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市場調査レポート
商品コード
1630243

北米のダッシュボードカメラ:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

North America Dashboard Camera - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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北米のダッシュボードカメラ:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

北米のダッシュボードカメラ市場は予測期間中にCAGR 15.4%を記録する見込み

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主要ハイライト

  • 運転支援システムは、過去10年間に報告された事故死者数の激増により、最近人気を博しています。差し迫った危険を断定的に判断し、ドライバーを誘導する、より優れた支援システムへの需要が、自動車セクターで実行可能な製品として浮上しています。
  • ダッシュカメラはテスラ、BMW、Mercedes-Benz、Volvo、Cadillacなどの高級車にしか搭載されていないが、消費者はすでにダッシュカメラを使いこなしています。ダッシュカメラ、ボディカメラ、携帯電話、ドアベルカメラなどのカメラ映像がセキュリティに役立つ可能性があることは、近年のソーシャル・メディアやメインストリーム・メディアにおける個人映像の流入により、消費者はよく認識しています。
  • ダッシュボードカメラを搭載した自律走行車は、データの透明性を向上させ、市民の不安を取り除き、より安全なドライバーレス技術の導入につながると期待されています。自律走行車はすでに米国全土で使用されています。2021年には、80以上の企業が36の州とワシントンDCで1,400台以上の自動運転車、トラック、その他の車両を積極的にテストしていました。
  • 例えば2021年4月、テキサス州で2人の男性が乗っていたテスラが衝突・炎上し、捜査当局によると2人とも運転席に座っていなかったため死亡しました。同時に、米道路交通安全局は、オートパイロットを使用していた、あるいは使用していた可能性のあるテスラの事故を20件近く調査していると発表しました。このような状況では、ダッシュボードカメラが科学捜査に大いに役立ちます。
  • 従って、ダッシュボードカメラと撮影されたデータは、自律走行車を動かすセンサーやその他の技術をアップグレードするために使うことができます。現在、ほとんどの完全自律走行車はテスト段階にあります。BMW、Daimler、Volkswagen Group、Volvoといった自動車産業の大手数社が自動運転車のテストを行っています。
  • COVID-19の発生とそれに伴う世界各地での操業停止は、世界中の産業活動に影響を及ぼしています。操業停止の影響には、サプライチェーンの混乱、製造プロセスで使用される原料の不足、労働力不足、価格の変動、出荷問題などがあります。

北米のダッシュボードカメラ市場動向

デュアルチャネルダッシュボードカメラが市場成長を牽引

  • マルチレンズダッシュボードカメラは、主にダッシュボードカメラメーカーにとって有利な投資セグメントであるため、シングルチャネルダッシュボードカメラよりもデュアルチャネルダッシュボードカメラへの選好が高まっています。マルチチャネルダッシュボードカメラの需要は、2つのビューのビデオストリーミングを同時にキャプチャして記録するため、処理の複雑さのために過去に制限されていました。
  • ダッシュボードカメラ市場は、Uber、Lyft、Bookmycabのような個人タクシーサービスによって高い牽引力を獲得すると予想されます。同機器はエネルギー効率が高く、車両の内部と外部環境の録画機能を記載しています。
  • さらに、デバイスに内蔵されたGPSとWi-Fiはライブ位置追跡機能をサポートし、所有者はスマートフォンのアプリケーションを使用してデバイスにアクセスすることができます。衝撃と動体検知機能が利用可能なため、速度検知や車両事故検知に役立ち、ドライバーにさらに警告を与えることができます。
  • 加えて、ダッシュカメラ設置に対する保険会社からの直接的な割引がない現状が、米国の消費者の関心の低さに影響していると推測されます。しかし、米国では事故件数が増加しているため、政府によって厳しい規制が義務付けられており、これが成長を促進すると予想されます。

米国が主要シェアを占める見込み

  • さまざまな企業や新興企業が、この地域での存在感と普及率を高めるために多額の投資を行っています。既存企業は、製品ポートフォリオを拡大し、市場牽引力を獲得し、市場シェアを拡大するために新製品を革新しています。
  • 同様に、米国の新興企業グループは、車両にダッシュボードカメラを設置することでドライバーに金銭的報酬を提供するという革新的なビジネスモデルを開発しました。その結果、北米ではLyftやUberなど、より多くのライドサービスプロバイダーが車載DVRを導入し、ライドを記録するようになりました。
  • ダッシュカメラは技術の向上により3軸Gセンサーを搭載するようになりました。これにより、ダッシュカメラの機能はビデオ録画だけにとどまりません。急ブレーキや衝突のような予期せぬ動きも検知できるようになりました。そのような緊急時には、フィルムを確実に保存してクラウドに転送したり、改ざんや消去を防ぐためにロックしたりと、具体的な手順を踏みます。
  • 2021年9月、アメリカの自動車は約2,670億車両マイルを走行しました。この年の8月の交通量は、前年の8月に比べて70億マイル近く減少しました。今年の1月から7月にかけての総走行車両キロ数はおよそ3兆3,000億キロでした。都市部や地方では交通量が増加しているため、事故や道路での暴走が増加しています。良い映像があれば、所有者が不利な法的措置に巻き込まれる可能性を減らすことができます。

北米のダッシュボードカメラ産業概要

北米のダッシュボードカメラ市場は非常に競争が激しいです。大小様々な参入企業が存在するため、市場は非常に集中しています。大手企業はいずれも市場で大きなシェアを占めており、世界中の消費者基盤の拡大に注力しています。市場の主要企業としては、Garmin Ltd、LG Innotek、Panasonic Corporation、Harman International Industries Inc.(Samsung Electronics)、Transcend Information Inc.、BlackVue(Pittasoft)、YI Technology、Papago Inc.、Thinkware Corporationなどが挙げられます。各社は予測期間中に競合を獲得するため、複数のパートナーシップを結び、新製品の導入に投資することで市場シェアを拡大しています。

  • 2022年5月-THINKWAREはBMWと専用ダッシュカメラ2台の供給契約を締結。THINKWAREのダッシュカメラ専用モデルであるACE 3.0とACE 3.0 PROがBMWグループの車両に搭載されます。これらの製品により、THINKWAREはBMW Group専用ダッシュカメラ2機種を全世界に供給し、搭載することになります。この展開は、2022年に中国、米国、英国、日本を含む7カ国で開始され、その後他の国にも拡大されます。
  • 2021年11月-Cobra Electronicsは、既存のCobra SCシリーズのラインアップに新たにCobra SC 400とSC 400Dスマートダッシュボードカメラを発表しました。この新しいダッシュカメラは、ドライバーが運転中に何が起きているかをより認識できるようにします。製品は、Ultra HD 4Kビデオ解像度、Alexa内蔵、3台のカメラ(フロント、リア、キャビンビュー)の同時録画が可能です。4K対応のSC 400とSC 400Dは、車外と車内の鮮明なビューをキャプチャし、車とドライバーのセキュリティ強化、アラート管理プラットフォーム、ビデオによるインシデント通知を記載しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • COVID-19のダッシュボードカメラ市場への影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • ドライバーの安全性重視の高まりとダッシュボード映像の法廷証拠としての受け入れ拡大
    • 米国での普及を促進するスマートダッシュボードカメラの技術進歩
    • 同地域における単価の下落
  • 市場課題
    • プライバシーに関する懸念と規制
    • 保険会社によるリベート施策によりダッシュボードカメラが広く普及している欧州主要国に比べ、比較的低い普及レベル

第6章 市場セグメンテーション

  • 技術別
    • ベーシック
    • スマート
  • 流通チャネル別
    • オフライン
    • オンライン
  • 国別
    • 米国
    • カナダ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Garmin Ltd
    • LG Innotek
    • Panasonic Corporation
    • Harman International Industries Inc.(Samsung Electronics Co. Ltd)
    • Transcend Information Inc.
    • BlackVue(Pittasoft Co. Ltd)
    • YI Technology
    • Papago Inc.
    • Thinkware Corporation
    • Waylens Inc
    • Rand McNally
    • Nextbase
    • Cobra Electronics Corporation(Cedar Electronics Holdings Corp.)
    • HP Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 66060

The North America Dashboard Camera Market is expected to register a CAGR of 15.4% during the forecast period.

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Key Highlights

  • The driving assistance systems have recently gained popularity due to the drastic increase in the number of accidental fatalities reported in the last decade. The demand for better assistance systems to categorically judge imminent dangers and guide drivers has emerged as a viable product in the automotive sector.
  • Although dash cams are available only in high-end automobiles from companies like Tesla, BMW, Mercedes-Benz, Volvo, and Cadillac, consumers are already familiar with them. Consumers are well aware of the potential security benefits of camera footage from dash cameras, body cameras, mobile phones, and doorbell cameras, thanks to an inflow of personal video in social and mainstream media in recent years.
  • Autonomous cars with dashboard cameras offer increased data transparency, which is expected to relieve public fears and lead to safer deployments of driverless technology. Autonomous vehicles are already in use across the United States. In 2021, over 80 firms were actively testing more than 1,400 self-driving cars, trucks, and other vehicles in 36 states and Washington, DC.
  • For example, in April 2021, two men were killed in Texas after a Tesla they were riding in crashed and caught fire, with neither of the guys in the driver's seat, according to investigators. At the same time, the National Highway Traffic Safety Administration announced that it was looking into nearly two dozen crashes involving Teslas that were either using or may have been using Autopilot. In such circumstances, dashcams become quite helpful for forensic purposes.
  • Hence, dashboard cameras and the data captured can be used to upgrade the sensor and other technologies that power autonomous vehicles. Currently, most fully autonomous vehicles are in their testing phase. Several automobile industry giants, like BMW, Daimler, Volkswagen Group, and Volvo, are testing their self-driving cars.
  • The COVID-19 outbreak and the associated lockdowns across the globe have affected industrial activities worldwide. Some effects of the lockdown include supply chain disruptions, the lack of availability of raw materials used in the manufacturing process, labor shortages, fluctuating prices, and shipping problems.

North America Dashboard Cameras Market Trends

Dual-channel Dashboard Camera to Drive the Market Growth

  • Multi-lens dashboard cameras serve a lucrative segment to invest in, majorly for dashboard camera manufacturers, thereby driving an increasing preference for dual-channel dashboard cameras over single-channel dashboard cameras. Demand for multi-channel dashboard cameras was restricted in the past due to the complication of processing, as video streaming of the two views was captured and recorded simultaneously.
  • The Dashboard Camera market is expected to gain high traction due to private taxi services like Uber, Lyft, and Bookmycab. The devices are energy efficient and provide recording features of vehicles' internal and external environments.
  • Furthermore, the Devices' built-in GPS and Wi-Fi support the live location tracking feature, allowing the owner to access the device using smartphone applications. The availability of impact and motion detection features aids in speed detection and vehicle accidents, further providing alerts to drivers.
  • In addition, the current lack of direct discounts from insurance companies for the installation of dashcams is estimated to have an impact on the low interest of US consumers. However, stringent regulations mandated by the government, due to the growing number of accidents in the United States, are expected to propel the growth.

United States is Expected to Hold Major Share

  • Various companies and startups made significant investments to increase the regional presence and the adoption rate. The existing companies are innovating new products to expand the product portfolio, gain market traction and increase their market share.
  • Similarly, a group of startups in the United States have developed an innovative business model wherein the drivers are offered monetary rewards for installing dashboard cameras in their vehicles. As a result, more ride service providers across North America, such as Lyft and Uber, have started deploying in-car DVRs to record their rides.
  • Dash cams are now equipped with a 3-axis G-sensor due to technology improvements. It has expanded the capabilities of dash cams beyond only recording video. It's also capable of detecting unexpected movements like emergency braking or crashes. It takes specific procedures in such emergencies to ensure that the film is kept and transferred to the cloud or to lock it to prevent tampering or erasure.
  • In September 2021, the American motor vehicle fleet traveled around 267 billion vehicle miles. Traffic declined by almost seven billion vehicle miles in August of that year compared to August of the previous year. Between January and July of this year, the total number of vehicle kilometers traveled was roughly 3.3 trillion. Because of the increased traffic in cities and rural regions, there are increasing incidents of accidents and road rage. Having a good video can lessen the chance of an owner being involved in an unfavorable legal action.

North America Dashboard Cameras Industry Overview

The North America Dashboard Camera Market is very competitive in nature. The market is highly concentrated due to the presence of various small and large players. All the major players account for a large share of the market and are focusing on expanding their consumer base across the world. Some of the significant players in the market are Garmin Ltd, LG Innotek, Panasonic Corporation, Harman International Industries Inc.(Samsung Electronics Co. Ltd), Transcend Information Inc., BlackVue (Pittasoft Co. Ltd), YI Technology, Papago Inc., Thinkware Corporation, and many more. The companies are increasing the market share by forming multiple partnerships and investing in introducing new products to earn a competitive edge during the forecast period.

  • May 2022 - THINKWARE signed a supply contract with BMW for two exclusive dash cams. THINKWARE's exclusive dash cam models, the ACE 3.0 and ACE 3.0 PRO will be installed in BMW Group vehicles. These products result in THINKWARE supplying and equipping two new dash cam models exclusively for BMW Group vehicles worldwide. The rollout will begin in 2022 in 7 countries, including China, the United States, the United Kingdom, and Japan, and later expand to other countries.
  • November 2021 - Cobra Electronics unveiled the newest addition to its existing Cobra SC Series lineup, the Cobra SC 400 and SC 400D Smart Dashboard Cameras. The new dash cams empower drivers to be more aware of what's happening on their drive. Products are equipped with Ultra HD 4K video resolution, Alexa built-in, and capable of simultaneously recording three cameras (front, rear, and cabin views). The 4K-capable SC 400 and SC 400D capture crystal-clear views outside and inside the vehicle, offering enhanced car and driver security, an alerts management platform and video-powered incident notification.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Impact of COVID-19 on the Dashboard Camera Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Emphasis on Driver Safety Coupled With Growing Acceptance of Dashboard Footage as Evidence in Court of Law
    • 5.1.2 Technological Advancements in Smart Dashboard Camera Segment Driving Adoption in the United States
    • 5.1.3 Declining Unit Prices in the Region
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Privacy Concerns and Regulations
    • 5.2.2 Relatively Low Level of Adoption as Compared to Major European Countries Wherein Dashboard Cameras are Widely Deployed by Motorists Due to Rebate Policies Provided by Insurance Companies

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Technology
    • 6.1.1 Basic
    • 6.1.2 Smart
  • 6.2 By Distribution Channel
    • 6.2.1 Offline
    • 6.2.2 Online
  • 6.3 By Country
    • 6.3.1 United States
    • 6.3.2 Canada

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Garmin Ltd
    • 7.1.2 LG Innotek
    • 7.1.3 Panasonic Corporation
    • 7.1.4 Harman International Industries Inc. (Samsung Electronics Co. Ltd)
    • 7.1.5 Transcend Information Inc.
    • 7.1.6 BlackVue (Pittasoft Co. Ltd)
    • 7.1.7 YI Technology
    • 7.1.8 Papago Inc.
    • 7.1.9 Thinkware Corporation
    • 7.1.10 Waylens Inc
    • 7.1.11 Rand McNally
    • 7.1.12 Nextbase
    • 7.1.13 Cobra Electronics Corporation (Cedar Electronics Holdings Corp.)
    • 7.1.14 HP Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET