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市場調査レポート
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1537717

非営利団体向けソフトウェア-市場シェア分析、業界動向・統計、成長予測(2024年~2029年)

Non-Profit Software - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 133 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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非営利団体向けソフトウェア-市場シェア分析、業界動向・統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年08月14日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 133 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

非営利団体向けソフトウェア市場規模は2024年に42億5,000万米ドルと推定・予測され、2029年には58億3,000万米ドルに達し、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは7.98%で成長すると予測されます。

Non-Profit Software-Market

非営利団体向けソフトウェアベンダーにとっての市場機会は広大かつダイナミックであり、イノベーションとインパクトの可能性に富んだ情勢を呈しています。非営利セクターの進化に伴い、そのユニークなニーズに合わせたソフトウェア・ソリューション・プロバイダーは、成長と改善のためのいくつかの重要な道を開いています。

主なハイライト

  • マーケティングとアウトリーチ活動は、NGOが寄付を集める方法です。小規模な組織はマーケティング上の問題に直面し、キャンペーンを実施するためのより多くの手段を必要とする場合があります。これを克服するため、新興国市場は、簡素化されたソフトウェアを通じて、あらゆる規模の非営利団体のニーズに応える様々な新しいマーケティング・ソリューションを開発しています。さらに、このようなソリューションにより、非営利団体は複数のチャネルを通じて顧客や寄付者とのつながりを深め、リーチを拡大することができます。
  • さらに、慈善団体は人工知能を採用することで、バックエンドの活動を自動化し、重要な業務上の洞察を生み出しています。これにより、コストを削減しながら収益を向上させることができます。AIは慈善団体の管理業務の自動化をサポートし、専任の人材管理や管理スタッフがいない非営利団体にとって有利です。さらに、慈善団体にクラウドベースのサービスを統合することで、AIベースの自動化を導入するコストを下げることができます。
  • 資金調達ソフトウェアは、寄付金の追跡、寄付者管理、オンライン・資金調達、イベント管理、寄付者とのコミュニケーションなど、資金調達プロセスの数多くの側面を管理し、非営利団体を支援することを目的としています。このソフトウェアは、非営利団体が資金調達の苦労を合理化し、仮想の資金調達活動を最大限に活用できるように支援するために設計されており、寄付者を引き付け、資金調達の指標と進捗状況を追跡し、寄付を管理するためのさまざまな機能を提供します。
  • 非営利団体は、政府からの助成金、寄付金、ボランティアに頼り、厳しい予算で運営されています。限られた資本では、ソフトウェアの開発と導入は複雑になりがちで、組織は、最終的に自分たちの成長とより効果的な活動に役立つ可能性のあるテクノロジー・ソリューションに投資するための支援を頻繁に必要としています。
  • COVID-19の流行は、主に新しい非営利の資金調達の動向が模索され、COVID-19以前よりも多くの努力を必要としたため、課題となっています。資金調達に関するこれらの動向は、資金を調達し、本質的な活動を継続するための新たな方法を示し、資金調達ソフトウェアなどのテクノロジー製品の採用につながりました。

非営利団体向けソフトウェア市場の動向

大きく成長する資金調達ソフトウェア

  • 資金調達ソフトウェアの導入は、財務データを物理的に保存する従来のアプローチではなく、会計データシステムの活用が進むにつれ、前向きな成長を遂げています。ここ数年の急速な需要拡大により、資金調達ソフトウェア市場は予測期間中に大きく拡大すると予想されます。
  • また、デジタル・資金調達という概念が世界中で台頭しています。デジタル・資金調達とは、ソーシャルメディア、モバイル・アプリ、QRコード、テキストなどのデジタル・チャネルを資金調達活動に利用し、支援者とのネットワークを構築することを指します。非営利団体は現在、デジタル・チャネルを活用して寄付者にリーチし、季節や年2回の募金キャンペーンやイベントという時代遅れのサイクルを捨てて、年間を通じて定期的な寄付の流れを保証することができます。
  • さらに、Donorboxによると、2026年までに世界人口の約60%がデジタルウォレットを利用すると予想されています。デジタルウォレットは、2022年の34億台から2026年には52億台に達すると予想されています。デジタルウォレットの利用拡大により、このスマートな寄付方法に満足しつつある寄付者を取り込むことが期待されます。例えば、2023年の時点で、世界全体で1億5,000万人以上がデジタル取引にグーグルペイを利用していると推定されています。
  • 例えば、Maya's Hopeのような非営利団体では、ウクライナの団体や家族への支援依頼が増加しています。Donorbox(デジタルウォレットとしても使用)を通じたMaya's Hopeへの寄付者数は、実行以来倍増し、典型的な寄付額は514米ドルでした。ピアツーピアの資金調達と41人以上の支援者のサポートにより、Donorboxで82万6,649米ドル以上を集めました。
  • デジタルウォレットの利用が拡大しているため、便利なオンライン寄付をシームレスに行えるようにすることで、資金調達ソフトウェアを促進することが期待されています。資金調達プラットフォームは、デジタルウォレットの取引に対応し、ユーザーに安全で迅速な寄付方法を提供する必要があります。この進化は、キャッシュレス取引へのシフトと一致し、募金活動の効率を向上させます。

アジア太平洋地域は大きな成長が見込まれる

  • アジア太平洋地域は多様でダイナミックな地域であり、経済発展の大きな機会を有しています。しかし、特に人々の多様な社会的ニーズへの対応という点では、数多くのギャップが存在します。非営利組織の成長を促すいくつかの要因は、経済的繁栄、中間層の拡大、社会・環境問題に対する意識の高まりです。この地域の多様でダイナミックな社会は様々な課題に直面しており、貧困、教育、ヘルスケア、環境の持続可能性などの問題に取り組む非営利組織の設立を促しています。
  • 個人や企業によるフィランソロピー文化の高まりは、非営利イニシアチブの支援や発展に寄与しています。例えば、2023年9月、アジアに特化した独立系コミュニティ財団であるAsia Community Foundationは、アジア地域で拡大するフィランソロピー・コミュニティにその存在を拡大しました。同財団の主な目的は、シンガポールを通じて、またシンガポールから効率的で安全な寄付を促進することで、アジアにおける寄付を提供することです。
  • 2023年6月、国際的な非営利団体であるWildlife Conservation Internationalは、東南アジアの先住民コミュニティの福祉を強化・支援するための新たな慈善事業体、Forests for Peopleの設立をニュージーランドで宣言しました。Forests for Peopleは、Frankfurt Zoological Societyとのパートナーシップのもと、ブキ・ティガプル生態系で移動教育ユニットを運営し、この壊れやすく生態学的に重要な生態系を保護することの重要性について、学生や地元農家を教育しています。この新しい慈善団体は、ニュージーランドの企業、個人、慈善団体から税控除の対象となる寄付を受け、特に環境危機の最前線にある恵まれない地域社会に、持続可能な経済的未来をさらに提供するプロジェクトに向けることができます。
  • 2022年1月、団体や非営利団体向けにiMIS SaaSソリューションを提供するAdvanced Solutions International (ASI)は、ニュージーランドとオーストラリアで資金調達サクセス・パートナーとなり、DonorPerfect資金調達ソフトウェアの個別オンボーディングとサポートを提供する契約を締結しました。DonorPerfectの包括的でユーザーフレンドリーな機能は、資金調達プロセス全体にわたってシームレスな機能を提供します。
  • 全体として、政府の政策と非営利団体とのパートナーシップは、社会的影響と地域開拓に焦点を当てた組織の成長をさらに刺激し、市場の成長機会を大きく促進しています。

非営利団体向けソフトウェア業界の概要

非営利団体向けソフトウェア市場は半固定的な市場であり、継続的なソリューションのイントロダクションよって調査された市場は進化しています。ソフトウェアの提供と機能性における継続的な革新がベンダーに差別化優位性を生み出しており、その一例として、Double the Donation、Neon One, LLC、Microsoft Corporation、Salesforce, Inc.、Bloomerang, LLCなどが挙げられます。

  • 2023年10月-Community Brandsは、YourMembership AMSと、世界の社会変革を推進する非営利・慈善団体として知られるTidesとの提携を発表しました。YourMembership AMSは、会員活動の管理、会員エンゲージメントの向上、会費以外の収益の増加を目的としたTidesのプロジェクトの推奨テクノロジーベンダーとなりました。Tidesは、共有の繁栄と社会正義の世界を構築する非営利アクセラレーターです。Tidesは、インパクト投資家、社会変革リーダー、個人寄付者、財団、企業パートナー、社会的目的の不動産向けに、インフラや専門知識などのソリューションを提供しています。このパートナーシップは、メンバー管理の改善と多くのプロジェクトの収益向上に貢献します。
  • 2023年9月-REACHとDouble the Donationは、同社の360MatchProを通じた簡単なマッチングギフトの統合により、非営利団体の資金調達活動を後押しするために提携しました。この提携により、マッチングギフトは非営利団体REACHの寄付フォームに直接反映されます。REACHとDouble the Donationの共通のクライアントは、REACHポータルに360MatchProのAPIキーを入力するだけで、アカウントを接続することができます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19が非営利団体向けソフトウェア産業に与える影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 資金調達ソフトウェアに対する需要の高まり
    • 非営利事業における自動化導入の増加
  • 市場抑制要因
    • ソフトウェア導入に関する予算制約

第6章 市場セグメンテーション

  • デプロイメント別
    • オンプレミス
    • クラウド
  • 企業規模別
    • 中小企業
    • 大企業
  • タイプ別
    • 非営利団体向けソフトウェア
    • 資金調達ソフトウェア
    • マーケティング・ソフトウェア
    • ボランティア管理
    • CRM
    • その他のタイプ
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Bloomerang, LLC
    • Salesforce, Inc.
    • Microsoft Corporation
    • Neon One, LLC
    • Double the Donation
    • SAP SE
    • Blackbaud, Inc.
    • DonorSearch
    • Network For Good, Inc.(BONTERRA)
    • WealthEngine, Inc.
    • Intuit Inc.
    • Faithlife, LLC
    • Global Payments Inc.
    • Community Brands Intermediate, LLC
    • Cvent Holding Corp.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 93309

The Non-Profit Software Market size is estimated at USD 4.25 billion in 2024, and is expected to reach USD 5.83 billion by 2029, growing at a CAGR of 7.98% during the forecast period (2024-2029).

Non-Profit Software - Market

The market opportunities for non-profit software vendors are expansive and dynamic, presenting a landscape rich with potential for innovation and impact. As the non-profit sector evolves, software solutions providers tailored to its unique needs open several critical avenues for growth and improvement.

Key Highlights

  • Marketing and outreach efforts are the ways NGOs raise donations. Smaller organizations confront marketing issues and may need more means to conduct campaigns. To overcome this, startups are developing various new marketing solutions that cater to the needs of all sizes of non-profits through simplified software. Besides, such solutions enable non-profits to better connect with clients and donors through multiple channels, increasing their reach.
  • Furthermore, charity organizations embrace artificial intelligence to automate backend activities and generate critical operational insights. This improves revenue while decreasing costs. AI supports charitable organizations in automating administrative chores, which is advantageous for non-profit organizations that lack dedicated human resource management or administration staff. In addition, integrating cloud-based services in charity organizations lowers the cost of deploying AI-based automation.
  • Fundraising software is intended to aid non-profit organizations in managing numerous aspects of the fundraising process, such as donation tracking, donor management, online fundraising, event management, and communication with donors. The software is designed to aid non-profits in rationalizing their fundraising struggles and making the most of their virtual fundraising efforts by delivering a range of features that can assist organizations in engaging and attracting donors, tracking fundraising metrics and progress, and managing donations.
  • The non-profit organizations operate on a tight budget, relying on government grants, donations, and volunteers. With limited capital, software development and implementation can be complex, and organizations frequently need help to invest in technology solutions that could ultimately help them grow and be more effective.
  • The COVID-19 pandemic has been challenging, mainly as new Non-profit fundraising trends are explored, requiring more effort than before COVID-19. These trends regarding fundraising demonstrated new ways to raise money and continue their essential work, leading to the adoption of technology products such as fundraising software.

Non-Profit Software Market Trends

Fund Raising Software to Witness Major Growth

  • The implementation of fundraising software has experienced positive growth as people progressively utilize accounting data systems instead of the traditional approach of physically storing financial data. It is expected that the market for fundraising software is expected to expand significantly during the period of projection due to the rapid demand growth during the past few years.
  • In addition, the concept of digital fundraising is rising across the globe. Digital fundraising refers to using digital channels for fundraising activities, including social media, mobile apps, QR codes, or texting, to build networks with supporters. Non-profits can now utilize digital channels to reach donors and guarantee a regular donation flow throughout the year by leaving behind the outdated cycle of seasonal or biannual fundraising campaigns and events.
  • Moreover, according to Donorbox, by 2026, around 60% of the world's population is expected to use digital wallets. Digital wallets are anticipated to reach 5.2 billion in 2026 from 3.4 billion in 2022. The growing use of digital wallets is expected to capture those donors who are becoming contented with this smarter giving method. For example, over 150 million people are estimated to use Google Pay for digital transactions globally as of 2023.
  • For instance, non-profit organizations such as Maya's Hope witnessed an increase in the number of requests they received to support Ukrainian organizations and families. The number of givers to Maya's Hope through Donorbox (also used as a digital wallet) has doubled since execution, with a typical donation of USD 514. They raised more than USD 826,649 on Donorbox with peer-to-peer fundraising and the support of more than 41 supporters.
  • The growing use of digital wallets is expected to drive fundraising software by compelling, seamless incorporation for convenient online donations. Fundraising platforms must adjust to accommodate digital wallet transactions, providing users with a secure and quick way to contribute. This evolution lines up with the shift to cashless transactions and improves the efficiency of fundraising efforts.

Asia-Pacific is Expected to Witness Significant Growth

  • Asia-Pacific is a diverse and dynamic region, possessing significant opportunities for economic development. However, it contains numerous gaps, especially in terms of addressing people's diverse social needs. Several factors driving the growth of non-profit organizations are increasing economic prosperity, an expanding middle class, and growing awareness of social and environmental issues. The region's diverse and dynamic societies face various challenges, prompting the establishment of non-profits to address issues like poverty, education, healthcare, and environmental sustainability.
  • A growing culture of philanthropy, both from individuals and corporations, contributes to supporting and developing non-profit initiatives. For instance, in September 2023, Asia Community Foundation, the Asia-focused independent community foundation, expanded its presence to the growing philanthropic community within the region. The foundation's main objective is to provide giving in Asia by facilitating efficient and secure giving through and from Singapore.
  • In June 2023, the International non-profit organization Wildlife Conservation International declared the public launch of Forests for People, a new charitable entity in New Zealand to enhance and support the welfare of indigenous communities in Southeast Asia. In partnership with the Frankfurt Zoological Society, Forests for People runs a Mobile Education Unit in the Bukit Tigapuluh Ecosystem to educate students and local farmers on the importance of protecting this fragile and ecologically significant ecosystem. The new charity can receive tax-deductible donations from businesses, individuals, and philanthropic organizations in New Zealand and direct them to projects that would further provide a sustainable economic future, especially for disadvantaged communities at the forefront of the environmental crisis.
  • In January 2022, Advanced Solutions International (ASI), the provider of iMIS SaaS solutions for associations and non-profits, signed an agreement to become the fundraising success partner and provide personalized onboarding as well as support for the DonorPerfect fundraising software in New Zealand and Australia. DonorPerfect's comprehensive, user-friendly features deliver seamless functionality across the entire fundraising process.
  • Overall, government policies and partnerships with non-profits further stimulate the growth of organizations focused on social impact and community development, driving the market's growth opportunities significantly.

Non-Profit Software Industry Overview

The non-profit software market is Semi-Consolidated, and the market studied is evolving with the continuous introduction of solutions, which provides a competitive advantage for the vendors operating in the market to stay ahead. Continuous innovation in software offerings and functionalities creates differentiating advantages for the vendors, and some of the players include Double the Donation, Neon One, LLC, Microsoft Corporation, Salesforce, Inc., and Bloomerang, LLC.

  • October 2023 - Community Brands announced the partnership between YourMembership AMS and Tides, a renowned non-profit and philanthropic organization for advancing global social change. YourMembership AMS became a recommended technology vendor for Tides projects to manage membership activities, boost member engagement, and increase non-dues revenue. Tides is a non-profit accelerator that builds a world of shared prosperity and social justice. Tides offer solutions such as infrastructure and expertise for impact investors, social change leaders, individual donors, foundations, corporate partners, and social purpose real estate. The partnership will help improve member management and boost revenue for many projects.
  • September 2023 - REACH and Double the Donation have partnered to boost non-profit fundraising efforts with an easy matching gifts integration through the company's 360MatchPro. The partnership brings matching gifts directly to non-profit REACH donation forms. A mutual client of REACH and Double the Donation will simply enter their 360MatchPro API keys into their REACH portal to connect their accounts.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Impact of COVID-19 on the Non-Profit Software Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Demand For Fund Raising Software
    • 5.1.2 Rising Adoption of Automation in the Non-Profit Business
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Budget Constraints Related to Software Implementation

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Deployment
    • 6.1.1 On Premises
    • 6.1.2 Cloud
  • 6.2 By Enterprise Size
    • 6.2.1 SMEs
    • 6.2.2 Large Enterprise
  • 6.3 By Type
    • 6.3.1 Admission-Based Nonprofit Software
    • 6.3.2 Fund Raising Software
    • 6.3.3 Marketing Software
    • 6.3.4 Volunteer Management
    • 6.3.5 CRM
    • 6.3.6 Other Types
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia Pacific
    • 6.4.4 Latin America
    • 6.4.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles*
    • 7.1.1 Bloomerang, LLC
    • 7.1.2 Salesforce, Inc.
    • 7.1.3 Microsoft Corporation
    • 7.1.4 Neon One, LLC
    • 7.1.5 Double the Donation
    • 7.1.6 SAP SE
    • 7.1.7 Blackbaud, Inc.
    • 7.1.8 DonorSearch
    • 7.1.9 Network For Good, Inc. (BONTERRA)
    • 7.1.10 WealthEngine, Inc.
    • 7.1.11 Intuit Inc.
    • 7.1.12 Faithlife, LLC
    • 7.1.13 Global Payments Inc.
    • 7.1.14 Community Brands Intermediate, LLC
    • 7.1.15 Cvent Holding Corp.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET