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市場調査レポート
商品コード
1635402

ラテンアメリカのPOS端末:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Latin America POS Terminal - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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ラテンアメリカのPOS端末:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ラテンアメリカのPOS端末市場は予測期間中にCAGR 6.2%を記録する見込みです。

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主なハイライト

  • POS端末市場は、投資収益率の向上とアクセスの容易さにより、ここ数年で大きく成長しています。小売業、接客業、運輸業、銀行業など、さまざまな業種のビジネスの中心的な要素から取引を促進するPOSシステムは、長年にわたって大小さまざまな規模の企業で重要性を増しています。
  • 同市場で事業を展開する企業も、新製品の発売によりメキシコでのデジタル決済のサポートに注力しています。2020年10月、著名な決済テクノロジー企業であるエポス・ナウは、メキシコでのクラウドPOSシステムの発売を発表しました。このPOSソリューションは、メキシコの中小企業(SMB)に新たなデジタル収益の流れを開き、世界な顧客ベースに接続し、現在の情勢で急速に変化する消費者の習慣に対応する能力を提供します。
  • POS端末システムは、取引中心の端末/機器から、企業のCRMやその他の金融ソリューションと統合できるシステムへと進化しています。この進化により、エンドユーザーはビジネス・インテリジェンスを手に入れ、収益源や在庫をより適切に管理できるようになった。メンテナンスコストの削減、正確な取引、リアルタイムの在庫管理は、POSシステムの主な利点です。先進的なPOSシステムが提供する機能的な利点により、企業は従来の課金ソフトウェアをPOSシステムに置き換え、POSシステム市場の成長を確保しています。
  • 市場の主要促進要因の1つは、他の決済チャネルに比べて所有コストが低いことです。強化されたPOSシステムは、より高い耐久性と信頼性を提供し、所有コストの低減につながるため、従来のシステムと比較して、中小企業におけるPOSソリューションの需要を高めています。
  • 市場の成長に対する課題の1つは、重要情報の使用によるセキュリティ上の懸念です。POS端末はネットワークやインターネットに接続されているため、他の安全でない機械と同様に、アクセスしたり操作したりする攻撃に対して脆弱です。端末がネットワークの他の部分と通信する方法は、攻撃者がTrack2やPIN情報を含む暗号化されていないカードデータにアクセスできる可能性があることを意味し、ペイメントカードの盗用やクローン作成に必要なすべての情報を提供します。

ラテンアメリカのPOS端末市場動向

モバイル/ポータブルPOS端末が大きな市場シェアを獲得する見込み

  • mPOSは、Bluetooth経由でスマートフォンに接続する従来のPOSに代わるスマートなPOSです。モバイルPOSシステムにより、ユーザーは1カ所のPOSレジに縛られることなく、タブレット、スマートフォン、その他のハンドヘルドデバイスを介して支払いを受け付けることができます。取引には、クレジットカードのマグストライプリーダーによる支払いやワイヤレス取引が含まれます。携帯電話のデータ接続を利用して取引を処理します。
  • モバイルPOSシステムは、販売業やサービス業が顧客のいる場所で取引を行うことを可能にし、プロセス全体に柔軟性を加え、顧客体験を向上させることから、支持を集めています。
  • eコマースの成長と、実店舗とオンライン小売業の絡み合いも、端末の今後の成長に影響を与えると予想されます。実際、大手eコマース・プラットフォームが提供する代金引換のオプションにより、モバイルPOS端末の採用が急増しています。
  • mPOS端末は、特にアップルやアンドロイドのスマートフォンやタブレットのような市販の(COTS)端末を使用している場合、POS端末ほど堅牢なセキュリティプロトコルを備えていない可能性があるため、データ保護が最も重要です。
  • 予測期間の終わりに向けて、このセグメントは、非接触型の使いやすい支払い方法に対する需要の高まりに対応して、販売店が関連サービスを増やすにつれて、市場での存在感が増すと予想されます。mPOSソリューションはデスクトップ・コンピュータではなくタブレット向けに特別に設計されているため、より小型で携帯可能なデバイスの動向は市場の成長を増大させると思われます。

ブラジルが大きな市場シェアを獲得する見込み

  • デジタル決済の拡大がブラジル市場の成長を後押ししています。さまざまな金融サービス機関が地域企業と提携し、POS端末を使ったデジタル決済を加速させています。
  • さらに、2021年8月には、金融サービス・テクノロジー・ソリューションの著名な世界・プロバイダであるFiservが、Caixa Economia Federalの子会社であるCaixa Cartoesと独占契約を締結したことを発表し、ブラジル全土の企業がCaixaブランドのPOS端末を通じてアクワイアリング・サービスを利用できるようになった。
  • この提携の目的は、ラテンアメリカ地域でデジタル決済を推進することです。カイシャブランドのPOS端末では、デビットカードやクレジットカード、バウチャーによる支払いや、カードやQRコードによるプロキシミティ・ペイメント(Caixa Temアプリを使った支払いなど)を受け付けることができます。2021年7月にカイシャの端末を使った最初の取引が完了した後、この端末はブラジル全土の174のカイシャ支店で試験的に利用できるようになった。
  • さらに、フィサーブ社の2021年の調査によると、ブラジル国民が好んで利用する支払い方法は、クレジットカードとデビットカード(28%)、次いでPIX(22%)、デジタルウォレット(11%)、バーコードによる支払い(9%)、現金(6%)となっています。ブラジルでは、クレジットカードやデビットカードによる決済への依存度が高いため、市場に新たな機会が生まれています。
  • しかし、POS端末のリプレースに向けた取り組みも行われており、同地域におけるハードウェアベースのPOS端末の成長に影響を与えると予想されます。2021年3月、Software Defined Trust(SDT)の著名なプレーヤーであるMagiccube社は、ブラジルのアクセプタンス端末を完全にソフトウェアベースで置き換えるi-Acceptの提供を発表しました。

ラテンアメリカのPOS端末産業の概要

ラテンアメリカのPOS端末市場競争は中程度で、かなりの数の地域および世界プレーヤーが存在します。主要企業にはサムスン電子、Ingenico Group、Cisco Systems Inc.などが含まれます。

  • 2021年10月-決済インフラに特化したフィンテック企業Hashは、QED InvestorsとKaszekが共同で運営するシリーズC資金調達ラウンドで4,000万米ドルを調達しました。ハッシュは、銀行サービスの提供を希望する非金融B2B企業向けに、POS(販売時点情報管理)ソフトウェアやモバイルアプリケーションからダッシュボードや決済に至るまで、エンドツーエンドの決済インフラを提供。
  • 2021年8月-Caixa Economia Federalの一部門であるCaixa Cartesと、決済および金融サービステクノロジーのプロバイダーであるFiserv, Inc.との独占契約の結果、ブラジル全土の企業がCaixaブランドのPOS端末を通じて購買サービスを利用できるようになった。4,300のカイシャ支店すべてにカイシャブランドの端末が設置されています。企業はこの端末を利用して、デビットカード、クレジットカード、ギフトカードでの支払いや、Caixa Temアプリでの支払いなど、カードやQRコードでの近接型支払いを行うことができます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • バリューチェーン分析
  • COVID-19の市場評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 他の決済チャネルと比較した総所有コストの低さ
    • 非接触POS端末とモバイルPOS端末の需要の大幅な増加
  • 市場の抑制要因
    • 重要情報の利用によるセキュリティ上の懸念
  • 市場機会
    • キャッシュレス取引の増加
  • POS端末に関する主な規制と苦情基準
  • 非接触決済の利用増加と業界への影響に関する解説
  • 主要事例の分析

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 固定POSシステム
    • モバイル/ポータブルPOSシステム
  • 国別
    • メキシコ
    • ブラジル
    • アルゼンチン

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • PAX Technology
    • BBPOS
    • VeriFone System Inc.
    • DSpread
    • Castles
    • YourTransactor
    • Ingenico SA
    • SZZT
    • Spectra
    • WizarPOS

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 91659

The Latin America POS Terminal Market is expected to register a CAGR of 6.2% during the forecast period.

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Key Highlights

  • The POS terminal market has grown significantly over the past few years, owing to its ability to offer an increased return on investment and ease of access. POS systems that facilitate transactions from the central component of businesses across industries, like retail, hospitality, transportation, and banking, have gained importance in companies of small and big sizes, over the years.
  • Companies operating in the market are also focusing on supporting the digital payments in Mexico with the launch of new products. In October 2020, Epos Now, a prominent payment technology company, announced the launch of its cloud POS system in Mexico. The POS solution offers Mexican small and medium-sized businesses (SMBs) the ability to open new digital revenue streams, connect to a global customer base, and cater to rapidly shifting consumer habits in the current climate.
  • POS terminal systems have evolved from being transaction-oriented terminals/devices to systems that can integrate with the company's CRM and other financial solutions. This evolution has empowered the end-users with business intelligence to better manage their revenue streams and inventory. Lower maintenance costs, accurate transactions, and real-time inventory are key advantages of the POS systems. With the functional benefits that the advanced POS systems offer, companies have replaced their traditional billing software with POS systems, thus, securing the growth of the POS system market.
  • One of the major drivers of the market is the low cost of ownership compared to other payments channels. The enhanced POS systems provide higher durability and reliability, which leads to a lower cost of ownership, thus raising the demand for POS solutions in both medium and small-sized businesses compared to the traditional system.
  • One of the challenge to the market's growth is the security concerns due to the usage of critical information. POS terminals are connected to the network and the internet, making them vulnerable to attacks to gain access to and manipulate it like any other insecure machine. The way the terminal communicates with the rest of the network means attackers could access unencrypted card data, including Track2 and PIN information, providing all the necessary information required to steal and clone payment cards.

Latin America POS Terminal Market Trends

Mobile/Portable Point-of-Sale Terminals Expected to Witness Significant Market Share

  • An mPOS is a smarter alternative to the traditional POS which connects to smartphones via Bluetooth. A mobile point of sale system allows users to accept payments via tablets, smartphones, and other handheld devices without being tied to a POS register in a single location. The transactions can include credit card magstripe reader payments and wireless transactions. It utilizes a mobile phone's data connection to process transactions.
  • Mobile POS systems are gaining traction as they allow sales and service industries to conduct the transaction at the customer's location, adding flexibility to the whole process and improving customer experience.
  • The growth in e-commerce and the entangling of the brick-and-mortar and online retail practices are also expected to affect the future growth of the terminals. In fact, with the option of cash on delivery, provided by major e-commerce platforms, a sudden surge in the adoption of mobile POS terminal has been recognized.
  • Data protection is paramount as mPOS devices may not have security protocols as robust as their POS counterparts, especially if you're using commercial-off-the-shelf (COTS) devices such as Apple or Android smartphones and tablets.
  • Towards the end of the forecast period, the segment is expected to multiply in market presence as vends increase their relevant offerings in response to the increased demand for contactless ease-of-use payment methods. As mPOS solutions are specially designed for tablets instead of desktop computers, the trend of smaller and more portable devices will augment the growth of the market.

Brazil Expected to Witness Significant Market Share

  • The growth of digital payments is fueling the growth of the market in Brazil. Various financial services organizations are partnering with regional companies to accelerate digital payments using POS terminals.
  • Further, in August 2021, Fiserv, a prominent global provider of financial services technology solutions, announced that it has entered into an exclusive agreement with Caixa Cartoes a subsidiary of Caixa Economia Federal, which enables businesses throughout Brazil to have access to acquiring services through Caixa-branded point-of-sale (POS) terminals.
  • The aim of the partnership is to push digital payments in the Latin America region. The Caixa-branded terminals allow businesses to accept payments via debit or credit card or voucher and proximity payments via card or QR code, such as those made using the Caixa Tem app. Following the first transaction completed using a Caixa terminal in July 2021, the terminals were made available through a pilot at 174 Caixa branches throughout Brazil.
  • Furthermore, according to a 2021 study by Fiserv, Credit cards and Debit cards are preferred payment methods by the Brazilians (28%), followed by PIX (22%), digital wallets (11%), payments by barcode (9%), and cash (6%). The strong dependence on credit and debit cards for payments creates new opportunities for the market in Brazil.
  • However, there have been efforts to replace the POS terminals which is expected to affect the growth of the hardware-based POS terminals in the region. In March 2021, Magiccube, a prominent player in Software Defined Trust (SDT) announced the availability of i-Accept, a complete software-based replacement for acceptance terminals in Brazil.

Latin America POS Terminal Industry Overview

The Latin America POS Terminal Market is moderately competitive, with a considerable number of regional and global players. Key players include Samsung Electronics Co. Ltd, Ingenico Group, Cisco Systems Inc. among others

  • October 2021 - Hash, a fintech company focused on payment infrastructure raised USD 40 million in a Series C fundraising round that was jointly managed by QED Investors and Kaszek. Hash provides end-to-end payment infrastructure, ranging from point-of-sale (POS) software and mobile applications to dashboards and payments, for non-financial B2B enterprises wishing to offer banking services.
  • August 2021 - As a result of an exclusive agreement between Caixa Cartes, a division of Caixa Economia Federal, and Fiserv, Inc, a provider in payments and financial services technology, businesses across Brazil now have access to purchasing services through Caixa-branded point-of-sale (POS) terminals. All 4,300 Caixa branches have Caixa-branded terminals. Businesses can use the terminals to take payments made with debit, credit, or gift cards and proximity payments made with a card or QR code, such as those made with the Caixa Tem app.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitutes
  • 4.3 Value Chain Analysis
  • 4.4 Assesment of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Low Total Cost of Ownership Compared to Other Channels of Payments
    • 5.1.2 Significant Rise in the Demand for Contactless and Mobile POS Terminals
  • 5.2 Market Restrains
    • 5.2.1 Security Concerns due to the Usage of Critical Information
  • 5.3 Market Opportunities
    • 5.3.1 Increase in Number of Cashlesss Transactions
  • 5.4 Key Regulations and Complaince Standards of PoS Terminals
  • 5.5 Commentary on the rising use of contactless payment and its impact on the industry
  • 5.6 Analysis of Major Case Studies

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Fixed Point-of-sale Systems
    • 6.1.2 Mobile/Portable Point-of-sale Systems
  • 6.2 By Country
    • 6.2.1 Mexico
    • 6.2.2 Brazil
    • 6.2.3 Argentina

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 PAX Technology
    • 7.1.2 BBPOS
    • 7.1.3 VeriFone System Inc.
    • 7.1.4 DSpread
    • 7.1.5 Castles
    • 7.1.6 YourTransactor
    • 7.1.7 Ingenico SA
    • 7.1.8 SZZT
    • 7.1.9 Spectra
    • 7.1.10 WizarPOS

8 INVESTMNET ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET