デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1685856

北米の保護包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

North America Protective Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 106 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
北米の保護包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 106 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

北米の保護包装市場規模は2025年に96億5,000万米ドルと推定され、予測期間中(2025年~2030年)のCAGRは3.05%で、2030年には112億1,000万米ドルに達すると予測されています。

North America Protective Packaging-Market-IMG1

北米における保護包装の需要は、生分解性プラスチックの導入により増加すると予測されています。生分解性プラスチックは、全国の二酸化炭素排出量とプラスチック汚染の削減に貢献しています。

主なハイライト

  • 保護包装は、家電、製薬、自動車など様々なエンドユーザー産業の包装に使用される最も効果的な包装技術の1つとして台頭し、輸送中や保管中の損傷から主力製品を保護・シールドします。
  • さらに、北米地域でのeコマースの増加に伴い、購入が保護包装の需要を押し上げると予想される主な要因となっています。消費者によるオンライン購入の増加傾向や、メーカーによる直接販売の準備が、製品提供における技術革新を強化しています。さらに、製品設計、パッケージング、ピッキング、フルフィルメント、出荷の変更にベンダーを駆り立てる。その結果、製品保護はエンドユーザーの間で最も重要な問題のひとつと考えられています。
  • eコマースの急激な成長、パッケージング・ソリューション・ニーズのカスタマイズをもたらす技術の先進化、製品の視認性を可能にする素材の透明化、粘着フィルム、テレビのような家電製品のエッジ保護など、さまざまなパッケージング・オプションの利用可能性は、主に多くの企業がこれらの製品を選択する方法を変えています。世界銀行のデータによると、米国の一人当たり国内総生産(GDP)は2021年に6万9,288米ドルになると最後に推定されました。アメリカの一人当たりGDPは、世界平均の485%増です。国民一人当たりの所得が大きいため、国民の購買力が高まり、オンライン販売が増加し、保護包装のニーズが高まる可能性があります。
  • さらに、自動化されたパッケージング・ソリューションも、労働力と無駄を削減すると同時に、大量パッケージングの処理速度を向上させるため、採用が増加しています。また市場開拓では、リサイクルや再利用が可能な、環境に優しく持続可能な保護包装資材を開発するための絶え間ない努力と投資の増加が見られます。
  • プラスチック製品が生分解性で環境に優しいという約束のために、消費者の混乱が生じています。プラスチック製品が最終的にさらされる環境は、分解の速度と程度に大きく影響します。その結果、カリフォルニア州と連邦政府は、環境保護に関する宣伝文句の規制を強化しました。カリフォルニア州法は、堆肥化や生分解性を謳ったものを含め、分解性プラスチック製品の販売を規制しています。環境マーケティング・クレームは、有能で信頼できる科学的事実によって裏付けられ、バッグ、給食用食器、包装などの分解性プラスチック製品が環境に与える影響について消費者に誤解を与えないよう、所定の基準を遵守しなければならないです。
  • COVID-19の発生により、保護包装市場はeコマース、製薬、その他のエンドユーザー産業からの需要の増加により、著しい成長を遂げています。

北米の保護包装市場の動向

eコマース動向の高まりが市場成長を後押し

  • eコマース業界における保護包装の需要は、eリテーリングにおける家電販売の急速な躍進により、かつてない成長を示すことになりそうです。この市場セグメントは10年前には存在しませんでした。しかし、eコマースの変化のペースが速くなったことで、eコマース保護包装市場にこの駆け出しのセグメントが生まれました。
  • eコマースは過去10年間で、消費者が商品を購入する際の優れた選択肢となりました。インターネットの普及率の上昇、新興経済諸国における人口の大半のインターネットへのアクセスの拡大、スマートフォンの普及率の上昇、技術の向上、急速な都市化が、eコマース市場に巨大な機会を生み出しています。
  • 市場の急成長は、主にファッション・アパレル、家電、パーソナルケア産業が牽引しています。家電、パーソナルケア、ファッションと衣料品のエンドユーザー産業へのかなりの投資は、保護包装などの包装機会拡大の余地を生み出しています。
  • 米国ではeコマースが飛躍的な成長を続けており、従来の小売業を圧迫しています。また、消費者向けパッケージ商品の販売は、長い間従来の小売チャネルに限られていたが、オンライン上で爆発的に増加しており、多くの場合、前年同期比50%以上の成長率を示しています。また、米国国勢調査局によると、2021年第4四半期の小売eコマース売上高は2,441億4,400万米ドルでした。
  • さらに、オンラインショッピング用の包装に関しては、消費者が一次包装や二次包装を受け取り、開封し、関わることを体験する、楽しい開封体験も、消費者のエンゲージメントを促進し、最終的にブランド・ロイヤルティを促進するのに役立つ主要な要因です。保護包装により、eコマース・プレーヤーは、消費者が箱から出しても製品にダメージを与えることなく、開封体験を楽しめるように製品を包装することができます。

米国が大きな市場シェアを占める

  • この地域は、消費者向け電子機器セグメントから大きな需要を目の当たりにしています。コンシューマー・テクノロジー協会によると、米国の家電産業は前年比4.3%の成長が見込まれています。家電製品の需要増加に伴い、保護包装のニーズは予測期間中に増加する可能性が高いです。
  • 耐久消費財は、消費者が長期間、通常は何年も使用するアイテムです。従って、これらの製品が消費者の手元に原形をとどめた状態で届くようにするためには、梱包が極めて重要です。このような製品は、輸送中に不適切に扱われるリスクが頻繁にあります。また、ストレスや振動の影響も受けやすいです。その結果、包装が難しくなり、保護包装がしばしば使用されます。
  • 米国国勢調査局によると、2021年の耐久消費財の輸出総額は2兆9,229億8,000万米ドルで、前年の出荷額2兆6,271億6,000万米ドルを11.26%上回りました。耐久消費財の輸出の急増により、同国の保護包装の消費は増加する可能性があります。この地域のベンダーは技術革新を進め、様々な保護包装製品を提供しています。さらに、この地域では、市場に出現する新たな課題に対処し、成長を促進するために、新たなパートナーシップやM&A活動がされています。
  • 例えば、2021年10月、Altor Solutionsは保護包装会社Plymouth Foamを5,600万米ドルで買収しました。Plymouth Foamは、発泡ポリスチレンとポリプロピレンから作られたカスタム保護パッケージング、コールドチェーンパッケージング、内部コンポーネントを提供しています。この提携によりAltorは、飲食品、医薬品、レクリエーショナル・ビークル、建設など、米国のさまざまな最終市場において幅広い顧客へのアクセスが可能になりました。
  • しかし、供給懸念が高まるにつれ、アマゾンのような業者は需要を満たすために段ボールの保管を始め、中小企業は供給不足に陥りました。生産者物価指数と米国労働統計局によると、段ボールの価格は2021年2月に最高値を更新しました。2021年7月、段ボール原紙と段ボールの国内トップ・サプライヤーのひとつであるインターナショナル・ペーパー社は、段ボール箱の供給が「非常に少なくなっている」と投資家に警告し、サプライ・チェーンのボトルネックは年内いっぱい続くとしました。
  • 2022年1月、オハイオ州を拠点とし、産業用包装製品とサービスを提供するGreif Inc.は、非塗工再生板紙(URB)の全グレードについてトン当たり50米ドルの値上げを実施し、すべてのチューブ・コアおよび保護包装製品について最低6.0%の値上げを実施すると発表しました。同社は、保護包装製品の値上げは2022年3月以降の出荷分から適用されるとしています。

北米の保護包装業界の概要

北米の保護包装市場は統合されており、市場で大きな収益シェアを獲得し、製品とソリューションを提供する数社で構成されています。同市場のベンダーは、市場シェアを獲得するため、製品のイノベーションとM&Aやパートナーシップなどの戦略的イニシアティブに注力しています。市場の最近の動向としては、以下のようなものがある:

  • 2022年3月8日、Clearlake Capital Group, L.P.がIntertape Polymer Group Inc.の買収を発表。2022年5月11日、IPGの株主が買収を承認。契約条件に従い、ClearlakeはIPGの発行済み普通株式を1株40.50カナダドルで取得しました。IPGはこの取引により非上場企業となり、普通株式は証券取引所に上場されなくなりました。
  • 2021年10月- スマーフィット・カッパは、急成長するeヘルス&ビューティー市場向けに様々な円形保護包装ソリューションを発売。カスタマイズ可能なeヘルス&ビューティーポートフォリオには、フレグランス、化粧品、スキンケア、ヘアケア製品などの壊れやすい製品の出荷に最適な持続可能な紙ベースのパッケージングソリューションや、ビタミン、サプリメント、スポーツ栄養用に設計された開封防止パッケージングソリューションが含まれます。
  • 2021年8月- フタマキは、軟包装の大手サプライヤーであるエリフ社を4億2,100万ユーロで買収する契約を締結。この買収により、フタマキは新興市場における主要企業としての地位を強化し、消費財カテゴリーにおける既存の軟質保護パッケージング事業を強化するとともに、サステナビリティ目標を推進することを目指します。エリフは工業用保護包装フィルムも提供しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 業界バリューチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • eコマースベースの製品に対する需要の高まり
    • フレキシブル保護包装製品に対する需要
  • 市場の課題
    • 分解性に関する厳しい規制

第6章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • 硬質
      • 段ボールプロテクター
      • 成型パルプ
      • 断熱輸送容器
    • フレキシブル
      • 保護メーラー
      • バブルラップ
      • エアピロー/エアバッグ
      • ペーパーフィル
      • その他のフレキシブル製品
    • 形態
      • 発泡成形品
      • フォームインプレイス(FIP)
      • ルースフィル
      • 発泡ロール/シート
      • その他の発泡製品
  • 業界別
    • 食品・飲料
    • 産業用
    • 医薬品
    • 家電製品
    • 美容・ホームケア
    • その他のエンドユーザー業界別
  • 地域
    • 米国
    • カナダ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Intertape Polymer Group Inc.
    • Pregis LLC
    • Riverside Paper Co.
    • Sealed Air Corporation
    • Sonoco Products Company
    • Smurfit Kappa Group
    • DS Smith PLC
    • International Paper Company
    • Pro-pac Packaging Limited

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 48579

The North America Protective Packaging Market size is estimated at USD 9.65 billion in 2025, and is expected to reach USD 11.21 billion by 2030, at a CAGR of 3.05% during the forecast period (2025-2030).

North America Protective Packaging - Market - IMG1

The demand for protective packaging in North America is predicted to rise due to the introduction of biodegradable plastics. It aids in lowering carbon emissions and plastic pollution nationwide.

Key Highlights

  • Protective packaging emerged as one of the most effective packaging techniques used for packaging in various end-user industries, such as consumer electronics, pharmaceutical, and automotive, that safeguard and shield core products from damage during transportation or storage.
  • Further, with the rise in e-commerce in the North American region, purchases are the key factor expected to boost the demand for protective packaging. The increasing trend of online purchasing by consumers and the readiness of manufacturers for direct sales augment the innovation in product offerings. Moreover, it drives the vendors for changes in product design, packaging, picking, fulfillment, and shipping. As a result, product protection is considered one of the most important issues among end users.
  • The exponential growth of e-commerce, technological advancements resulting in customized packaging solution needs, and the availability of different packaging options, such as transparency of materials to allow product visibility, adhesive films, and edge protection of consumer electronics items like TVs, are primarily changing the way most companies choose these products. The US Gross Domestic Product (GDP) per capita was last estimated at USD 69288 in 2021, according to data from the World Bank. American GDP per capita is 485 percent more than the global average. The significant per capita income in the nation increases the purchasing power of the citizens and may cause an increase in online sales, which will raise the need for protective packaging.
  • Moreover, automated packaging solutions are also witnessing increasing adoption, as they reduce labor and waste while increasing processing speeds for high-volume packaging. Also, the market is witnessing constant efforts and increased investments to develop eco-friendly and sustainable protective packaging materials, which can be recycled and reused.
  • Consumer confusion has arisen due to promises that plastic products are biodegradable and environment-friendly. The end-of-life conditions to which plastic items are exposed significantly impact the rate and extent of degradation. As a result, California and the federal government have tightened environmental marketing claims rules. California's laws regulate selling degradable plastic products, including those claimed to be compostable or biodegradable. Environmental marketing claims must be supported by competent and credible scientific facts and adhere to predetermined standards to avoid misleading consumers about the environmental impact of degradable plastic products, such as bags, food service ware, and packaging.
  • With the outbreak of COVID-19, the market for protective packaging is witnessing significant growth owing to a rise in demand from e-commerce, pharmaceutical, and other end-user industries.

North America Protective Packaging Market Trends

Increasing Trend of E-commerce to Augment the Market Growth

  • The demand for protective packaging in the e-commerce industry is set to witness unprecedented growth due to rapid strides in the sales of consumer electronics in e-retailing. This market segment was non-existent a decade ago. However, the pace of change in e-commerce has picked up and given rise to this fledgling segment in the e-commerce protective packaging market.
  • E-commerce has become a superior choice for consumers to purchase goods during the last decade. The rising internet penetration, growing access to the internet across most of the population in developing economies, increasing smartphone penetration, increasing technology, and rapid urbanization have created a massive opportunity for the e-commerce market.
  • The market's rapid growth is primarily driven by fashion and apparel, consumer electronics, and personal care industries. Considerable investments in the consumer electronics, personal care, and fashion and clothing end-user industries are creating scope for expansion of packaging opportunities such as protective packaging.
  • In the United States, e-commerce continues to grow dramatically, putting pressure on traditional retail. Also, sales of consumer-packaged goods, long confined to conventional retail channels, are exploding online, with growth rates, in many cases, more than 50% Y-o-Y. Also, the Q4 2021 retail e-commerce sales accounted for USD 244.144 billion, according to the US Census Bureau.
  • Moreover, when it comes to packaging for online shopping, an enjoyable unboxing experience, where the consumers experience receiving, opening, and engaging with primary and secondary packaging, is also a major factor that can help drive consumer engagement, ultimately driving brand loyalty. Protective packaging allows e-commerce players to package their products where the unboxing experience for consumers remains good without any product damage.

The United States Holds a Significant Market Share

  • The region is witnessing significant demand from the consumer electronics segment. According to the Consumer Technology Association, the consumer electronics industry in the United States is expected to grow by 4.3% Y-o-Y. With the increasing demand for consumer electronics, the need for protective packaging will likely increase during the forecast period.
  • Consumer durables are items that consumers use for an extended period, usually for years. Hence packing is crucial to ensuring that these products get to the consumer in pristine condition. Such products frequently carry the risk of being handled improperly while being transported. These are also susceptible to stress and vibration. As a result, packaging becomes difficult, and protective packaging is often used.
  • According to the United States Census Bureau, exports of durable goods totaled USD 2922.98 billion in 2021, up 11.26% over the previous year's value of shipments of USD 2627.16 billion. The country's consumption of protective packaging may increase due to the sharp growth in exports of durable goods. Regional vendors are innovating and offering various protective packaging products in the region. Moreover, the area has been witnessing new partnerships and merger and acquisition activities to address new challenges emerging in the market and drive growth.
  • For instance, in October 2021, Altor Solutions acquired the protective packaging firm Plymouth Foam for USD 56 million. Plymouth Foam offers custom protective packaging, cold chain packaging, and internal components made from expanded polystyrene and polypropylene. The partnership enables Altor to access a range of clients across different end markets in the United States, including food and beverage, pharmaceuticals, recreational vehicles, and construction.
  • However, as supply concerns mounted, merchants like Amazon began storing cardboard to fulfill demand, leaving smaller firms without supplies. According to the Producer Price Index and the US Bureau of Labor Statistics, the price of cardboard hit a new high in February 2021. In July 2021, International Paper, one of the country's top suppliers of containerboard and corrugated cardboard, warned investors that the supply of cardboard boxes was "very low," with supply chain bottlenecks continuing into the rest of the year.
  • In January 2022, Ohio-based Greif Inc., industrial packaging products and service provider, announced that it is implementing a USD 50 per ton price increase for all grades of uncoated recycled paperboard (URB) and a minimum 6.0% increase on all tube and core and protective packaging products. The company stated that an increase in protective packaging products would be effective with shipments on and after March 2022.

North America Protective Packaging Industry Overview

The North American protective packaging market is consolidated and consists of a few players generating significant revenue share in the market and providing the products and solutions. Vendors in the market focus on product innovations and strategic initiatives such as mergers and acquisitions and partnerships to capture the market share. Some of the recent developments in the market are:

  • June 2022 - The acquisition of Intertape Polymer Group Inc. was announced by Clearlake Capital Group, L.P. The purchase was disclosed on March 8, 2022. On May 11, 2022, IPG shareholders approved the deal. Following the contract terms, Clearlake acquired the outstanding shares of IPG common stock for CDN 40.50 each. IPG is now a privately held business due to the deal, and its common stock is no longer listed on the stock exchange.
  • October 2021 - Smurfit Kappa launched various circular protection packaging solutions for the fast-growing e-health and beauty market. The customizable eHealth and Beauty portfolio includes sustainable paper-based packaging solutions ideal for shipping fragile products such as fragrances, cosmetics, skincare, and hair care products and tamper-proof packaging solutions designed for vitamins, supplements, and sports nutrition.
  • August 2021 - Huhtamaki signed an agreement to acquire Elif, a leading supplier of flexible packaging, for EUR 421 million. With this acquisition, Hutamaki hopes to strengthen its position as a leading flexible packaging company in emerging markets and strengthen its existing flexible protective packaging business in the consumer goods category while advancing its sustainability goals. Elif also offers industrial protective packaging films.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Demand for E-commerce-based Products
    • 5.1.2 Demand for Flexible Protective Packaging Products
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Stringent Regulations Related to Degradability

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Product Type
    • 6.1.1 Rigid
      • 6.1.1.1 Corrugated Paperboard Protectors
      • 6.1.1.2 Molded Pulp
      • 6.1.1.3 Insulated Shipping Containers
    • 6.1.2 Flexible
      • 6.1.2.1 Protective Mailers
      • 6.1.2.2 Bubble Wraps
      • 6.1.2.3 Air Pillows/Air Bags
      • 6.1.2.4 Paper Fill
      • 6.1.2.5 Other Flexible Products
    • 6.1.3 Foam
      • 6.1.3.1 Molded Foam
      • 6.1.3.2 Foam in Place (FIP)
      • 6.1.3.3 Loose Fill
      • 6.1.3.4 Foam Rolls/Sheets
      • 6.1.3.5 Other Foam Products
  • 6.2 End-user Vertical
    • 6.2.1 Food and Beverage
    • 6.2.2 Industrial
    • 6.2.3 Pharmaceuticals
    • 6.2.4 Consumer Electronics
    • 6.2.5 Beauty and Home Care
    • 6.2.6 Other End-user Verticals
  • 6.3 Geography
    • 6.3.1 United States
    • 6.3.2 Canada

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Intertape Polymer Group Inc.
    • 7.1.2 Pregis LLC
    • 7.1.3 Riverside Paper Co.
    • 7.1.4 Sealed Air Corporation
    • 7.1.5 Sonoco Products Company
    • 7.1.6 Smurfit Kappa Group
    • 7.1.7 DS Smith PLC
    • 7.1.8 International Paper Company
    • 7.1.9 Pro-pac Packaging Limited

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET