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市場調査レポート
商品コード
1627128

北米のウェアラブルセンサー:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

NA Wearable Sensors - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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北米のウェアラブルセンサー:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

北米のウェアラブルセンサー市場は予測期間中にCAGR 45.6%を記録する見込み

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主なハイライト

  • 市場は、ウェアラブルセンサーが重要な役割を果たす健康とフィットネスに対する意識の高まりによって牽引されています。さらに、研究開発への投資により、ウェアラブルセンサーの製造に使用される部品の価格が下がり、ウェアラブルデバイスが手頃な価格になっています。
  • フィットネス、ヘルスケア、セキュリティのためのウェアラブル技術など、さまざまな応用分野にわたる需要の増加が、北米のウェアラブルセンサー市場を急成長させる原動力となっています。
  • COVID-19の流行時には、現場の医療従事者にリアルタイムデータを提供し、体温の高い人を迅速にスクリーニングできるウェアラブルデバイスのセンサーの需要が急増しました。
  • しかし、現在進行中のチップ不足により、チップの入手可能性は低下すると予想されています。購入可能な製品が少なくなり、需要が高まるにつれて、ウェアラブルセンサーとウェアラブルセンサーベースのデバイスの価格は上昇すると予想されます。

北米のウェアラブルセンサー市場動向

ウェアラブルフィットネス機器の需要増加が市場を牽引

  • 同地域におけるウェアラブルセンサーの主要市場のひとつは、スポーツフィットネス市場です。Nike Fuelband、Jawbone UP、Microsoft Band、Fitbitなど、フィットネストラッキング用の製品が市場に登場しています。
  • これらのデバイスは体に装着して、歩数、移動距離、消費カロリーなどさまざまなパラメーターを追跡し、携帯電話と同期して毎日の進捗状況を追跡することができます。これらのデバイスがこの地域で普及しているのは、人々の太りすぎや肥満が深刻な問題になっているからです。
  • CDCによると、米国では成人の65.5%、子供の約17%が肥満です。この問題は、不規則で不健康な食生活と運動不足のために拡大しています。
  • ウェアラブル端末は、大衆の健康増進に役立っています。スポーツやフィットネスにおけるウェアラブル機器の応用は、北米地域で巨大な市場になりつつあります。多くの機器メーカーが、フィットネストラッキングソリューションの売上拡大を目の当たりにしています。

ウェアラブル技術に対する消費者の視点の変化

  • ウェアラブルデバイスに対する消費者の視点は、消費者と環境との関わり方を変えつつある機能と進化する技術統合のおかげで、ここ10年で変化しており、その人気は高まっています。
  • フィットネストラッカーやスマートウォッチなど、これらのウェアラブルデバイスの中で最も影響を与える要因は、年齢、収入、性別です。AARP 2020の報告書によると、米国の50歳以上、50~59歳、60~69歳、70歳以上の成人におけるウェアラブルテクノロジーの使用年齢は、それぞれ83%、87%、81%、79%でした。
  • さらに、Attestの消費者調査・世代別動向レポート2019によると、2019年に英国でスマートウォッチ/ヘルストラッカーコンピューティングデバイスを所有している回答者の割合は32.1%で、ジェネレーションZが32.7%、ミレニアル世代が37.6%、ジェネレーションXが31.4%、ベビーブーマーが22.2%だった。
  • さらに、これらのウェアラブルデバイスに対する消費者の視点は、技術採用の上昇に伴い、彼らの期待に応える方向に高まっています。機能性の向上が求められているにもかかわらず、ウェアラブルの使用に関心を持つ消費者は増加しています。このため、メーカーはウェアラブル製品を多様化し、消費者が強調する問題を克服する機会を生み出しています。
  • さらに、IoTの成長に伴い、消費者はウェアラブルを使用して他のデバイスや身の回りの物理的なものと情報を交換するようになると感じています。

北米のウェアラブルセンサー産業概要

北米のウェアラブルセンサー市場は、ローカル企業に混じって少数の国際的企業によって支配されており、適度に断片化されています。

  • ウェアラブルスマートバンドメーカーの主要ベンダーは、Apple Inc.、Huawei Technologies、Polar Electro Oy、Garmin Ltd.、Fitbit Inc.、Xiaomi Corporation、Samsung Electronicsで構成されています。彼らは市場での地位とシェアを維持するために、最新技術を組み込んで製品を更新し続けています。
  • 2020年3月:市場の一部のベンダーはヘルスケア機関と提携し、様々な健康関連の病気や問題を検出し、自社ブランドのスマートウォッチに競争上の優位性を提供するために、デバイス内に組み込むことができる様々なセンサーを調査しています。例えば、FitbitはScripps Research InstituteおよびStanford Medicineと提携し、Fitbitのデータを利用してCOVID-19のような感染症の検出、追跡、封じ込めに役立てることを目的とした調査を行っています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 市場促進要因
    • センサーの急速な技術開発と小型化
    • 産業分野でのアプリケーションの増加
  • 市場抑制要因
    • 産業分野への大規模導入のための初期コストの高さ
  • 産業バリューチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響
  • 技術スナップショット
    • 主要技術の概要(MEMS、CMOSなど)

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • ヘルスセンサー
    • 環境センサー
    • MEMSセンサー
    • モーションセンサー
    • その他
  • デバイス別
    • リストウェア
    • ボディウェア&フットウェア
    • その他
  • 用途別
    • ヘルス&ウェルネス
    • セキュリティモニタリング
    • ホームリハビリテーション
    • その他
  • 国別
    • 米国
    • カナダ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • STMicroelectronics
    • Infineon Technologies AG
    • Texas Instruments Incorporated
    • Analog Devices Inc.
    • InvenSense Inc.
    • Freescale Semiconductor Inc
    • Panasonic Corporation
    • NXP Semiconductors N.V.
    • TE Connectivity Ltd.
    • Bosch Sensortec GmbH(Robert Bosch GmbH)

第7章 投資分析

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 49683

The NA Wearable Sensors Market is expected to register a CAGR of 45.6% during the forecast period.

NA Wearable Sensors - Market - IMG1

Key Highlights

  • The market is driven by the rising awareness of health and fitness, where wearable sensors play a vital role. Moreover, due to investments in research and development, the reducing price of the components used to manufacture the wearable sensors is making the wearable devices affordable.
  • Increasing demand across various application sectors such as wearable technology for fitness, healthcare, and security is driving the North American wearable sensors market to grow at a rapid rate.
  • During the COVID-19 outbreak, the demand for wearable devices' sensors that offer real-time data to frontline healthcare workers and let them quickly screen individuals with a high temperature skyrocketed.
  • However, the ongoing chip shortage is expected to result in a decline in chip availability. As fewer products become available to buy, and with increasing demands, prices of wearable sensors and wearable sensor-based devices are expected to increase.

North America Wearable Sensors Market Trends

Increase in demand of wearable fitness devices is driving the market

  • One of the major markets for wearable sensors in this region is the sports and fitness market. Products like Nike Fuelband, Jawbone UP, Microsoft Band, and Fitbit have come into the market that is there for fitness tracking.
  • These devices are worn on the body to track various parameters such as steps taken, distance traveled, calories burned, etc., and can be synced with the phone to track the progress daily. These devices are getting popular in this region because of the serious problem of people being overweight and obese.
  • In the USA, according to CDC, 65.5% of adults and around 17% of children are obese. This problem is growing because of the irregular, unhealthy diet and the lack of exercise.
  • Wearable devices are helping the masses to get more fit. The application of wearable devices in sports and fitness is becoming a huge market in the North American region. Many device manufacturers have witnessed growing sales with respect to fitness tracking solutions.

Changing consumer perspective towards wearable technology

  • Consumer perspectives towards wearable devices are changing in the last decade owing to features and evolving technology integration that is changing the way consumers interact with the environment, and their popularity is growing.
  • Age, income, and gender are the most influencing factor among these wearable devices, such as fitness trackers and smartwatches. According to AARP 2020 report, the age of usage of wearable technology among United States adults aged 50 years and older, between 50-59 years, between 60-69 years, and between 70 years and plus accounted for 83%, 87%, 81%, and 79% respectively.
  • Further, according to Attest consumer survey and generational trend report 2019, the share of respondents who own a smartwatch/health-tracker computing device in the United Kingdom in 2019 accounted for 32.1%, where Generation Z, Millenials, Generation X, and Baby boomers accounted for 32.7%, 37.6%, 31.4%, and 22.2% respectively.
  • Further, the consumer perspective towards these wearable devices is increasing towards meeting their expectation with the technology adoption rising. Despite the need for improved functionality, an increasing number of consumers are interested in using wearables. This creates opportunities for manufacturers to diversify their wearables offerings and overcome the issues highlighted by consumers.
  • Moreover, with the growth of IoT, consumers feel that they will be using wearables to exchange information with other devices and physical things around them.

North America Wearable Sensors Industry Overview

The wearable sensors market in North America is dominated by few international players amongst local players and is moderately fragmented.

  • Major vendors of wearable smart bands manufacturers consist of Apple Inc., Huawei Technologies Co. Ltd, Polar Electro Oy, Garmin Ltd, Fitbit Inc., Xiaomi Corporation, and Samsung Electronics Co. Ltd. They keep on updating their products by embedding the latest technologies to retain their market position and share.
  • March 2020: Some of the vendors in the market are partnering with healthcare institutes to research various sensors which can be embedded within the device to detect various health-related diseases or problems and provide a competitive advantage to their brand of smartwatches. For instance, Fitbit has collaborated with the Scripps Research Institute and Stanford Medicine on research that is aimed at using Fitbit data to help detect, track, and contain infectious diseases like COVID-19.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Rapid technological developments and miniaturization of sensors
    • 4.3.2 Increasing applications in the industrial sector
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 High initial costs for large scale implementation in industries
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.7 Technology Snapshot
    • 4.7.1 Key technology overview (MEMS, CMOS, etc)

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Health Sensors
    • 5.1.2 Environmental Sensors
    • 5.1.3 MEMS Sensors
    • 5.1.4 Motion Sensors
    • 5.1.5 Others
  • 5.2 By Device
    • 5.2.1 Wristwear
    • 5.2.2 Bodywear & Footwear
    • 5.2.3 Others
  • 5.3 By Application
    • 5.3.1 Health & Wellness
    • 5.3.2 Safety Monitoring
    • 5.3.3 Home Rehabilitation
    • 5.3.4 Others
  • 5.4 By Country
    • 5.4.1 United States
    • 5.4.2 Canada

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 STMicroelectronics
    • 6.1.2 Infineon Technologies AG
    • 6.1.3 Texas Instruments Incorporated
    • 6.1.4 Analog Devices Inc.
    • 6.1.5 InvenSense Inc.
    • 6.1.6 Freescale Semiconductor Inc
    • 6.1.7 Panasonic Corporation
    • 6.1.8 NXP Semiconductors N.V.
    • 6.1.9 TE Connectivity Ltd.
    • 6.1.10 Bosch Sensortec GmbH (Robert Bosch GmbH)

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS