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市場調査レポート
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1628780

中東・アフリカのガラス包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

MEA Glass Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 110 Pages
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2~3営業日
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中東・アフリカのガラス包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

中東・アフリカのガラス包装市場は予測期間中にCAGR 5%を記録する見込み

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主なハイライト

  • ここ数年、食品包装の透明化の傾向が強まっています。このため、不透明度の低いガラスが包装材料として好まれる傾向が強まっています。水は、最小限のラベリングが施された透明ガラス容器へのニーズが高まる新興セグメントです。中東地域の複数のブランドが、水のパッケージをガラス製に移行することを表明しています。例えば、アースウォーターは2021年4月、UAE全土でガラス瓶入りのナチュラルミネラルウォーターのラインナップを発売しました。ペプシコは2020年のドバイ万博で、持続可能なパッケージングを促進するため、完全リサイクル可能なガラス瓶をコブランディングしたアクアフィナを発売しました。
  • 2021年3月、アブダビの新工場では、シノファームとアブダビに拠点を置くテクノロジー企業グループ42(G42)との合弁事業により、中国の製薬大手シノファームのCOVID-19ワクチンの製造が計画されました。アブダビのカリファ工業地帯(KIZAD)に建設されたこの工場は、3つの充填ラインと5つの自動包装ラインを備え、年間2億回分を生産する計画だった。同様の拡大動向と投資により、地域の製薬業界ではガラス製包装ソリューションの需要が大幅に増加すると予想されます。
  • 包装用プラスチックに対する政策も、ガラス瓶・容器市場に新たな機会を生み出しています。2021年2月、ケニアはClean Seas Initiativeに署名し、使い捨てプラスチックを制限する東アフリカで最初の国の一つとなった。また、2020年6月より、ケニアの国立公園、ビーチ、森林、保護区を訪れる観光客は、保護区内にペットボトル、コップ、使い捨ての皿、カトラリー、ストローを持ち込むことができなくなった。
  • 国際金融公社(IFC)によると、エチオピア政府は、ジェネリック医薬品を製造する非公開製薬会社や原薬(医薬品製造の主成分)を製造する会社による現地生産の促進を検討しています。エチオピアの「医薬品製造開発のための国家戦略と行動計画(2015-2025)」も、国レベルでの医薬品生産を促進しています。

中東・アフリカのガラス包装市場の動向

飲料が主要市場シェアを占める

  • アルコール飲料業界におけるガラス包装市場は、缶の形をした金属包装分野との激しい競合に直面しています。しかし、プレミアム製品への採用により、予測期間中もシェアを維持すると見込まれます。ジュース、コーヒー、紅茶、スープ、非乳製品、飲料など、さまざまな飲料製品で成長が見込まれます。
  • 地ビールメーカーの投資を後押しする複数の取り組みが、ガラス瓶パッケージの需要をさらに押し上げると予想されます。例えば、2021年10月、ハイネケンは、ハイネケン南アフリカの合弁会社を設立するため、25%の株式を購入するようNambian Breweriesに打診しました。このベンチャーは、NBLが過去5年間に起因する赤字投資(3億3,900万ナドの損失)を削減するのに役立つと期待されています。これにより、同地域におけるビール輸出とビール生産量の増加が期待されます。
  • ニュージーランド全土のワイナリーの不作とワインの保管が厳しいことから、国際的な小売業者は南アフリカワインの選択肢を増やしています。このため、様々な小売業者が南アフリカ産ワインの選択肢を増やすことに重点を移しています。
  • 例えば、2021年10月、英国のオンラインワイン小売業者であるMajesticは、購入者向けに、ケープタウンのLone Creek Sauvignon Blanc 2021とBoekenhoutskloof Vintager Sauvignon Blanc、西ケープ州のPringle Bay Sauvignon Blanc 2021などの新しいワイン・オプションを追加しました。また、価格帯も安く(1本あたり10~11英ポンド)、小売業者は南アフリカワインの販売拡大を期待しています。

アラブ首長国連邦市場は大きな成長が期待される

  • 研究開発型の大手製薬企業の多くは、受託製造や現地での販売チャネルを通じて、長年にわたりUAEに進出しており、容器用ガラスメーカーにとって市場機会を創出しています。 Pfizer, Novartis, GlaxoSmithKline (GSK), Merck, Abbvie, Eli Lily, Bayer, AstraZeneca, Sanofi, BMS, and Amgenなどの大手多国籍企業が国内市場に進出しています。
  • IQVIAの予測によると、国内の医薬品売上高は2024年までに510億米ドルに達する見込みです。さらに、医薬品や医療施設にガラス包装を使用することで確立された利点に対する認識の高まりが、医薬用ガラスセグメントを牽引しています。
  • 2021年5月、ペプシコはアラブ首長国連邦(UAE)居住者向けにアクアフィーナのアルミ缶とガラス瓶を発売しました。この技術革新は、2020年ドバイ万博のオフィシャル飲料・スナックパートナーであるペプシコが、6ヶ月間の世界の集会の期間中、2020年ドバイ万博の会場で発生するペプシコの廃棄物を回収し、リサイクルするというコミットメントに沿ったもので、より優れた持続可能なパッケージの削減、リサイクル、再発明への取り組みを加速させるものです。
  • 2021年1月、アラブ首長国連邦を拠点とする調香師サルヴァは、船員に捧げる新しいフレグランス「ホープ」を発表しました。この取り組みを通じて、同ブランドは世界の船員の苦境に対する認識を高め、支援を提供することを目指しています。このような取り組みが、同国のガラス瓶市場を後押しすると期待されています。
  • 2021年8月、アラブ首長国連邦(UAE)の大手香水メーカー、ルータ(LOOTAH)香水は、中東のラグジュアリーの決定版であるオウナス(Ounass)と提携しました。LOOTAHとOunassのコラボレーションにより、50種類以上のLOOTAHの香り、超越的なフレグランスオイル、最も豊かな香りをウェブサイトで紹介しています。

中東・アフリカのガラス包装業界の概要

中東・アフリカのガラス包装市場は適度に断片化されており、支配的な企業は数社、新規参入企業は数社です。各社は市場シェアを維持するために技術革新を続け、戦略的パートナーシップを結んでいます。

  • 2021年4月-ナイジェリアのビールブランドStar Lagerが米国でプレミアム冷濾過ラガーの販売能力を拡大。アフリカ産ビールの輸出数や需要の増加に伴い、ガラス瓶パッケージの需要が高まることが期待されます。
  • 2021年4月-スコッツデールの技術・再生可能水企業であるSOURCE Global社は、太陽光と空気のみから作られる再生可能なボトル入り飲料水を発表。ボトルのグラフィックはスクリーン印刷で施されています。ボトルの裏面には、製品のユニークな特徴が強調されています。このガラス瓶入り飲料水は、サウジアラビアの西海岸で進行中の再生可能な高級観光地、紅海開発プロジェクト(TRSDP)の宿泊客に提供される予定です。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 中東・アフリカのガラス瓶/容器の高い市場機会
  • 市場抑制要因
    • アルコール消費量の減少
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 競争企業間の敵対関係
    • 新規参入業者の脅威
    • 供給企業の交渉力
    • 顧客の交渉力
    • 代替品の脅威
  • 産業政策とCOVID-19の影響評価
  • 技術スナップショット

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品別
    • ボトル
    • ジャー
    • バイアル
    • その他の製品
  • エンドユーザー産業別
    • 医薬品
    • メディカル
    • パーソナルケア
    • 家庭用品
    • 農業
  • 国名別
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第6章 ベンダー市場シェア分析

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amcor Ltd
    • WestPack
    • Sonoco Products Company
    • Honeywell International Inc.
    • MTS Medication Technologies
    • Reynolds Packaging
    • The DOW Chemical Company
    • Uhlmann Group
    • Rohrer Corporation
    • Pharma Packaging Solutions
    • Tekni-Plex Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 54097

The MEA Glass Packaging Market is expected to register a CAGR of 5% during the forecast period.

MEA Glass Packaging - Market - IMG1

Key Highlights

  • An increasing trend of transparency in food packaging over the past few years has been observed. This puts growing preference for glass as a material for packaging, being least opaque. Water is an emerging segment aligned with an increasing need for transparent glass containers with minimalist labeling. Multiple brands across the Middle Eastern region have depicted transitioning to glass to package water. For instance, in April 2021, Earth Water launched its natural mineral water lineup in glass bottles across the UAE. PepsiCo launched Aquafina water in Expo 2020 Dubai-cobranded as fully recyclable glass bottles to promote sustainable packaging.
  • In March 2021, a new factory in Abu Dhabi planned to manufacture a COVID-19 vaccine from Chinese pharmaceutical giant Sinopharm under a joint venture between Sinopharm and Abu Dhabi-based technology company Group 42 (G42). The plant, built in the Khalifa Industrial Zone of Abu Dhabi (KIZAD), was planned to produce 200 million doses a year with three filling lines and five automated packaging lines. Similar expansion trends and investments are expected to demand glass packaging solutions in the regional pharmaceutical industry significantly.
  • The policies against plastic for packaging are also creating new opportunities for the glass bottles and containers market. In February 2021, Kenya signed the Clean Seas Initiative and became one of the first countries in East Africa to limit single-use plastics. Also, as of June 2020, visitors to Kenya's national parks, beaches, forests, and conservation areas can no longer carry plastic water bottles, cups, disposable plates, cutlery, or straws into protected areas.
  • According to International Finance Corporation (IFC), officials are considering promoting more local production from private pharma companies that produce generic medications and companies that manufacture active pharmaceutical ingredients or APIs (the primary components in manufacturing drugs). Ethiopia's National Strategy and Plan of Action for Pharmaceutical Manufacturing Development (2015-2025) also catalyzes pharmaceutical production at the country level.

MEA Glass Packaging Market Trends

Beverages to Hold Major Market Share

  • The market for glass packaging in the alcoholic beverage industry faces intense competition from the metal packaging segment in the form of cans. However, it is expected to maintain its share during the forecast period due to its usage of premium products. The growth is expected across different beverage products, including juices, coffee, tea, soups, non-dairy, and beverages.
  • Multiple initiatives that drove investments from local beer manufacturers are expected to drive the demand for glass bottle packaging further. For instance, in October 2021, Heineken approached Nambian Breweries to purchase a 25% stake to establish a joint venture for Heineken South Africa. The venture is expected to help NBL reduce loss-making investments (attributed to losses of NAD 339 million) attributable from the past five years. This is expected to increase beer exports and beer production volume in the region.
  • International retailers have increased options for South African wines due to poor harvest in wineries across New Zealand and challenging storage of wines. This has shifted the focus of various retailers to increase options for wines from South Africa.
  • For instance, in October 2021, Majestic, a UK online retailer for wine, added a new set of wine options for buyers, including Lone Creek Sauvignon Blanc 2021 and Boekenhoutskloof Vintager Sauvignon Blanc from Cape Town and Pringle Bay Sauvignon Blanc 2021 from Western Cape. Also, with the price range being low (GBP 10-11 per bottle), the retailers expect greater sales of South African wines.

The UAE Market is Expected to Grow Significantly

  • Most major research-based pharma firms have a long-standing presence in the country through contract manufacturing or local distribution channels, creating a market opportunity for container glass manufacturers. Leading multinationals, such as Pfizer, Novartis, GlaxoSmithKline (GSK), Merck, Abbvie, Eli Lily, Bayer, AstraZeneca, Sanofi, BMS, and Amgen, have a presence in the domestic market.
  • The IQVIA projected that pharmaceutical sales in the country are likely to reach USD 51 billion by 2024. Moreover, the increased awareness of the established benefits of using glass packaging for pharmaceutical products and healthcare facilities is driving the segment of the pharmaceutical glass.
  • In May 2021, PepsiCo launched Aquafina aluminum cans and glass bottles, the company's infinitely recyclable characteristic offering for UAE residents. The innovation is in line with the commitment of PepsiCo, Expo 2020 Dubai's Official Beverage and Snack Partner, to collect and recycle PepsiCo waste generated on Expo 2020 Dubai's site during the six-month global gathering, accelerating efforts to reduce, recycle, and reinvent better and more sustainable packaging.
  • In January 2021, the UAE-based perfumer, Salva, revealed its new fragrance, Hope, devoted to seafarers. Through this initiative, the brand aims to increase awareness about seafarers' plight worldwide and offer support. Such initiatives are anticipated to boost the country's glass bottle market.
  • In August 2021, the UAE's leading perfumery, LOOTAH perfumes, teamed up with Ounass, the Middle East's Definitive Home of Luxury. LOOTAH and Ounass's collaboration showcases over 50 of LOOTAH's scents, transcendent fragrance oils, and the richest incenses on the website.

MEA Glass Packaging Industry Overview

The Middle-East and African glass packaging market is moderately fragmented, with a few dominant and few new firms. The companies keep innovating and entering into strategic partnerships to retain their market share.

  • April 2021- Nigerian Beer Brand Star Lager expanded its distribution capacity in the United States for a premium cold-filtered lager. This is expected to drive the demand for glass bottle packaging as the number of exports and demand for African beer increases.
  • April 2021- SOURCE Global, a Scottsdale tech and renewable water company, introduced renewable bottled water made entirely from sunlight and air. The bottle's graphics are applied using screen printing. The back of the bottle highlights the product's unique attributes. The glass-bottled water will eventually be available to guests at The Red Sea Development Project (TRSDP), a regenerative luxury tourism destination along Saudi Arabia's west coast that is underway.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 High Opportunity for Middle-East and Africa Glass Bottles/Containers
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Decreased Alcohol Consumption
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Competitive Rivalry
    • 4.5.2 Threat of New Entrants
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Bargaining Power of Customers
    • 4.5.5 Threat of Substitute Products
  • 4.6 Industry Policies and Assessment of COVID-19 Impact
  • 4.7 Technology Snapshot

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Products
    • 5.1.1 Bottles
    • 5.1.2 Jars
    • 5.1.3 Vials
    • 5.1.4 Other Products
  • 5.2 End-user Industry
    • 5.2.1 Pharmaceuticals
    • 5.2.2 Medical
    • 5.2.3 Personal Care
    • 5.2.4 Household Care
    • 5.2.5 Agricultural
  • 5.3 Country
    • 5.3.1 Saudi Arabia
    • 5.3.2 United Arab Emirates
    • 5.3.3 South Africa
    • 5.3.4 Rest of Middle-East and Africa

6 VENDOR MARKET SHARE ANALYSIS

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Amcor Ltd
    • 7.1.2 WestPack
    • 7.1.3 Sonoco Products Company
    • 7.1.4 Honeywell International Inc.
    • 7.1.5 MTS Medication Technologies
    • 7.1.6 Reynolds Packaging
    • 7.1.7 The DOW Chemical Company
    • 7.1.8 Uhlmann Group
    • 7.1.9 Rohrer Corporation
    • 7.1.10 Pharma Packaging Solutions
    • 7.1.11 Tekni-Plex Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET