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市場調査レポート
商品コード
1626294

保護包装:市場シェア分析、産業動向、統計、成長予測(2025~2030年)

Protective Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 110 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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保護包装:市場シェア分析、産業動向、統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

保護包装市場規模は2025年に386億1,000万米ドルと推定され、予測期間中(2025-2030年)のCAGRは4.72%で、2030年には486億2,000万米ドルに達すると予測されます。

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主なハイライト

  • ロジスティクスとマテリアルハンドリング技術の継続的な開発と革新は著しく進化しており、新世代の包装製品が採用されています。保護包装は、配送時に製品が新品同様の状態を保つことを保証します。適切な包装が行われないと、製品の形状や機能に深刻な影響を及ぼす可能性があります。
  • 消費者の間でのオンラインショッピングの人気は、製品の設計、包装、ピッキング、フルフィルメント、および出荷に責任があります。そのため、製品の保護は最も重要な問題のひとつとみなされています。包装資材の技術開発とeコマースの急激な台頭は、主にほとんどの企業が保護包装を選択する方法を変えています。主なポイントは、性能、素材の先進性がもたらすコスト問題、包装要件、オンデマンドパッケージ配送システム、持続可能性です。
  • 硬質包装の代わりに軟質保護包装を使用すると、輸送コストと重量が大幅に削減されます。フレキシブル・パッケージング・アソシエーション(FPA)によると、特定の軟質パッケージングは、製造方法と素材の革新により、約50%の軽量化が見られたといいます。
  • また、軟質包装は省スペースを可能にするため、燃料やエネルギーの消費を抑えながら大量の商品を輸送することができます。消費者は、意思決定プロセスにおいて配送コストを考慮しなければならないです。小売用途とは異なり、eコマースでは配送をバルク単位ではなく個別単位に縮小します。
  • 保護包装に対する需要の高まりは、この市場への投資に企業を惹きつけています。包装業界では成長の余地がほとんどないため、M&Aが一般的です。包装業界は最終市場に大きく依存しているため、企業はビジネスを成長させ、競争力を維持するためにM&Aの機会を探さなければならないです。
  • 2023年10月、マクファーレンはサウサンプトンを拠点とする保護包装事業のB&Dグループを385万ユーロで買収しました。同社は、この買収は有機的および買収による成長を通じて保護包装事業を構築する戦略の一環であると述べています。B&D社は、拡大する航空宇宙、防衛、宇宙産業の顧客に英国内外でサービスを提供しています。B&Dが得意とする分野で、既存顧客にさらなるパッケージング・ソリューションを提供し、新規顧客を増やす大きな機会があります。
  • しかし、外食産業における発泡ポリスチレン(EPS)包装の使用禁止は、市場成長の妨げになると予想されます。ニューヨーク州の住民と企業は、新しい州法により発泡ポリスチレン(EPS)包装の使用が禁止されています。ニューヨーク州の禁止により、EPSフォームを含む使い捨てフードサービス容器の販売や流通が禁止されます。

保護包装市場の動向

軟質保護包装は安定した成長率を遂げる

  • プラスチックベースの軟質包装材は、衝撃を確実に吸収し、断熱包装性に優れ、食品や医薬品を送る際に極めて重要な清潔性を保つため、保護包装に最適です。プラスチックはリサイクルもできます。さらに、軽量であるため、輸送中の資源を節約することができます。また、エアピローのような超軽量包装資材の製造にも利用できます。業界各社は、保護包装用のリサイクル可能な素材に注目しています。
  • 例えば、アマゾンは2023年11月、配送からプラスチック包装をなくす努力を続けているため、丈夫で耐久性があり、リサイクル可能な紙包装を製造するためのいくつかの世界的イノベーションをインドに持ち込む意向を明らかにしました。
  • 近年、アマゾンは商品の配送を紙に移行する方法を模索してきました。オハイオ州ユークリッドにあるフルフィルメント・センターは、米国で初めてリサイクル可能な紙包装を採用し、プラスチックから脱却しました。この転換は、既存の紙使用機器の改造、堅牢で柔軟な紙パッケージングの開発、メイド・トゥ・フィット技術の先進化、プラスチック製エアクッションの紙製充填材への置き換えによって達成されました。
  • さらに、業界各社はリサイクル可能なプラスチックを使用して、数多くの業界で柔軟な保護包装を製造しています。ポリプロピレンのような先進パッケージング材料やリサイクル可能な材料の使用増加は、汚染や温度に対する高いバリアを提供し、包装された製品を損傷から守ることができます。リサイクル可能性への懸念の高まりにより、メーカーはプラスチック廃棄物のリサイクルを余儀なくされています。これに伴い、シールドエアーは、30%または50%のリサイクルプラスチック廃棄物を使用した新しいプチプチ保護包装を開発しました。
  • また、拡大するeコマース市場は、フレキシブルな保護パッケージングソリューションの需要を強化する態勢を整えています。eコマース企業はますます持続可能な包装材料を優先するようになっており、この市場の成長をさらに後押ししています。米国商務省の一部である米国国勢調査局のデータによると、2024年第2四半期には、米国の小売売上高全体に占めるeコマースの割合は16%に達し、前四半期の15.80%から増加しました。

アジア太平洋地域が大きな市場シェアを占める見込み

  • インド・ブランド・エクイティ財団(IBEF)のデータによると、この地域では家電分野が大きな需要を牽引しています。インドの家電・コンシューマーエレクトロニクス産業は、2022年には90億9,000万米ドルと評価されました。2025年には211億8,000万米ドルを超えると予測されています。
  • 耐久消費財は通常何年も使用されるため、消費者の手元にきれいな状態で届くよう、細心の注意を払った梱包が必要です。これらの商品は輸送中に不適切な取り扱いを受けるリスクがあり、ストレスや振動に弱いです。そのため、包装には課題があるが、保護包装を使用することが最重要となります。
  • インドの製造業は大きな変革期を迎えています。「メイク・イン・インディア」のようなイニシアチブは、インドの自国生産を強化し、インドを電子機器や家電製品製造の重要なハブとして位置づけています。これらの産業では、輸送中に製品を保護するための保護包装への依存度が高まっており、こうしたソリューションへの需要が急増しています。こうした力学がこの地域の保護包装市場の成長を後押ししています。
  • 市場の重要な動向の一つは、環境に優しく持続可能な包装材料を開発するための研究開発への投資が増加していることです。ベンダーは、リサイクルや再利用が可能な包装材料を開発するために革新的な技術に投資しています。
  • 例えば、2023年6月、ダウとプロクター・アンド・ギャンブル・チャイナはeコマース包装用のモノPEエアカプセルを発表しました。この技術革新は、従来の段ボール小包箱に比べ、材料使用量を削減し、40%を超える軽量化を達成しました。この包装はダウから供給されるエリートAT PE樹脂を使用し、リサイクル性を高め、従来の複数の材料を使用する選択肢に取って代わる。信頼性と使いやすさを重視したデザインで、セキュリティ強化のため開封口はタンパーフリーとなっています。

保護包装業界の概要

保護包装市場は、Intertape Polymer Group Inc.、Sonoco Products Company、Smurfit Westrock、Sealed Air Corporation、DS Smith PLCといった多様なベンダーが主要企業となっており、競争環境は断片化しています。これらのベンダーは、新製品の発売、事業拡大、合併、買収を積極的に行い、市場シェアの拡大を図っています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • eコマースベースの製品に対する需要の高まり
    • フレキシブル保護包装製品に対する需要
  • 市場抑制要因
    • 分解性に関する厳しい規制

第6章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • 硬質
      • 段ボールプロテクター
      • 成型パルプ
      • 断熱輸送容器
      • その他の硬質製品タイプ
    • 軟質
      • 保護メーラー
      • バブルラップ
      • エアピロー/エアバッグ
      • ペーパーフィル
      • その他のフレキシブル製品タイプ(フォイルパウチ/バッグ、ストレッチフィルム、シュリンクフィルムなど)
    • フォーム
      • 発泡成形品
      • フォームインプレイス(FIP)
      • ルースフィル
      • 発泡ロール/シート
      • その他のフォームタイプ(コーナーブロックなど)
  • エンドユーザー産業別
    • 飲食品
    • 産業用
    • 医薬品
    • 家電製品
    • 美容・ホームケア
    • その他のエンドユーザー産業
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
    • アジア
      • 中国
      • 日本
      • インド
    • オーストラリア・ニュージーランド
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • メキシコ
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • エジプト
      • 南アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Intertape Polymer Group Inc.
    • Pregis Corporation
    • Riverside Paper Co.
    • Sealed Air Corporation
    • Signode Industrial Group LLC
    • Sonoco Products Company
    • Smurfit Westrock
    • Huhtamaki Group
    • DS Smith PLC
    • International Paper Company
    • Pro-Pac Packaging Limited
    • Storopack Hans Reichenecker GmbH
    • Mondi Group

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 46945

The Protective Packaging Market size is estimated at USD 38.61 billion in 2025, and is expected to reach USD 48.62 billion by 2030, at a CAGR of 4.72% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • The ongoing development and innovation in logistics and material handling technology have significantly evolved, and new-generation packaging products have been adopted. Protective packaging ensures that a product remains as intact as new upon delivery. The lack of proper packaging can seriously affect a product's shape and function.
  • The popularity of online shopping among consumers is responsible for product design, packaging, picking, fulfillment, and shipping. Therefore, product protection is regarded as one of the most critical issues. The technological developments in packaging material and the exponential rise of e-commerce are primarily altering how most businesses choose protective packaging. The primary points are performance, cost issues brought on by material advancements, packaging requirements, on-demand package delivery systems, and sustainability.
  • Transport costs and weight are significantly lower when flexible protective packaging is used instead of rigid packaging. According to the Flexible Packaging Association (FPA), specific flexible packaging has seen a weight reduction of about 50% due to innovations in production methods and materials.
  • Also, flexible packaging allows space-saving opportunities, which enables the shipping of large quantities of goods while using less fuel and energy. Consumers must take into account the cost of delivery during the decision-making process. Unlike retail applications, e-commerce scales down shipping into individual units rather than bulk units.
  • The growing demand for protective packaging attracts players to invest in the market. M&A is common in the packaging industry, as there is little room for growth. The packaging industry is highly dependent on end markets, so players must look for M&A opportunities to grow their business and remain competitive.
  • In October 2023, Macfarlane acquired a Southampton-based protective packaging business, B&D Group, for EUR 3.85 million. The company stated that the acquisition was part of its strategy to build its protective packaging business through organic and acquisition growth. B&D serves customers in the expanding aerospace, defense, and space industries across the United Kingdom and internationally. There are considerable opportunities to deliver further packaging solutions to existing customers and grow new customers in sectors where B&D excels.
  • However, a ban on the use of expanded polystyrene foam (EPS) packaging for food service is expected to hinder market growth. New York State residents and businesses are prohibited from using expanded polystyrene foam (EPS) packaging under the new state law. New York's ban will prohibit anyone from selling or distributing disposable food service containers containing EPS foam.

Protective Packaging Market Trends

Flexible Protective Packaging to Execute a Steady Growth Rate

  • Plastic-based flexible packaging material is excellent for protective packing because it reliably absorbs shocks, insulates well, and is incredibly clean, which is crucial when sending food and medications. Plastic can also be recycled. Additionally, it is lightweight, saving resources during transportation. It can also be used to create ultralightweight packaging materials such as air pillows. Industry players are focusing on recyclable materials for protective packaging.
  • For instance, in November 2023, Amazon disclosed its intention to bring several global innovations into India for manufacturing strong, durable, recyclable paper packaging as Amazon continues its efforts to eliminate plastic packaging from its deliveries.
  • In recent years, Amazon has sought ways to transition its product deliveries to paper. The fulfillment center in Euclid, Ohio, became the first in the United States to adopt curbside-recyclable paper packaging, moving away from plastic. This shift was achieved by retrofitting existing paper-use equipment, developing robust and flexible paper packaging, advancing made-to-fit technology, and replacing plastic air cushions with paper fillers.
  • Additionally, players are using recyclable plastic to produce flexible protective packaging across numerous industries. Advanced packaging materials, such as polypropylene and increased use of recyclable material, can provide a high barrier against contamination and temperatures, protecting the packaged product from damage. The growing recyclability concerns are forcing manufacturers to recycle plastic waste. In line with this, Sealed Air has developed a range of new bubble wrap protective packaging that uses 30% or 50% recycled plastic waste.
  • Also, the expanding e-commerce market is poised to bolster the demand for flexible protective packaging solutions. E-commerce companies increasingly prioritize sustainable packaging materials, further fueling this market's growth. Data from the US Census Bureau, part of the US Department of Commerce, reveals that in the second quarter of 2024, e-commerce accounted for 16% of total retail sales in the United States, marking an increase from the prior quarter's 15.80%.

Asia-Pacific is Expected to Occupy Significant Market Share

  • The consumer electronics segment is driving significant demand in the region as per data from the India Brand Equity Foundation (IBEF). The Indian appliances and consumer electronics industry was valued at USD 9.09 billion in 2022. Projections indicate a robust growth trajectory, expected to exceed USD 21.18 billion by 2025.
  • Consumer durables, typically used for years, require meticulous packaging to ensure they reach consumers in pristine condition. These items are at risk of improper handling during transport and are vulnerable to stress and vibration. Consequently, while packaging poses challenges, the use of protective packaging becomes paramount.
  • India's manufacturing industry is undergoing a significant transformation. Initiatives like 'Make in India' bolstered indigenous production, positioning India as a key hub for electronics and home appliance manufacturing. As these industries increasingly rely on protective packaging to safeguard their products during transit, the demand for such solutions is surging. Collectively, these dynamics are fueling the growth of the protective packaging market in the region.
  • One significant trend in the market is the increased investment in research and development to develop environmentally friendly and sustainable packaging materials. Vendors are investing in innovative technologies to develop packaging materials that can be recycled and reused.
  • For instance, in June 2023, Dow and Procter & Gamble China introduced a mono-PE air capsule for e-commerce packaging. This innovation reduces material usage and achieves a weight reduction exceeding 40% compared to conventional corrugated parcel boxes. The packaging utilizes ELITE AT PE resins sourced from Dow, enhancing recyclability and replacing traditional multi-material options. Emphasizing reliability and user-friendliness, the design features a tamper-free opening to enhance security.

Protective Packaging Industry Overview

The protective packaging market features a fragmented competitive landscape with a diverse array of vendors such as Intertape Polymer Group Inc., Sonoco Products Company, Smurfit Westrock, Sealed Air Corporation, and DS Smith PLC are key players. These vendors actively pursue new product launches, expansions, mergers, and acquisitions to bolster their market share.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Demand for E-commerce-based Products
    • 5.1.2 Demand for Flexible Protective Packaging Products
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Stringent Regulations Related to Degradability

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Product Type
    • 6.1.1 Rigid
      • 6.1.1.1 Corrugated Paperboard Protectors
      • 6.1.1.2 Molded Pulp
      • 6.1.1.3 Insulated Shipping Containers
      • 6.1.1.4 Other Rigid Product Types
    • 6.1.2 Flexible
      • 6.1.2.1 Protective Mailers
      • 6.1.2.2 Bubble Wraps
      • 6.1.2.3 Air Pillows/Air Bags
      • 6.1.2.4 Paper Fill
      • 6.1.2.5 Other Flexible Product Types (Foil Pouches/Bags, Stretch and Shrink Films, etc.)
    • 6.1.3 Foam
      • 6.1.3.1 Molded Foam
      • 6.1.3.2 Foam in Place (FIP)
      • 6.1.3.3 Loose Fill
      • 6.1.3.4 Foam Rolls/Sheets
      • 6.1.3.5 Other Foam Types (Corner Blocks, etc.)
  • 6.2 By End-user Industry
    • 6.2.1 Food and Beverage
    • 6.2.2 Industrial
    • 6.2.3 Pharmaceuticals
    • 6.2.4 Consumer Electronics
    • 6.2.5 Beauty and Home Care
    • 6.2.6 Other End-user Industries
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 United States
      • 6.3.1.2 Canada
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 United Kingdom
      • 6.3.2.2 Germany
      • 6.3.2.3 France
      • 6.3.2.4 Italy
      • 6.3.2.5 Spain
    • 6.3.3 Asia
      • 6.3.3.1 China
      • 6.3.3.2 Japan
      • 6.3.3.3 India
    • 6.3.4 Australia and New Zealand
    • 6.3.5 Latin America
      • 6.3.5.1 Brazil
      • 6.3.5.2 Argentina
      • 6.3.5.3 Mexico
    • 6.3.6 Middle East and Africa
      • 6.3.6.1 Saudi Arabia
      • 6.3.6.2 United Arab Emirates
      • 6.3.6.3 Egypt
      • 6.3.6.4 South Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Intertape Polymer Group Inc.
    • 7.1.2 Pregis Corporation
    • 7.1.3 Riverside Paper Co.
    • 7.1.4 Sealed Air Corporation
    • 7.1.5 Signode Industrial Group LLC
    • 7.1.6 Sonoco Products Company
    • 7.1.7 Smurfit Westrock
    • 7.1.8 Huhtamaki Group
    • 7.1.9 DS Smith PLC
    • 7.1.10 International Paper Company
    • 7.1.11 Pro-Pac Packaging Limited
    • 7.1.12 Storopack Hans Reichenecker GmbH
    • 7.1.13 Mondi Group

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET