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市場調査レポート
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1630396

サービス統合および管理:世界の市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Global Service Integration and Management - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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サービス統合および管理:世界の市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界のサービス統合および管理市場は予測期間中にCAGR 9.2%を記録する見込みです。

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主なハイライト

  • 近年、企業のIT環境は、ハイブリッド技術の台頭や、増え続けるサプライヤーから提供されるサービスによって、より複雑化しています。企業にとっての大きな課題は、複数のサプライヤーを効果的に連携させ、統一的に管理する複雑さを克服することです。
  • IT支出の増加とコスト削減の必要性が、市場成長の主な要因となっています。Flexera 2021 State of Tech Spendによると、世界の企業のほぼ半数(49%)が2021年にIT支出の増加を見込んでいます。また、コスト削減は企業の最重要課題であり、2020年の9%から2021年には27%へと3倍に増加する見込みです。サービス統合および管理は、複数の業務やサービスを管理するコストの削減を支援します。
  • さらに、中小企業のアウトソーシング動向も、SIAM市場に新たな機会を生み出しています。カスタムWeb開発とWebデザインを提供するTech Behemothsが中小IT企業を対象に実施した調査(2021年6月)によると、回答者の約38.5%がプロジェクトをアウトソーシングしており、回答者の76%がコスト効率と柔軟性の両方のメリットを指摘しています。また、回答者の38.5%がより高い利益率を示唆しています。(n=38カ国の中小企業324社)。
  • しかし、統一されたSLAや規制への対応がなされていないことが、予測期間中の市場成長の妨げになると予想されます。2021年8月、Financial Industry Regulatory Authority(FINRA)は、サードパーティーベンダーに委託する業務について十分な監督体制を維持するよう企業に注意を促しました。同機関はまた、サイバーセキュリティに関する規則3110、規則1220、規則4370、事業継続計画などの規則に従うことも強調しています。
  • COVID-19の普及は、先進国だけでなく新興国でも一時的な景気減速により、多くの企業が統合サービス支出を削減するため、市場にマイナスの影響を及ぼしています。大企業の場合、クラウドインフラへの支出が増加するため、市場は安定したペースで成長すると予想されます。ウイルスの影響が収まるにつれ、マネージド・サービスやテクノロジー・アウトソーシングの成長により、市場の拡大が見込まれます。

サービス統合および管理市場の動向

クラウド技術が大きく成長

  • 企業がさまざまな目的でクラウドを採用するようになったことで、データの量、種類、ソースが爆発的に増加し、リアルタイムでデータを活用するアプリケーションに対する需要が急増しました。また、オンプレミス、プライベートクラウド、複数ベンダーのパブリッククラウドに存在するデータやサービスを統合する必要性が高まったため、サービスとしての統合プラットフォーム(iPaaS)市場が活性化しています。
  • 最近ではSaaSベースのプロバイダーが市場に増えており、企業は自社に適したプラットフォームを選択する上で問題に直面しています。その後、組織のファイアウォールの内部境界の外側に存在するデータを制御・管理する必要があるため、クラウドベースのサービス統合ソリューションの採用が増加しています。
  • 企業がオンプレミスとオンクラウドのアプリケーションを混在させている場合、その両方に別々の統合ツールを使用すると、ITインフラに不要な複雑さが生じ、待ち時間が発生します。ハイブリッド統合では、クラウドとプライベートの間を行き来しながら統合を書き換える作業が不要になります。
  • さらに、顧客へのITサービスのエンドツーエンドの提供を管理する情報技術サービス管理(ITSM)を実装し文書化するための、最も広く採用されているベストプラクティスのガイダンスフレームワークである情報技術基盤ライブラリ(ITIL 4)の利用が重視されるようになったことで、提供される幅広いメリットにより、クラウドサービス統合および管理の市場はさらに拡大するでしょう。
  • さらに、Epicor Softwareの年次インサイトレポートによると、米国の中規模基幹企業の94%が2021年にクラウドを導入しており、2020年にクラウドを戦略的優先事項として宣言した25%から増加しています。クラウド移行の主な促進要因としては、暗号化、多要素認証(MFA)、24時間監視によるセキュリティの向上(34%)、品質管理(32%)などが挙げられています。さらに、COVID-19も国内でのクラウド導入促進に大きな役割を果たしており、回答者の82%がCOVID-19をきっかけにクラウド移行計画を加速させたと回答しています。

北米が大きなシェアを占める見込み

  • 北米地域は予測期間中に大きく成長すると予想されているが、これは主に複数の業界プレイヤーの存在と、同地域のさまざまな組織におけるクラウドベースのサービスの急速な採用によるものです。また、高度な統合サービスに対するニーズの高まりや、ワークロードのクラウド環境へのシフトの増加など、さまざまな要因がIPaaSソリューションの需要を促進すると予想されます。
  • さまざまなエンドユーザー企業が同地域でのプレゼンスを拡大しており、IT機能のアウトソーシングのニーズが生まれています。2021年8月、Amazon Inc.は米国で百貨店のような大規模小売店舗を複数オープンする計画を発表しました。大型店舗の開設計画は、オンライン・ショッピング企業のオフライン小売における新たな拡大を意味します。
  • この地域では、生産性、従業員満足度、費用対効果の向上を目的としたBYODポリシーの急速な導入により、クラウドベースのITSMが成長しています。このようなポリシーでは、情報へのリモートアクセスが必要であり、クラウドベースの情報技術サービス管理ソリューションがこれを促進します。
  • シスコのインターネット・ビジネス・ソリューション・グループが実施した調査によると、米国の企業が包括的なBYODポリシーを導入した場合、従業員1人当たり毎年 3,150米ドルのコスト削減が可能です。さらに、従業員は平均965米ドルをデバイスに、734米ドルをデータ・プランに毎年費やしています。
  • 同地域のIT・通信およびBFSI業界における投資と開発の拡大は、市場にチャンスをもたらすと期待されています。さらに、COVID-19は、地域全体で企業の事業運営を確実に回復させるためのデジタル技術に対する顧客の需要を加速させており、その結果、従来の製品に代わってクラウドベースの製品が提供されるようになっています。

サービス統合および管理産業の概要

サービス統合および管理市場は適度に断片化されており、以下のような主要企業が存在します。 IBM Corporation and SreviceNow Inc. occupying a significant share. To sustain the market and retain their clients, the companies are employing several competitive strategies, including product innovations and partnerships.

  • 2021年9月-HCLテクノロジーズ(HCL)は、顧客のデジタル変革を加速させるソリューションを開発するため、専門のHCLシスコエコシステムユニットを立ち上げました。HCLのシスコ・エコシステム・ユニットは、シスコの技術を活用した専門知識、ソリューション、ビジネス成果モデルを開発します。その目標は、Software-Defined Network Transformation、Network-as-a-Service、Digital Workplace、Multi-Cloud Modernization、Hyper-Automation、Security、Enhanced Application Experience、Private 5G、Telco Modernizationなどの複雑なトランスフォーメーション・イニシアチブを成功させることです。
  • 2021年7月-ザイプロ・テクノロジー・コーポレーション(ザイプロ)は、HPE NonStopシステムを通じてスイート製品全体を提供するため、ヒューレット・パッカード・エンタープライズ(HPE)との提携拡大を発表しました。これにより、ザイプロはミッションクリティカルなデータベース管理、セキュリティ、統合ソリューションの可用性をHPEの顧客基盤の新たな市場に拡大します。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • COVID-19の業界への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • サービス管理の複雑化
    • マルチベンダーアウトソーシングの需要の増加
  • 市場抑制要因
    • 統一されたSLAと規制遵守の欠如

第6章 市場セグメンテーション

  • コンポーネント別
    • ソリューション
      • ビジネスソリューション
      • テクノロジー・ソリューション
    • サービス別
  • 組織規模別
    • 中小企業
    • 大企業
  • エンドユーザー業界別
    • BFSI
    • IT・通信
    • ヘルスケア
    • 小売
    • その他エンドユーザー産業
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 世界のその他の地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • HCL Technologies
    • Hewlett Packard Enterprise(HPE)
    • IBM Corporation
    • Infosys Limited
    • Mindtree Limited
    • Capgemini SE
    • AtoS SE
    • Accenture PLC
    • Fujitsu Limited
    • Wipro Limited

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 70785

The Global Service Integration and Management Market is expected to register a CAGR of 9.2% during the forecast period.

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Key Highlights

  • Lately, the enterprise IT environment has become more complex with the rise of hybrid technologies and services provided by an ever-increasing number of suppliers. The major challenge for the enterprises is to get their multiple suppliers to work together effectively and overcome the complexities of governing them uniformly, thus, giving rise to the adoption of service integration and management (SIAM) services and solutions.
  • The increase in the IT spending and the need for cost savings are major factors that are contributing to the growth of the market. According to Flexera 2021 State of Tech Spend, almost half (49%) of the companies globally expect to increase IT spending in 2021. In addition, cost-saving is a top initiative for the companies, which is expected to triple from 9% in 2020 to 27% in 2021. Service integration and management assist in reducing the costs of managing multiple operations and services.
  • Moreover, the outsourcing trend amongst small to medium enterprises is also creating new opportunities for the SIAM market. According to a survey of small and medium IT companies by Tech Behemoths (June 2021), a custom web development and web design provider, about 38.5% of the respondents outsourced their projects, and 76% of the respondents pointed out that they have both cost efficiency and flexibility benefits. In addition, 38.5% of the respondents suggested higher profit margins. (n=324 SME from 38 countries).
  • However, the lack of uniform SLAs and regulatory compliances is expected to hinder the growth of the market over the forecast period. In August 2021, Financial Industry Regulatory Authority (FINRA) cautioned firms to maintain a sufficient supervisory system for activities outsourced to third-party vendors. The organization also emphasized following rules such as Rule 3110, Rule 1220, Rule 4370 for cybersecurity, business continuity plans, and others.
  • The spread of COVID-19 has negatively impacted the market as many organizations would be reducing the integration services spending due to temporary slowdown in developed as well as emerging countries. In the case of large organizations, the market is expected to grow at a steady pace due to increased spending on the cloud infrastructure. As the impact of the virus subsides, the market is anticipated to grow due to the growth of managed services and technology outsourcing.

Service Integration & Management Market Trends

Cloud Technology to witness significant growth

  • The increased adoption of cloud by businesses for various purposes has led to an explosion in the volume, variety, and sources of data, surging demand for applications that leverage data in real-time and an increasing need to integrate data and services that live on-premises, in private clouds, and in multiple vendors' public clouds and thus has boosted the market for Integration Platform as a Service (iPaaS).
  • With the recent increase of SaaS-based providers in the market, enterprises are facing issues in choosing the right platform for their organizations. Subsequently, data that exists outside the internal boundary of the organization's firewall needs to be controlled and managed, thus increasing the adoption of cloud-based service integration solutions.
  • When the enterprises have a mix of on-premise and on-cloud applications, using separate integration tools for both of them creates an unwanted complexity in the IT infrastructure as well as introduces latency. Hybrid integration eliminates the task of rewriting integration while moving back and forth from cloud to private.
  • Moreover, the increased emphasis on the use of Information Technology Infrastructure Library (ITIL 4), the most widely adopted best-practices guidance framework for implementing and documenting Information Technology Service Management (ITSM) which is responsible for managing end-to-end delivery of IT services to customers will further proliferate the market for cloud service integration and management due to the wide range of benefits provided.
  • Additionally, according to Epicor Software's annual insights report, 94% of mid-sized essential businesses in the United States are adopting cloud in 2021, up from 25%, which declared cloud a strategic priority in 2020. Some of the major drivers for cloud migration included improved security (34%) via encryption, multifactor authentication (MFA) and 24-hour monitoring, and quality control (32%). In addition, COVID-19 has also played a major role in pushing cloud adoption in the country, with 82% of the respondents suggesting that they accelerated their cloud migration plans because of COVID-19.

North America is Expected to Hold Major Share

  • The North American region is expected to significant growth during the forecast period, primarily owing to the presence of multiple industry players, coupled with the rapid adoption of cloud-based services among various organizations in the region. Various factors, such as the increased need for advanced integration services and the increased shift of the workloads to the cloud environment, are also expected to drive the demand for IPaaS solutions.
  • Various end-user companies are expanding their presence in the region, which creates a need for outsourcing IT functions. In August 2021, Amazon Inc. announced plans to open several large retail locations in the United States which would operate akin to the departmental stores. The plan to launch large stores marks a new expansion for the online shopping company in offline retail.
  • The region is witnessing the growth of cloud-based ITSM, owing to the rapid adoption of BYOD policies for improved productivity, employee satisfaction, and cost-effectiveness. These policies require remote accessibility of information, which is facilitated by cloud-based Information Technology Service Management solutions.
  • According to a study conducted by Cisco's Internet Business Solutions Group, the companies in the United States can save as much as USD 3,150 per employee every year if they implement a comprehensive BYOD policy. Moreover, employees are spending an average of USD 965 on their devices as well as USD 734 each year on data plans.
  • The growing investments and developments in the IT and telecommunication and BFSI industry in the region are expected to create opportunities for the market. Furthermore, Covid-19 has accelerated customer demand for digital technologies to ensure resilient enterprise business operations across the region, resulting in cloud-based offerings replacing traditional products.

Service Integration & Management Industry Overview

The Service Integration and Management Market is moderately fragmented, with some major players such as IBM Corporation and SreviceNow Inc. occupying a significant share. To sustain the market and retain their clients, the companies are employing several competitive strategies, including product innovations and partnerships.

  • September 2021 - HCL Technologies (HCL) has initiated a dedicated HCL Cisco Ecosystem Unit to develop solutions to help clients accelerate their digital transformations. HCL's Cisco Ecosystem Unit would develop expertise, solutions, and business outcome models using Cisco technology. Its goal is to make complicated transformation initiatives such as software-defined network transformation, network-as-a-service, digital workplace, multi-cloud modernization, hyper-automation, security, enhanced application experience, private 5G, and telco modernization a success.
  • July 2021 - XYPRO Technology Corporation (XYPRO), announced the expansion of its partnership with Hewlett Packard Enterprise (HPE) to deliver its entire suite through HPE NonStop systems. The expansion would support XYPRO to extend the availability of mission critical database management, security and integration solutions into new markets within HPE's customer base.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitutes
  • 4.3 Assessment of impact of COVID-19 on the industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Complexities of Service Management
    • 5.1.2 Increasing Demand for Multi-Vendor Outsourcing
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Lack of Uniform SLAs and Regulatory Compliances

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Component
    • 6.1.1 Solutions
      • 6.1.1.1 Business Solutions
      • 6.1.1.2 Technology Solutions
    • 6.1.2 Services
  • 6.2 By Organization Size
    • 6.2.1 Small and Medium Enterprises
    • 6.2.2 Large Enterprises
  • 6.3 By End user Industry
    • 6.3.1 BFSI
    • 6.3.2 IT and Telecom
    • 6.3.3 Healthcare
    • 6.3.4 Retail
    • 6.3.5 Other End-user Industries
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia Pacific
    • 6.4.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 HCL Technologies
    • 7.1.2 Hewlett Packard Enterprise (HPE)
    • 7.1.3 IBM Corporation
    • 7.1.4 Infosys Limited
    • 7.1.5 Mindtree Limited
    • 7.1.6 Capgemini SE
    • 7.1.7 AtoS SE
    • 7.1.8 Accenture PLC
    • 7.1.9 Fujitsu Limited
    • 7.1.10 Wipro Limited

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET