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市場調査レポート
商品コード
1630229

Wi-Fiアナリティクス-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Wi-Fi Analytics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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Wi-Fiアナリティクス-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

Wi-Fi分析市場規模は、2025年に61億2,000万米ドルと推定され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは20.26%で、2030年には154億米ドルに達すると予測されています。

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Wifiの優位性に寄与する最も重要な要因は、顧客のスマートフォンにアプリケーションをインストールする必要がなく、行動データを収集したり、顧客プロファイルを収集したり、顧客の店舗内の位置に基づいて近接ベースのマーケティング・メッセージをトリガーしたりできることです。Wifiをサポートする帯域幅の増加は、この技術の採用をさらに後押ししています。

主要ハイライト

  • Wifi分析は、無線ネットワークを通じて入手可能な情報を利用して、物理的空間についてより良い意思決定を行うことを可能にします。Wifiは、最も広範で汎用性の高い最新の店舗内小売分析技術の1つとして発展してきました。eコマースビジネスでは、オンラインマーケティング分析ツールを使用して、企業のウェブサイトを通じた顧客のナビゲーションデータをモニターしています。収集されたデータから洞察が得られ、事業収益を増やすための意思決定が行われます。
  • 公衆無線LANの配備の増加、携帯電話の普及、無線LAN分析への投資の増加、ビッグデータ分析の利用の増加は、無線LAN分析市場の成長に影響を与えると予測されています。
  • 複合ショッピング施設、公共の場所、輸送のハブ、最近では自動車や列車でさえ、車載無線LANを備えていることが自慢であり、市場で常態化することが予想されます。顧客満足度を確保し、市場成長を促進するためのサービスオプションの強化です。
  • しかし、データセキュリティの問題、政府の厳しい規制と施策、標準化された規制遵守の欠如が市場拡大の妨げになると予想されます。モノのインターネット(IoT)とモバイルに接続されたスマートアイテムの利用の増加は、市場進出に有益な機会を提供すると予測されます。
  • COVID-19は、労働者がウイルス感染を心配することなく働けるようにする革新的なソリューションの開発を企業に促しています。その結果、多くの企業が在宅勤務のコンセプトを採用し、個人は不要な出張を避けることができるようになりました。世界のパンデミック(世界的大流行)により、何千もの企業が一時的に倒産したり閉鎖されたりしています。さまざまなエンドユーザー部門の再開と、スマートフォンの普及によるインターネットの利用可能性の向上により、市場はパンデミック後のシナリオで急成長しています。

Wi-Fi分析市場動向

市場分析セグメントが著しい成長を遂げると分析

  • 市場分析セグメントは、今後数年間で大きな成長を遂げると分析されています。市場分析におけるWi-Fi分析の応用は、視聴者を理解し、データを実用的な洞察に変えることを重視する企業の増加により、大きく成長しています。Wi-Fi分析を利用すれば、どのデバイスやアプリケーションが最も帯域幅を消費しているかを特定し、生徒やプログラムに帯域幅を割り当てる方法を決定できると同時に、他の場所で適切なサービスレベルを確保することができます。
  • さらに、スマートフォンやスマートデバイスの利用が増加し、インターネットの普及率が高まっていることも、市場分析における無線LAN分析の応用を後押ししています。このようなモバイル機器の利用増加は、Wi-Fiユーザー数の増加にもつながっています。
  • 例えば、シスコシステムズによると、世界的に、モバイル加入者の総数は毎年2%ずつ増加し、2018年の51億人から2023年には57億人になると予想されています。人口に換算すると、2018年には世界人口の66%を占め、今年度は世界人口普及率の71%を占める。
  • また、2023年にはモバイルWi-Fiの速度が3倍になります。世界的に、Wi-Fiの平均速度は2018年の30.3Mbpsから2023年には92Mbpsに増加すると予想されています。Wi-Fiホットスポットは過去3年間で2倍以上に増加。2023年までに、公衆Wi-Fiホットスポットは2018年の1億6,900万カ所から世界全体で約6億2,800万カ所に増加します。Wi-Fi6ホットスポットは過去3年間で3倍以上増加し、今年度末には全公衆Wi-Fiホットスポットの11%を占める。

北米が最大市場を記録する見込み

  • 同地域の強固な財務体質により、企業はIoTやビッグデータ分析などの先進的なソリューションや技術に投資できるようになりました。Cisco Systems(米国)、Zebra Technologies(米国)、Fortinet(米国)、Ruckus Wireless(米国)など複数の主要Wi-Fi分析ベンダーの存在により、同地域は大きなシェアを獲得しています。
  • 多くの小売店、レストラン、ホテルは、この特徴を利用して、集客のために公共のホットスポット・ポイントを提供しています。Wi-Fiホットスポットは、ユーザーの行動、滞在時間などの情報を収集し、ビジネスのサポートに利用することができます。
  • より多くのスマートフォンが接続すれば、小売業者は顧客の関心に基づき、より多くの商品やサービスを提供することができます。このように、スマートフォンユーザーの普及は、小売市場にプラスの影響を与え、ひいては市場の成長を高めています。
  • 過去数年間、各地域で消費支出が増加したことが、スマートフォン需要を牽引してきました。しかし、普及率の高さを考慮すると、市場の成長は頭打ちになりつつあります。Cisco Systemsによると、デュアルモード・モバイルデバイスを起点とする北米のWi-Fi接続速度は今年、倍増しています。2018年の平均Wi-Fiネットワーク接続速度は46.9Mbpsであり、109.5Mbpsを超え、北米は2018~2023年のCAGRが18%で最大のWi-Fi速度を経験しています。
  • GSMAによると、北米のスマートフォン加入者数は2025年までに3億2,800万人に達すると予想されています。さらに、2025年までに、同地域ではモバイル加入者(86%)とインターネットの普及率(80%)が上昇する可能性があります。インターネットの利用が増加しているため、公衆Wi-Fiの設置が増加しています。Wi-Fi経由のインターネット速度はモバイルデータよりも速いため、ほとんどのユーザーはWi-Fiホットスポットを好みます。

Wi-Fi分析産業概要

Wi-Fi分析市場は非常に細分化されています。全体として、既存の競合企業間の競争は激しいです。さらに、イノベーションに注力する大企業と新興企業の買収や協業も予想されます。市場の主要企業は、Cisco Systems, Inc.、Cloud4Wi, Inc.、Purple Wi-Fi Ltd.、RetailNext, Inc.、Yelp Wi-Fi Inc.などです。同市場の参入企業は、製品提供を強化し、サステイナブル競争優位性を獲得するために、提携、イノベーション、買収などの戦略を採用しています。

2023年1月、Purpleはトランポリン施設のAltitude Trampoline Parkとの戦略的提携を発表し、CRM記録収集の強化、会場レベルのフィードバックの取得、売店での支出増を目指しました。Altitudeは、米国内の企業サイト全体にPurpleのGuest WiFiソリューションを統合することを選択しました。開始後、フランチャイズ店舗が追加され、各パークの屋内面積は3万平方フィート以上となっています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • 産業バリューチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • スマートフォンとスマートデバイスの使用の増加
    • 物理的な会場での公衆Wi-Fi導入の増加
  • 市場課題
    • データセキュリティ問題と厳しい政府規制と施策

第6章 市場セグメンテーション

  • コンポーネント別
    • ソリューション
    • サービス別
  • 展開別
    • オンプレミス
    • クラウド
  • 用途別
    • プレゼンス分析(フットフォール分析など)
    • マーケティング分析(顧客エンゲージメント、顧客経験管理、顧客行動分析など)
  • 産業別
    • 小売
    • ホスピタリティ
    • スポーツ・レジャー
    • 運輸
    • 医療
    • その他のエンドユーザー産業別
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 ベンダー市場シェア

第8章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Cisco Systems, Inc.
    • Cloud4Wi, Inc.
    • Purple Wi-Fi Ltd
    • RetailNext, Inc.
    • Yelp Wi-Fi Inc.
    • Ruckus Wireless Inc.(Arris International Limited)
    • Fortinet Inc.
    • Blix
    • Skyfii Limited
    • Singtel
    • MetTel, Inc.

第9章 投資分析

第10章 投資分析市場の将来

目次
Product Code: 64286

The Wi-Fi Analytics Market size is estimated at USD 6.12 billion in 2025, and is expected to reach USD 15.40 billion by 2030, at a CAGR of 20.26% during the forecast period (2025-2030).

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The most important factor contributing to wifi's superiority is that it doesn't require an application installed on customers' smartphones to gather behavioral data or collect customer profiles and trigger proximity-based marketing messages based on customers' in-store location. An increase in wifi supporting bandwidth further supports the adoption of the technology.

Key Highlights

  • Wifi analytics enables the organization to use the information available through the wireless network to make better decisions about physical space. Wifi has evolved as one of the most widespread and versatile modern in-store retail analytics technologies. E-commerce businesses use online marketing analytics tools to monitor customer navigation data through company websites. The collected data yields insights and makes decisions to increase business revenue.
  • Increased public wifi deployment, mobile phone proliferation, increased investment in wifi analytics, and increased usage of big data analytics are projected to influence the growth of the wifi analytics market.
  • Shopping complexes, public places, transport hubs, and nowadays, even cars and trains boast of having onboard wifi, which is expected to become regular in the market. It is an enhanced service option to ensure customer satisfaction and propel market growth.
  • However, data security issues, stringent government regulations and policies, and the lack of standardized regulatory compliance are expected to hinder market expansion. An increase in the usage of the Internet of Things (IoT) and mobile-connected smart items are predicted to provide profitable opportunities for market advancement.
  • COVID-19 has prompted businesses to develop innovative solutions allowing workers to work without worrying about getting the virus. As a result, many firms have embraced the work-from-home concept, allowing individuals to avoid unnecessary travel. Temporary collapse and closure of thousands of businesses globally hamper the market during the pandemic. With the reopening of various end-user sectors and increased internet availability with smartphone penetration, the market is growing rapidly in the post-pandemic scenario.

Wi-Fi Analytics Market Trends

Market Analytics Segment is Analyzed to Witness Significant Growth

  • The market analytics segment is analyzed to witness significant growth in the coming years. The application of Wi-Fi analytics in market analytics is growing largely due to growing emphasis of businesses to understand their audience, and turn data into actionable insights. With wifi analytics, a user can identify which devices or applications are consuming the most bandwidth and make decisions on how to allocate bandwidth to students and programs, and at the same time, ensure appropriate service levels elsewhere.
  • Moreover, the increasing use of smartphones and smart devices, coupled with the growing internet penetration, is driving the application of wifi analytics in the market analytic. This increase in the use of mobile devices is also increasing the number of Wi-Fi users.
  • For instance, according to Cisco Systems, Globally, the total number of mobile subscribers is expected to increase by 2% every year, from 5.1 billion in 2018 to 5.7 billion in 2023. In terms of population, it accounted for 66% of the global population in 2018 and 71% of the global population penetration in the current year.
  • And also, In 2023, mobile Wi-Fi speeds tripled. Globally, average Wi-Fi speeds are expected to increase from 30.3 Mbps in 2018 to 92 Mbps in 2023. Wi-Fi hotspots are more than doubled in the past three years. By 2023, there are approximately 628 million public Wi-Fi hotspots globally, up from 169 million in 2018. Wi-Fi6 hotspots will increase more than triple from the past three years, accounting for 11% of all public Wi-Fi hotspots by the end of the current year.

North America is Expected to Register the Largest Market

  • The strong financial position of the region enabled organizations to invest in advanced solutions and technologies, such as IoT and big data analytics. The presence of multiple major Wi-Fi analytics vendors, such as Cisco Systems (US), Zebra Technologies (US), Fortinet (US), and Ruckus Wireless (US), have enabled the region to draw a significant share.
  • Using this feature to their advantage, many retailers, restaurants, and hotels offer public hotspot point to attract customers, through which the Wi-Fi hotspot gather information about the user behavior, time spent, etc., and can use for supporting the business.
  • As more smartphones connect, retailers can provide more products and services based on customers' interests. Henceforth, the increasing penetration of smartphone users is positively impacting the retail market, which is, in turn, increasing the market's growth.
  • Over the past few years, increased consumer spending across regions has driven the demand for smartphones. However, the market's growth is plateauing, considering the intense penetration levels. According to Cisco Systems, the North American Wi-Fi connection speeds originating from dual-mode mobile devices is doubled in the current year. The average Wi-Fi network connection speed was 46.9 Mbps in 2018 and exceeded 109.5 Mbps and North America is experiencing the largest Wi-Fi speeds with 18% of CAGR from 2018 to 2023.
  • According to GSMA, the number of smartphone subscribers in North America is expected to reach 328 million by 2025. Moreover, by 2025, the region may witness an increase in the penetration rates of mobile subscribers (86%) and the Internet (80%). The increasing usage of the Internet has enabled the growth of public Wi-Fi installments. As the Internet speed through Wi-Fi is faster than that of mobile data, most users prefer Wi-Fi hotspots.

Wi-Fi Analytics Industry Overview

The Wi-Fi analytics market is highly fragmented. Overall, the competitive rivalry among existing competitors is high. Moreover, acquisitions and collaboration of large companies with startups are expected, which are focused on innovation. The major players in the market are Cisco Systems, Inc., Cloud4Wi, Inc., Purple Wi-Fi Ltd, RetailNext, Inc., and Yelp Wi-Fi Inc. among others. Players in the market are adopting strategies such as partnerships, innovations, and acquisitions to enhance their product offerings and gain sustainable competitive advantage.

In January 2023, Purple announced a strategic partnership with Altitude Trampoline Park, a trampoline facility, to enhance CRM record collecting, obtain venue-level feedback, and increase expenditure at concessions. Altitude has opted to integrate Purple's Guest WiFi solution throughout its corporate sites in the United States. Additional franchise locations have followed after the launch, with each park having more than 30,000 square feet of indoor area.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porters Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitutes
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Use of Smartphones and Smart Devices
    • 5.1.2 Increasing Deployment of Public Wi-Fi across Physical Venues
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Data Security Issues and Stringent Government Regulations and Policies

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Component
    • 6.1.1 Solution
    • 6.1.2 Services
  • 6.2 By Deployment
    • 6.2.1 On-premise
    • 6.2.2 Cloud
  • 6.3 By Application
    • 6.3.1 Presence Analytics (Footfall Analytics, etc.)
    • 6.3.2 Marketing Analytics (Customer Engagement, Customer Experience Management, Customer Behavior Analytics, etc.)
  • 6.4 By End-user Vertical
    • 6.4.1 Retail
    • 6.4.2 Hospitality
    • 6.4.3 Sports and Leisure
    • 6.4.4 Transportation
    • 6.4.5 Healthcare
    • 6.4.6 Other End-user Verticals
  • 6.5 By Geography
    • 6.5.1 North America
    • 6.5.2 Europe
    • 6.5.3 Asia Pacific
    • 6.5.4 Latin America
    • 6.5.5 Middle East and Africa

7 VENDOR MARKET SHARE

8 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Company Profiles
    • 8.1.1 Cisco Systems, Inc.
    • 8.1.2 Cloud4Wi, Inc.
    • 8.1.3 Purple Wi-Fi Ltd
    • 8.1.4 RetailNext, Inc.
    • 8.1.5 Yelp Wi-Fi Inc.
    • 8.1.6 Ruckus Wireless Inc. (Arris International Limited)
    • 8.1.7 Fortinet Inc.
    • 8.1.8 Blix
    • 8.1.9 Skyfii Limited
    • 8.1.10 Singtel
    • 8.1.11 MetTel, Inc.

9 INVESTMENT ANALYSIS

10 FUTURE OF THE MARKET