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市場調査レポート
商品コード
1628710

米国のウェアラブルセンサー:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

United States Wearable Sensors - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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米国のウェアラブルセンサー:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

米国のウェアラブルセンサー市場は予測期間中にCAGR 46.87%を記録する見込み

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主なハイライト

  • 市場は、ウェアラブルセンサーが重要な役割を果たす健康やフィットネスに対する意識の高まりによって牽引されています。フィットネス、ヘルスケア、セキュリティのためのウェアラブル技術など、さまざまな応用分野にわたる需要の増加が、米国のウェアラブルセンサー市場を大きく成長させています。
  • 同地域では、インターネットの普及が進み、企業や産業界による研究への支出が増加していることが、さまざまな用途向けのスマートウェアラブル技術の開発を後押ししています。シスコによると、米国では、2017年の2億9,800万人(人口の92%)から、2022年には3億1,700万人のインターネットユーザー(人口の94%)が存在すると予想されています。さらに、2022年までにネットワーク接続機器の23%がモバイル接続になると予想されています。
  • COVID-19の大流行時には、ウェアラブルデバイスのセンサーに対する需要が急増しました。ウェアラブルデバイスのセンサーは、最前線のヘルスケアワーカーにリアルタイムデータを提供し、体温の高い個人を迅速にスクリーニングできます。
  • しかし、現在進行中のチップ不足により、チップの入手可能性は低下すると予想されます。購入可能な製品が少なくなり、需要が高まるにつれて、ウェアラブルセンサーとウェアラブルセンサーベースのデバイスの価格は上昇すると予想されます。

米国のウェアラブルセンサー市場動向

ウェアラブルフィットネス機器の需要増加が市場を牽引

  • この地域におけるウェアラブルセンサーの主要市場のひとつは、スポーツ・フィットネス市場です。Nike Fuelband、Jawbone UP、Microsoft Band、Fitbitなど、フィットネス・トラッキング用の製品が市場に登場しています。
  • これらのデバイスは体に装着して、歩数、移動距離、消費カロリーなどさまざまなパラメーターを追跡し、携帯電話と同期して毎日の進捗状況を追跡することができます。これらのデバイスがこの地域で普及しているのは、人々の太りすぎや肥満が深刻な問題になっているからです。
  • CDCによると、米国では成人の65.5%、子供の約17%が肥満です。この問題は、不規則で不健康な食生活と運動不足のために拡大しています。
  • さらに、需要の高まりも資金調達環境を後押ししています。アプリを通じて睡眠環境とバイタルサインをモニターするスマートマットレスのメーカーであるエイトスリープは、4,000万米ドルを調達し、自己資本による資金調達総額は約6,500万米ドルに達しました。一方、血糖値、血圧、血中酸素、心電図、水分補給などの主要な健康指標を継続的かつ非侵襲的にモニターするウェアラブルデバイスを開発するTula Healthは、270万米ドルを調達しました。

ウェアラブル技術に対する消費者の視点の変化

  • ウェアラブル機器に対する消費者の見方は、消費者が環境と相互作用する方法を変えつつある機能と進化する技術統合のおかげで、ここ10年で変化しており、その人気は高まっています。
  • フィットネストラッカーやスマートウォッチなど、これらのウェアラブルデバイスの中で最も影響を与える要因は、年齢、収入、性別です。AARP 2020の報告書によると、米国の50歳以上、50~59歳、60~69歳、70歳以上の成人におけるウェアラブルテクノロジーの使用年齢は、それぞれ83%、87%、81%、79%でした。
  • さらに、これらのウェアラブル機器に対する消費者の見方は、技術採用の上昇に伴い、彼らの期待に応える方向で高まっています。機能性の向上が求められているにもかかわらず、ウェアラブルの使用に関心を持つ消費者は増加しています。このため、メーカーはウェアラブル製品を多様化し、消費者が強調する問題を克服する機会を生み出しています。
  • さらに、IoTの成長に伴い、消費者はウェアラブルを使用して、身の回りの他の機器や物理的なものと情報を交換するようになると感じています。

米国のウェアラブルセンサー産業の概要

米国のウェアラブルセンサー市場は、ローカル企業に混じって少数の国際的企業によって支配されており、適度に断片化されています。ウェアラブルスマートバンドメーカーの主要ベンダーは、Apple Inc.、Huawei Technologies、Polar Electro Oy、Garmin Ltd.、Fitbit Inc.、Xiaomi Corporation、Samsung Electronicsで構成されています。彼らは、市場での地位とシェアを維持するために、最新技術を組み込んで製品を更新し続けています。

  • 2021年1月:グーグルは21億米ドルでFitbitの買収を完了。グーグルは以前、Fitbitの計画的な運営とその健康データの利用について一連のコミットメントを行っていました。買収後、グーグルはウェアラブル端末とFitbit Premiumのパーソナライズされた考察を組み合わせることで、健康・ウェルネス分野に対応できるようになります。ウェアラブルデバイスの需要増加は、米国市場におけるウェアラブルセンサーの需要を促進すると予想されます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 産業の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業バリューチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響評価
  • 技術スナップショット
    • 主要技術の概要(MEMS、CMOSなど)

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 健康センサー
    • 環境センサー
    • MEMSセンサー
    • モーションセンサー
    • その他
  • デバイス別
    • リストウェア
    • ボディウェア・フットウェア
    • その他
  • 用途別
    • ヘルス&ウェルネス
    • 安全モニタリング
    • ホームリハビリテーション
    • その他

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • STMicroelectronics
    • Infineon Technologies AG
    • Texas Instruments Incorporated
    • Analog Devices Inc.
    • InvenSense Inc.
    • Freescale Semiconductor Inc
    • Panasonic Corporation
    • NXP Semiconductors N.V.
    • TE Connectivity Ltd.
    • Bosch Sensortec GmbH(Robert Bosch GmbH)

第7章 投資分析

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 51706

The United States Wearable Sensors Market is expected to register a CAGR of 46.87% during the forecast period.

United States Wearable Sensors - Market - IMG1

Key Highlights

  • The market is driven due to the rising awareness of health and fitness, where wearable sensors play a vital role. Increasing demand across various application sectors such as wearable technology for fitness, healthcare, and security is driving the U.S. wearable sensors market to grow lucratively.
  • The rising penetration of the internet and increasing expenditure on research by enterprises and industries in the region is driving the development of smart wearable technology for several applications. According to Cisco, in the United States, there are expected to be 317 million total Internet users (94% of the population) by 2022, up from 298 million (92% of the population) in 2017. Further, 23% of all networked devices are expected to be mobile-connected by 2022.
  • During the COVID-19 outbreak, the demand for wearable devices' sensors that offer real-time data to frontline healthcare workers and let them quickly screen individuals with a high temperature skyrocketed.
  • However, the ongoing chip shortage is expected to result in a decline in chip availability. As fewer products become available to buy, and with increasing demands, prices of wearable sensors and wearable sensor-based devices are expected to increase.

US Wearable Sensors Market Trends

Increase in demand of wearable fitness devices is driving the market

  • One of the major markets for wearable sensors in this region is the sports and fitness market. Products like Nike Fuelband, Jawbone UP, Microsoft Band, and Fitbit have come into the market that is there for fitness tracking.
  • These devices are worn on the body to track various parameters such as steps taken, distance traveled, calories burned, etc., and can be synced with the phone to track the progress daily. These devices are getting popular in this region because of the serious problem of people being overweight and obese.
  • In the USA, according to CDC, 65.5% of adults and around 17% of children are obese. This problem is growing because of the irregular, unhealthy diet and the lack of exercise.
  • Moreover, the rise in demand is also encouraging the funding environment. Eight Sleep, maker of a smart mattress that monitors the sleep environment and vital signs through an app, raised USD 40 million, bringing its total equity funding to almost USD 65 million. Whereas Tula Health, the developer of a wearable device that continuously and non-invasively monitors blood glucose, blood pressure, blood oxygen, EKG, and hydration, among other key health metrics, raised USD 2.7 million.

Changing consumer perspective towards wearable technology

  • Consumer perspectives towards wearable devices are changing in the last decade owing to features and evolving technology integration that is changing the way consumers interact with the environment, and their popularity is growing.
  • Age, income, and gender are the most influencing factor among these wearable devices, such as fitness trackers and smartwatches. According to AARP 2020 report, the age of usage of wearable technology among United States adults aged 50 years and older, between 50-59 years, between 60-69 years, and between 70 years and plus accounted for 83%, 87%, 81%, and 79% respectively.
  • Further, the consumer perspective towards these wearable devices is increasing towards meeting their expectation with the technology adoption rising. Despite the need for improved functionality, an increasing number of consumers are interested in using wearables. This creates opportunities for manufacturers to diversify their wearables offerings and overcome the issues highlighted by consumers.
  • Moreover, with the growth of IoT, consumers feel that they will be using wearables to exchange information with other devices and physical things around them.

US Wearable Sensors Industry Overview

The wearable sensors market in the United States is dominated by few international players amongst local players and is moderately fragmented. Major vendors of wearable smart bands manufacturers consist of Apple Inc., Huawei Technologies Co. Ltd, Polar Electro Oy, Garmin Ltd, Fitbit Inc., Xiaomi Corporation, and Samsung Electronics Co. Ltd. They keep on updating their products by embedding the latest technologies to retain their market position and share.

  • January 2021: Google has completed its USD 2.1 billion acquisition of Fitbit. Google had earlier made a series of commitments about its planned operation of Fitbit and use of its health data. Post the acquisition; Google will be able to cater to the health and wellness sector with the help of wearable devices when combined with Fitbit Premium's personalized insights. The increase in demand for wearable devices is expected to drive the demand for wearable sensors in the United States Market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Market Drivers
  • 4.4 Market Restraints
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.7 Technology Snapshot
    • 4.7.1 Key technology overview (MEMS, CMOS, etc)

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Health Sensors
    • 5.1.2 Environmental Sensors
    • 5.1.3 MEMS Sensors
    • 5.1.4 Motion Sensors
    • 5.1.5 Others
  • 5.2 By Device
    • 5.2.1 Wristwear
    • 5.2.2 Bodywear and Footwear
    • 5.2.3 Others
  • 5.3 By Application
    • 5.3.1 Health and Wellness
    • 5.3.2 Safety Monitoring
    • 5.3.3 Home Rehabilitation
    • 5.3.4 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 STMicroelectronics
    • 6.1.2 Infineon Technologies AG
    • 6.1.3 Texas Instruments Incorporated
    • 6.1.4 Analog Devices Inc.
    • 6.1.5 InvenSense Inc.
    • 6.1.6 Freescale Semiconductor Inc
    • 6.1.7 Panasonic Corporation
    • 6.1.8 NXP Semiconductors N.V.
    • 6.1.9 TE Connectivity Ltd.
    • 6.1.10 Bosch Sensortec GmbH (Robert Bosch GmbH)

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS