デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1635389

フランスのPOSターミナル市場:シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

France POS Terminal - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.82円
フランスのPOSターミナル市場:シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

フランスのPOSターミナル市場は予測期間中にCAGR 13.8%を記録する見込み

France POS Terminal-Market-IMG1

主要ハイライト

  • クレジットカードやデビットカードが決済に使われると、従来のPOS端末は磁気ストリップを読み取り、加盟店に送金するのに十分な金額があるかどうかを確認し、送金を行っています。販売取引は文書化され、レシートが印刷、電子メール、またはテキストで消費者に送信されます。
  • 現在の動向は、従来のプロプライエタリなハードウェアではなく、タブレットやモバイルデバイスにインストールされるソフトウェアベースのPOSシステムです。POS端末メーカー各社は、ポータブルPOS機器やモバイルPOS機器の各バージョンを発売し、競合に先んじようとしています。
  • 現在、加盟店はニーズに応じてさまざまなPOS端末を選べるようになっています。ソフトPOSを使えば、企業は簡単なソフトウェアをインストールするだけで、既存の携帯電話を簡単にPOS端末に変えることができます。
  • POS端末は一般的な小売店やレストランで目にすることができ、消費者が商品や食事の代金を支払うために待たされることを好まないことをオーナーは理解しています。価格、機能、使いやすさのすべてがPOSシステム購入者にとって不可欠な考慮事項です。システムのセキュリティは、相互接続が進む今日の世界では必要不可欠です。一部の有名なデータ漏洩は、古いオペレーティングシステムを搭載したPOS端末を使用して起こっています。これはPOS端末市場にとって課題となり得る。
  • COVID-19の大流行により非接触型決済の需要が高まり、非接触型チップカードやデジタルインターフェースカードによる決済を受けることができるNFC、RFID、その他の技術を搭載したPOS端末の設置が必要となりました。

フランスのPOS端末市場動向

NFC対応スマートフォンとスマートカードによる決済の増加

  • NFCは、スマートフォン、ラップトップ、タブレット、その他のデバイスが近くでデータを共有できるようにするワイヤレスデータ転送方法です。NFC技術は、Apple PayやAndroidペイなどのモバイルウォレットや非接触型カードを使った非接触決済を可能にします。NFC対応のスマートフォンやクレジットカード、デビットカードがPOS端末にタップされると、決済情報が交換されます。これにより、取引の効率が向上
  • スーパーマーケット、専門店、ハイパーマーケットの増加により、NFC POS端末の需要が高まっています。フランスはNFC POS端末市場で最も高い収益シェアに貢献している主要国の一つです。NFC POS端末のニーズを刺激するいくつかの要因には、フランス国民の間で決済にNFC互換スマートフォンを選好する傾向が強まっていることが含まれます。
  • セキュリティ上の脅威があるため、市場向けに作成されたハードウェアの更新は、よりスムーズなトランザクションの促進が中心となっています。しかし、疫病の流行による強制的な分離は、明確な認証機能を備えた非接触型決済の開発を加速させています。
  • カメラや指紋センサが搭載されたことで、より大きな形態を余儀なくされています。しかし、これはマイクロエレクトロニクスの追求において、メーカーの小型化を可能にする産業の革新によって相殺されています。フランスの一部の企業は、非接触型も提供しており、顔認証に代わるものとして、通常のクレジットカード取引や非接触型顔認証生体認証を受け入れるように構築されていました。NFC、RFID、チップ、磁気ストライプカード取引も可能です。
  • Worldpayが実施した調査によると、2019~2024年にかけてPOS取引額の約16.03%が増加しています。2020年、フランスでの決済はCOVID-19の大流行の影響を受けました。店舗は(一時的に)閉鎖され、POS取引額の減少につながりました。

POSターミナル市場の成長を牽引する小売セクター

  • 大幅な割引やその他のサービスにより、各地域で小売店の数が増加し、顧客を引き付けているが、顧客維持が市場で継続するための重要な難題となっています。このような競争により、企業は価格面で競争し、新技術への投資と収入創出のバランスを取るためにビジネスモデルを再考する必要性が生じています。
  • 売上レポート、在庫、財務管理、顧客分析機能など、POS端末が提供する機能は、加盟店が顧客維持の課題に対処するのに役立ちます。その結果、顧客維持の需要と市場競争の激化がPOS端末の台頭を後押ししています。
  • デジタルソリューションが拡大する産業の利点を生かし、いくつかの小売業者は店頭のハイテク改善に投資し、マルチチャネルサービスを拡大しています。
  • 2024年のオリンピック開催が見込まれ、「メゾン・フランス」の国際的な名声は、フランス市場での地位を強化しようとする多国籍企業にとって、新たなアピールポイントとなっています。大手高級品商の興奮は、主要高級品グループの世界の売上高の大幅な伸びに支えられており、国際ランキングではフランスが上位を占めています。
  • フランス銀行(Banque de France)によると、2022年4月の小売業売上高は、季節要因と営業日の取り込みを調整した結果、2022年3月と比較して0.8%減少しました。食品売上高は1.9%増加したが、製造品売上高は3.0%減少しました。新車販売台数が6.9%、家具販売台数が7.5%それぞれ減少したことが影響しました。過去3ヵ月間(2022年1月~3月)の製造品販売額は3.7%増加したが、これは4月に6.5%減少した民生用電子機器製品が牽引したもので、3ヵ月間では6.5%増加しました。
  • eコマース・通信販売連盟(FEVAD)の調査によると、2021年のフランスにおける小売売上高全体に占めるeコマースの割合は約14.1%でした。前年比13.4%の増加です。さらに、2021年のフランスのeコマース売上高は約1,290億ユーロに達しました。

フランスのPOS端末産業概要

フランスのPOS端末市場は、地域参入企業が相当数存在し、競争は中程度です。各社は市場シェアと収益性を高めるため、戦略的協業イニシアティブ、買収、製品投入を活用しています。

  • 2022年4月-PayPalはフランスでZettle Terminalを発売しました。これはオールインワンのPOS(販売時点情報管理)ソリューションで、小規模事業者向けに店舗内の機動性を高めています。Zettle Terminalは、販売者の好みに合わせてカスタマイズすることができ、販売者はバーコードスキャナが統合された端末を選択することで、販売や日常業務をスピードアップすることができます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • フランスのPOS端末市場の市場規模・推定
  • 産業のバリューチェーン分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • NFC対応スマートフォンとスマートカードによる決済の増加
    • NFC POSソリューションを大幅に採用する小売セクター
    • 非接触型とモバイルPOS端末に対する需要の大幅な増加
  • 市場課題
    • トランザクションの上限に関する問題設置コスト
    • 機密情報の利用によるセキュリティ上の懸念
  • 市場機会
    • 非接触決済の普及拡大

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 固定POSシステム
    • モバイル/ポータブルPOSシステム
  • エンドユーザー産業別
    • 小売
    • ホスピタリティ
    • 医療
    • その他

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Ingenico Group(Worldline)
    • PayXpert LTD
    • Zettle(PayPal)
    • SumUp Limited
    • PAX Technology
    • myPOS World Ltd
    • NEC Corporation
    • AURES Group
    • Smile&Pay
    • dejamobile
    • Innovorder SAS

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 91638

The France POS Terminal Market is expected to register a CAGR of 13.8% during the forecast period.

France POS Terminal - Market - IMG1

Key Highlights

  • When a credit or debit card is used to pay for anything, a conventional point-of-sale (POS) terminal reads the magnetic strip, sees if there is enough money to send to the merchant, and then makes the transfer. The sale transaction is documented, and a receipt is printed, emailed, or texted to the consumer.
  • The current trend is toward software-based POS systems installed onto a tablet or mobile device rather than traditional proprietary hardware. POS terminal manufacturers are launching their versions of portable and mobile POS equipment to stay ahead of the competition.
  • Merchants now have a variety of PoS terminals to choose from, depending on their needs. With soft POS, businesses can easily transform their existing cellphones into POS terminals by installing simple software, eliminating the need for extra hardware installation, or employing personnel trained to administer this software which drives the market growth.
  • POS devices can be seen in popular retail stores and restaurants where owners understand consumers do not prefer waiting to pay for a product or meal. Price, function, and user-friendliness are all essential considerations for POS system purchasers. The security of the systems is necessary in today's increasingly interconnected world. Some high-profile data breaches have happened using POS terminals with out-of-date operating systems. This can be a challenge for the POS terminal market.
  • The COVID-19 pandemic increased demand for contactless payments, necessitating the installation of POS terminals equipped with NFC, RFID, and other technologies capable of receiving payments via contactless chip cards or digital interface cards.

France POS Terminal Market Trends

Increased Payments from NFC-Compatible Smartphones and Smart Cards

  • NFC is a wireless data transfer method that allows smartphones, laptops, tablets, and other devices to share data nearby. NFC technology enables contactless payments using mobile wallets such as Apple Pay and Android Pay, as well as contactless cards. When an NFC-enabled smartphone or a credit or debit card is tapped against a POS terminal, then payment credentials are exchanged. This increases transaction efficiency.
  • The increasing number of supermarkets, specialty stores, and hypermarkets are driving increased demand for NFC POS terminals. France is one of the major countries contributing the highest revenue share in the NFC POS terminal market. Some factors stimulating the need for NFC POS terminals include an increasing preference for NFC-compatible smartphones for payment among the France population.
  • Because of security threats, updated hardware created for the market is centered on facilitating smoother transactions. However, the forced separation caused by the epidemic has accelerated the development of contactless payments with distinct authentication capabilities.
  • The inclusion of cameras and fingerprint sensors forces bigger form shapes. However, this is offset by industry innovations that allow manufacturers to go smaller in pursuing micro-electronics. Some companies in France were also offering Contactless and built to accept regular credit card transactions and contactless facial biometrics as alternatives to facial verification; NFC, RFID, chip, and magnetic stripe card transactions are also enabled.
  • According to a survey conducted by Worldpay, approximately 16.03% of the value of Point of Sale transactions has increased from 2019 to 2024. In 2020, payments in France had influenced by the COVID-19 pandemic. The stores were (temporarily) closed, leading to a decline in the value of POS transactions.

Retail Sector driving the growth of POS Terminal Market

  • Due to substantial discounts and other services, a rising number of retail establishments throughout regions attract clients; however, customer retention becomes the key difficulty for them to continue in the market. This rivalry raises the need for businesses to rethink their business models to compete on pricing and strike a balance between investing in new technology and generating income.
  • The features provided by POS terminals, such as sales reporting, inventory, financial management, and customer analytics features, help merchants address client retention challenges. As a result, the demand for client retention and increased competitiveness in the market drive the rise of POS terminals.
  • Taking advantage of the industry's expanding spectrum of digital solutions, several retailers have invested in high-tech improvements for their storefronts and expanded their multichannel offerings.
  • The prospect of the 2024 Olympic Games and the international reputation of "Maison France" is a new point of appeal for multinational firms trying to strengthen their position in the French market. The excitement of the leading luxury merchants is supported by significant growth in the global turnover of the major luxury groups, with a strong French representation in the international rankings.
  • According to the Banque de France, Adjusted for seasonal and working day take-ups, retail trade turnover was down 0.8 percent in April 2022 compared to March 2022. Food sales climbed by 1.9 percent, while manufactured goods sales decreased by 3.0 percent, influenced by a drop in new car sales and furniture sales, which fell by 6.9 percent and 7.5 percent, respectively. Over the previous three months (Jan2022-March2022), manufactured goods sales increased by 3.7 percent, led by consumer electronics, which dropped by 6.5 percent in April but increased by 6.5 percent over the three months.
  • According to a survey by the Federation of E-Commerce and Distance Selling (FEVAD), E-commerce accounted for approximately 14.1 percent of all retail sales in France in 2021. There is an increment of 13.4 percent from the previous year. Moreover, in 2021, e-commerce sales in France amounted to about 129 billion euros.

France POS Terminal Industry Overview

The France POS Terminal Market is moderately competitive, with a considerable number of regional players. The companies leverage strategic collaborative initiatives, acquisitions, and product launches to increase market share and profitability.

  • April 2022- PayPal launched Zettle Terminal in France, an all-in-one point-of-sale (POS) solution that offers increased in-store mobility for small businesses. Zettle Terminal can be customized to fit merchants' preferences - sellers can choose a terminal with an integrated barcode scanner to speed up sales and daily tasks.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Sizing and Estimates of France POS Terminals Market
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.5 Assessment of COVID-19 Impact on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increased Payments from NFC-Compatible Smartphones and Smart Cards
    • 5.1.2 Retail Sector Adopting the NFC POS Solutions Considerably
    • 5.1.3 Significant Rise in the Demand for Contactless and Mobile POS Terminals
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Problems With Transaction Limit Installation Costs
    • 5.2.2 Security Concerns Due to the Usage of Sensitive Information
  • 5.3 Market Opportunities
    • 5.3.1 Rising Adoption of Contactless Payment

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 BY Type
    • 6.1.1 Fixed Point-of-sale Systems
    • 6.1.2 Mobile/Portable Point-of-sale Systems
  • 6.2 By End-User Industry
    • 6.2.1 Retail
    • 6.2.2 Hospitality
    • 6.2.3 Healthcare
    • 6.2.4 Others

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Ingenico Group (Worldline)
    • 7.1.2 PayXpert LTD
    • 7.1.3 Zettle (PayPal)
    • 7.1.4 SumUp Limited
    • 7.1.5 PAX Technology
    • 7.1.6 myPOS World Ltd
    • 7.1.7 NEC Corporation
    • 7.1.8 AURES Group
    • 7.1.9 Smile&Pay
    • 7.1.10 dejamobile
    • 7.1.11 Innovorder SAS

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market