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市場調査レポート
商品コード
1627102

予測的・処方的アナリティクス:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

Predictive and Prescriptive Analytics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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予測的・処方的アナリティクス:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
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概要

予測的・処方的アナリティクス市場は予測期間中にCAGR 24%を記録する見込み

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主なハイライト

  • 予測的アナリティクスでは、データ主導の洞察により、実用的な情報を企業に提供します。ある結果がどの程度の確率で発生するかを予測します。企業はこれらの事実を利用して将来の動向を予測します。予測的アナリティクスはまた、確率を基本原理として構築されています。
  • 機械学習(ML)、アルゴリズム、ビジネスルール、計算モデリング技術は、処方的アナリティクスで使用される手法や機器の一部です。この手法のインプットは、履歴データやトランザクションデータ、リアルタイムのデータフィード、ビッグデータなど、さまざまなデータソースから得られます。すでに記述的アナリティクスのツールやソリューションを使用している企業や組織は、予測的アナリティクスや処方的アナリティクスのソリューションを導入する準備が整っています。これらのソリューションは、予測やアルゴリズムの実行に必要な履歴データを持っているため、より効果的です。
  • 高度なアナリティクスソリューションは、統計的・技術的アプローチを用いてこれらの問題に対処する戦略を提供し、最終的には戦略的で事実に基づいた意思決定を支援します。その結果、アナリティクスはさまざまなエンドユーザー業界のビジネスインテリジェンス(BI)にとって極めて重要なものとなっています。
  • セキュリティとデータプライバシーに関する懸念が持ち上がっています。ユーザーは、行動面に関する情報が生成されるため、収集されたデータの機密性を懸念しています。
  • COVID-19の出現は市場の成長を鈍化させたが、ロックダウンの高揚により市場は徐々に牽引力を増しています。ロックダウン中にクラウドやAIのような技術の採用が増加したため、企業がデジタル化し、地域全体で拡大するためのいくつかの機会が提供されました。

予測的・処方的アナリティクス市場の動向

BFSIが主要市場シェアを占める見込み

  • BFSIは予測的・処方的アナリティクス市場における主要産業の1つです。多くのBFSI企業は、この市場への投資をますます増やしています。予測的アナリティクスは、将来の成長、開発戦略、内部欠陥の予測に役立つため、銀行や金融において大きな役割を果たしています。
  • 機械学習とAIの統合は、ビッグデータを処理し、隠れた依存関係を見つけ、この分野で確かな予測モデルを構築することができます。データに依存するセクターであるBFSIは、デジタルトランスフォーメーションを強化するためにアナリティクス分野にも投資しています。
  • レガシーバンクや金融機関は主に、市場で競争し、関連性を維持するために、予測的・処方的アナリティクスに投資しています。彼らは収益性を高め、潜在顧客を特定するために、アナリティクスのビジネス機能を活用しています。
  • 銀行はまた、予測的アナリティクスを使って顧客の現在と過去のデータを分析し、将来の顧客の行動や活動など未知のシナリオを予測しています。例えば、パーソナライズされたクレジットカードのオファーに対する顧客の傾向の可能性を洞察します。ビジネスプロセスと統合してアナリティクス的洞察を引き出し、BPMやCRMシステムのような他のシステムで自動的に使用できる予測を生成することで、その可能性は最も効率的に引き出されます。
  • BFSI企業は、住宅ローンの債務不履行リスクの予測や顧客認証にデータアナリティクスを活用しています。データアナリティクスは顧客ロイヤルティプログラムにも利用されています。

北米が主要市場シェアを占める見込み

  • ほとんどの業界で先進的アナリティクスを早くから幅広く導入してきた米国は、予測的・処方的アナリティクスの北米市場を独占しています。同国の小売市場は急速に拡大しています。NRF(全米小売業協会)によると、閉店する店舗に対して2.7社が出店しています。その結果、店舗内アナリティクスの重要性が高まっています。
  • 米国医学アカデミーは、米国のヘルスケア部門は不要なサービスに7,500億米ドルを浪費していると推定しています。予測的アナリティクスは、特定の患者が特定の病気にかかるリスクを推定することで、財政的な無駄をなくし、予算を最大15%節約することができます。
  • ロイヤル・フィリップ社は、米国のマネージド・ケア組織であるヒューマナ社と協力し、リスクの高いメディケア・アドバンテージの顧客数名のために治療成績を改善しました。AutoAlertを含み、Philips CareSage予測的アナリティクスがサポートするPhilips Lifelineメディカルアラートシステムを使用することで、ヒューマナ社はリスクのある会員を特定することができます。リスクの高い慢性疾患患者は早期に特定され、タイムリーなケアと対策のために紹介されます。
  • アーリーアダプターの間で世界なビッグデータ・クラウドサービス市場が確立される可能性が高い市場は、クラウド導入で世界をリードするカナダです。二次的な業務上の利益を考慮しなくても、カナダのアナリティクス部門は年間10億米ドル以上の経済貢献をしています。
  • ゼブラテクノロジーズとProfitechは、ゼブラテクノロジーズがProfitectを買収する契約を結んでいます。Profitech社のプラットフォームは、小売業や消費者向けパッケージ商品(CPG)分野の顧客向けに、バリューチェーン全体のデータを分析しています。Profitechを買収したゼブラテクノロジーズは、このプラットフォームを使って小売業務における重要性を高めるつもりでした。

予測的・処方的アナリティクス産業の概要

予測的・処方的アナリティクス市場の競争は中程度で、少数の企業で構成されています。現在、市場シェアで市場の大半を支配している大手企業は数社です。競争力を高めるため、企業は製品の差別化に注力しています。継続的なイノベーションへの注力は、これを達成するためのひとつのアプローチです。Forrester Researchは、オラクルのAutonomous Data Science Cloud Serviceを、ノートブックベースの予測的アナリティクスと機械学習のリーダーとして評価し、現在の平均提供スコアで最高、ソリューション・ロードマップで可能な限り最高のスコアを獲得しました。

  • 2022年7月-SAP SEは、検索主導型アナリティクスに特化した新興企業Askdataの買収を発表。Askdataの買収により、SAPはAIを活用した自然言語検索により、より良い情報に基づいた意思決定を行うための支援能力を強化。ユーザーは、ビジネスインサイトを最大化するために、ライブデータ上で検索、対話、コラボレーションを行うことができるようになります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 構造化、非構造化の両形態で大量に生成されるビッグデータの重要性の高まり
    • ビジネス分析とビジネスインテリジェンスの採用増加
  • 市場抑制要因
    • データプライバシーとセキュリティへの懸念

第6章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー産業別
    • BFSI
    • ヘルスケア
    • 小売
    • IT・通信
    • 産業(製造、自動車、エネルギー・鉱業)
    • 政府・防衛
    • その他エンドユーザー産業
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Oracle Corporation
    • SAP SE
    • IBM Corporation
    • Microsoft Corporation
    • SAS Institute Inc.
    • River Logic Inc.
    • Infor Inc.
    • Teradata Corporation
    • Altair Engineering Inc.
    • Salesforce.com

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 48988

The Predictive and Prescriptive Analytics Market is expected to register a CAGR of 24% during the forecast period.

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Key Highlights

  • Further, using data-driven insights, predictive analytics provides businesses with actionable information. It offers estimations of how likely a given outcome is to occur. Enterprises use these facts to estimate future trends. Predictive analytics is also built on probability as its underlying principle.
  • Machine learning (ML), algorithms, business rules, and computational modeling techniques are some methods and equipment used in prescriptive analytics. Input for this technique comes from various data sources, including historical and transactional data, real-time data feeds, and big data. Companies and organizations already using descriptive analytics tools and solutions are more prepared to deploy predictive and prescriptive analytics solutions. They employ these solutions more successfully since they have historical data to forecast from and run algorithms.
  • Advanced analytics solutions provide strategies to address these issues using statistical and technical approaches, ultimately assisting in making strategic and fact-based decisions. As a result, analytics are crucial for Business Intelligence (BI) in many different end-user industries.
  • Security and data privacy concerns have been brought up. Users are concerned about the confidentiality of the collected data because of the information generated on behavioral aspects.
  • The COVID-19 emergence slowed the market growth, but the market is gradually gaining traction due to uplifting lockdowns. It provided several opportunities for businesses to digitalize and expand throughout the region as the adoption of technologies like cloud and AI increased during the lockdowns.

Predictive and Prescriptive Analytics Market Trends

BFSI is Expected to Hold a Major Market Share

  • BFSI is one of the major industries in the predictive and prescriptive analytics market. Many BFSI companies are increasingly investing in the market studied. Predictive analytics play a huge role in banking and finances as they help forecast the future growth, development strategies, and internal flaws.
  • Machine learning and AI integration can process Big Data, find hidden dependencies, and build solid predictive models in the sector. Being a data-dependent sector, BFSI is also investing in the analytics sector to enhance its digital transformation.
  • Legacy banks and financial institutions mainly invest in predictive and prescriptive analytics to compete and stay relevant in the market. They are cashing in on the business capabilities of analytics for increased profitability and to identify potential customers.
  • Banks are also using predictive analytics to analyze current and historical data of its customer and then predict unknown scenarios, like future customer behavior and activity. For instance, it offers insights into the possibility of customer propensity toward a personalized credit card offer. Its potential is brought out the most efficiently when integrated with business processes to draw analytic insights, generating projections that can be used automatically by other systems, like a BPM or CRM system.
  • BFSI companies are using data analytics to predict mortgage default risk and for customer authentication. Data analytics is also being used for customer loyalty programs.

North America is Expected to Hold Major Market Share

  • Due to its early and extensive adoption of advanced analytics across most industries, the United States dominates the North American market for predictive and prescriptive analytics. The nation's retail market is expanding quickly. According to the NRF (National Retail Federation), 2.7 companies were opening stores for everyone closing. In-store analytics now have greater importance as a result.
  • The National Academy of Medicine estimates that the US healthcare sector wastes USD 750 billion on needless services. Predictive analytics can eliminate financial waste and save up to 15% of its budget by estimating the risk that a specific patient will contract a particular disease.
  • Royal Philip collaborated with Humana Inc., a managed care organization in the United States, to improve the outcomes for the benefit of a few high-risk Medicare Advantage customers. Using the Philips Lifeline medical alert system, which includes AutoAlert and is supported by Philips CareSage predictive analytics, Humana can identify members who may be at risk. Patients with chronic diseases who are at high risk are identified early and referred for timely care and action.
  • A market with strong potential for the establishment of a global big data cloud services market among early adopters is Canada, which leads the world in cloud adoption. Without accounting for secondary operational benefits, the Canadian analytics sector contributes more than USD 1 billion annually to the economy.
  • Zebra Technologies and Profitech have a contract in place for Zebra Technologies to purchase Profitect. For clients in the retail and consumer packaged goods (CPG) sectors, Profitech's platform analyzes data along the whole value chain. After acquiring Profitech, Zebra Technologies intended to use the platform to increase its significance in retail operations.

Predictive and Prescriptive Analytics Industry Overview

The predictive and prescriptive analytics market is moderately competitive and consists of a few players. Few big firms now control most of the market in terms of market share. For a competitive edge, firms are concentrating on product differentiation. Focus on ongoing innovation is one approach to achieving this. Forrester Research recognized Oracle's Autonomous Data Science Cloud Service as a leader in notebook-based predictive analytics and machine learning, earning the highest average current offering score and the highest possible score for its solution roadmap.

  • July 2022 - SAP SE announced the acquisition of Askdata, a startup focused on search-driven analytics. With the purchase of Ask data, SAP strengthens its ability to help organizations make better-informed decisions by leveraging AI-driven natural language searches. Users are empowered to search, interact and collaborate on live data to maximize business insights.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Importance of Big Data with Large Volumes of Data Generated, both in Structured and Unstructured Form
    • 5.1.2 Increasing Adoption of Business Analytics and Business Intelligence
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Data Privacy and Security Concerns

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By End-user Industry
    • 6.1.1 BFSI
    • 6.1.2 Healthcare
    • 6.1.3 Retail
    • 6.1.4 IT and Telecom
    • 6.1.5 Industrial (Manufacturing, Automotive, and Energy and Mining)
    • 6.1.6 Government and Defense
    • 6.1.7 Other End-user Industries
  • 6.2 By Geography
    • 6.2.1 North America
    • 6.2.2 Europe
    • 6.2.3 Asia-Pacific
    • 6.2.4 Latin America
    • 6.2.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Oracle Corporation
    • 7.1.2 SAP SE
    • 7.1.3 IBM Corporation
    • 7.1.4 Microsoft Corporation
    • 7.1.5 SAS Institute Inc.
    • 7.1.6 River Logic Inc.
    • 7.1.7 Infor Inc.
    • 7.1.8 Teradata Corporation
    • 7.1.9 Altair Engineering Inc.
    • 7.1.10 Salesforce.com

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS