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市場調査レポート
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1630387

クラウドサプライチェーンマネジメント:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Cloud Supply Chain Management - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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クラウドサプライチェーンマネジメント:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

クラウドサプライチェーンマネジメント市場は予測期間中にCAGR 11.09%を記録する見込みです。

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主なハイライト

  • クラウドコンピューティングは、協業型の輸送管理ソリューション(TMS)や、ネットワーク容量の調達、完全な可視化とイベント管理、運賃支払いや監査などの付帯機能など、輸送管理の他の側面をサポートするために急速に成長しています。
  • クラウドコンピューティングは現在、サプライチェーンの経営幹部がSaaSモデルを通じて提供される革新的なソリューションに迅速かつ効率的にアクセスし、大規模に展開できるルートを提供し、大幅なコスト削減を可能にする選択肢として認識されています。インダストリー4.0の出現により、多くのベンダーがデジタル技術を導入し、プロセス全体を改善、自動化、近代化しています。クラウドの統合は、スケーラビリティ、セキュリティ、コスト、コントロール、スピードといった大きなメリットを提供するため、ますます普及しています。
  • COVID-19の大流行は、信頼性が高く、いつでもアクセス可能なサプライチェーン・テクノロジー・ソリューションに対する需要の高まりを浮き彫りにしました。クラウドを通じて、情報のレイテンシーが達成されます。サプライヤーとそのサプライヤーから始まり、インバウンドのロジスティクス・プロバイダー、企業の工場や倉庫、アウトバウンドの輸送業者、流通業者、そして最終的には顧客へと、サプライチェーンを提供するシステムとデータの複雑な網の目を統合します。これにより、クラウドはサプライチェーンに変革をもたらします。クラウドは、情報共有の水準を迅速、安価、安全に引き上げるために必要な雰囲気とテクノロジーを提供します。サプライチェーン・パートナー間のシームレスな統合により、サプライチェーン全体にわたるほぼリアルタイムの可視性が容易に提供されます。
  • 企業がクラウドベースのソリューションで最も頻繁に直面する問題は、データ保護とプライバシーです。データ・アクセスは、信頼できるサプライ・チェーン・パートナーなど、承認されたメンバーにのみ許可されるべきです。クラウドベースのソリューションには、個人データへの不要なアクセスを防ぐための数多くのセキュリティ・プロトコルが用意されているが、データ・セキュリティは結局のところ、各企業が自由に使えるリソースの使い方次第です。これは市場にとっての課題です。

クラウドサプライチェーンマネジメント市場の動向

小売業界は大幅な成長が見込まれる

  • 小売業界では、ほとんどの主要企業がクラウドベースのテクノロジーを採用し、データからこれまでにない可視性と洞察を得てサプライチェーンを変革しているため、大きな成長が見込まれています。テクノロジーの統合は、カスタマージャーニーを理解し、実質的な改善を提供することに重点を置いています。
  • そのため、小売業界のプレーヤーは、競争力を維持するために、紙文書や構造化・非構造化データをより効果的に管理できるツールを必要としています。そのため、ほとんどの主要企業はクラウドベースのテクノロジーを採用し、データからこれまでにない可視性と洞察を得てサプライチェーンを変革しようとしています。テクノロジーの統合は、カスタマージャーニーを理解し、実質的な改善を提供することに重点を置いています。
  • eコマースの成長により市場のプレーヤーが増えたため、顧客維持は以前よりも重要になっています。クラウドコンピューティングは、多くのソースからデータを取得・分析し、パターンを特定してニーズを予測し、オンデマンドサービスを提供するため、顧客体験の向上に役立ちます。また、小売業者は基幹業務アプリケーションからすべてのビジネス・コンテンツにアクセスできるため、顧客にタイムリーな対応と卓越したサービスを提供し、競合他社との差別化を図ることができます。
  • さらに、オートメーション・ツールは、在庫情報をデジタル化し、アナリティクスとビジュアル・レポートを使用することで、流通と在庫管理を改善します。そのため、小売業者は、インバウンドキャリアによる在庫の管理・分配から店舗レベルでの照合まで、サプライチェーンを自動化することができます。これは、運用コストの削減、請求書の照合のよりわかりやすく迅速な方法、再注文時間の短縮による充足率の向上につながります。

北米が大きな市場シェアを占める

  • 北米は、主に米国の25のセクターにおいて、物理的・デジタル的チャネルを横断するサプライチェーンの安全性、効率性、可視性を促進するために設計されたGS1標準の選択によって、顕著な市場成長を遂げる可能性があります。
  • 米国ではクラウドの導入が進んでおり、これが市場に貢献しています。Stormforgeinが2021年4月に発表したレポートによると、北米の回答者の18%が、自社の組織で毎月10万米ドルから25万米ドルのクラウド利用があると回答しています。さらに、回答者の44%は、今後1年間にクラウドへの支出がやや増加すると予想しており、別の32%は、今後1年間に組織のクラウドへの支出が大幅に増加すると予想しています。
  • 米国の顧客は、多様化する輸送手段から利益を得ています。ロジスティクス・ビジネスは、サプライチェーン管理ソフトウェア、梱包、マテリアルハンドリング、倉庫管理、フォワーディング、返品管理、仲介などを通じて、情報フローの統合を提供しています。
  • さらに、ロックダウンや渡航制限は米国経済のさまざまなセクターを混乱させ、このような激動の時期にはサプライチェーン業務に大きな影響を及ぼしています。このような不確実な時代に、企業はサプライ・ネットワークの柔軟性と敏捷性を高めるため、クラウドコンピューティングとストレージへの依存度を高めています。
  • さらに、カナダ政府は「クラウドファースト」戦略を掲げており、情報技術への投資、イニシアティブ、戦略、プロジェクトを開始する際には、クラウドサービスを主要な提供オプションとして特定し、評価します。クラウドはまた、カナダ政府が民間プロバイダーのイノベーションを活用し、情報技術をより機敏にすることを可能にします。こうした取り組みは、クラウドサプライチェーン・マネジメントに十分な機会を提供すると期待されています。

クラウドサプライチェーンマネジメント業界の概要

クラウドサプライチェーンマネジメント市場は、オラクル・コーポレーション、SAP SE、Descartes Systems Group Inc.、Infor Inc.、IBM Corporationといった有力企業によって高度に集中・支配されています。市場で顕著なシェアを持つこれらの主要企業は、海外における顧客基盤の拡大に注力しています。これらの企業は、市場シェアを強化し、収益性を高めるために、戦略的な共同イニシアティブを活用しています。しかし、製品の革新や技術の進歩に伴い、中堅・中小企業は新規契約の獲得や新市場の開拓によって市場での存在感を高めています。

  • 2022年5月-SAPはアップルと提携し、デジタル・サプライチェーン全体で協力関係を構築。SAPはアップルとの継続的な関係の一環として、デジタル・サプライ・チェーンを合理化し、作業員にシンプルなツールを提供する新しいアプリ・スイートを発表し、iPhoneやiPadでの作業方法を変革しました。
  • 2021年9月-産業クラウドプロバイダーのインフォアは、インフォアのホスピタリティ・ソリューション・スイートの完全クラウド対応ホテル管理ソフトウェアの最新版、インフォア・ホスピタリティ・マネジメント・ソリューション(HMS)バージョン3.8.4をリリースしました。今回のアップデートは、カスタマイズされたサービスを最適化して提供するための新たな選択肢を提供することに重点を置いています。インフォアのHMSは、リアルタイムでアクセス可能なクラウドベースのテクノロジーで、現代の顧客の多忙なスケジュールに対応し、ホテルがスムーズで摩擦のない体験をカスタマイズできるようにします。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 中小企業による需要管理のためのクラウドベースのソリューションの急速な採用
    • eコマース分野の成長により、顧客維持のための技術的ソリューションの導入が加速
  • 市場抑制要因
    • 企業におけるセキュリティとプライバシーへの懸念の高まり

第6章 市場セグメンテーション

  • ソリューション別
    • 需要計画と予測
    • 在庫・倉庫管理
    • 製品ライフサイクル管理
    • 輸送・ロジスティクス管理
    • 販売・オペレーション計画
    • その他のソリューション(調達・ソーシング、製品マスターデータ管理、オーダー管理)
  • 展開タイプ別
    • ハイブリッド・クラウド
    • パブリック・クラウド
    • プライベートクラウド
  • 組織規模別
    • 大企業
    • 中小企業
  • エンドユーザー産業別
    • 小売
    • 飲食品
    • 製造業
    • 自動車
    • 石油・ガス
    • ヘルスケア
    • その他エンドユーザー産業
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • SAP SE
    • Oracle Corporation
    • Infor Inc
    • Descartes Systems Group Inc
    • IBM Corporation
    • JDA Software Group Inc
    • Manhattan Associates Inc
    • Logility Inc.
    • Kinaxis Inc
    • HighJump Software Inc
    • CloudLogix Inc.
    • TECSYS, Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場展望

目次
Product Code: 70450

The Cloud Supply Chain Management Market is expected to register a CAGR of 11.09% during the forecast period.

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Key Highlights

  • Cloud computing is quickly growing to support collaborative transportation management solutions (TMS) and other aspects of transportation management, such as sourcing of network capacity, complete visibility and event management, and ancillary functions, including freight pay and audit.
  • Cloud computing is now perceived as a significant cost-saving alternative, giving a route through which supply chain executives can quickly and efficiently access innovative solutions delivered through a SaaS model and deploy them at scale. With the emergence of industry 4.0, numerous vendors are implementing digital technologies to improve, automate, and modernize the entire process. Integrating the cloud is becoming increasingly popular because it offers substantial advantages such as scalability, security, cost, control, and speed.
  • The COVID-19 pandemic has highlighted the growing demand for dependable, anytime-accessible supply chain technology solutions. Through the cloud, information latency is achieved. It integrates the intricate web of systems and data that serves up the supply chain, starting with suppliers and their suppliers and moving on to inbound logistics providers, a company's factories and warehouses, outbound carriers, distributors, and eventually customers. Thereby making the cloud transformative for supply chains. It provides the atmosphere and technology required to quickly, inexpensively, and securely raise the bar for information sharing. Near-real-time visibility across the whole supply chain is easily provided by seamless integration among supply chain partners.
  • The most frequent problem businesses have with cloud-based solutions is data protection and privacy. Data access should only be permitted for approved members, such as reputable supply chain partners. Data security ultimately depends on how each firm uses the resources at their disposal, even while cloud-based solutions have numerous security protocols in place to prevent unwanted access to personal data. This acts as a challenge to the market.

Cloud Supply Chain Management Market Trends

Retail Industry is Expected to Register a Significant Growth

  • The retail industry is expected to register significant growth as most key players are adopting cloud-based technologies to transform their supply chains with unprecedented visibility and insights from data. Technology integrations focus on understanding the customer journey and providing substantive improvement.
  • With the growing retail sector, the adoption of advanced technologies is significantly growing; therefore, the retail industry players require tools that enable organizations to manage paper documents and structured and unstructured data more effectively to remain competitive. Hence, most key players are adopting cloud-based technologies to transform their supply chains with unprecedented visibility and insights from data. Technology integrations focus on understanding the customer journey and providing substantive improvement.
  • Customer retention has become more important than before due to increased players in the market with the growth of e-commerce. Cloud computing helps enhance customer experiences as it captures and analyzes data from many sources, identifies patterns and predicts needs, and offers on-demand services. It also provides retailers access to all business content from the core line-of-business applications to provide timely responses and exceptional service to the customers, separating them from their competition.
  • Additionally, automation tools improve distribution and inventory management by digitizing inventory information and using analytics and visual reporting. Therefore, it enables retailers to automate the supply chain from the inbound carrier to manage and distribute inventory to store-level reconciliation. It leads to lower operational costs, a more straightforward, faster way to reconcile invoices, and improved fill rates by shrinking reorder time.

North America Hold Significant Market Share

  • North America may experience notable market growth, principally driven by the selection of GS1 standards designed to promote the safety, efficiency, and visibility of supply chains across physical and digital channels in 25 sectors in the United States.
  • The growing adoption of cloud in the US is contributing to the market. According to a report published by Stormforgein in April 2021, 18% of respondents from North America state that their organization has a monthly cloud spend of between USD 100,000 and USD 250,000. Further, 44% of respondents expect cloud spending to increase somewhat over the next 12 months, while another 32% indicate that they expect their organization's cloud spending to increase significantly over the next 12 months.
  • Customers in the United States are profiting from the diversity of transport modes in their increasingly connected environment. Logistics businesses offer the integration of information flow through supply chain management software, packaging, material handling, warehousing, forwarding, returned goods management, and brokerage.
  • Further, Lockdowns and travel restrictions have disrupted different sectors of the US economy and considerably influenced supply chain operations during these periods of fast upheaval. Businesses increasingly rely on cloud computing and storage in these uncertain times to increase the flexibility and agility of their supply networks.
  • Moreover, the Government of Canada has a "cloud-first" strategy whereby cloud services are identified and evaluated as the principal delivery option when initiating information technology investments, initiatives, strategies, and projects. The cloud will also allow the Government of Canada to harness the innovation of private-sector providers to make its information technology more agile. Such initiatives are expected to provide ample opportunities to the cloud supply chain management.

Cloud Supply Chain Management Industry Overview

The cloud supply chain management market is highly concentrated and controlled by dominant players, like Oracle Corporation, SAP SE, Descartes Systems Group Inc., Infor Inc., and IBM Corporation. With a notable share in the market, these principal players are concentrating on expanding their customer bases across foreign countries. These businesses are leveraging strategic collaborative initiatives to strengthen their market shares and enhance their profitability. However, with product innovations and technological advancements, midsize to smaller firms are growing their market presence by securing new contracts and tapping new markets. Some of the recent developments in the market are:

  • May 2022- SAP has partnered with Apple to build collaborations throughout the digital supply chain. SAP has unveiled a new suite of apps that streamline the digital supply chain and equip workers with simple tools as part of its ongoing relationship with Apple to transform how people operate on iPhones and iPads.
  • September 2021- Infor, the industrial cloud provider, has released the latest edition of the fully cloud-enabled hotel management software in the Infor Hospitality suite of solutions, Infor Hospitality Management Solution (HMS) version 3.8.4. This update focuses on giving new choices for optimizing and delivering customised services. Infor HMS is cloud-based technology accessible in real time, keeping up with modern customers' hectic schedules and allowing hotels to customize a smooth and frictionless experience.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.3.5 Threat of Substitutes

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rapid Adoption of Cloud -based Solution for Demand Management by SMEs
    • 5.1.2 Increasing Growth of E - commerce Sector Has Fueled the Adoption of Technological Solutions to Retain Customers
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Increasing Security and Privacy Concerns Among Enterprises

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Solution
    • 6.1.1 Demand Planning and Forecasting
    • 6.1.2 Inventory and Warehouse Management
    • 6.1.3 Product Life-Cycle Management
    • 6.1.4 Transportation & Logistics Management
    • 6.1.5 Sales and Operations Planning
    • 6.1.6 Other Solutions (Procurement and Sourcing, Product Master Data Management, and Order Management)
  • 6.2 By Deployment Type
    • 6.2.1 Hybrid Cloud
    • 6.2.2 Public Cloud
    • 6.2.3 Private Cloud
  • 6.3 By Organization Size
    • 6.3.1 Large Enterprises
    • 6.3.2 Small and Medium Enterprises
  • 6.4 By End-user Industries
    • 6.4.1 Retail
    • 6.4.2 Food & Beverage
    • 6.4.3 Manufacturing
    • 6.4.4 Automotive
    • 6.4.5 Oil & Gas
    • 6.4.6 Healthcare
    • 6.4.7 Other End-user Industries
  • 6.5 By Geography
    • 6.5.1 North America
    • 6.5.2 Europe
    • 6.5.3 Asia-Pacific
    • 6.5.4 Latin America
    • 6.5.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 SAP SE
    • 7.1.2 Oracle Corporation
    • 7.1.3 Infor Inc
    • 7.1.4 Descartes Systems Group Inc
    • 7.1.5 IBM Corporation
    • 7.1.6 JDA Software Group Inc
    • 7.1.7 Manhattan Associates Inc
    • 7.1.8 Logility Inc.
    • 7.1.9 Kinaxis Inc
    • 7.1.10 HighJump Software Inc
    • 7.1.11 CloudLogix Inc.
    • 7.1.12 TECSYS, Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OUTLOOK