デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1628784

ラテンアメリカの缶詰食品包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

Latin America Canned Food Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
ラテンアメリカの缶詰食品包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

ラテンアメリカの缶詰食品包装市場は予測期間中にCAGR 4.8%を記録する見込み

Latin America Canned Food Packaging-Market-IMG1

主なハイライト

  • 缶詰食品の人気急上昇につながる主な理由の1つとして、特にミレニアム世代の間で、多忙でイベントの多い生活を送る傾向が高まっていることが挙げられ、これが市場を重要なレベルまで促しています。仕事量の増加と時間的制約が、時間とエネルギーを節約するために、すぐに食べられるパック詰めや缶詰食品の消費につながった。
  • 缶詰食品包装は、熱や汚染などの外的刺激から製品を保護し、腐敗を防ぐ。この包装により、安全性が高まり、製品の賞味期限も長くなります。腐敗しやすい食品は、缶詰にすることで、安価で保存が効き、味も少し変化します。その結果、拡大する園芸産業や水産加工産業は、この包装を大いに必要としています。
  • 缶詰の食品は旅行や消費も簡単です。加えて、缶詰食品包装の市場は、缶詰アイテムの簡単な入手と供給の増加により、観察中に成長しています。
  • 過去10年間で、炭水化物を多く含む食事から、体力とスタミナをつけるためにタンパク質を多く含む食事へと、消費パターンに変化があった。健康とフィットネスに関する意識の高まりや、ズンバ、エアロビクス、ヨガなどの安価なフィットネス代替手段の利用可能性は、繊維、タンパク質、ビタミン、ミネラルなどの栄養素を豊富に含むバランスの取れた食事を必要とします。缶詰はこれらの栄養素を保存し、消費者に提供することができるため、食事をより健康的で安全なものにすることができます。
  • COVID-19パンデミックは缶詰市場に両面的な影響を与えました。全国的な封鎖は小売家庭による備蓄をもたらしたが、HoReCa業界の閉鎖は市場の需要を減少させました。サプライチェーンの混乱は、おそらく地域全体の生産性と所得の充足を妨げると思われます。おそらく市場成長の抑制要因になると予想されます。

ラテンアメリカの缶詰食品包装市場の動向

スチール缶の使用が大幅に拡大する見込み

  • スチール缶は、基本的な機能が信頼できる低価格のパックタイプであるため、価値が重要な場面で威力を発揮します。完成品は、3ピース溶接缶を使用する缶詰事業者によって手頃な価格に保たれており、幅広い消費者層に利用されています。
  • スチール缶は食品の包装に使われる金属の一種。果物や野菜は、非常に長い間その鮮度を保つためにパックされています。容器や缶の主な目的は、味や風味を損なったり、腐敗の原因となる空気や湿気などの外的要素を防ぐことです。スチール缶は、円筒形に圧延される前に、油圧プレス機で両側に2回のプレス加工を施された炭素鋼のシートから作られます。
  • スチール缶詰は、魚介類カテゴリーで引き続き好調で、保存性、体裁、価値の面で好まれるパックタイプであり続けています。ラテンアメリカのヘルシー志向が魚介類の需要を牽引しています。
  • 缶詰は、安全で栄養価の高い高品質の農産物やタンパク質を求める人々のニーズに対して、常に身近で手頃なソリューションであり続けてきました。スチール食品は環境にやさしく、食品廃棄を抑制し、経済を活性化します。スチール缶は100%リサイクル可能で、最低でも25%の再生資源を使用しています。
  • The Can Manufacturers Instituteの報告によると、1,500種類以上の食品が様々な形やサイズのスチール缶に詰められています。新しいイノベーションには、ツイストトップ、リシーラブルの蓋、蓋にプルタブの付いたイージーオープンタイプの缶などがあります。

ブラジルが大きな市場シェアを占める見込み

  • COVID-19のパンデミックはブラジルの缶詰小売売上を押し上げたが、これは消費者が最初の購入にトマト缶、野菜、肉などの必須食品を優先したためです。その後、人々は買い逃しを恐れて、検疫期間中に多くの食品を備蓄するようになった。
  • COVID-19の発生以来、eコマースは缶詰メーカーにとって最も望ましい販売チャネルとなった。例えば、ネスレは自社のウェブサイトを通じて製品の直接販売を開始し、小規模小売業者もこのプラットフォームを通じて製品を販売できるようにマーケットプレースを作り、販売手数料を保証しました。
  • 市場の成長を促進する主な理由のひとつは、労働人口の急増とめまぐるしい生活です。2021年12月の就業率は48.90%と過去最高を記録しました。市場の拡大は、調理済み食品に対する需要の高まりと可処分所得の増加によって大いに助けられています。技術の進歩により、缶詰には栄養豊富で安全に摂取できる食品が含まれるようになった。
  • さらに、フィットネス意識の高まりとジム文化が、消費と身体に必要なタンパク質への関心をもたらしています。ブラジルには34,000以上のジムがあり、20代から40代の約1,000万人がこれらのジムに通っています。筋肉の成長と強化には、タンパク質が不可欠です。そのため、消費者、特に若者は、肉やその関連食品を食べる傾向にあります。肉や魚は栄養価を保ちながら、切ったり洗ったりといった下ごしらえの手間を省くことができます。そのため、缶詰食品市場は肉や魚の缶詰を上回ることが予想されます。

ラテンアメリカの缶詰食品包装業界の概要

ラテンアメリカの缶詰食品包装市場は適度に統合競争しています。以下のような大手企業が参入しています。 Ball Corporation and Crown Holdings In, Can-Pack S.A, Wells Can Company Ltd. and Allstate Can Corporation with a significant share in the market are expanding their customer base across various regions. In addition, many companies are forming strategic and collaborative initiatives with multiple companies to increase their market share and profitability.

  • 2022年6月-Ball Corporationは、世界のアルミ缶需要の拡大に基づき、南米での事業を拡大し、Chilcaの新しい製造工場でペルーに上陸します。この拡張は年間10億缶以上の飲食品缶の生産能力を持ち、2023年に稼動する予定です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 市場促進要因
    • 様々な便利な食品オプションの入手可能性の増加
    • 調理済み食品の人気の高まり
  • 市場の課題
    • 代替包装ソリューションの入手可能性と金属コストの高騰
  • COVID-19が市場に与える影響の評価

第5章 市場セグメンテーション

  • 材料別
    • 金属
    • スチール
    • アルミニウム
    • その他
  • 製品タイプ別
    • レディメイドミール
    • 食肉
    • 海産物
    • 果物・野菜
    • その他
  • 国別
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
    • その他ラテンアメリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Crown Holdings Inc.
    • Can-Pack S.A.
    • Trivium Packaging
    • Wells Can Company Ltd.
    • Allstate Can Corp.
    • Ball Metalpack
    • Independent Can Co.
    • Trivium Packaging
    • Container Supply Co. Inc.
    • The Giorgi Companies, Inc.
    • Heartland Products Group

第7章 投資分析

第8章 市場の将来

目次
Product Code: 54184

The Latin America Canned Food Packaging Market is expected to register a CAGR of 4.8% during the forecast period.

Latin America Canned Food Packaging - Market - IMG1

Key Highlights

  • As one of the Major reasons which are leading to the surge in popularity of canned food is the rising trend of a busy, eventful life, especially among the millennium population, which has prompted the market to a significant level. Increasing workload and time constraints have led to the adoption of ready-to-eat packed and canned food consumption to save time and energy.
  • Packaging for canned food shields the product from the elements and outside stimuli like heat and pollution, preventing spoilage. This packaging provides greater security and a longer product shelf life. Perishable food items can be inexpensive and preserved with slight flavor alteration via canning. Consequently, the expanding horticultural and seafood processing industries significantly demand this packaging.
  • Food products in cans are also simple to travel and consume. Additionally, the market for canned food packaging has grown during observation due to the simple accessibility and rising supply of canned items.
  • There was a shift in consumption patterns in the past decade, such as from a carbohydrate-rich diet to a protein-rich diet for better strength and stamina. Surging awareness regarding health & fitness and the availability of cheap fitness alternatives such as Zumba, Aerobics, and Yoga requires a balanced diet rich in nutrients like fibers, proteins, vitamins, minerals, and others. Canned food can store and provide these nutrients to consumers, making their meals healthier and safe.
  • The COVID-19 pandemic has had a two-sided impact on the canned food market. While the nationwide lockdown resulted in stock-piling by retail households, the shutdown of the HoReCa industry decreased the market demand. The disturbed supply chain will likely hamper productivity and income suffrage across the region. It is probably expected to act as a restraint on the growth of the market studied.

Latin America Canned Food Packaging Market Trends

Use of Steel Cans is Expected to Grow Significantly

  • The steel can perform well in situations where value is crucial because it is still a low-cost pack type with reliable basic functioning. The finished product is kept affordable by canned food businesses using three-piece welded cans, making it available to a broad consumer base.
  • Steel cans are a type of metal used to package food. Fruits and vegetables are packed to keep their freshness for a very long time. The primary purpose of the container or can is to keep out external elements like air or moisture that could impair taste and flavor or even cause rotting. Steel cans are created from sheets of carbon steel that have undergone two stamping operations on each side in a hydraulic press machine before being rolled into cylindrical shapes.
  • Steel food cans continue to perform well in the fish/seafood category; they remain the preferred pack type in preservation, presentation, and value. Healthy eating trends in Latin America drive the demand for fish/seafood.
  • Canned food has always remained an accessible and affordable solution to people's need for safe, nutritious, quality produce and protein. Steel food is environmentally friendly, curbs food waste, and fuels the economy. These are 100% recyclable and made from a minimum of 25% recycled content.
  • The Can Manufacturers Institute reports that more than 1,500 food items are packed into various shapes and sizes of steel cans. Some newer innovations include cans with twist-top, resealable lids, and the easy-open type with pull-tabs on the lids.

Brazil is Expected to Hold Significant Market Share

  • The COVID-19 pandemic boosted canned food retail sales in Brazil, as consumers prioritized essential food items such as canned tomatoes, vegetables, meat, etc., for the initial purchase. Later on, people even stockpiled many food items, during the quarantine periods, due to fear of missing out.
  • E-commerce became the most desired sales channel for canned food companies since the outbreak of COVID-19. For instance, Nestle started selling its products directly through its website and created a marketplace so that small retailers could also sell their products through this platform, thus guaranteeing them a sales commission.
  • One of the primary reasons for driving the growth in the market is the surging working population and fast pacing life. The employment rate reached an all-time high of 48.90% in December 2021. Expanding the market is greatly aided by the rising demand for prepared foods and rising disposable income. The cans now contain food that is nutrient-rich and safe to consume, thanks to technological advances.
  • Moreover, surging fitness awareness and gym culture have resulted in consumption and attention to body protein requirements. Brazil has more than 34,000 gyms, and approximately 10 million people aged between 20 to 40 years go into these gyms. For the growth and strength of muscles, protein is essential. As a result, consumers, especially young people, gravitate toward eating meat and related items. Meat and fish can retain their nutritional value while saving time on preparation tasks like cutting and cleaning. Thus, it is anticipated that the canned food market will outperform canned meat and fish.

Latin America Canned Food Packaging Industry Overview

The Latin America Canned Food Packaging Market is moderately consolidated competitive. The major players such as Ball Corporation and Crown Holdings In, Can-Pack S.A, Wells Can Company Ltd. and Allstate Can Corporation with a significant share in the market are expanding their customer base across various regions. In addition, many companies are forming strategic and collaborative initiatives with multiple companies to increase their market share and profitability.

  • June 2022 - Ball Corporation, Based on the growing aluminum can demand worldwide, is expanding its operations in South America, landing in Peru with a new manufacturing plant in Chilca. The expansion will have a production capacity of over 1 billion food and beverage cans a year and will start up in 2023.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Market Drivers
    • 4.4.1 Increasing Availability of Various Convenient Food Options
    • 4.4.2 Increasing Popularity of Ready-To-Eat Food Products
  • 4.5 Market Challenges
    • 4.5.1 Availability of Alternative Packaging Solutions and High cost of Metals
  • 4.6 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Material
    • 5.1.1 Metal
    • 5.1.2 Steel
    • 5.1.3 Aluminium
    • 5.1.4 Others
  • 5.2 By Product Type
    • 5.2.1 Readymade Meals
    • 5.2.2 Meat
    • 5.2.3 Sea Food
    • 5.2.4 Fruits and Vegetables
    • 5.2.5 Others
  • 5.3 By Country
    • 5.3.1 Brazil
    • 5.3.2 Mexico
    • 5.3.3 Argentina
    • 5.3.4 Rest of Latin America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Crown Holdings Inc.
    • 6.1.2 Can-Pack S.A.
    • 6.1.3 Trivium Packaging
    • 6.1.4 Wells Can Company Ltd.
    • 6.1.5 Allstate Can Corp.
    • 6.1.6 Ball Metalpack
    • 6.1.7 Independent Can Co.
    • 6.1.8 Trivium Packaging
    • 6.1.9 Container Supply Co. Inc.
    • 6.1.10 The Giorgi Companies, Inc.
    • 6.1.11 Heartland Products Group

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET