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市場調査レポート
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1548958

東南アジアのコンサルティングサービス-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)

South-East Asia Consulting Services - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)


出版日
ページ情報
英文 160 Pages
納期
2~3営業日
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東南アジアのコンサルティングサービス-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年09月02日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 160 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

東南アジアのコンサルティングサービス市場規模は2024年に105億1,000万米ドルと推定され、2029年には148億1,000万米ドルに達し、市場推定・予測期間(2024~2029年)のCAGRは7.10%で成長すると予測されます。

South-East Asia Consulting Services-Market

コンサルティングサービスは、専門的な知識を有償で提供するもので、アドバイザリーサービスと実装ベースのサービスを含みます。コンサルティングの基本は、独立系公平な視点へのコミットメントです。コンサルタントは様々なセグメントに柔軟に対応できるが、ここ数十年、この言葉は主にビジネスアドバイザリーサービスと結びついています。ビジネス戦略、マネジメント、組織・業務プロセス、技術に重点を置いています。

主要ハイライト

  • 東南アジアは、オンライン商品サービスの消費において活気あるハブとなっています。同地域は、各国政府が推進する野心的な国家戦略に後押しされ、急成長するハイテク・スタートアップ・シーンを誇っています。しかし、このようなデジタルの後押しがある一方で、成長は地域や国によってばらつきがあります。
  • 人的資本は貧困削減、サステイナブル開発、社会的団結にとって極めて重要であるが、東南アジアでは、デジタルリテラシーとスキルがインフラや利用の後塵を拝しているというギャップに悩まされています。技術の導入は増加しているが、手頃な価格、接続性、利用範囲といった課題は依然として残っています。
  • この地域の組織は、市場競合を維持する必要性から、新興技術への投資を増やしています。コンサルティング会社は、このような状況において、技術の導入と実装において企業を指導し、関連する複雑性とリスクを管理しながら戦略的目標を達成できるようにする役割を担っています。このような企業は、急速に進化する技術的な状況をナビゲートするための重要な洞察と戦略を提供しています。
  • 組織が戦略目標を達成するために効率性を重視する中、コンサルティングサービスは、サステイナブル成長を促進し、複雑な課題を乗り切る上で極めて重要です。コンサルティングサービスと新しい技術と戦略の統合は、ビジネスに必要な専門知識と戦略的方向性を記載しています。
  • コンサルティングサービスは、専門家によるガイダンスや課題解決策を求める企業にとって、長い間不可欠なものでした。しかし近年、コンサルティング市場は、現代の複雑なプロジェクトや、コンサルティング領域の力学の変化に対応するため、大きな困難に直面しています。コンサルティングサービス産業は複雑かつ多面的な環境となっており、企業はクライアントの変化するニーズに対応するために絶えず適応し、進化し続けることが求められています。

東南アジアのコンサルティングサービス市場動向

戦略・オペレーションセグメントが大きく成長

  • 戦略コンサルティングは、様々なプロセスにおける戦略計画の策定を支援します。通常、戦略コンサルタントは経営幹部や上級管理職と協力し、洞察力を高め、企業の目標や目的に沿った提案を行う。このコンサルティングセグメントは、民間セクターのクライアントが企業戦略、組織戦略、機能戦略を策定するのを支援し、公共セクターの組織や機関が経済ポリシーを策定するのを支援することに特化しています。
  • 戦略コンサルティングサービス市場には、企業戦略、ビジネスモデル変革、経済ポリシー、M&A、組織戦略など、さまざまなセグメントが含まれます。東南アジアでは、金融サービス、情報技術、ライフサイエンスなどの産業が著しい成長を遂げており、さまざまな企業に数多くの機会をもたらしています。企業が多様な進歩とポートフォリオで進化を続ける中、競合は激化しています。その結果、様々なビジネスに合わせたソリューションを提供する戦略コンサルティングサービスへの需要が、この地域全体で高まることが予想されます。
  • オペレーション・マネジメントのコンサルティング・プロジェクトは、対象となるオペレーティング・モデル、機能的なビジネスプロセス、管理システム、組織文化、その他バリューチェーンのコンポーネントに修正を加えるための指導や支援を提供することで、顧客のオペレーションを強化します。オペレーション・コンサルティング&マネジメントサービス市場には、組織運営、営業・マーケティング、サプライチェーン、調達・購買、ビジネスプロセス管理、アウトソーシングなど、いくつかの主要セグメントが含まれます。
  • オペレーションズ・マネジメントの中の調達・購買サービスには、調達に関連するすべての活動が含まれ、商品やサービスを取得するためのサプライヤーの特定、評価、関与に重点が置かれています。このセグメントは、シナジーを特定し、直接的・間接的な調達業務を強化するための支出分析の実施によって、予測期間中に大きな成長が見込まれます。インドネシアやマレーシアなどの国々によるインフラへの投資の増加は、サプライチェーンや調達・購買のセグメントでのビジネス機会を促進すると予想されます。インドネシア財務省によると、インドネシア政府は2024年までに423兆ルピア(270億米ドル)をインフラ開発に充てる予定で、2022年比で8%増加します。

ベトナムが大きな市場シェアを占める

  • 新興諸国や外国直接投資による製造業やサービス業の成長に伴い、同国の経済発展は著しい成長を遂げています。これらがベトナムのビジネスエコシステムの成長に拍車をかけ、予測期間中にコンサルティングサービスの成長機会を生み出しています。
  • ベトナムの全国企業登録ポータルは、著しい成長と毎月の新規登録企業数の増加を報告しています。このため、市場ではビジネス、財務、経営戦略、アドバイザリーサービスが必要となり、コンサルティングサービスの成長を支えます。2024年4月、ベトナム統計局(GSO)は、2023年11月にベトナムで約1万4,300件の新規事業登録が記録されたと報告しました。
  • ベトナムは、輸出志向の経済を育成するために貿易自由化を積極的に推進し、対外投資を誘致する努力を補完してきました。この戦略に沿って、ベトナムは自由貿易協定を締結し、国内の企業活動を支援しており、コンサルティングサービスの需要に貢献しています。
  • 同国政府は、経済特区や工業団地を建設することで、同国の製造能力とサービス部門の成長を支援するインフラ整備を優先しており、これは市場成長の機会を生み出すと考えられます。ベトナムにおけるAMATAの工業団地プロジェクトは、多国籍企業からの投資を誘致し、積極的な開発が急増しています。
  • 2024年8月、北部の中部地方フータス省は、製造業やビジネスプロジェクトの誘致を目指し、7つの工業団地と21の工業クラスターの建設と拡大を完了しました。これは、同国における産業セクターの発展を示しており、企業の戦略、運営、技術、財務生産性に関するコンサルティングサービスの需要を支えると考えられます。

東南アジアのコンサルティングサービス産業概要

東南アジアのコンサルティングサービス市場はセグメント化されており、実質的な競争は激しく、多くの地域的・世界的参入企業で構成されています。これらの市場参入企業は大きなシェアを占めており、世界の顧客基盤の拡大に注力しています。市場競合を維持するため、戦略的提携、研究開発活動、その他の有機的・無機的成長戦略に注力しており、Deloitte Touche Tohmatsu Limited、Accenture PLC、PricewaterhouseCoopers LLP、Ernst & Young Global Limited、Cognizant Technology Solutions Corporatioなどがその一例です。

  • 2024年3月-日本の著名な商社・投資会社であるItochuは、著名なコンサルティング会社であるBoston Consulting Groupと提携し、デジタルトランスフォーメーションに特化した新しいコンサルティング会社を設立しました。この合弁会社は、効果的なデジタルトランスフォーメーション戦略の実施を企業に指導し、複雑な技術的変化の管理を支援することを目的としています。
  • 2024年2月-McKinseyによると、McKinseyは近年、特に25社以上の買収を通じて、インプリメンテーション、デジタルトランスフォーメーション、組織変革、サステナビリティコンサルティングにおける専門性を大幅に高めています。2023年、McKinseyは約160億米ドルの驚くべき収益を達成しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 中小企業の増加と新興技術の台頭
    • 複数のエンドユーザーにおけるBIと先進的データ管理戦略の採用
  • 市場抑制要因
    • コンサルティング市場のシフトが新たなビジネス戦略の妨げに

第6章 市場セグメンテーション

  • サービスタイプ別
    • 人事コンサルティング
    • 財務コンサルティング
    • IT・デジタルコンサルティング
    • 戦略・オペレーション
  • エンドユーザー産業別
    • 金融サービス
    • ライフサイエンス・医療
    • IT・通信
    • 政府機関
    • エネルギー・公益事業
    • その他
  • 国別
    • シンガポール
    • インドネシア
    • タイ
    • ベトナム
    • その他の東南アジア地域(フィリピン、香港、カンボジア)

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Deloitte Touche Tohmatsu Limited
    • Accenture PLC
    • PricewaterhouseCoopers LLP
    • Ernst & Young Global Limited
    • Cognizant Technology Solutions Corporation
    • KPMG Consulting
    • Boston Consulting Group
    • Kearney
    • McKinsey & Company
    • Mercer Consulting
    • Tata Consultancy Services
    • Wipro Technologies
    • Aello Consulting Company Limited
    • PERSOLKELLY Consulting
    • Protiviti Hong Kong Co. Limited

第8章 市場の将来

目次
Product Code: 92666

The South-East Asia Consulting Services Market size is estimated at USD 10.51 billion in 2024, and is expected to reach USD 14.81 billion by 2029, growing at a CAGR of 7.10% during the forecast period (2024-2029).

South-East Asia Consulting Services - Market

Consulting services provide specialized expertise for a fee, encompassing advisory and implementation-based services. A cornerstone of consulting is the commitment to an independent and unbiased perspective. Although consultants have the flexibility to operate across various sectors, the term has become predominantly linked with business advisory services in recent decades. This emphasis spans business strategy, management, organizational and operational processes, and technology.

Key Highlights

  • Southeast Asia is a vibrant hub for the consumption of online goods and services. The region boasts a burgeoning tech start-up scene bolstered by ambitious national strategies championed by its governments. Yet, amidst this digital push, growth remains uneven regionally and within individual nations.
  • While human capital is pivotal for poverty alleviation, sustainable development, and social unity, Southeast Asia grapples with a gap: digital literacy and skills trail behind infrastructure and usage. Technology adoption is rising, yet challenges like affordability, connectivity, and coverage persist.
  • Organizations in the region are increasingly investing in emerging technologies, driven by the imperative to stay competitive in the market. Consulting firms are instrumental in this journey, guiding businesses in technology adoption and implementation, ensuring they meet their strategic objectives while managing the associated complexities and risks. These firms provide critical insights and strategies that help businesses navigate the fast-evolving technological landscape.
  • As organizations focus on efficiency to meet their strategic objectives, consulting services are pivotal in promoting sustainable growth and navigating intricate challenges. Consulting services and the integration of new technologies and strategies provide the necessary expertise and strategic direction that businesses need.
  • Consulting services have long been vital for businesses seeking expert guidance and solutions to navigate challenges. The market has faced significant hurdles in recent years, grappling with modern projects' intricacies and the consulting realm's shifting dynamics. The consulting services industry has become a complex and multifaceted environment, requiring firms to continuously adapt and evolve to meet the changing needs of their clients.

South-East Asia Consulting Services Market Trends

Strategy and Operations Segment to Witness Major Growth

  • Strategy consulting encompasses the assistance provided to businesses in formulating strategic plans for a range of processes. Typically, strategy consultants collaborate with C-suite executives and senior management to gain insights and offer recommendations aligned with a company's goals and objectives. This consulting field is dedicated to aiding private sector clients in creating corporate, organizational, or functional strategies, as well as supporting public sector organizations and institutions in formulating economic policies.
  • The strategy consulting services market encompasses a variety of disciplines, including corporate strategy, business model transformation, economic policy, mergers & acquisitions, and organizational strategy. In Southeast Asia, industries such as financial services, information technology, and life sciences are experiencing significant growth, creating numerous opportunities for various firms. As companies continue to evolve with diverse advancements and portfolios, competition intensifies. Consequently, there is an anticipated increase in demand for strategy consulting services throughout the region to deliver tailored solutions to various businesses.
  • Consulting projects in operations management enhance client operations by providing guidance and assistance in implementing modifications to the target operating model, functional business processes, management systems, organizational culture, and other components of the value chain. The operations consulting and management services market encompasses several key disciplines, including organizational operations, sales and marketing, supply chain, sourcing and procurement, business process management, and outsourcing.
  • The sourcing and procurement services within operations management encompass all activities related to procurement, focusing on the identification, assessment, and engagement of suppliers for the acquisition of goods and services. This sector is anticipated to experience significant growth during the forecast period, driven by the implementation of spend analysis to identify synergies and enhance both direct and indirect procurement operations. The increasing investments in the infrastructure by countries like Indonesia, Malaysia, and others are expected to drive opportunities across the supply chain and sourcing & procurement segments. According to the Ministry of Finance Indonesia, by 2024, the Indonesian government will allocate IDR 423 trillion (USD 0.027 trillion) for infrastructure development, an increase of 8% compared to 2022.

Vietnam Holds Major Market Share

  • The country has been registering significant growth in its economic development in line with the growth of its manufacturing and service sectors through startup and foreign direct investments. These are fueling the growth of the business ecosystem in Vietnam and creating a growth opportunity for consulting services during the forecast period.
  • The National Business Registration Portal in Vietnam reported significant growth and an increasing monthly number of newly registered businesses. This will require business, financial, and operational strategy and advisory services in the market, supporting the growth of consulting services. In April 2024, the General Statistics Office (GSO) of Vietnam reported that around 14.3 thousand new business registrations were recorded in Vietnam in November 2023.
  • Vietnam has actively pursued trade liberalization to foster an export-oriented economy, complementing its efforts to attract external investments. In line with this strategy, the nation has entered into Free Trade Agreements, supporting the business activities in the country, which would help the demand for consulting services.
  • The country's government is prioritizing infrastructure development to support the country's manufacturing capability and service sector growth by building special economic zones and industrial parks, which would create a market growth opportunity. AMATA's industrial park projects in Vietnam have witnessed a surge in positive developments, attracting investments from multinational corporations.
  • In August 2024, the northern midland province of Phu Tas completed the construction and expansion of 7 industrial zones and 21 industrial clusters, aiming to attract manufacturing and business projects. This shows the development of the industrial sector in the country, which would support the demand for consulting services for strategy, operations, technology, and financial productivity of businesses.

South-East Asia Consulting Services Industry Overview

The Southeast Asian consulting service market is fragmented and substantially competitive, and it comprises many regional and global players. These market participants account for a significant share and focus on increasing their global client base. They focus on strategic alliances, R&D activities, and other organic as well as inorganic growth strategies to stay competitive within the market, and some of the players are Deloitte Touche Tohmatsu Limited, Accenture PLC, PricewaterhouseCoopers LLP, Ernst & Young Global Limited, Cognizant Technology Solutions Corporation.

  • March 2024 - Itochu, a prominent Japanese trading and investment firm, partnered with the renowned consulting firm Boston Consulting Group to establish a new consultancy focused on digital transformation. This joint venture aims to guide companies in implementing effective digital transformation strategies and assist in managing intricate technological changes.
  • February 2024 - According to McKinsey, it has significantly enhanced its expertise in implementation, digital and organizational transformation, and sustainability consulting in recent years, notably through the acquisition of over 25 firms. In 2023, the organization achieved a remarkable revenue of approximately USD 16 billion.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 The Rise in Small and Medium Size Enterprises and the Growing Rise in Emerging Technologies
    • 5.1.2 Adoption of BI and Advanced Data Management Strategies Across Multiple End Users
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Shift in the Consulting Marketplace is Hampering New Business Strategy

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Service Type
    • 6.1.1 HR Consulting
    • 6.1.2 Financial Consulting
    • 6.1.3 IT and Digital Consulting
    • 6.1.4 Strategy and Operations
  • 6.2 By End-user Industry
    • 6.2.1 Financial Services
    • 6.2.2 Life Sciences and Healthcare
    • 6.2.3 IT and Telecommunication
    • 6.2.4 Government
    • 6.2.5 Energy and Utilities
    • 6.2.6 Other End-user Industries
  • 6.3 By Country
    • 6.3.1 Singapore
    • 6.3.2 Indonesia
    • 6.3.3 Thailand
    • 6.3.4 Vietnam
    • 6.3.5 Rest of Southeast Asia (Philippines, Hong Kong, and Cambodia)

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Deloitte Touche Tohmatsu Limited
    • 7.1.2 Accenture PLC
    • 7.1.3 PricewaterhouseCoopers LLP
    • 7.1.4 Ernst & Young Global Limited
    • 7.1.5 Cognizant Technology Solutions Corporation
    • 7.1.6 KPMG Consulting
    • 7.1.7 Boston Consulting Group
    • 7.1.8 Kearney
    • 7.1.9 McKinsey & Company
    • 7.1.10 Mercer Consulting
    • 7.1.11 Tata Consultancy Services
    • 7.1.12 Wipro Technologies
    • 7.1.13 Aello Consulting Company Limited
    • 7.1.14 PERSOLKELLY Consulting
    • 7.1.15 Protiviti Hong Kong Co. Limited

8 FUTURE OF THE MARKET