In September 2021, Plataforma Denaria commissioned a study on the necessity for cash's permanency. More than 70% of Spaniards support the necessity for cash as a form of payment, and 77 percent view it as a public benefit. 90 percent of Spaniards defend the need for cash as a payment method.
  • Square, a firm that specializes in hardware, software, and payment solutions for companies of all kinds, has begun operating in Spain following an Early Access Program. Companies and self-employed individuals from a variety of industries, including restaurants and hospitality, professional services, beauty, retail, as well as health and wellness, registered for the company's Early Access Program, which launched in September 2021 with a limited number of beta tester spots. Pastelera Tallon, Valentine, and Hop Hop Hurrah are a few of the businesses in Spain that have previously had access to Square's services in advance.
  • In addition to the fully integrated WisePad 3 card reader, Shopify Payments was made available to retail business owners in Spain from February 2022. Now that Shopify POS is easily connected, users may accept all of the most popular payment methods whenever and wherever they choose.
  • As per National Statistics Institute (INE) data, May 2022 saw a 1.4% year-over-year growth in retail sales in Spain, following a downwardly revised 1.6 percent increase in the previous month April 2022 and marginally exceeding market expectations of a 1.3 percent increase. Sales of non-food items increased by 0.8 percent as increases in personal equipment purchases (up 24.1%) more than offset decreases in sales of domestic equipment (down 2.9%) and miscellaneous goods (-1.3 %). In the meantime, food sales dropped by 2%. Retail sales were flat every month after increasing by an upwardly revised 5.4 percent the month before.

Cashless Payments are Expected to Register Significant Market Growth

  • Card payments are expected to become more prevalent and the economy's reliance on cash will decrease as a result of shops accepting more payment cards and consumers adopting contactless technologies in the upcoming years.
  • According to payment services firm Minsait Payments, the total amount of contactless card payments done in Spain rose by 10% in 2021, the highest growth rate recorded in Europe.
  • However, the study also discovered that Spain continues to be the European nation with the highest proportion of bank users who still conduct cash transactions (85%) and that the proportion of cash payments is higher for dealings with small and medium-sized businesses (45%) compared to those with bars and restaurants (36%), as well as with public transportation (31 percent ).
  • According to a survey released by the Bank of Spain, Spaniards dismissed cash as the primary method of payment during the COVID-19 outbreak and chose debit cards instead. Debit cards were the favoured method of payment for 54.1% of Spaniards in 2020, compared to cash for 359,7% of purchases. However, in Spanish communities with fewer than 100,000 residents, the use of cash increased to 37.5%.
  • As per European Central Bank Payments Statistics Report published on June 2022, the credits transfers in initiated electronics segment value around EUR 6.8638 billions in 2021, recorded a growth rate of 18.96% compared to previous year 2020. While there were no e-money transactions recorded from 2014 - 2021.

Spain POS Terminals Industry Overview

The Spain POS Terminals Market is moderately competitive, with a considerable number of regional players. The companies are leveraging strategic collaborative initiatives, and acquisitions to increase market share and profitability.

  • March 2022 - Mews, the industry hospitality cloud, recently announced the purchase of POS software creator Bizzon in order to broaden its financial services for hotels and their F&B teams. The Mews Payments product range will now include the Bizzon POS family of products. For hoteliers and their personnel, the purchase, according to the firm, would simplify the PMS and POS experience. Mews believes that by combining reporting and centralizing visitor profiles, its clients would be able to make better judgments regarding their guests as a result of having both technologies in their portfolio.
  • August 2021 - Avalon Informatica y Servicios Group ("Avalon") has been fully acquired by Juniper Group, a part of Vela Software and Constellation Software, Inc. Avalon, established in Madrid, creates advanced PoS and ERP systems for gas stations, convenience stores, and gasoline distribution facilities throughout Spain and Latin America.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Sizing and Estimates Of Spain POS Terminals Market
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.5 Assessment of COVID-19 Impact on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Improved Wireless Network Infrastructure
    • 5.1.2 Increased Data Visibility Due to Cloud POS systems
    • 5.1.3 Improved Service Delivery.
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Concerns Over Data Security might Restrict Economic Growth.
    • 5.2.2 High reliance on Legacy systems
  • 5.3 Market Opportunities
    • 5.3.1 Rising Consumer Interest in Non-cash Transactions
  • 5.4 Key Regulations and Complaince Standards of PoS Terminals
  • 5.5 Market Estimates of Number Of POS Terminal for the period of 2017-2027
  • 5.6 Market Estimates of Number Of Payments Per POS Terminal for the period of 2017-2027
  • 5.7 Market Estimates of Value Of Payments Per POS Terminal for the period of 2017-2027
  • 5.8 Commentary on the rising use of contactless payment and its impact on the industry
  • 5.9 Analysis of Major Case Studies

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Mode of Payment Acceptance
    • 6.1.1 Contact-based
    • 6.1.2 Contactless
  • 6.2 By Type
    • 6.2.1 Fixed Point-of-sale Systems
    • 6.2.2 Mobile/Portable Point-of-sale Systems
  • 6.3 By End-User Industry
    • 6.3.1 Retail
    • 6.3.2 Hospitality
    • 6.3.3 Healthcare
    • 6.3.4 Others

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Worldline
    • 7.1.2 NEC Iberica SL
    • 7.1.3 NCR Corporation
    • 7.1.4 PayPal Zettle
    • 7.1.5 VeriFone, Inc.
    • 7.1.6 SumUp Limited
    • 7.1.7 PAX Technology
    • 7.1.8 Sharp Electronics
    • 7.1.9 Asseco Group
  • 7.2 Market Share of Key Players

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET