デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1635398

アジア太平洋のPOS端末-市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

Asia Pacific POS Terminal - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=152.96円
アジア太平洋のPOS端末-市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

アジア太平洋のPOSターミナル市場は予測期間中にCAGR 8.4%を記録する見込み

Asia Pacific POS Terminal-Market-IMG1

主要ハイライト

  • 世界の金融詐欺の増加により、政府の規制機関はここ数年、決済取引の安全性を高めています。顧客が安全で信頼性の高いデジタル取引を求める中、安全な決済プロセスを使用する必要性が高まっています。そのため、これらの規制機関はPOS端末の導入にプラスの影響を与えています。世界のモビリティ動向の高まりに伴い、モバイルPOS端末が人気を集めています。キャッシュレス取引技術の出現により、POSは採用率の増加を目の当たりにしています。
  • アジア太平洋におけるeコマースの成長も、POS端末市場に新たな機会をもたらす要因となっています。Googleが2021年上半期に実施した調査によると、同地域では「月に数回」の定期的なオンラインショッピング利用者が、オフラインの利用者を42%対31%で上回り、「数ヶ月に1回」のオンラインショッピング利用者はオフラインの利用者を66%上回っています。また、この調査によると、この地域は5倍もの飛躍を遂げ、すでに2025年の予測を達成しています(n=1万3,000)。
  • カード詐欺は、迅速で簡単な決済に対する顧客の要求の高まりによって、大きく進化しています。コロナウイルスの大流行も、カード不正行為の爆発的な増加に拍車をかけています。ポイント・オブ・セールスの不正行為は、加盟店がPOSデータの保護にポイント・ツー・ポイント暗号化(P2PE)ソリューションを活用していないことが主要原因となっています。いくつかの加盟店は、POSトランザクションのトランスミッション・レベルの暗号化に依存しており、POS端末からペイメントプロセッサへの移動中にカード・データが暗号化されます。カード・データが暗号化されていないため、セキュリティ上の懸念が生じ、取引にリスク要因が加わっています。
  • さまざまな企業が、社会的距離の要求や現金を使いたくないという消費者の嗜好に応え、顧客にタッチフリーの代替手段を提供するために非接触型決済オプションを導入しています。顧客はこのような支払方法の使用に慣れてきており、より多くの企業がこのような支払方法を提供することを期待しています。
  • 2021年3月、インド国家決済公社(NPCI)はSBIペイメントと提携し、インドの加盟店向けにRuPay SoftPoSsolutionを発表しました。このソリューションは、NFC対応のスマートフォンを小売店のPoS端末に変えるものです。このソリューションにより、加盟店はスマートフォンのシンプルなタップ・アンド・ペイの仕組みを通じて、最大5,000インドルピーまでの非接触決済を受け入れることができます。政府のこうした取り組みも、非接触決済の成長を後押ししています。
  • また、2021年8月、BharatPeはAxis Bankと戦略的提携を結び、アクシス銀行はBharatPeの販売時点情報管理(POS)事業BharatSwipeのアクワイアリングバンクとして機能することになりました。この提携により、BharatPeはAxis Bankが提供する先進的技術プラットフォームを活用することで、加盟店の体験を向上させることができます。

アジア太平洋 POSターミナル市場動向

医療セグメントが市場成長に大きく貢献

  • 医療産業はPOS端末の採用が目立っています。同セグメントは、政府の取り組みやベンダーの活動など、いくつかの要因によって成長が見込まれています。医療産業におけるPOS端末の重要な促進要因の1つは、患者情報の保護に対する需要です。厚生労働省によると、2021年1月現在、日本の医療事業者によって設立された病院の総数は5,686施設です。このような膨大な数の病院が、決済手段の研究市場を牽引すると考えられます。
  • 世界各地で医療セグメントのデジタル化が急速に進む中、パンデミック関連情報の処理、決済処理、患者情報の管理などを行う最新のPOS端末のニーズも高まっています。さらに、この地域には医療施設が多く存在することも、市場の成長を後押ししています。日本の厚生労働省によると、2021年には日本国内に医療法人が存在します。
  • さらに、COVID-19の大流行が引き金となり、病院でのキャッシュレス決済の受け入れ需要が高まり、医療産業におけるPOS端末の需要を刺激しています。2021年9月、Mswipeはインド全土のMSMEによるデジタル決済の受け入れを促進するため、67万5,000のPOSと110万のQR加盟店すべてに対してe-RUPIの本稼働を開始しました。Mswipeは、病院や医療施設が受益者からデジタルバウチャーを受け取れるようにすることで、COVID-19に対するワクチン接種を促進しています。
  • また、Commercial Bank of Ceylonは2021年7月、コロンボのDurdansHospitalにオールインワンのAndroid搭載POS端末を配備し、顧客が便利で安全なタップ・アンド・ゴーやスキャン・アンド・ペイの決済を行えるようにしました。これらの新しい端末により、DurdansHospitalは、LANKAQRの下でQRベースのウォレット決済と安全な近距離無線通信(NFC)技術を1台の端末で採用することができ、非接触決済オプションを通じてタッチポイントを最小限に抑えるという点で、顧客に安全性を提供することができます。
  • さらに、病院全体の患者数の増加に伴い、病院給食管理会社は、客室内での食事オプションがあるという評判を克服するために取り組んでいます。この地域では、病院における質の高いフードサービスが健康と治癒のプロセスに不可欠であることに光が当たり続けているため、病院POSの近代化が前面に出てきています。

キャッシュレス決済が市場成長を牽引

  • アジア太平洋は技術導入の最前線にある地域であり、POS端末市場の成長にも影響を与えています。また、各国におけるキャッシュレス決済の普及も、市場に新たな機会を生み出す要因となっています。
  • Worldpayによると、2021年の決済の約40%で、アジア太平洋のPOS決済手段ではデジタルウォレットまたはモバイルウォレットが最大のシェアを占めています。一方、2021年におけるアジア太平洋の店頭取引の16%は現金決済でした。
  • 2022年2月に発表されたSouth China Morning Postの報道によると、中国の小規模な民間銀行2行が先月、紙幣と硬貨に関するサービスを終了すると発表したことで、中国は完全なキャッシュレス経済に2歩近づいた。北京を拠点とする中関村銀行は2022年4月に店頭での入出金やATMでの現金サービスを含む現金サービスを終了し、NewUpBank of Liaoningは2022年3月に現金サービスを終了します。
  • さらに、この地域の政府機関は、デジタル決済ソリューションの強化に率先して取り組んでいます。さらに、Worldpayによると、アジア太平洋では、2021年のPOS決済のうち、デジタルウォレットやモバイルウォレットが占める割合が最も大きく、取引の40%を超えています。一方、2021年のアジア太平洋では、POS決済の16%が現金で行われています。
  • COVID-19の蔓延により、政府は移動規制令(MCO)を導入し、マレーシアのキャッシュレス化を加速させました。例えば、GrabPayMalaysiaのキャッシュレス取引は約1.7倍に増加しました。マレーシアのトップ銀行であるMaybankは、同社の電子財布MAEに通常の2倍のユーザーを登録しています。

アジア太平洋のPOS端末産業概要

アジア太平洋のPOS端末市場は、数社の大手企業が存在し、適度に統合されています。各社は市場シェアを拡大するため、戦略的提携や製品開拓に継続的に投資しています。最近の市場開拓の動向をいくつか発表します。

  • 2022年3月-WorldlineブランドのIngenicoとインドで最も急成長しているFintech企業の1つであるBharatPeは最近、POSデバイスの利用を加速するための5年間の戦略的合意を発表しました。協業の一環として、インジェニコは今後12ヶ月間にわたり、インドのBharatPeの加盟店ネットワークに10万台のAxiumシリーズのAndroidスマートPOSとPPaaS(IngenicoのPPaaS(Payments Platform-as-a-Service))を展開します。Axium DX8,000 Androidベースの端末とPPaaSは、デリーに拠点を置くユニコーン企業であるBharatPeに、急速に拡大し変化する市場の需要に対応するための技術スタックを記載しています。
  • 2022年3月-新しいホログラフィックPOSシステムが現在、日本各地のセブン-イレブン店舗でテストされています。この装置は、セルフレジ端末から投影されるホログラフィック・スクリーンを通じて、消費者が非接触決済を行うことを可能にします。Toshiba Corpが開発したDigi POSシステムは、タッチスクリーンインターフェースが顧客の目の前に吊り下げられているかのような印象を与えます。Neonodeのタッチセンサモジュールのおかげで、ホログラフィックディスプレイに映し出される仮想タッチスクリーングラフィックとインタラクションすることができます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • 産業バリューチェーン分析
  • COVID-19の市場評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 小規模小売店やクイックサービスレストランでの端末採用の増加
    • モバイルPOS端末と無線通信技術に対する需要の増加
  • 市場抑制要因
    • データセキュリティの懸念、インターネット接続の問題、技術的障害
  • 市場機会
    • キャッシュレス取引の増加
  • POS端末に関する主要規制と苦情基準
  • 主要事例の分析

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 固定POSシステム
    • モバイル/ポータブルPOSシステム
  • エンドユーザー産業別
    • 小売
    • ホスピタリティ
    • 医療
    • その他
  • 国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • 台湾
    • シンガポール
    • その他のアジア太平洋

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Fujian Newland Payment Technology Co., Ltd.(Newland Technology Group)
    • Shenzhen Xinguodu Technology Co., Ltd.
    • Shenzhen Itron Electronics Co., Ltd.
    • Beijing Shenzhou Anfu Technology Co. Ltd
    • Ingenico Group(WorldLine)
    • Fujian Centerm Information CO.,Ltd.
    • PAX Technology Limited
    • Fujian Morefun Electronic Tech. Co. Ltd.
    • Wuhan Tianyu Information Industry Co., Ltd.
    • VeriFone, Inc.
    • BBPOS Limited

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 91651

The Asia Pacific POS Terminal Market is expected to register a CAGR of 8.4% during the forecast period.

Asia Pacific POS Terminal - Market - IMG1

Key Highlights

  • The rising financial frauds worldwide have influenced the government regulatory bodies to secure payment transactions over the past few years. With customers demanding safe and reliable digital transactions, the need for using secure payment processes has increased. Therefore, these regulatory bodies have positively impacted the adoption of POS terminals. With the increasing mobility trends worldwide, mobile POS terminals are gaining traction. With the advent of cashless transactional technologies, POS has witnessed an increase in adoption rates.
  • The growth in e-commerce in the Asia Pacific region is also a factor that presents new opportunities for the POS terminals market. According to a study by Google conducted in the first half of 2021, in the region, regular 'a few times a month' online shoppers are now outpacing their offline counterparts by 42% vs. 31%, and those who shop online 'once every few months' leapfrog offline shoppers by 66%. Also, according to the study, the region has leapfrogged as much as five times, already meeting projections for 2025 (n=13,000).
  • Card fraud is evolving heavily, driven by increased customer demands for fast and easy payments. The coronavirus pandemic is also fueling explosive growth in card fraud activity. Point-of-Sale fraud is largely caused by merchants failing to leverage point-to-point encryption (P2PE) solutions to safeguard POS data. Several merchants depend on transmission-level encryption for POS transactions, where card data is encrypted while moving from the POS terminal to the payment processor. The lack of encryption of the card data drives security concerns and adds a risk factor in transactions.
  • Various businesses have deployed contactless payment options to offer customers touch-free alternatives in response to social distancing requirements and consumer preference for not using cash. As customers are becoming more used to using these payment options, they expect more firms to provide them with these options.
  • In March 2021, the National Payments Corporation of India (NPCI) partnered with SBI Payments to launch a RuPay SoftPoSsolution for Indian merchants. The solution turns NFC-enabled smartphones into PoSterminals for retailers. With the solution, merchants can accept contactless payments of up to INR 5000 through simple tap and pay mechanisms on smartphones. Such efforts by the government are also pushing the growth of contactless payment.
  • Also, in August 2021, BharatPe formed a strategic partnership with Axis Bank, under which the private lender will act as the acquiring bank for BharatPe's point of sale (PoS) business BharatSwipe. This partnership will help BharatPe enhance the merchant experience by leveraging the advanced technology platform Axis Bank offers.

APAC POS Terminal Market Trends

Healthcare Segment will Significantly Contribute to the Growth of Market

  • The healthcare industry is a prominent adopter of POS terminals. The segment is expected to grow due to several factors, such as government initiatives and vendor activities. The demand for securing information of patients is one of the significant drivers of POS terminals in the healthcare industry. According to MHLW (Japan), the overall number of hospitals established by medical businesses in Japan as of January 2021 was 5,686 facilities. Such a huge number of hospitals will drive the studied market for payment methods.
  • With the rapid digitization of the healthcare sector in different parts of the world, the need for modern POS terminals is also increasing to process pandemic-related information, payment processes, and manage patient information. Furthermore, the region's large presence of healthcare facilities has aided the market's growth. According to the Ministry of Health, Labour, and Welfare of Japan, there were medical corporations in Japan in 2021.
  • Furthermore, the Covid-19 pandemic has triggered the demand for acceptance of cashless payments at the hospitals, stimulating the demand for POS terminals in the healthcare industry. In September 2021, Mswipe went live with e-RUPI for all its 675 thousand POS and 1.1 million QR merchants to boost digital payment acceptance by MSMEs across India. Mswipehas powered hospitals and healthcare facilities to accept digital vouchers from beneficiaries, thereby increasing the vaccination drive against COVID-19.
  • Also, in July 2021, the Commercial Bank of Ceylon deployed all-in-one, Android-powered Point-of-Sale terminals to DurdansHospital in Colombo to enable customers to make convenient and secure tap-and-go and scan-and-pay payments. With these new devices, DurdansHospital can adopt QR-based wallet payments under LANKAQR and secure Near Field Communication (NFC) technology at its premises in a single device to offer safety to its customers in terms of minimizing touch points through contactless-payment options.
  • Furthermore, with the rise in the number of patients across the hospitals, hospital food service management companies are working to overcome their reputation of having in-room dining options. Modernization of hospital POS has come to the forefront in the region, as the light continues to shed on quality food service in hospitals as essential to the health and healing process.

Cashless Payment is Driving the Market Growth

  • Asia Pacific is a region that is at the forefront of technology adoption, which is influencing the growth of the market for POS terminals as well. The prominence of cashless payments in different countries is also a factor that is creating new opportunities for the market.
  • According to Worldpay, with almost 40% of payments in 2021, digital or mobile wallets held the biggest share of point-of-sale payment methods in the Asia-Pacific region. In contrast, 16% of point-of-sale transactions in the Asia-Pacific area in 2021 used cash payments.
  • According to the South China Morning Post report published in February 2022, China has taken two steps closer to a fully cashless economy after two small private Chinese banks announced last month that they would end services related to banknotes and coins. Beijing-based ZhongguancunBank will end cash services, including over-the-counter deposits and withdrawals and cash services on ATMs, in April 2022, while NewUpBank of Liaoning will end its cash services in March 2022.
  • Further, government bodies in the region are taking the initiative to enhance the digital payment solution. Moreover, according to Worldpay, In Asia-Pacific, digital or mobile wallets accounted for the biggest percentage of point-of-sale payment methods in 2021, with over 40% of transactions. Comparatively, in the Asia-Pacific area in 2021, 16% of point-of-sale payments were made in cash.
  • Due to the spread of the COVID-19 pandemic, the government introduced the Movement Control order (MCO), accelerating Malaysia's cashless push. For instance, GrabPayMalaysia's cashless transactions have grown by about 1.7 times. Maybank, the top Malaysian bank, has registered twice as many users as usual for its MAE e-wallet.

APAC POS Terminal Industry Overview

The Asia Pacific POS terminal market is moderately consolidated, with the presence of a few major companies. The companies continuously invest in strategic partnerships and product developments to gain more market share. Some of the recent developments in the market are:

  • March 2022 - Ingenico, a Worldline brand, and BharatPe, one of India's fastest-growing Fintech businesses, recently announced a five-year strategic agreement to accelerate the use of POS devices. As part of the collaboration, Ingenico will roll out 100,000 of its Axium line of Android Smart POS and PPaaS (Ingenico's Payments Platform as a Service) to the merchant network of BharatPe in India over the course of the following 12 months. Axium DX8000 Android-based terminals and PPaaS give BharatPe, the unicorn company based in Delhi, a technology stack that is intended to meet the demands of a quickly expanding and changing market.
  • March 2022 - A new holographic point-of-sale system is currently being tested in 7-Eleven stores around Japan. This device enables consumers to make contactless payments via a holographic screen that is projected from the self-checkout terminal. The Digi POS system, created by Toshiba, gives the impression that a touchscreen interface is suspended in front of a customer. The virtual touchscreen graphics that are shown on the holographic displays can be interacted with thanks to Neonode's Touch Sensor Modules.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitutes
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assesment of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Adoption of Terminals by Small-size retailers and Quick service restaurants
    • 5.1.2 Increasing Demand for Mobile POS Terminals and Wireless Communication Technology
  • 5.2 Market Restrains
    • 5.2.1 Data Security Concerns, Internet Connectivity Issues and Technical Hindrage
  • 5.3 Market Opportunities
    • 5.3.1 Increase in Number of Cashlesss Transactions
  • 5.4 Key Regulations and Complaince Standards of PoS Terminals
  • 5.5 Analysis of Major Case Studies

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Fixed Point-of-sale Systems
    • 6.1.2 Mobile/Portable Point-of-sale Systems
  • 6.2 By End-user Industries
    • 6.2.1 Retail
    • 6.2.2 Hospitality
    • 6.2.3 Healthcare
    • 6.2.4 Others
  • 6.3 By Country
    • 6.3.1 China
    • 6.3.2 India
    • 6.3.3 Japan
    • 6.3.4 South Korea
    • 6.3.5 Taiwan
    • 6.3.6 Singapore
    • 6.3.7 Rest of Asia Pacific

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Fujian Newland Payment Technology Co., Ltd. (Newland Technology Group)
    • 7.1.2 Shenzhen Xinguodu Technology Co., Ltd.
    • 7.1.3 Shenzhen Itron Electronics Co., Ltd.
    • 7.1.4 Beijing Shenzhou Anfu Technology Co. Ltd
    • 7.1.5 Ingenico Group(WorldLine)
    • 7.1.6 Fujian Centerm Information CO.,Ltd.
    • 7.1.7 PAX Technology Limited
    • 7.1.8 Fujian Morefun Electronic Tech. Co. Ltd.
    • 7.1.9 Wuhan Tianyu Information Industry Co., Ltd.
    • 7.1.10 VeriFone, Inc.
    • 7.1.11 BBPOS Limited

8 INVESTMNET ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET