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市場調査レポート
商品コード
1630209

ボットサービス-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Bot Services - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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ボットサービス-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ボットサービス市場は予測期間中にCAGR 20.5%を記録する見込み

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主要ハイライト

  • COVID-19危機により、企業は厳格な要件を遵守し、従業員と顧客の継続的な安全を確保する必要に迫られました。リモートワークの必要性により、従来の職場からの移動が顕著になり、それが新たな規範となりました。
  • ボットは様々な産業で応用されているため、かなりの牽引力と受け入れられつつあります。いくつかの産業では、業務をより最適化し、強化された顧客洞察を活用し、顧客体験の向上に重点を置くために、オムニチャネルプラットフォームへとシフトしており、市場におけるボットの範囲が拡大すると予想されています。
  • 調査対象市場の主要対象産業の1つは小売業です。Amazonのような様々な企業が大規模な投資を行い、小売業で利用されるボットを開発し、顧客の行動をよりよく理解し、小売業に対応するために精度を高めてクロスセルやアップセルを行っています。これらのボットはまた、顧客の行動や購買パターンを理解するのに役立ち、企業が顧客を維持し、より良い製品やサービスを提供できるよう、最高の顧客分析を企業に記載しています。
  • さらに、メッセージングアプリのボットは、さまざまなメッセージングアプリに統合されたチャットボットの最も一般的で重要なタイプであり、企業はゼロから本格的なアプリケーションを開発することなく、大規模な顧客ベースと接続するために、すでに構築されたプラットフォームからこれらを展開することができます。メッセージングアプリのボットには、Botsify、Tidio、Aivo、Pandorabotsなどがあり、自然言語処理(NLP)を使用してコーディングせずにウェブサイト用の複数のチャットボットを作成と設定するのに役立ちます。メッセンジャーボットの支配が高まっていることが、調査期間中の市場を牽引しています。
  • チャットボットは、システムに統合し、関連するコンテンツを提供するために、より多くの知識を必要とすると考えられます。認識不足と統合の複雑さが市場を抑制する可能性があります。しかし、これらのチャットボットは、基本的な質問に対処する権限を与えられています。ある調査によると、顧客の68%がチャットボットを気に入っているのは、問い合わせに素早く答えてくれるため、カスタマーサポートに問い合わせるまでの待ち時間が短縮されるからだといいます。企業は様々な言語でのボット体験の強化に投資しています。
  • COVID-19によって、人々の生活や生存手段は世界中で深刻な影響を受けました。顧客からの問い合わせを管理し、顧客の緊急のニーズに応えるために満足度の指標を維持するためには、個人やカスタマーサービスチームにとって多くの労力が必要でした。そのため、ボットは顧客と対話し、質問に対応する優れた方法となりました。さらに、人為的なミスを減らすことで精度が向上し、市場におけるボットサービスの需要が高まり、今後数年間も継続すると予想されています。

ボットサービスの市場動向

大幅な成長が見込まれるチャットボット

  • チャットボットは、ウェブサイト訪問者を有料顧客に変えるビジネスを支援することができます。余分な従業員を増やすことなく、顧客サービスを強化し、充実した顧客体験を提供する簡単なソリューションを求める企業の間で人気が高まっています。人間を介さずにクライアントを支援する便利な方法を提供することで、チャットボットは企業のコスト削減に役立ち、それによってボットサービスの需要が高まっている
  • ボットフレームワークを使用して構築されたチャットボットは、出荷追跡、製品仕様に関する問い合わせ、苦情、決済など、より先進的機能を提供することができます。clickz.comが米国で実施した調査によると、顧客がチャットボットサービスを利用する問い合わせタイプは、出荷追跡が52%でトップ、次いで注文情報が44%、決済が35%となっています。
  • 大企業は、発注、製品やサービスに関する情報の要求、消耗品の決済などのタスクで過負荷になることが多いです。エンタープライズグレードのチャットボットは、これらのB2B業務を容易に処理することができ、チャットボットと統合されたB2Bシステムは、作業負荷をさらに軽減することができます。チャットボットは、すべてをインスタント・メッセージングプラットフォームに方向転換することで、これらの業務をすべて自動化します。人工知能(AI)とNLPを備えたチャットボットは、製品、請求書発行、決済などに関するあらゆる質問に答えることができます。
  • 一般市民が日常生活でチャットボットやWhatsApp、ライブチャットをますます利用するようになる中、地方自治体は、顧客のニーズに追いつき、サービス内容を見直す上で重要な役割を果たしています。例えば、インド国鉄やバンガロール地下鉄などは、チャットボットを利用し、ユーザーからの問い合わせに答えたり、予約を受け付けたりすることが増えています。WhatsAppのコンタクトにその番号を追加し、「こんにちは」とメッセージを送信すれば、誰でもアクセスできます。
  • さらに、市場ではライセンシング事業におけるチャットボットの採用が増加しています。例えば、運転免許局(DVLA)は、数百万人の顧客により効率的なセルフサービスを提供するため、同社のウェブチャットチャネルにチャットボットを組み込みました。DVLAは運輸省が出資する政府機関です。1,200人以上の従業員を擁するDVLAのコンタクトセンターは、英国最大のシングルサイトコンタクトセンターです。
  • 同様に、インド政府と運輸省はWhatsAppチャットボットを立ち上げ、国民の運転免許証、所得税証明書、パンカードなどの公的文書にアクセスするためのワンストップソリューションとなります。

北米は大きな成長が見込まれる

  • 同地域では、eコマースチャットボット、医療チャットボット、金融チャットボットへの大規模な投資とイノベーションが行われています。同市場はAIチャットボット、音声認識チャットボット技術、チャットボットによる同地域の顧客サービス強化を目指す様々なベンダーに向けて牽引しています。
  • 企業は消費者サポートだけでなく、内部機能にもチャットボットを活用しています。フィーチャーフォンの需要の高まりと、最先端のNLPとAI技術の取り込みは、ボットサービスの市場を牽引する2つの要因です。この地域は、都市化、デジタル化、ボットサービスによって革命が起きています。さらに、環境を世界的に標準化する取り組みも行われています。
  • パートナーシップがこの地域を牽引し、AIチャットボットのイノベーションがさらに大きな市場投資を生み出しています。例えば、Sprinklrは、ドバイを拠点とする物流・輸送プロバイダーのAramexと提携し、Sprinklr Modern CareでAIチャットボットを使用して、デジタル顧客サービスの効率と規模を改善しました。エージェントは、Sprinklr Modern Careと接続することで、チャットボットのインターフェースを通じて顧客との会話に素早く入ったり出たりし、24時間365日リクエストを迅速に解決します。
  • COVID-19の発生に伴い、この地域のいくつかの都市では、住民を支援し、24時間365日のサービスを提供するためにチャットボットを立ち上げました。さらに、多くのインタラクションは音声ベースで、電話網から入ってくる。市場の通信ベンダーはこうした機会を活用し、チャットボットへの音声・電話アクセスでビジネスを拡大しています。例えば、通信ソフトウェア、会話AI、顧客体験アプリケーションの著名な開発者であるインタラクティブメディアは、PhoneMyBotのアクセシビリティを発表しました。このクラウドソリューションは、チャットボットに音声と電話へのアクセスを記載しています。

ボットサービス産業概要

世界のボットサービス市場の競争は中程度です。製品調査、研究開発、提携、買収は、激しい競争を維持するために市場各社が採用する主要な成長戦略です。このセグメントにおける主要開発には次のようなものがあります。

2022年12月、モビリティとインテリジェント運転技術の企業であるHuman Horizonsは、新型打ち上げ車両「HiPhi Z」の自律走行コントローラとスマートデジタルコックピットコントローラにQNX技術を搭載するため、BlackBerry Limitedと提携しました。この車両にはAI音声アシスタントのHiPhi Botが搭載されており、ドライバーの命令を聞くことで運転や同乗者の体験を多面的に向上させることができます。

2022年11月、ブラジルの通信事業者Embratelは、企業の顧客サービスを強化するため、AIと機械学習(ML)を含むスマートボットソリューションを発表しました。このソフトウェアは、ユーザーと対話するいくつかの要素を提供し、効率的かつ透過的に人間の支援を再現します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • メッセンジャーアプリケーションの台頭
    • 消費者分析への需要の高まり
    • 大幅な成長が期待されるチャットボット
  • 市場の抑制要因
    • 認識不足と統合の複雑さ

第6章 市場セグメンテーション

  • 導入チャネル別
    • ウェブサイト
    • モバイルアプリケーション
    • ソーシャルメディア
    • カスタマーケアサービス
  • 製品タイプ別
    • 音声アシスタント
    • チャットボット
    • スマートスピーカー
    • 自然言語処理
  • エンドユーザー別
    • 小売
    • BFSI
    • 医療
    • IT・通信
    • 旅行・ホスピタリティ
    • その他
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Oracle Corporation
    • Google(Alphabet Inc.)
    • Amazon Web Services Inc.
    • Microsoft Corporation
    • IBM Corporation
    • Nuance Communications Inc.
    • CogniCor Technologies
    • Amplify.ai
    • Creative Virtual
    • Facebook Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 62380

The Bot Services Market is expected to register a CAGR of 20.5% during the forecast period.

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Key Highlights

  • The COVID-19 crisis forced businesses to adhere to strict requirements and ensure the ongoing safety of their employees and customers. There was a noticeable move away from the traditional workplace due to the need for remote work, which became the new norm.
  • Bots are finding considerable traction and acceptance, as they have applications in various industries. Several industries are shifting toward omnichannel platforms to optimize operations better, leverage enhanced customer insights, and increase focus on enhanced customer experience, which is expected to increase the scope of bots in the market.
  • One of the primary target industries of the market studied is the retail sector. Various companies such as Amazon have invested significantly and developed bots utilized in retail to better understand customer behavior and cross-sell or upsell with increased precision to cater to the retail sector. These bots also help understand customer behavior and purchasing patterns and provide the company with the best customer analytics so that enterprises try to retain their customers and offer better products and services.
  • Further, messaging app bots, the most common and significant type of chatbot integrated into different messaging apps, allow enterprises to deploy these from already-built platforms to connect with a large customer base without developing a full-fledged application from scratch. Some messaging app bots are Botsify, Tidio, Aivo, Pandorabots, and many other that helps to create and configure multiple chatbots for the website without coding using natural language processing (NLP). The rising domination of messenger bots drives the market over the study period.
  • The chatbot would need more knowledge to integrate into the system and serve relevant content. The lack of awareness and integration complexities could restrain the market. However, these chatbots are empowered to address fundamental questions. According to a survey, 68% of customers like chatbots because they quickly answer their inquiries, reducing the waiting time to contact customer support. Companies are investing in enhancing the bot experience in various languages.
  • People's life and means of survival were severely affected by COVID-19 worldwide. It took a lot of work for individuals and customer service teams to manage client queries and maintain satisfaction metrics to meet the customers' urgent needs. Thus, bots have become an excellent way to interact with customers and respond to their questions. Additionally, reducing human error improves accuracy, which increases demand for bot services in the market and is expected to continue over the coming years.

Bot Services Market Trends

Chat bots Expected to Witness Significant Growth

  • Chatbots can assist businesses in turning website visitors into paying clients. They are growing in popularity among companies looking for an easy solution to boost customer service and provide a well-rounded client experience without adding extra employees. By providing a handy way to assist clients without involving a human, chatbots help businesses save money, thereby increasing the demand for bot services.
  • Chatbots built using the bot frameworks can offer more advanced features like shipment tracking, inquiries about product specifics, Complaints, payment, etc. According to the survey conducted by clickz.com in the USA for the type of inquiry customers use chatbot services, shipment tracking stood at the top with 52%, followed by order information with 44%, and payment at 35%.
  • Large businesses are frequently overburdened with tasks such as placing orders, requesting information about products and services, and making payments for supplies. Enterprise-grade chatbots can readily handle these B2B operations, and the chatbot-integrated B2B systems can further reduce the workload. The chatbots automate all these operations by reorienting everything to the Instant Messaging Platform. Chatbots equipped with artificial intelligence (AI) and NLP can answer all questions about products, invoicing, payments, and more.
  • As the public increasingly uses chatbots, WhatsApp, and live chat in their daily lives, the local government plays a significant role in catching up and revising its service offerings to meet customer needs. For instance, The Indian Railways, Bangalore Metro Rail Corp Ltd., etc., are increasingly using chatbots to answer user queries and even accept bookings. Anyone can access it by adding the number as a WhatsApp contact and sending the message hi.
  • In addition, the market is witnessing an increased adoption of chatbots in the licensing business. For instance, the driver and vehicle licensing agency (DVLA) incorporated a chatbot into its webchat channel to provide more efficient self-service to millions of customers. The DVLA is a government agency funded by the Department of Transport. With over 1,200 employees, the DVLA contact center is the largest single-site contact center in the UK.
  • Similarly, the Government of India and the transportation department launched a WhatsApp chatbot, which would become a one-stop solution to access official documents like driver's licenses, income tax certificates, and pan cards for its citizens.

North America Expected to Witness Significant Growth

  • The region is witnessing significant investments and innovations for e-commerce chatbots, healthcare chatbots, and financial chatbots. The market is driving toward AI chatbots, voice recognition chatbots technology, and various vendors aimed towards customer service enhancement in the region with chatbots.
  • Enterprises do utilize chatbots for internal functions as well as consumer support. Growing demand for feature phones and the incorporation of cutting-edge NLP and AI technology are two factors driving the market for bot services. The region has revolutionized due to urbanization, digitization, and bot services. Additionally, efforts are being undertaken to standardize the environment globally.
  • Partnerships drive the region, and AI chatbot innovations further create significant market investments. For instance, Sprinklr partnered with Aramex, the Dubai-based logistics and transportation provider, to use AI chatbots on Sprinklr Modern Care to improve its digital customer service efficiency and scale. Agents will quickly enter and exit customer conversations through the chatbot interface, quickly resolving requests 24/7 by connecting with Sprinklr Modern Care.
  • With the outbreak of COVID-19, several cities in the region launched chatbots to help residents and provide 24/7 service. Further, many interactions are voice-based, coming in from the telephone network. Market telecom vendors are leveraging these opportunities and expanding their business with voice and telephony access to chatbots. For instance, Interactive Media, a prominent developer of telecommunications software, Conversational AI, and customer experience applications, announced the accessibility of PhoneMyBot. The cloud solution gives chatbots voice and telephony access.

Bot Services Industry Overview

The global bot services market is moderately competitive. Product launches, high expenses on research and development, partnerships, and acquisitions are the prime growth strategies adopted by the companies in the market to sustain the intense competition. Some of the key developments in the area are:-

In December 2022, Human Horizons, a mobility and intelligent driving technology company, partnered with BlackBerry Limited for QNX technology to power the autonomous driving controller and smart digital cockpit controller for the new launch vehicle "HiPhi Z." This vehicle is equipped with AI voice assistant, the HiPhi Bot, which can enhance multiple aspects of the driving and passenger experience by listening to driver commands.

In November 2022, Brazilian Operator Embratel launched a smart Bot solution that includes AI and machine learning (ML) to enhance corporate customer services. The software offers some elements that interact with users, efficiently and transparently replicating human assistance.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rising Domination of Messenger Applications
    • 5.1.2 Increasing Demand for Consumer Analytics
    • 5.1.3 Chat bots Expected to Witness Significant Growth
  • 5.2 Market Restrains
    • 5.2.1 Lack of Awareness and Integration Complexities

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Deployment Channel
    • 6.1.1 Website
    • 6.1.2 Mobile Application
    • 6.1.3 Social Media
    • 6.1.4 Customer Care Service
  • 6.2 By Product Type
    • 6.2.1 Voice Assistant
    • 6.2.2 Chat Bots
    • 6.2.3 Smart Speakers
    • 6.2.4 Natural Language Processing
  • 6.3 By End-User
    • 6.3.1 Retail
    • 6.3.2 BFSI
    • 6.3.3 Healthcare
    • 6.3.4 IT and Telecom
    • 6.3.5 Travel and Hospitality
    • 6.3.6 Other End-User Industries
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia Pacific
    • 6.4.4 Latin America
    • 6.4.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Oracle Corporation
    • 7.1.2 Google (Alphabet Inc.)
    • 7.1.3 Amazon Web Services Inc.
    • 7.1.4 Microsoft Corporation
    • 7.1.5 IBM Corporation
    • 7.1.6 Nuance Communications Inc.
    • 7.1.7 CogniCor Technologies
    • 7.1.8 Amplify.ai
    • 7.1.9 Creative Virtual
    • 7.1.10 Facebook Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS