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市場調査レポート
商品コード
1628745

欧州の保護包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

Europe Protective Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
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欧州の保護包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州の保護包装市場は予測期間中にCAGR 3.4%を記録する見込み

Europe Protective Packaging-Market-IMG1

主要ハイライト

  • 英国の市場は主に軟質包装セクターによって成長しています。世界の包装ベンダーがこの地域に進出しており、地元企業の買収も進んでいることから、この地域の市場の潜在力がうかがえます。例えば、2020年1月、Macfarlane Groupは保護包装ソリューション・プロバイダーのArmagripを非公開の金額で買収しました。
  • この地域の美容ブランドは、包装と物流業務に一層の注意を払っています。ダウンゲージや代替原料の出現などの製品イノベーションは、将来の成長機会につながると期待されています。さらに、包装資材を大量に必要とする産業向けに、ベンダーは包装機器や原料を提供し、大量かつ高額な顧客とのビジネスを維持しています。
  • さらに、市場では新たな課題に対処し、成長を促進するために、新たなパートナーシップやM&A活動が確認されています。例えば、世界のプライベート・エクイティ会社であるウォーバーグ・ピンカスは、オリンパス・パートナーから保護包装資材と自動化システムメーカーのプレジス・エルエルシーを買収することで合意し、5年間のオーナーシップと一連の買収を経て、プレジス・エルエルシーは北米と欧州の製造拠点を14から22に増やしました。
  • 段ボールの軽量化は長い間、段ボール産業に影響を及ぼしてきたが、軽量化と適切なサイジングは、この産業において決定的に重要な役割を果たしています。効率的な包装を求めるバイヤーの要求に応えるだけでなく、物流システムが寸法重量(DIM)価格設定を採用することに応じて、シナリオによっては、より重いボード・グレードを代用することで、追加の保護要素を根絶できるため、全体としてより良い影響を与えることができます。軽量化は西欧ではかなり成功しています。軽量化はコスト削減につながるため、その重要性は今後数年間も続くと考えられます。
  • COVID-19の発生により、封鎖が実施され、社会的に距離を置く規範が消費者をオンライン媒体を通じて必要なものを注文するようにしました。飲食品セグメントでも持ち帰りやオンライン配送の需要が高まっており、同地域の保護包装市場の成長を牽引しています。

欧州の保護包装市場の動向

美容・在宅医療産業が市場成長を牽引

  • パーソナルケアセグメントは、オンラインチャネルやeコマースを通じて著しい成長を遂げています。身だしなみは現代のライフスタイルに欠かせないものとなっています。消費者は、見た目も気分も最高の状態にするためにより多くの出費を厭わず、オンラインショッピングはケアニーズを満たしたい顧客にとって人気のある選択肢であることが証明されています。
  • 包装は主に、輸送中や取り扱い中に製品がさらされる可能性のあるあらゆる危険から製品を保護することを目的としています。化粧品、スキンケア、香水会社にとって、リサイクルは重要な要素となっています。例えば、英国プラスチック連盟(BPF)は、化粧品・トイレタリー・香水協会(CTPA)と飲食品連盟(FDF)と共同で、プラスチック包装用途に使用されるリサイクル含有量に関する新しいガイドラインを発表しました。
  • 保護用メーラーは、1~2個の軽い化粧品の出荷に広く使用されています。再生バブルメーラーと再生パッド入りメーラーは、化粧品セグメントで保護包装を採用することに対応しています。どちらも輸送中のパーソナルケアアイテムを保護するのに必要なクッション性を提供し、100%リサイクル可能です。
  • この地域での香水の販売増加による二次包装の成長は、プラスチック包装市場の成長を助けると考えられます。スイスでは香水産業が成長し続けています。このため、複数の二次プラスチック包装ベンダーが市場のシナリオに加わると考えられます。

ドイツが大きな市場シェアを占める

  • ドイツのオンラインとeコマースの状況は、米国に例えることができる:Disfoldが述べたように、米国のデジタル人口の割合である7,900万人のインターネットユーザーしかいないが、ドイツ人の豊かさとeコマースを利用する習慣は、それを世界で最も洗練された市場の一つにしています。
  • 複数の企業が保護包装を提供し、急増する市場の需要に応えています。例えば、ドイツに本社を置くStoropackは、ルーズフィル、発泡スチロール、エアピロー、紙製緩衝材など、eコマース用に広く使用されている保護包装ソリューションの広範なポートフォリオを提供しています。
  • さらに、ベンダーはこの地域で持続可能でリサイクル可能な保護包装製品に投資しています。例えば、Storopackは、空洞、気泡、クッションフィルムで利用可能な50%リサイクル保護包装であるAIRplusを発売しました。
  • さらに、2020年3月のCOVID-19危機の際にも、Storopackは医薬品、医療用品、飲食品、洗浄・衛生材料、動物用用品など、必要不可欠な製品の保護包装材を供給し続けた。

欧州の保護包装産業概要

欧州の保護包装市場は適度にセグメント化されており、これらの製品やソリューションを提供する様々なベンダーで構成されています。市場の参入企業は、市場シェアを獲得するために、製品の技術革新やM&A、パートナーシップなどの戦略的イニシアティブに焦点を当てています。市場の最近の動向は以下の通りです。

  • 2021年7月-Sonoco Protective Solutionsにより、欧州はより多くの包装技術を持つことになります。今年後半、同事業はポーランドのソチャツェフ施設を拡大し、現在の製造インフラを活用してSonopostの製造事業を開始します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 市場促進要因
    • eコマースの動向の高まり
  • 市場課題
    • 代替包装形態
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場セグメンテーション

  • 材料タイプ
    • プラスチック
    • 紙と板紙
    • その他の材料タイプ
  • 製品タイプ
    • 硬質
      • 成型パルプ
      • 板紙ベースのプロテクター
      • 断熱輸送容器
    • 軟質(メーラー、ペーパーフル、エアピロー)
      • バブルラップ
    • フォームベース
  • エンドユーザー産業別
    • 飲食品
    • 医薬品
    • 民生用電子機器製品
    • 美容・在宅医療
    • その他
  • 国名
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • その他の欧州

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Intertape Polymer Group Inc.
    • Sealed Air Corporation
    • Sonoco Products Company
    • Smurfit Kappa Group plc
    • Huhtamaki Group
    • DS Smith plc
    • International Paper Company
    • Storopack Hans Reichenecker Gmbh
    • Crown Holdings, Inc.
    • Pregis Corporation

第7章 投資分析

第8章 市場の将来

目次
Product Code: 52819

The Europe Protective Packaging Market is expected to register a CAGR of 3.4% during the forecast period.

Europe Protective Packaging - Market - IMG1

Key Highlights

  • The market in the United Kingdom is mainly growing due to the Flexible Packaging sector. Global packaging vendors are expanding in this region, and local companies are being acquired, which is indicative of the market potential in the area. For instance, in January 2020, Macfarlane Group acquired protective packaging solutions provider Armagrip for undisclosed sums.
  • Beauty brands in the region are taking greater care in packaging and logistics operations. Product innovations, such as downgauging and the emergence of alternative raw materials, are expected to translate into future growth opportunities. Moreover, for industries with a bulk need for packaging materials, the vendors also provide packaging equipment and raw materials to maintain businesses with high volume and huge value customers.
  • Moreover, the market is witnessing new partnerships and M&A activities to address new challenges emerging in the market and drive growth. For example, Warburg Pincus, a global private equity firm, agreed to acquire Pregis LLC, protective packaging materials and automated systems manufacturer, from Olympus Partners, which after five years of ownership and a series of acquisitions, resulted in Pregis LLC's growth from 14 to 22 manufacturing sites in North America and Europe.
  • Although light-weighting of the board has long been affecting the corrugated industry, light-weighting and proper-sizing play a critically important role in this industry, not only in response to buyer's demands for efficient packaging but also in response to buyer's demands for efficient packaging also in response to the logistics system's adoption of dimensional weight (DIM) pricing, in some scenarios, substituting a heavier board grade can provide a better impact overall as it allows for the eradication of additional protective elements. Light weighting has been quite successful in Western Europe. The importance of lightweighting will continue to be felt even in the coming years as it is cost-saving.
  • Due to the outbreak of COVID-19, the lockdown enforced and social distancing norm has elevated the consumer to order their requisite through online medium. The food and beverage sector has also been witnessing rising demand for takeaway and online delivery, driving the growth of the protective packaging market in the region.

Europe Protective Packaging Market Trends

Beauty and Homecare Industry to Drive the Market Growth

  • The personal care sector is witnessing significant growth through online channels and e-commerce. Grooming has become an integral part of contemporary lifestyles. Consumers are willing to spend more to look and feel at their best, and online shopping has proved to be a popular choice for customers looking to satisfy their care needs.
  • Packaging primarily aims to protect the product from all hazards it can be exposed to during transport and handling. Recycling has become a significant part of cosmetics, skincare, and perfume companies. For instance, the British Plastics Federation (BPF), in conjunction with the Cosmetic, Toiletry, and Perfumery Association (CTPA) and the Food and Drink Federation (FDF), has announced the launch of new guidelines for the recycled content used in plastic packaging applications.
  • Protective mailers are widely used for one or two light cosmetic product shipping. The recycled bubble mailers and recycled padded mailers cater to adopting protective packaging in the cosmetics sector. Both offer the cushioning required to protect personal care items in transit and are 100% recyclable.
  • The growth of secondary packages due to increased sales of perfumes in the region would aid the plastic packaging market's growth. Switzerland boasts of an ever-growing fragrance industry. This would bring multiple secondary plastic packaging vendors into the market scenario.

Germany Holds Significant Market Share

  • The German online and e-commerce landscape can be likened to the United States: although it only has 79 million internet users, as stated by Disfold, a percentage of the US digital population, the affluence of the Germans, and their habits of utilizing e-commerce make it one of the world's most sophisticated markets.
  • Several companies are providing protective packaging, catering to the surging market demand. For instance, the Germany-based company Storopack provides an extensive portfolio of protective packaging solutions such as loose-fill, foam, air pillows, paper cushioning, etc., that are widely used for e-commerce purposes.
  • Moreover, vendors are investing in sustainable and recyclable protective packaging offerings in the region., For example, Storopack launched AIRplus, a 50% recycled protective packaging available in void, bubble, and cushion film.
  • Further, during the covid-19 crisis, in March 2020, Storopack continued to supply protective packaging materials for essential products such as pharmaceuticals, medical supplies, food and drink, cleaning and hygiene materials, and veterinary supplies, among others.

Europe Protective Packaging Industry Overview

The Europe protective packaging market is moderately fragmented and consists of various vendors providing these products and solutions. Players in the market focus on product innovations and strategic initiatives such as merger and acquisition, partnerships to capture the market share. Some of the recent developments in the market are:

  • July 2021 - Europe will have more packaging technology due to the Sonoco Protective Solutions. Later this year, the business will expand its Sochaczew, Poland, facility to include a Sonopost manufacturing operation, utilizing its current manufacturing infrastructure.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Increasing Trend of E-commerce
  • 4.4 Market Challenges
    • 4.4.1 Alternative Forms of Packaging
  • 4.5 Assessment of Impact of COVID-19 on the market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Material Type
    • 5.1.1 Plastics
    • 5.1.2 Paper and Paperboard
    • 5.1.3 Other Material Types
  • 5.2 Product Type
    • 5.2.1 Rigid
      • 5.2.1.1 Molded Pulp
      • 5.2.1.2 Paperboard-based Protectors
      • 5.2.1.3 Insulated Shipping Containers
    • 5.2.2 Flexibles (Mailers, Paper Full, and Air Pillows)
      • 5.2.2.1 Bubble Wraps
    • 5.2.3 Foam Based
  • 5.3 End-user Vertical
    • 5.3.1 Food and Beverage
    • 5.3.2 Pharmaceutical
    • 5.3.3 Consumer Electronics
    • 5.3.4 Beauty and Homecare
    • 5.3.5 Other End-user Verticals
  • 5.4 Country
    • 5.4.1 United Kingdom
    • 5.4.2 Germany
    • 5.4.3 France
    • 5.4.4 Italy
    • 5.4.5 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Intertape Polymer Group Inc.
    • 6.1.2 Sealed Air Corporation
    • 6.1.3 Sonoco Products Company
    • 6.1.4 Smurfit Kappa Group plc
    • 6.1.5 Huhtamaki Group
    • 6.1.6 DS Smith plc
    • 6.1.7 International Paper Company
    • 6.1.8 Storopack Hans Reichenecker Gmbh
    • 6.1.9 Crown Holdings, Inc.,
    • 6.1.10 Pregis Corporation

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET