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市場調査レポート
商品コード
1630193

鉄鋼完成品-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Finished Steel Products - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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鉄鋼完成品-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

鉄鋼完成品市場は予測期間中に3%を超えるCAGRで推移すると予想されます。

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COVID-19の発生は、建築・建設、電気・電子、輸送を含むすべての主要エンドユーザー産業が一時的に操業停止となったため、市場にマイナスの影響を与えました。製造工場が機能しなかったため、これらの産業における様々な商品の生産プロセスが低下し、その結果、鉄鋼完成品や亜鉛めっき鋼材に関わる活動の成長が制限されました。しかし、2021年には、建設と輸送活動がプラス成長を記録し、その結果、予測期間中に鉄鋼完成品市場は回復します。

主要ハイライト

  • 市場成長を牽引する主要要因は、建設産業の増加です。
  • 代替品の入手可能性と温度による特性の変化が市場成長の妨げになりそうです。
  • 鉄スクラップの利用可能性が高まっていることは、今後数年間、市場に機会をもたらす可能性が高いです。
  • アジア太平洋が市場を独占すると予想され、予測期間中に最も高いCAGRを示す可能性も高いです。

鉄鋼製品市場の動向

輸送産業での使用の増加

  • 鉄鋼は、世界的に自動車メーカーが選択する効率的な材料となっています。自動車産業における鉄鋼製品の需要を増加させる特徴には、高強度、安全性、他の材料に比べて比較的低コストなどがあります。
  • 世界鉄鋼協会によると、2022年の粗鋼生産量は18億7,850万トンになります。建築インフラ産業は鉄鋼完成品の最大の消費者で、世界の鋼材消費量の約50%を占め、次いで自動車産業と運輸産業が続きます。
  • しかし、自動車の軽量化ニーズの高まりが、自動車産業における鋼材消費の伸びを妨げています。これは、今後数年間の鉄鋼消費に影響を与えると考えられます。
  • また、特に欧州、中国、米国では、環境問題への懸念から化石燃料の使用を止めさせようとする政府計画が多く、電気自動車の開発が今後数年で加速する可能性があります。
  • IEAによると、2022年の電気自動車の世界販売台数は第1四半期で200万台となり、2021年同期比で75%増加しました。今年末までにはさらに22%増の約180万台になると予測しています。
  • これらの要因から、鉄鋼完成品市場は予測期間中、世界中で成長するとみられます。

アジア太平洋が市場を独占する

  • アジア太平洋が市場を独占すると予想されます。中国は最も急速に経済が発展している国の一つであり、世界最大の生産国の一つとなっています。同国の製造部門は、同国経済に大きく貢献しています。
  • 中国は世界最大の自動車メーカーです。同国の自動車部門は、燃費を確保し、排出ガスを最小限に抑える(同国では公害が深刻化し、環境に対する懸念が高まっているため)製品づくりに注力し、製品の進化を図っています。
  • インド鉄鋼省によると、2021~22年度の総鉄鋼完成品消費量は111.8MTで、2024-25年には160MTに達し、2030-31年には250MTになると予想されています。
  • このような要因から、同地域の鉄鋼完成品市場は予測期間中に安定した成長が見込まれます。

鉄鋼製品産業概要

鉄鋼完成品市場は、その性質上、部分的に統合されています。市場の主要企業には、ArcelorMittal、HBIS Group、Baosteel Group、Tata Steel、JFE Steel Corporationなどがあります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • 建設産業からの需要拡大
  • 抑制要因
    • 代替品の入手可能性
    • 温度による特性の変化
  • 産業バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の程度

第5章 市場セグメンテーション

  • 形態
    • プレート
    • ストリップ
    • ロッド
    • プロファイル
    • チューブ
    • ワイヤ
    • その他の形態
  • プロセス
    • 熱間圧延
    • 冷間圧延
    • 鍛造
    • その他
  • エンドユーザー産業
    • 運輸
    • 建設
    • エネルギー
    • 容器包装
    • 電気・電子
    • その他
  • 地域
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他のアジア太平洋
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • イタリア
      • フランス
      • スペイン
      • その他の欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他の中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • M&A、合弁事業、提携、協定
  • 市場シェア分析
  • 主要企業の戦略
  • 企業プロファイル
    • ArcelorMittal
    • Baosteel Group
    • China Ansteel Group Corporation Limited
    • Gerdau S/A
    • HBIS GROUP
    • JFE Steel Corporation
    • Jiangsu Shagang Group
    • NIPPON STEEL CORPORATION
    • Nucor
    • POSCO
    • Tata Steel
    • United States Steel

第7章 市場機会と今後の動向

  • 鉄スクラップの入手可能性の増加
目次
Product Code: 61471

The Finished Steel Products Market is expected to register a CAGR of greater than 3% during the forecast period.

Finished Steel Products - Market - IMG1

The COVID-19 outbreak negatively impacted the market since all the major end-user industries, including building and construction, electrical and electronics, and transportation, were shut down on a temporary basis. Due to the non-functioning of the manufacturing plants, the production process of various goods in these industries declined, resulting in restricted growth in the activities involving finished steel products and galvanized steel. However, in 2021, the construction and transportation activities registered positive growth, resulting in the recovery of the finished steel products market in the forecast period.

Key Highlights

  • The major factor driving market growth is the increasing construction industry.
  • The availability of substitutes and their changing properties with temperature are likely to hinder the growth of the market.
  • The increasing availability of steel scrap is likely to create opportunities for the market in the coming years.
  • The Asia-Pacific region is expected to dominate the market and is also likely to witness the highest CAGR during the forecast period.

Finished Steel Products Market Trends

Increasing Usage in the Transportation Industry

  • Steel has been an efficient material of choice for automakers globally. Some of the characteristics that increase the demand for steel products in the automotive industry include high strength, safety, and relatively low costs compared to other materials.
  • According to the World Steel Association, in 2022, the production of crude steel will be 1,878.5 million tons. The building and infrastructure industry is the largest consumer of finished steel and accounts for approximately 50% of total world steel consumption, followed by the automotive and transportation industries.
  • However, the increasing need to reduce the weight of an automobile is hindering the growth in the consumption of steel products in the automotive industry. This will affect the consumption of steel in the coming years.
  • Also, the development of electric vehicles may continue to pick up speed in the coming years, especially in Europe, China, and the United States, where many government programs are trying to get people to stop using fossil fuels because of environmental concerns.
  • According to the IEA, the global sales of electric cars in 2022 were 2 million units in the first quarter, up 75% from the same period in 2021. It is expecting a further 22 percent increase, or around 1.8 million units, by the end of this year.
  • Owing to all these factors, the market for finished steel products is likely to grow across the world during the forecast period.

Asia-Pacific Region to Dominate the Market

  • The Asia-Pacific region is expected to dominate the market. China is one of the fastest-emerging economies and has become one of the biggest production houses in the world. The country's manufacturing sector is one of the major contributors to the country's economy.
  • China is the largest manufacturer of automobiles in the world. The country's automotive sector has been shaping up for product evolution, with the country focusing on manufacturing products in order to ensure fuel economy and minimize emissions (owing to the growing environmental concerns due to mounting pollution in the country).
  • In India, according to the Ministry of Steel, the total finished steel consumption for the fiscal year 2021-22 was 111.8 MT, which is expected to reach 160 MT by 2024-25 and is estimated at 250 MT by 2030-31.
  • Due to all such factors, the market for finished steel products in the region is expected to have steady growth during the forecast period.

Finished Steel Products Industry Overview

The finished steel products market is partially consolidated in nature. Some of the major players in the market include ArcelorMittal, HBIS Group, Baosteel Group, Tata Steel, and JFE Steel Corporation, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Growing Demand from Construction Industry
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Availability of Substitutes
    • 4.2.2 Change in Properties with Temperature
  • 4.3 Industry Value-Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Form
    • 5.1.1 Plate
    • 5.1.2 Strip
    • 5.1.3 Rod
    • 5.1.4 Profile
    • 5.1.5 Tube
    • 5.1.6 Wire
    • 5.1.7 Other Forms
  • 5.2 Process
    • 5.2.1 Hot-Rolling
    • 5.2.2 Cold-Rolling
    • 5.2.3 Forging
    • 5.2.4 Other Processes
  • 5.3 End-user Industry
    • 5.3.1 Transportation
    • 5.3.2 Construction
    • 5.3.3 Energy
    • 5.3.4 Containers and Packaging
    • 5.3.5 Electrical and Electronics
    • 5.3.6 Other End-user Industries
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 Asia-Pacific
      • 5.4.1.1 China
      • 5.4.1.2 India
      • 5.4.1.3 Japan
      • 5.4.1.4 South Korea
      • 5.4.1.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.2 North America
      • 5.4.2.1 United States
      • 5.4.2.2 Canada
      • 5.4.2.3 Mexico
    • 5.4.3 Europe
      • 5.4.3.1 Germany
      • 5.4.3.2 United Kingdom
      • 5.4.3.3 Italy
      • 5.4.3.4 France
      • 5.4.3.5 Spain
      • 5.4.3.6 Rest of Europe
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle-East and Africa
      • 5.4.5.1 Saudi Arabia
      • 5.4.5.2 South Africa
      • 5.4.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 ArcelorMittal
    • 6.4.2 Baosteel Group
    • 6.4.3 China Ansteel Group Corporation Limited
    • 6.4.4 Gerdau S/A
    • 6.4.5 HBIS GROUP
    • 6.4.6 JFE Steel Corporation
    • 6.4.7 Jiangsu Shagang Group
    • 6.4.8 NIPPON STEEL CORPORATION
    • 6.4.9 Nucor
    • 6.4.10 POSCO
    • 6.4.11 Tata Steel
    • 6.4.12 United States Steel

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Increasing Availability of Steel Scrap